Insider、1100万ドルのシリーズB資金でGrowth Management Platform立ち上げ

Insider

2018/4/5 10:10

Insider、1100万ドルのシリーズB資金でGrowth Management Platform立ち上げ

AsiaNet 72578 (0433)

【シンガポール2018年4月5日PR Newswire=共同通信JBN】

*InsiderのAIはシンガポール航空、ユニクロ、Tokopediaなど大手ブランド企業の成長加速を支援

Insider(http://www.useinsider.com/?utm_source=GMP%20ArticlePRNewsWire&utm_campaign=Sequoia%20GMP%20Press%20Release )は3日、Sequoia Capitalを中心とした1100万ドルの投資に支援され、包括的なGrowth Management Platform(グロース・マネジメント・プラットフォーム)を立ち上げたと発表した。GMPは、主にマーケッターが顧客と一層インテリジェントなインタラクション行うのを支援するもので、顧客が好む媒体で関連性が最も高いコンテンツを提供して簡便な体験を実現する。このプラットフォームはデジタル・マーケッターに対し、顧客獲得からアクティベーション、リテンション、売り上げに至るまで、成長ファネル全体にわたる完全な一連の機能を提供する。Insiderのこのプラットフォームは深層AIと機械学習機能を備え、ウェブサイトとモバイルサイト、モバイルアプリ、広告媒体を通して、リアルタイムの予測的なセグメンテーションとパーソナライゼーションを提供する。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180307/2072668-1

(Insiderの創業者たち)

スタートアップ企業やデジタル化に向かうあらゆる企業は、インフラと人材が大きなコストだった。今日はそれは成長を目指す競争であり、顧客獲得コストは損益を左右する項目である。ブランド企業はマーケティング予算からますます多くの部分をデジタル媒体( https://www.groupm.com/news/groupm-global-ad-investment-will-grow-43-2018-six-countries-drive-68-incremental-investment )に注ぎ込み、今日の細分化されたメディア環境で顧客への接近を試みている。ところが、あまりにも多くのマーケティング資金が筋違いの顧客に使われている。転換せず、買い物をせず、戻って来ない顧客にである。複雑でコストのかかるクラウドマーケティング技術は、多くの企業にとっては手が出ない選択肢だ。代替策としては、成長を促す目的の異なる個別ソリューションの利用だが、組織にとって頭が痛いのは、複数ベンダーの管理や、ソリューションの統合、顧客データの標準化を迫られることである。

Insiderはこの課題の解決に乗り出した。集約したデータ層に構築したInsider (http://www.useinsider.com/?utm_source=Sequoia%20Press%20Release&utm_medium=PRNewsWire&utm_campaign=Sequoia&utm_content=Insider%20launches%20Growth%20Management%20Platform%20with%20injection%20of%20US%2411M%20Series%20B%20led%20by%20Sequoia )のGrowth Management Platform(GMP)は設置と活用が簡単で、複雑な統合の必要性がない。このプラットフォームはナレッジアクティベーションに基づく最新技術とニューラル・ネットワークをベースとしたモデルであり、ユーザーが技術を意識することはほとんどない。同社はAIと機械学習のアルゴリズムを民主化して全ての産業のデジタル・マーケッターが適切なセグメントに集中することを助け、マーケティングのコストを最小限にして、結果的に成長を確実にするより優れたブランド体験を提供する。

Insiderの最高経営責任者(CEO)で共同創業者のハンデ・チリンガー氏は「顧客はどんな媒体を利用していても、個人的で、有意義で、スムーズな体験を求めブランドにとどまる。幅広く一人一人の顧客に個別体験を提供するには、堅ろうなAIと機械学習技術がますます必要とされている」と話す。

チリンガー氏は「だからこそ私たちは、初の包括的なGrowth Management Platformを構築した。それは顧客の獲得からアクティベーション、リテンション、売り上げまで成長ファネル全体にわたる総体的で徹底した機能をデジタル・マーケッターに与える。私たちの目標は、デジタル・マーケッターがそれぞれの組織で売り上げを伸ばし、成長を高め、ロイヤルティーを上げる中心的役割を楽に果たせるようにすることだ。とりわけ、私たちの使命は顧客の関心と時間を意識しているブランドが、関連性があって喜ばれる体験を届けるのを助けることである」と付け加えた。

Insiderの包括的GMPの立ち上げは、Sequoia Capitalを中心とした1100万ドルの投資で後押しされた。現在の投資家であるWanda CapitalとDogan Groupもこれに参加した。

Sequoia Capialのピエーター・ケンプス社長は「InsiderのAIプラットフォームに加え、その低い顧客獲得コスト、高いコンバージョンおよびリテンション、急速な成長などの主要指標への強い影響に感銘を受けた。そうした顧客企業はInsiderプラットフォームのますます多くの製品を急速に使い始めている。それによってInsiderは特にアジアで急成長軌道に乗っている」と語った。Wamda CapitalとDogan Groupも今回の投資に参加した。

Insiderはシンガポールに本社があり、英国、日本、インドネシア、韓国、マレーシア、タイ、ベトナム、オーストラリアなど世界15市場で活動している。Insiderはシンガポール航空、Tokopedia、ユニクロ、Virgin、Tiki、サムスン、ニューバランス、ニューズウィーク、マクドナルド、チケットマスター、日産自動車、BBVA、アリアンツ、CNNといったアジアと世界の最大手ブランドと協業している。

同社は2012年にイスタンブールで創業し、アジアの高成長市場に接近するため昨年シンガポールへ移転した。チリンガー氏はCrunchbaseによって、「米国外の女性CEOトップ3」

https://www.crunchbase.com/lists/women-ceos-located-outside-the-us/4654bdf9-bf16-4ee0-90b4-d0288cc40898/people?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=crunchbase-pro&utm_content=organic&utm_term=pro-search_women-ceos-located-outside-us )の1人に選ばれている。

Insiderは今回獲得した投資を利用し、極めて強い需要の手応えを得ているアジアで利益を倍増する。

Tokopedia、事業担当副社長

「デジタル・マーケティングを通しての成長加速は、顧客の獲得コストと生涯価値との間の密接な関係に大きく左右される。アルゴリズムがたった2週間で自己学習でき、予測セグメントの立ち上げと運用の早さを見て驚いた。広告媒体で買い物をしそうなビジターと顧客を、私たちは目標にした。その結果は素晴らしい。Insiderの新しいGrowth Management Platformは、賢明な投資で高い効果を出せるのを助けてくれるので、とても気に入っている」

Virgin Megastore、eコマース・ディレクター

「Insider Growth Management Platformは顧客中心の個別体験をより体系的に創造し、高めるのを助ける。AI機能の予測セグメントを武器にわれわれは今、ビジネスモデルの向上を促すために、ファネルの各段階でいかに価値を最大化できるかを検討している。Virgin Megastoreのウェブサイトと広告、そしてすべてのデジタル媒体で主要指標が急激に伸びたことを目にした。近い将来より良い顧客対応をするために新しい可能性を見つけることを非常に楽しみにしている」

詳細はuseinsider.com(http://www.useinsider.com/?utm_source=GMP%20ArticlePRNewsWire&utm_campaign=Sequoia%20GMP%20Press%20Release )を参照。

初の包括的なGrowth Management Platform (GMP)はInsider(http://www.useinsider.com/?utm_source=GMP%20ArticlePRNewsWire&utm_campaign=Sequoia%20GMP%20Press%20Release )を参照。

GMPは、デジタル・マーケッターが顧客獲得からアクティベーション、リテンション、売り上げまでのファネル全体の成長を促進するのを支援する。GMPは、深層人工知能(AI)と機械学習機能を搭載したリアルタイムの予測セグメンテーションを活用して、マーケッターによるウェブ、モバイルウェブ、モバイルアプリ、広告媒体全体にわたる個別化された行程の提供を可能にする。包括的なデータレイヤー上に構築されたGMPは、実装が簡単で使いやすいため、複雑な統合やITチームへの依存を避けることができる。Insiderは、デジタル・マーケッターの生活を簡素化し、彼らがマーケティングの無駄を伴わずに、ブランドの成長を促進するのをサポートする。

Insiderは、ロンドン、シンガポール、東京、ドバイ、モスクワ、ワルシャワ、クアラルンプール、ジャカルタ、イスタンブール、キエフ、シドニー、ソウル、ホーチミン市、バンコク、香港、台北にオフィスを持つテクノロジー企業である。Insiderは、WIRED Magazine(http://www.wired.co.uk/article/europes-100-hottest-startups-2016 )のホットなスタートアップ企業100社の1つに選ばれ、2017年にRed Herring Top 100 Europeを獲得した。Crunchbaseは最近、Insiderのハンデ・チリンガー共同設立者兼CEOを米国外でのトップ女性CEOの1人に選んだ(https://www.crunchbase.com/lists/women-ceos-located-outside-the-us/4654bdf9-bf16-4ee0-90b4-d0288cc40898/people?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=crunchbase-pro&utm_content=organic&utm_term=pro-search_women-ceos-located-outside-us )。

Insiderは世界をリードするブランドが顧客の予想を上回るスピードで成長するのをサポートし、ユニクロ、シンガポール航空、Tokopedia、Virgin、ニューバランス、日産自動車、ファーウェイ(Huawei)、サムスン、Orange、プーマ、チケットマスター、ニューズウィーク、Air Arabia、Media Markt、AVIS、アリアンツ、BBVA、Dominos、マクドナルド、エイボン、CNNを含むさまざまな業界の300社超に信頼されている。

ソース:Insider

Insider launches Growth Management Platform with injection of US$11M Series B led by Sequoia

PR72578

SINGAPORE, April 3, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Insider's AI helps leading brands like Singapore Airlines, Uniqlo and Tokopedia

drive growth

Insider (

http://www.useinsider.com/?utm_source=Sequoia%20Press%20Release&utm_medium=PRNewsWire&utm_campaign=Sequoia&utm_content=Insider%20launches%20Growth%20Management%20Platform%20with%20injection%20of%20US%2411M%20Series%20B%20led%20by%20Sequoia

) today announced the launch of its Growth Management Platform (GMP), which

raised an US$11 million Series B investment. Primarily, GMP helps marketers

create more intelligent interactions with their customers through exposing them

to the most relevant content on their preferred channels, delivering fuss-free

experiences. The platform offers digital marketers a full suite of features

across the entire growth funnel, from Acquisition to Activation, Retention and

Revenue. Powered by deep AI and Machine Learning capabilities, the Insider

platform delivers real-time insights and personalization across web, mobile

web, mobile app and ad channels.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180307/2072668-1

The Founders of Insider

The main cost for startups, or any company going digital, used to be

infrastructure and talent; today it's a race for growth and customer

acquisition costs are now the make or break item on the P&L. Brands are pouring

an increasing proportion of their marketing budget into digital channels (

https://www.groupm.com/news/groupm-global-ad-investment-will-grow-43-2018-six-countries-drive-68-incremental-investment)

in a bid to reach consumers in today's fragmented media landscape. Yet too many

marketing dollars are spent on the wrong customers: those that don't convert,

spend, and come back. Complex and costly marketing clouds are not a viable

option for many companies. The alternative is using a range of different

point-solutions to drive growth, but this creates fresh headaches for

organizations that must then deal with managing multiple vendors, integrating

solutions, and standardizing data sets.

Insider has set out to solve this challenge. Built on a unified data layer,

Insider (

http://www.useinsider.com/?utm_source=Sequoia%20Press%20Release&utm_medium=PRNewsWire&utm_campaign=Sequoia&utm_content=Insider%20launches%20Growth%20Management%20Platform%20with%20injection%20of%20US%2411M%20Series%20B%20led%20by%20Sequoia

)'s Growth Management Platform is easy to implement and use, avoiding the need

for complex integrations. The platform is based on the latest technologies

based on knowledge activation and neural network-based models making technology

almost invisible to users. The company democratizes AI and Machine Learning

algorithms to help digital marketers across industries focus on the right

segments to minimize marketing costs and offer a better brand experience that

ensures growth over time.

"Customers are demanding more personal, meaningful and smoother experiences, no

matter what channel they are on. Delivering a personalized experience to each

and every customer at scale increasingly requires robust AI and machine

learning technologies." said Hande Cilingir, CEO & Co-founder of Insider.

"That's why we have built the first integrated Growth Management Platform,

which gives digital marketers a holistic end-to-end capability across the

entire growth funnel, from customer Acquisition to Activation, Retention and

Revenue. Our aim is to make it easier for digital marketers to take a leading

role in driving revenue, growth and loyalty in their organizations. Above all,

our mission is to help brands deliver relevant and delightful experiences that

are mindful of their customers' attention and time." she added.  

The launch of Insider’s GMP has been backed by a US$11 million investment led

by Sequoia India, which has partnered with some of the fastest-growing startups

across India and Southeast Asia, including Tokopedia, Go Jek, Carousell, Byju’s

and Zomato.  Existing investors Wamda Capital and Dogan Group also participated

in the round.

“We were impressed with Insider’s AI platform, and the profound impact on their

customer’s key metrics: lower customer acquisition costs, higher retention,

faster growth. These customers quickly started to use more and more products

from the Insider platform. That has put Insider on a fast growth trajectory,

especially in Asia,” said Pieter Kemps, Principal at Sequoia India (Singapore)

Pte Ltd.

Headquartered in Singapore, Insider operates in 15 markets worldwide, including

UK, Japan, Indonesia, South Korea, Malaysia, Thailand, Vietnam and Australia.

Insider works with some of the biggest Asian and global brands, such as

Singapore Airlines, Tokopedia, UNIQLO, Virgin, Tiki, Samsung, New Balance,

Newsweek, McDonald’s, Ticketmaster, Nissan, BBVA, Allianz and CNN.   

   

The company, which launched in Istanbul in 2012, moved to Singapore last year

to be closer to Asia’s high-growth markets. Cilingir is ranked by Crunchbase as

one of the top three women CEOs

(https://www.crunchbase.com/lists/women-ceos-located-outside-the-us/4654bdf9-bf16-4ee0-90b4-d0288cc40898/people?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=crunchbase-pro&utm_content=organic&utm_term=pro-search_women-ceos-located-outside-us)outside of the US.

Insider will use this investment to double down in Asia, where it has

experienced exceptionally strong demand.  

Tokopedia, Vice President of Business

"Driving growth through digital marketing heavily depends on the close

relationship between a customer's acquisition cost and lifetime value. We were

surprised to see how fast we were up and running with predictive segments as

algorithms were able to train themselves in just two weeks. The results were

great. We love Insider's new Growth Management Platform as it helps us make

smarter investments resulting in higher impact."

Virgin Megastore, eCommerce Director

"Insider Growth Management Platform helps us create and enhance

customer-centric, personalized experiences in a more systematic way. Armed with

AI-backed predictive segments, we now think about how we can maximize the value

at each stage of the funnel to help enhance our business model. We have seen a

significant increase in our key metrics on our website, ads and across all

digital channels for Virgin Megastore. We are very excited to discover more

possibilities in delivering better customer experiences in the near future."

Find out more on useinsider.com.

Meet Insider (

http://www.useinsider.com/?utm_source=Sequoia%20Press%20Release&utm_medium=PRNewsWire&utm_campaign=Sequoia&utm_content=Insider%20launches%20Growth%20Management%20Platform%20with%20injection%20of%20US%2411M%20Series%20B%20led%20by%20Sequoia

) , the first integrated Growth Management Platform (GMP).

GMP helps digital marketers drive growth across the funnel, from Acquisition to

Activation, Retention and Revenue. Leveraging real-time predictive segmentation

powered by deep Artificial Intelligence and Machine Learning capabilities, GMP

empowers marketers to deliver personalized journeys across web, mobile web,

mobile apps and ad channels. Built on a unified data layer, GMP is easy to

implement and simple to use, avoiding the need for complex integrations and

dependency on IT teams. Insider simplifies the life of digital marketers and

helps them drive growth for their brands, with zero marketing waste.

Insider is a technology company with offices in London, Singapore, Tokyo,

Dubai, Moscow, Warsaw, Kuala Lumpur, Jakarta, Istanbul, Kiev, Sydney, Seoul, Ho

Chi Minh City, Bangkok, Hong Kong and Taipei. Insider was listed as one of the

100 Hottest Startups by WIRED Magazine (

http://www.wired.co.uk/article/europes-100-hottest-startups-2016)  and won Red

Herring Top 100 Europe in 2017. Crunchbase has recently ranked Insider's

co-founder and CEO Hande Cilingir as one of the top women CEOs (

https://www.crunchbase.com/lists/women-ceos-located-outside-the-us/4654bdf9-bf16-4ee0-90b4-d0288cc40898/people?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=crunchbase-pro&utm_content=organic&utm_term=pro-search_women-ceos-located-outside-us

)  outside of the US.

Helping world's leading brands grow beyond the speed of customer expectations,

Insider is trusted by over 300 businesses across various industries including

UNIQLO, Singapore Airlines, Tokopedia, Virgin, New Balance, Nissan, Huawei,

Samsung, Orange, Puma, Ticketmaster, Newsweek, Air Arabia, Media Markt, AVIS,

Allianz, BBVA, Dominos, McDonald's, Avon and CNN.

SOURCE: Insider

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中