The H Collectiveが初の国際映画コンペ「if24」を主催
The H Collectiveが初の国際映画コンペ「if24」を主催
AsiaNet 73375 (0807)
【ロサンゼルス2018年5月7日PR Newswire=共同通信JBN】
*米国の映画製作会社が最優秀作品にヒントを得て、予算240万ドルの長編劇映画を製作
ロサンゼルスの一流映画製作会社、The H Collectiveが7日、初めての国際映画コンペティション「if24」に乗り出した。モバイルフォンを持っている人なら誰でも、世界のどこでも、if24.com にオンライン接続してコンペに参加できる。最優秀作品1点は、ハリウッドの大手プロデューサー、映画製作者のチームとともにThe H Collectiveによって映画化される。
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第1回コンペのテーマは数字の「24」。The H Collectiveはテーマや繰り返されるモチーフなどで作品全体の数字24に息を吹き込むよう応募者に要請する。「24」は1日の時間数であり、映画フィルムが通常投射される1秒あたりのコマ数でもある。4次元立方体の円の数であり、中国太陽年のサイクル数でもある。24は応募受付日数、全フィルムの最大ランタイム(2分40秒)であり、最優秀作品にヒントを得る映画の製作予算も240万ドルである。
Ignition Creativeのマーティン・キスラー最高経営責任者(CEO)は「if24の外見、イメージ、グローバルブランドはIgnition Creativeが大いに誇りとするものであり、The H Collectiveとのコラボレーションはわれわれに最初から関与する機会を与えてくれた」と語り、「Ignition Creativeのわれわれは、if24が新たな素晴らしい創造的才能を見いだし、世界中の映画ファンに信じがたい体験をもたらすと確信している」と続けた。
スポンサーのExtreme Musicはスペシャル・ウェブサイトのwww.if24.com を通じて参加者全員の音楽ダウンロードを可能にする。Extreme MusicはSony/ATV Music Publishing傘下の国際的なプロダクションミュージック・ライブラリーである。Extreme Musicに関する詳細はwww.extrememusic.com を参照。
Ignition Creativeはif24の立ち上げに際して、The H Collectionのクリエーティブパートナーを務めている。
応募は5月7日から31日まで受け付け、投票は6月7日から10日まで行われる。応募者はwww.if24.com 経由で作品を提出できる。全応募作は6月にオンライン、ソーシャルメディアからストリーミング配信され、世界から好みの応募作を投票するチャンスが与えられる。
The H Collectiveのニック・クローリーCEOは「if24は作家と映画製作者を刺激する革新的な国際プラットフォームである。The H Collectiveのわれわれの目標は、感動的な物語のコンテンツを見いだし、新進映画製作者とコラボすることである。if24の優勝者とその作品で協力することを楽しみにしている。それは当社のスレートを全うし、年間5本の作品を公開するわれわれの約束を発展させる」と語った。
The H Collectiveは7月いっぱい、ロンドン、ロサンゼルス、東京、上海の4都市で文化エンターテインメント体験を主催する。各都市にはセミファイナリスト24人が登場し、それぞれ特別イベントの夜にファイナリスト1人が発表され、コンペはわずか4人に絞られる。
アカデミー賞受賞プロデューサーでAMPAS(映画芸術科学アカデミー)外国語映画賞の審査委員長でもあるマーク・ジョンソン氏らエンターテインメントと映画の専門家パネルがif24映画コンペのファイナリスト4人を審査する。9月にはファイナリスト4人が作品公開のため一流国際都市のロサンゼルスに結集し、第1回if24コンペの優勝者が発表される。
マーク・ジョンソン氏は「if24は真にオリジナルの機会、挑戦である。想像力のある誰でも、すなわち、われわれ全員が参加できる。スマートフォンがあれば誰でも監督になって、コンペにエントリーすることが可能である。あらゆる人の参加を歓迎する。制限はない。誰もが映画製作者になれる!」と語った。
優勝した映画製作者は、The H Collectiveが出資し製作する予算240万ドルの長編映画に受賞作がインスピレーションを与えるのを目の当たりにし、その映画の製作に参加する。
if24に関する詳細、コンペ応募の方法についてはwww.if24.com を参照。
▽The H Collectiveについて
The H Collectiveは2017年6月、映画の出資、製作、マーケティング、配給会社として設立された。ロサンゼルスを本拠とするこの映画スタジオは、「xXx」フランチャイズ権取得でビン・ディーゼル氏のOne Race Filmsと提携した。エリザベス・バンクスが出演するデービッド・ヤロベスキー監督の題名未定のホラースリラー(製作はジェームズ・ガン氏)などが近く公開される。彼らは現在、アーロン・ポール、メアリー・エリザベス・ウィンステッドが出演したクリストファー・キャントウェル監督の「The Parts You Lose」(原題、製作はマーク・ジョンソン氏)の編集作業にあたっている。
ソース:The H Collective
The H Collective Launches First-Ever Global Film Competition - "if24"
PR73375
LOS ANGELES, May 7, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/--
-- The US-based Film Company Will Produce a Full Length Feature Motion Picture
with a $2.4M Budget, Inspired by the Winning Submission.
The H Collective, a premier production house in Los Angeles, launches its
first-ever, global film competition, if24, today. Anyone with a mobile phone,
anywhere in the world, can participate in the competition by entering online at
www.if24.com. Along with a team of Hollywood's leading producers and
filmmakers The H Collective will make one winning film into a feature film.
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The theme for the inaugural competition is the number '24.' The H Collective
is asking filmmakers to bring to life the number 24 in all submissions -
whether it is the theme or a recurring motif. '24' is the number of hours in a
day, the frames per second that motion picture film is usually projected at,
the number of sides in a tesseract, and the number of cycles in a Chinese solar
year. The number 24 is also the number of days that submissions will be open,
the maximum runtime for all films (2 minutes, 40 seconds), and the production
budget for the motion picture inspired by the winning submission will be $2.4
million.
"Crafting the look, the image and the global brand of if24 is something that
Ignition Creative is exceedingly proud of and the collaboration with The H
Collective has provided us with an opportunity to be in on something from the
very beginning," says Martin Kistler, CEO of Ignition Creative. Kistler
continued by saying "We at Ignition Creative truly believe that if24 will
discover great new creative talent and bring incredible experiences to life for
film lovers all around the world."
Sponsor Extreme Music will provide all the participants the ability to download
the music for their films via a special website available at www.if24.com.
Extreme Music is an international production music library that forms part of
Sony/ATV Music Publishing. More information about Extreme Music is available at
www.extrememusic.com.
Ignition Creative is serving as the creative partner with The H Collection in
launching if24.
Submissions are open from May 7th to May 31st and voting will take place from
June 7th to June 10th. Filmmakers can submit their films via www.if24.com. All
submissions will be streamed online and via social media in June, allowing the
world a chance to vote on their favorite film entries.
Nic Crawley, CEO of The H Collective stated, "if24 is an innovative global
platform for aspiring storytellers and filmmakers. It's our goal at The H
Collective to discover content with compelling stories and collaborate with
emerging filmmakers. We're looking forward to working with the winner of if24
on their film which will complete our slate and expand our promise to now
deliver five movies per year."
The H Collective also will be hosting cultural entertainment experiences
throughout July in four cities - London, Los Angeles, Tokyo and Shanghai. Each
city will have 24 semi-finalists and on the night of their city's specific
event, one finalist will be announced, bringing the competition to just four
finalists.
A panel of entertainment and film experts, including Academy Award-winning
producer and chairman of AMPAS’s foreign-language film award committee Mark
Johnson, will then judge the four finalists of the if24 film competition. In
September, the four finalists will be brought together in a world-class
international city for a premiere of their work and the winner of the inaugural
if24 competition will be announced.
"if24 is a truly original opportunity and challenge. Anybody with an
imagination, which means all of us, can participate. Anybody with a smartphone
can make himself/herself a director and enter the competition. Everybody is
encouraged to participate. The sky is the limit. Everybody can be a filmmaker!"
says Mark Johnson.
The winning filmmaker will get to see their winning submission be the
inspiration for a full-length motion picture financed and produced by The H
Collective, with a $2.4M budget, and participate in the production of that
motion picture.
To find out more about if24 and how to submit to the competition, please visit:
www.if24.com.
ABOUT THE H COLLECTIVE
The H Collective launched in June 2017, as a film financier, producer,
marketing and distribution company. L.A.-based studio has partnered with Vin
Diesel's One Race Films in acquiring the "xXx" franchise rights. Upcoming
films include an untitled horror thriller directed by David Yarovesky, produced
by James Gunn, and starring Elizabeth Banks. They are currently in
post-production on Christopher Cantwell's "The Parts You Lose" starring Aaron
Paul and Mary Elizabeth Winstead, produced by Mark Johnson.
SOURCE: The H Collective
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