NetEase Cloud MusicとBig Hit Entertainment が防弾少年団の楽曲カタログ発売で提携

NetEase Cloud Music

NetEase Cloud MusicとBig Hit Entertainment が防弾少年団の楽曲カタログ発売で提携

AsiaNet 73409 (0809)

【杭州(中国)2018年5月8日PR Newswire=共同通信JBN】中国の主要な音楽プラットフォームのNetEase Cloud Musicは、韓国に拠点を置くBig Hit Entertainmentと提携合意を結んだ。合意により中国の同プラットフォームが、そのプラットフォーム上で防弾少年団(BTS)の楽曲のレパートリーを発売する。

韓国に拠点を置くエンターテインメント企業、Big Hit Entertainmentは音楽に重点を置き、2013年にデビューした同社の主要な男性グループのBTSの代理となり管理する。BTSは7人の男性ボーカリスト、RM(アールエム)、Jin(ジン)、SUGA(シュガ)、j-hope(ジェイホープ)、Jimin(ジミン)、V(ブイ)とJung Kook(ジョングク)で構成する。防弾少年団(Bangtan Sonyeondan)の略称BTSはまた、「防弾ボーイズ」(Bulletproof Boys)と「景色の向こうに」(Beyond The Scene)の略でもある。グループはデビュー以来、幾つかの国際的イベントとともに韓国で行われた音楽祭で幾つかの主要な賞を受賞した。2017年には彼らはBillboard Music Awards(ビルボード音楽賞)のTop Social Artistに指名され世界中の注目を集めた。この2月、彼らは再び受賞候補者リストに載り、国際的なスーパースターたちと競っている。

最近、NetEase Cloud Musicはそのプラットフォームで幅広い人気を持つBTSの楽曲カタログを発売した。それにはMIC Drop (Steve Aoki Remix) (Feat. Desiigner)、DNA、Spring Day、Not Today、Blood Sweat & Tears、Fire, Dope とI need Uが含まれている。

曲の著作権に加えてNetEase Cloud Musicは、Big Hit Entertainmentと共に、アーティストと曲のプロモーションについて協力し、音楽ビジネスの全ての面をカバーする緊密なコラボレーションを開始した。両者は幅広い聴衆に質の高い音楽サービスを提供する一方で、協力して、マルチチャンネルを使って音楽アーティストとその作品の人気を高めることを期待している。

2013年4月に設立されたNetEase Cloud Musicは、様々な特徴を持つ提供形態で利用者が音楽を見つけ共有するのを助けることに重点を置いている。それには個別化されたレコメンド、楽曲レビュー、プレーリストや音楽コミュニティーへのアクセスが含まれる。この5年余り、このプラットフォームは同業者よりも急速に成長し、 4億人超の利用者を抱える、中国で最も人気のある音楽プラットフォームになった。このプラットフォームには豊富な韓国ミュージックがあり、韓国楽曲カタログの際立ったニーズを目の当たりにした。以前には、人気韓国ドラマ、Strong Woman Do Bong-soon OSTが55万曲をプラットフォーム上で販売した。 このプラットフォームはこの3月、韓国に拠点を置くS.M. Entertainmentの楽曲著作権の認可を受けた。BoA(ボア)、TVXQ!(東方神起)、Super Junior(スーパージュニア)、Girls' Generation(少女時代)、SHINee(シャイニー)と f(x)(エフエックス)を含む幾つかの主流の韓国歌手とグループの曲のポートフォリオを追加して、NetEase Cloud Musicは中国の韓国音楽ファンたちの集合場所になった。幾つかの曲は、このプラットフォームが数えるのを打ち切る999以上のコメント数を急速に超えた。

素晴らしい製品の経験と著作権への実績のある運営能力を持つNetEase Cloud Musicは、国内外のパートナー双方から価値のあるパートナーと見られている。過去数年にわたり、このプラットフォームは、エイベックス、Shanghai Henian Information Technology、 Miman Culture Media、Kobalt Music、 Forward Music、 EE-Media、ソニー・ミュージックエンターテインメント、B2 Musicを含む幾つかの音楽とエンターテイメント会社との間で協力合意書に調印した。そして台湾最大のデジタル音楽プラットフォームのKKBOXと世界最大の中国語音楽プロモーション・プラットフォームを創設することで提携した。Big Hit Entertainmentは同じ音楽の価値観と市場判断と経営哲学を共有することからNetEase Cloud Musicとの提携を選んだ。この選択はまたBig Hit EntertainmentがNetEase Cloud Musicの強みを認識していることを示している。

ソース:NetEase Cloud Music

NetEase Cloud Music and Big Hit Entertainment team up to launch BTS' song catalog

PR73409

HANGZHOU, China, May 4, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

NetEase Cloud Music, China's leading music platform, entered into a partnership

agreement with South Korea-based Big Hit Entertainment, whereby the Chinese

platform will launch BTS' repertoire of songs on the platform.

Big Hit Entertainment, a South Korea-based entertainment company focused on

music, represents and manages BTS, the company's leading all-male group, which

debuted in 2013. BTS is comprised of seven male vocalists: RM, Jin, SUGA,

j-hope, Jimin, V and Jung Kook. BTS, the abbreviation for Bangtan Sonyeondan,

also stands for Bulletproof Boys and Beyond The Scene. Since the group's first

appearance, they have received several major awards at music festivals held in

South Korea as well as some international events. In 2017, they were named Top

Social Artist by Billboard Music Awards, garnering the group worldwide

attention. This February, they were again listed as an award candidate,

competing with international superstars.

Recently, NetEase Cloud Music launched BTS' widely popular catalog of songs on

its platform, including MIC Drop (Steve Aoki Remix) (Feat. Desiigner), DNA,

Spring Day, Not Today, Blood Sweat & Tears, Fire, Dope and I need U.

In addition to music copyright, NetEase Cloud Music will cooperate with Big Hit

Entertainment on artist and music promotion, marking the start of a close

collaboration that will cover all aspects of the music business. The two

parties look forward to jointly driving the popularity of music artists and

their works via multiple channels, while offering higher quality music services

to wider audiences.

NetEase Cloud Music, launched in April 2013, focuses on helping users better

find and share music via the availability of various features, including

personalized recommendation, music reviews, playlists and access to a music

community. Over the past five years, the platform has experienced more rapid

growth than its peers, and has become the most popular music platform in China

with more than 400 million users. The platform, with a rich library of Korean

music, has witnessed remarkable consumption of its Korean catalog. Previously,

the popular Korean drama Strong Woman Do Bong-soon OST sold 550,000 songs on

the platform. The platform licensed the music copyrights of South Korea-based

S.M. Entertainment this March. With the addition of the song portfolios of

several mainstream Korean singers and groups, including BoA, TVXQ!, Super

Junior, Girls' Generation, SHINee and f(x), NetEase Cloud Music has become the

gathering place for China's South Korean music fans, with several songs rapidly

surpassing the 999+ comments milestone, the number at which the platform stops

counting.

With the extraordinary product experience and proven management abilities for

copyright, NetEase Cloud Music is seen as a worthwhile partner by both its

domestic and overseas partners. Over the past year, the platform has inked

cooperation agreements with several music and entertainment firms, including

avex, Shanghai Henian Information Technology, Miman Culture Media, Kobalt

Music, Forward Music, EE-Media, Sony Music Entertainment and B2 Music, and

partnered with Taiwan's largest digital music platform KKBOX to create the

world's largest Chinese-language music promotion platform. Big Hit

Entertainment chose to partner with NetEase Cloud Music, as they share the same

music values, market judgment and managerial philosophy. The choice also

demonstrated Big Hit Entertainment's recognition of NetEase Cloud Music's

strength.

SOURCE: NetEase Cloud Music

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