Veグローバル:アジア太平洋地域の顧客の92%がオンラインの旅行予約を完了できず

Veグローバル

Veグローバル:アジア太平洋地域の顧客の92%がオンラインの旅行予約を完了できず

AsiaNet 73074

シンガポール、2018年4月16日/PRニュースワイヤー/ --

広告・マーケティング会社、Veグローバル(Ve Global、以下「Ve」)の独占データによると、全予約の92%をチェックアウトの段階で逃しており、顧客がオンライン予約を完了できないオンサイト放棄がアジア太平洋(APAC)の旅行業界にとっていまだ重要な要素であることが明らかになりました。

     (ロゴ:

https://mma.prnewswire.com/media/676627/Ve_Global_Logo.jpg )

2017年1月から2018年4月までの期間に5800万回以上の顧客セッションから得た調査結果は、APAC旅行業界におけるオンラインのカスタマージャーニーに関するVeの幅広い調査の一部をなしています。分析には、顧客がオンライン予約を完了するのにどのような機器を使用しているかについての洞察や、顧客の転換に関して業績が最善、最悪のサブセクターなどが含まれています。

顧客の95.5%がオンライン予約を途中でやめてしまうため、地域の旅行代理店は、顧客を転換させるため悪戦苦闘しています。業績はやや良いものの、ホテル(90.4%)、航空会社(91.6%)、レンタカー会社(88.9%)も、予約希望者の大多数にチェックアウトの段階で転換させることができないでいます。長距離バスとフェリー会社がアクティブなトラフィックの20.2%を予約に転換しており、低コストの選択肢として残されていました。

国に関していえば、閲覧者に予約させることにおいては、オーストリアの旅行会社が82%という比較的低い放棄率で最高の結果を出しています。日本の顧客は、93.76%が予約を完了せずにオンラインの買い物かごを放置しており、転換させるのが最も難しいようです。

放棄はいまだ旅行業界を悩ませていますが、この調査ではAPACの顧客が他の国々の顧客よりもリマーケティングの形態により好意的であることが明らかになりました。APACの旅行会社は、リマーケティングのeメール送信18通につき1件のオンライン予約を取り戻すことが期待できますが、ヨーロッパの会社では平均23通を送信しなくてはなりません。

データはまた、APACの顧客が世界のどの地域よりもモバイル機器を使ってオンライン旅行予約を完了することが多いことを示しています。同地域で行われた全旅行予約のおよそ3分の1(30%)はモバイルまたはタブレット機器を使って完了したものです。これと比べると、米国での予約は29%、ヨーロッパは28%、ラテンアメリカではわずか13%となっています。

VeグローバルAPAC社長のジェイミー・ピエールは、次のように述べました。「APACの旅行会社は次第に多額の費用をオンラインの集客に割り当てるようになってきていますが、予約手続きの途中で逃してしまうばかりです。顧客の放棄の原因は様々ですが、旅行会社は予約完了におけるモバイル機器の使用増加に細心の注意を払い、消費者の期待感の高まりに応えるマルチチャンネルの方法を提供しなくてはなりません」

VeグローバルAPACは、2018年4月17日-19日にシンガポールで開催されるデジタル・トラベルAPAC(Digital Travel APAC)に出展します。

編集者への注

ジェイミー・ピエール社長談話のビデオ

https://vimeo.com/264646279

インフォグラフィックは、下記リンクから

http://ow.ly/2B8T30jr9Tt

Veロゴ

http://ow.ly/mUxk30jrblU

Veについて

Veは、ビジネスの規模や分野にかかわりなく、オンラインジャーニーのいたる所でクライアントの顧客をインスパイアするために存在しています。現在当社は18の領域で1万人のクライアントにサービスを提供しており、顧客第一のソリューションにより、一人一人の顧客にふさわしいオーダーメイドで直感的なオンライン体験をお楽しみいただいています。

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コミュニケーションズお問合せ先

Danny Bartlett

コミュニケーションズ国際責任者

Danny.Bartlett@Ve.com

+44(0)-7737-315-081

情報源:Veグローバル

(日本語リリース:クライアント提供)

Ve Global: 92% of APAC Customers Fail to Complete Travel Booking Online

PR73074

SINGAPORE, Apr. 16, 2018, /PRNewswire=KYODO JBN/--

Exclusive data from advertising and marketing technology company Ve Global

("Ve"), has revealed that on-site abandonment - where a customer fails to

complete a booking online - remains a critical factor for the Asia Pacific

(APAC) travel industry, with 92% of all bookings lost at the checkout stage.

     (Logo: https://mma.prnewswire.com/media/676627/Ve_Global_Logo.jpg )

The findings, taken from over 58 million customer sessions between January 2017

to April 2018, form part of a wider Ve study into online customer journeys in

the APAC travel industry. The analysis includes insights into what devices

customers are using to complete their online bookings as well as the best, and

worst, performing travel sub-sectors for converting customers.

Travel Agents in the region face the biggest struggle to convert customers with

95.5% of them abandoning their online booking. Although performing better,

hotels (90.4%), airlines (91.6%) and vehicle hire companies (88.9%), are also

failing to convert the majority of would-be bookers at the checkout phase. The

most clinical sub-sector was reserved for the more low-cost options, with coach

and ferry operators converting 20.2% of active traffic into bookings.

In terms of countries, Australian travel companies do the best job in turning

browsers into bookers with a relatively low 82% abandonment rate. Japanese

customers looked to be the hardest to convert with 93.76% leaving their online

baskets without completing a booking.

While abandonment still plagues the travel industry, the research did find APAC

customers were far more receptive to forms of remarketing than their global

counterparts. APAC travel companies can expect to recover one online booking

for every 18 remarketing emails sent, compared with the 23 that European

companies must send out on average.

The data also revealed customers in APAC complete more online travel bookings

using their mobile devices than in any other region globally. Almost a third

(30%) of all travel bookings made in the region were completed using a mobile

or tablet device. This compares to 29% of bookings in the United States, 28% in

Europe, and just 13% in Latin America.

Jamie Pierre, Managing Director at Ve Global, APAC, said: "Increasingly, APAC

travel companies are allocating vast sums of their marketing spend to

attracting customers online, only to lose them during the booking process.

Although the causes of customer abandonment are varied, travel companies should

pay close attention to the growing use of mobile devices in completing bookings

and ensure they offer a multi-channel approach that meets the growing

expectations of consumers."

Ve Global APAC will be attending Digital Travel APAC between 17 - 19 April 2018

in Singapore.

NOTES TO EDITORS  

Embeddable video of Jamie Pierre talking about the findings.

https://vimeo.com/264646279

Infographics available via link

http://ow.ly/2B8T30jr9Tt

Ve logo

http://ow.ly/mUxk30jrblU

About Ve  

Ve exists to inspire our client's customers throughout their online journey,

regardless of business size or sector. Today, we serve 10,000 clients across 18

territories, with our consumer-first solutions ensuring every customer enjoys

the tailored and intuitive online experience they deserve.

https://www.ve.com/

Communications contact

Danny Bartlett

International Head of Communications

Danny.Bartlett@Ve.com

+44(0)-7737-315-081

Source: Ve Global

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