ハーバライフがマレーシアにアジア・パシフィック サービスセンターを開設

ハーバライフ・アジア・パシフィック

ハーバライフがマレーシアにアジア・パシフィック サービスセンターを開設

AsiaNet 73101

【クアラルンプール(マレーシア)2018年4月26日PR Newswire】「世界を、より健康に、ハッピーに」することをミッションとするグローバルなニュートリション・カンパニーであるハーバライフ(Herbalife)は16日、マレーシアのクアラルンプールに初のアジア・パシフィックシェアードサービスセンター(Asia Pacific Shared Services Center、SSC)を正式に開設しました。クアラルンプールのバンサーサウス エリアののオフィスビルHorizon 2に、2つのフロアを占める新SSCは、ハーバライフのグローバル ビジネス サービスセンター(GBSC)戦略の一環として開設される5番目のセンターとなります。アジア・パシフィックおよび世界中で、栄養補助食品や健康へのニーズが高まる中、その業務を新SCCにおいて100人超の従業員体制でサポートを行っていきます。

ハーバライフ・アジア・パシフィック地域担当シニアバイスプレジデント兼マネージングディレクターであるスティーブン・コンチー氏は「新しいシェアードサービスセンターはアジア・パシフィック地域のサポート基盤となるべく、当社メンバーやお客様に地理的にも最も近接した場所に建てられました。この地域のニュートリション事業の持続的な成長を促進する重要な役割を果たしていきます。」と述べました。

クアラルンプールの新たなSSCは、メキシコのグアダラハラとケレタロ、ポーランドのクラクフ、インドのベンガルール(旧バンガロール)の他のセンターに加わり、ハーバライフの成長するニュートリション事業のために、業務の合理化、サービス スタンダードの標準化と、より一層の機動力を高めていきます。また、メンバー・テクノロジー・アンド・ストラテジー(MTS)とともに、財務や会計、グローバルソーシング、情報技術、メンバービジネスの実践やコンプライアンスといった事務管理部門を支援する態勢が全面的に整っているクアラルンプールSSCでは、長期的にはサステナブルなビジネスを支援するための、地域全体での仕事に精通した熟練したスタッフの配置と、ビジネス効率と費用効率の向上を促進するための、専門化を特色としています。

ハーバライフのグローバル・ビジネスサービス担当バイスプレジデントのニール・スピアーズ氏は「クアラルンプールのシェアードサービスセンターの開業は、ハーバライフの掲げる目的に向かって日々尽力するを地域のメンバーおよびお客様に、より迅速により良いサービスを提供することが可能になります」と述べました。

ワールドクラスのビジネス環境、競争力のある価格、熟練した従業員と強力なアウトソーシング力と、情報コミュニケーション技術におけるインフラストラクチャーの整備といった環境と相まって、クアラルンプールはこの地域でも最高のビジネスハブの1つとして高い評価を得ています。250以上の外国と多国籍企業の本拠地として、クアラルンプールは、ハーバライフをはじめ、今日のビジネスの高まるニーズをサポートするための態勢が整っています。

▽ハーバライフ(Herbalife)について

ハーバライフ・ニュートリションは、「世界を、より健康に、ハッピーにすることを目的とした世界的なニュートリション・カンパニーです。 当社は、1980年の創業以来「素晴らしい製品とそのプログラムを通して人々の生活を向上させる」という栄養に関わるミッションに取り組んでまいりました。栄養不足や肥満、高齢化に伴う医療費負担の増加、また起業したいと思う人々の増加など、私たちは世界を取り巻くそのような問題や状況に対するソリューションをハーバライフ・メンバーと共に提供しています。科学に基づく自社製造の高品質な製品やハーバライフ・メンバーよるお客様へのコーチングを提供し、ヘルシーでアクティブなライフスタイルが根付くコミュニティー作りを今後もサポートしてまいります。

ハーバライフの提供するソリューション別の栄養補助食品、ウエイト・マネージメント、エナジー&フィットネス、パーソナル・ケア製品は、90か国以上に広がるメンバーのネットワークを通じて販売されています。

ハーバライフ・ニュートリションは企業としての社会的責任を果たす取り組みの一環として、ハーバライフ・ファミリー・ファンデーション(HFF)と同ファンデーションのカーサ・ハーバライフ・プログラムをサポートし、世界各国で子供たちにバランスの良い栄養を提供する活動を行っています。また、クリスティアーノ・ロナウド選手やロサンゼルス・ギャラクシー、オリンピック代表チームなど、世界を舞台に活躍する190を超えるアスリート、チーム、イベントを支援しています。

ハーバライフは従業員8,000人以上を擁し、ニューヨーク証券取引所に上場しています(NYSE: HLF)。2017年度の純売上高は44億米ドルでした。詳細の情報はハーバライフのウェブサイトHerbalife.comまたはIAmHerbalife.comをご覧ください。

投資家へ向けた最新のIR情報については、http://ir.Herbalife.com (英文)をご覧ください。

▽メディア問い合わせ先

Herbalife Asia Pacific

Daliea Mohamad-Liauw

VP, Corporate Communications, Asia Pacific

DID: +852-3589-2643

Email: dalieal@herbalife.com

ソース:Herbalife Asia Pacific

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180416/2105694-1

(キャプション:「新アジア・パシフィック シェアードサービスセンターのオープニングセレモニーにて」ハーバライフCEO リッチ・グッディス(中央)、ダトン・ワン・ペンMDEC COO(左隣)、リム・ビー・ビアンMIDA戦略計画(サービス)エグゼクティブディレクター(右隣)、スティーブン・コンチー ハーバライフ アジア・パシフィック地域担当シニアバイスプレジデント兼マネージングディレクター(2列目左から5人目)、ディーン・トンプソン在マレーシア米大使館主席行使(前列右から3人目))

(日本語リリース:クライアント提供)

Herbalife Launches Asia Pacific Shared Services Center in Malaysia to Support Growing Nutrition Demand in the Region

PR73101

MALAYSIA, Kuala Lumpur, Apr. 17, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

With the purpose of making the world healthier and happier, premier global

nutrition company, Herbalife, today officially launched its first Asia Pacific

Shared Services Center (SSC) in Kuala Lumpur, Malaysia. Occupying two floors of

Horizon 2 in the Bangsar South enclave of Kuala Lumpur, the new SSC is the

fifth such center to be launched globally as part of Herbalife's Global

Business Services Centers (GBSC) strategy, housing over 100 employees to

support the growing demand for nutrition in the Asia Pacific region, and around

the world.

Photo-https://photos.prnasia.com/prnh/20180416/2105694-1

"The new shared services center is in close proximity to the majority of the

Company's member base in Asia Pacific and plays an important role in driving

continued growth of the region's nutrition business," said Stephen Conchie,

senior vice president and managing director, Asia Pacific, Herbalife.

The new SSC in Kuala Lumpur joins other centers around the globe in

Guadalajara, Mexico; Queretero, Mexico; Krakow, Poland; and Bangalore, India,

with the aim of streamlining business operations, standardizing service

standards and enabling increased agility for Herbalife's growing nutrition

business. Fully equipped to support back-office operations such as finance and

accounting, global sourcing, information technology, member business practices

and compliance as well as Member Technology and Strategy (MTS), the Kuala

Lumpur SSC features a skilled team adept at working across geographies and

specializations to drive increased business efficiency and cost effectiveness

for more sustainable operations in the long run.

"The launch of Herbalife's Shared Services Center in Kuala Lumpur, affords the

Company the ability to respond more quickly and provide better service to our

purpose-driven independent members and customers across the region," said Neil

Spiers, vice president of global business services, Herbalife.

With a world-class business environment, competitive cost, coupled with a

skilled workforce and strong outsourcing and info-communications technology

infrastructure, Kuala Lumpur has gained a reputation for being one of the best

business hubs in the region. Home to more than 250 foreign and multinational

companies, the city is also well-equipped to support the growing demands of

modern day businesses, including Herbalife.

About Herbalife

Herbalife is a global nutrition company whose purpose is to make the world

healthier and happier.  The Company has been on a mission for nutrition -

changing people's lives with great nutrition products and programs - since

1980. Together with our Herbalife independent members, we are committed to

providing solutions to the worldwide problems of poor nutrition and obesity, an

aging population, skyrocketing public healthcare costs and a rise in

entrepreneurs of all ages.  Herbalife offers high-quality, science-backed

products, most of which are produced in Company-operated facilities, one-on-one

coaching with an Herbalife independent member, and a supportive community

approach that inspires customers to embrace a healthier, more active lifestyle.

Herbalife's targeted nutrition, weight-management, energy and fitness and

personal care products are available exclusively to and through dedicated

Herbalife members in more than 90 countries.  

Through its corporate social responsibility efforts, Herbalife supports the

Herbalife Family Foundation (HFF) and its Casa Herbalife programs to help bring

good nutrition to children in need. Herbalife is also proud to sponsor more

than 190 world-class athletes, teams and events around the globe, including

Cristiano Ronaldo, the LA Galaxy, and numerous Olympic teams.

Herbalife has over 8,000 employees worldwide, and its shares are traded on the

New York Stock Exchange (NYSE: HLF) with net sales of approximately US$4.4

billion in 2017. To learn more, visit Herbalife.com or IAmHerbalife.com.

Herbalife also encourages investors to visit its investor relations website at

ir.herbalife.com as financial and other information is updated and new

information is posted.

Media Enquiries:

Herbalife Asia Pacific

Daliea Mohamad-Liauw

VP, Corporate Communications, Asia Pacific  

+852-3589-2643

dalieal@herbalife.com

SOURCE: Herbalife Asia Pacific

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