デジタル・サッカービジネスのDugoutが827万5000ポンド(1168万5000ドル)の新規投資を発表

Dugout

デジタル・サッカービジネスのDugoutが827万5000ポンド(1168万5000ドル)の新規投資を発表

AsiaNet 73298 (0750)

【ロンドン2018年4月27日PR Newswire=共同通信JBN】

*世界最大のクラブが設立して所有する英国に本拠を置く事業

*同社は中東・北アフリカ地域(MENA)での戦略的技術提携と合弁事業も公表

*Dugoutは2016年のスタート以来、6700万超のユニークユーザーを獲得

デジタル・サッカービジネスのDugoutは27日、新規投資の詳細を公表した。それは同社の既存の運営体制を拡大すると共に、MENA地域における技術の提供とサポートを強化する野心的な提携である。

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/683085/Dugout_Logo.jpg

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/683086/Dugout_Phone.jpg

Dugoutは世界最大のクラブが初めて、そのビジネスを創出するために協力している。設立パートナーはACミラン、アーセナルFC、チェルシーFC、FCバルセロナ、FCバイエルン・ミュンヘン、ユヴェントス、リバプールFC、マンチェスター・シティFC、パリ・サンジェルマン、レアル・マドリードCF、インテルナツィオナーレ・ミラノ、ASローマ、SSCナポリ、トッテナム・ホットスパーFC、アドレティコ・マドリードなど。

77のクラブすべて(さらに、増え続ける数のプレーヤーも)がDugoutに専用のプロファイルを持ち、コンテンツをアップロードしてファンと交流している。つまり、Dugoutのユーザーは、彼らがフォローするクラブとチームに基づいた、完全にパーソナルな体験を持つことができる。2016年後半にスタートしたこのビジネスは、今では6700万のユニークユーザーを擁し、9億1200万の動画ビューがある。Dugoutのソーシャルフットプリントは21億で、クラブ、プレーヤー、ブランドが1万2500以上の動画をプラットフォームに投稿している。

Dugoutは27日、他の戦略的な小規模投資家とともに高名な米国企業家のデービッド・マッコートとフランク・マッコート両氏が率いる827万5000ポンドの追加投資を発表した。この827万5000ポンドの投資はビジネスの迅速な成長、そしてサッカー、ビジネス、メディア、技術、ブランド広告のパートナーとの拡大するネットワークを反映したものだ。

技術、メディア、通信の世界的投資家であるGranahan McCourt Capitalの創立者兼最高経営責任者(CEO)のデービッド・マッコート氏は、世界有数の成功した起業家である。マッコート氏はMENA地域で最も急速に成長しているフリーストリーミング・サービスの1つ、ALTV.com(https://protect-eu.mimecast.com/s/nZ9HB2kLLpUx )の創立者でもある。同氏の弟のフランク・マッコート氏はMcCourt LPとMcCourt Globalの会長兼CEOで、オリンピック・マルセイユのオーナー、そしてロサンゼルス・ドジャースの元オーナーとしてスポーツファンの間で有名だ。

Granahan McCourt Capitalの創立者兼CEOのデービッド・マッコート氏は「Dugoutは2つの重要な世界的傾向を活用する優れた機会を代表している。第1に、卓越し、オリジナルで、高度にパーソナライスされたコンテンツへの巨大なニーズで、第2に、ほとんど全ての市場で高まるサッカー人気だ。Dugoutは世界のトップクラブを1つのシェアード・エンタープライズに集めることで、多くの人々が不可能と考えたことをすでに実行した。世界中のファンとブランドを鼓舞する真にアイコニックな企業へと成長するために、われわれは今、このすぐれた基礎を利用したい」と述べた。

マッコート氏はさらに、「Dugoutとわれわれとの協力で同社の技術的能力も強化され、戦略的に重要な市場でオーディエンスを拡大することが可能だ。例えばDugoutとALTVの提携により、中東と北アフリカ全体のサッカーファンにオリジナルコンテンツへの独占アクセスを提供できる」と述べた。

Dugoutの創立者兼会長、エリオット・リチャードソン氏は、次のように述べた。

「われわれはフランク・マッコート、デービッド・マッコート両氏に導かれ、シリーズAの資金調達ラウンドと戦略的な資本投資の両方を確実に手に入れたことをうれしく思う。両氏は数十年にわたる商業的成功、体験、起業家としての熱意をもたらす。われわれがビジネスの発展の次の段階へと進むにあたり、彼らは素晴らしいパートナーである」

「われわれは、ファン、仲間になってくれたブランドと商業パートナーと一緒になって当社のプラットフォームが証明してきた人気にわくわくしている。今回の投資はその勢いが進むことを支え、ALTVとAlchemy Mediaのような両方のイノベーターとの提携は当社が提供する技術を強化し、当社のクラブ・パートナーをこれほど強くサポートしてくれる中東と北アフリカのような重要市場を開くものである」

Dugoutは最近、同社の世界的プレゼンスを拡大するというビジネスの目的を支援するために構築された、他の多くの戦略的提携を発表した。例えば12月、Dugoutはメジャーリーグサッカー(MLS)との提携を開始し、同社の世界的プロファイルを高めながら北米で人気が高まっているサッカーに参入している。27日の発表はDugoutのMENA重視を強調するものだが、同社は数週間以内に他の地域と提携についてさらなる発表をする見込みである。

こうしたアプローチはDugoutの「コンテンツの現地化」への中核的な信念を反映するもで、現地化はファンのエンゲージメントを高めて可能性を解き放つために、パートナーとブランドが特定市場のオーディエンス行動と好みをより良く理解できる詳細な分析を提供することである。

DugoutはVEWD、SPOTX、楽天/バイパー、Amazonといった革新的なテック企業との契約に調印した。これは多くのユーザーにリーチを広げ、プラットフォーム上で広告展開するブランドにより良いエンゲージメント、最先端のユーザー消費者ターゲティング、詳細な分析を提供する。

Dugoutは、当初段階では英語、ドイツ語、イタリア語、フランス語、スペイン語、カタロニア語、ポルトガル語、インドネシア語の8カ国語で利用可能で、数カ月後にはアラビア語も加わる予定。

今回のトランザクションではAkira PartnersがDugoutのフィナンシャル・アドバイザーを務めた。

▽編集者注

さらに詳しい情報とインタビューの申し込みは、以下に連絡を。

The Dugout Press Office

dugoutpressoffice@freuds.com

+44 203 003 6613

ソース:Dugout

Unique Digital Football Business Dugout Announces New 8.275 Million Pounds ($11.685 Million) Investment

PR73298

LONDON, April 27, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    - UK-based business founded and owned by world's biggest clubs  

    - Company also reveals Strategic Technology Partnership and Joint Venture

in Middle East and North Africa (MENA)  

    - Dugout has attracted over 67 million unique users since launch in 2016

    Digital football business Dugout today revealed details of new investment

that will see the company expand its existing operations, as well as ambitious

partnership plans to enhance its technology offering and support growth in the

MENA region.

         (Logo: https://mma.prnewswire.com/media/683085/Dugout_Logo.jpg )

         (Photo: https://mma.prnewswire.com/media/683086/Dugout_Phone.jpg )

    Dugout represents the first time the world's biggest clubs have joined

forces to create a business - with founding partners including AC Milan,

Arsenal FC, Chelsea FC, FC Barcelona, FC Bayern Munich, Juventus, Liverpool FC,

Manchester City FC, Paris Saint-Germain, Real Madrid CF, Inter Milan, Roma,

Napoli, Tottenham Hotspur, Atletico Madrid and more.

    All 77 clubs (and a growing number of players) have a dedicated Dugout

profile to upload content and interact with fans, meaning that Dugout users get

a totally personalised experience based on the clubs and players they

follow. The business launched in late 2016 and has already gathered over 67

million unique users and 912 million video views to date. Dugout has a social

footprint of 2.1 billion and over 12,500 videos have been posted on the

platform by clubs, players and brands.

    Today, Dugout has announced an additional GBP8.275 million investment led

by renowned US entrepreneurs David and Frank McCourt, alongside a number of

other strategic smaller-scale investors. The GBP8.275 million investment

reflects the rapid growth of the business and its expanding network of partners

across football, business, media, technology and brand advertising.

    David McCourt, founder and CEO of Granahan McCourt Capital, the worldwide

investors in technology, media and telecommunications, is one of the world's

most successful entrepreneurs. David is also the founder of ALTV.com

[https://protect-eu.mimecast.com/s/nZ9HB2kLLpUx ], one of the fastest growing

free streaming services in the MENA region. His brother, Frank, is Chairman and

CEO of McCourt LP and McCourt Global, and well known to sports fans as the

owner of Olympique De Marseille and former owner of the Los Angeles Dodgers.

    David McCourt, Founder and CEO of Granahan McCourt Capital, said: "Dugout

represents an excellent opportunity to capitalize on two significant global

trends. Firstly, the huge demand for great, original and highly-personalized

content. Secondly, the soaring popularity of football in practically every

market. Dugout has already done what many thought impossible by bringing the

world's top clubs together in one shared enterprise. Now, we want to use this

excellent foundation to grow a truly iconic company that inspires fans and

brands the world over."

    "Our collaboration with Dugout will also enhance the company's tech

capabilities and enable it to grow its audience in strategically important

markets. For example, the partnership between Dugout and ALTV will deliver

exclusive access to original content for football fans across the Middle East

and North Africa."

    Elliot Richardson, Founder and Chairman of Dugout, said:

    "We are delighted to have secured both the Series A funding round and

strategic capital investment, led by Frank and David McCourt. Frank and David

bring with them decades of commercial success, experience and entrepreneurial

zeal - they are fantastic partners as we move into the next phase of our

development as a business."

    "We're thrilled with how popular the platform has proven so far with

fans, as well as the brands and commercial partners we've brought into the

fold. This investment keeps that momentum going and partnerships with

innovators like ALTV and Alchemy Media both enhance our technology offering and

open up key markets like the Middle East and North Africa, where we know our

club partners have such huge support."

    Dugout has recently announced a number of other strategic partnerships

designed to support the business' objective of expanding its global presence.

For example, in December Dugout launched a partnership with Major League Soccer

(MLS) - boosting the brand's global profile and tapping into the growing

popularity of football in North America. Today's announcement highlights the

company's focus on MENA, although Dugout is expected to make further

announcements in the coming weeks about other territories and partnerships.

    This approach reflects Dugout's core belief in "localisation of content" -

giving partners and brands detailed analytics that enable them to better

understand audience behaviour and tastes in specific markets, in order to boost

fan engagement and unlock potential.

    The company has also signed deals with innovative tech companies like VEWD,

SPOTX Rakuten/Viber and Amazon to reach more users and provide brands

advertising on the platform with better engagement, cutting-edge user consumer

targeting and detailed analytics.

    Dugout was initially available in eight languages: English, German,

Italian, French, Spanish, Catalan, Portuguese and Bahasa (Indonesian), with

Arabic to be added in the coming months.

    Akira Partners acted as Financial Advisors to Dugout on this transaction.

    

NOTES TO EDITORS

For further information and interview requests please contact the Dugout Press

Office: dugoutpressoffice@freuds.com, +44 203 003 6613

     

SOURCE: Dugout  

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