「ブランドの都市・青島」で世界市場プロモーション

Qingdao Bureau of Commerce

「ブランドの都市・青島」で世界市場プロモーション

AsiaNet 73454 (0821)

【青島(中国)2018年5月9日PR Newswire=共同通信JBN】

*「メード・イン・チャイナ」計画で世界の投資家に好機

「ブランドの都市」として知られる青島は、貨物量に関して世界第7位の活況な港である。青島は中国への投資を主導する都市であり、中米、中英の現地レベルでの経済通商協力の最初のモデル都市の1つである。産業の変革と改善を促進し、外国貿易と品質を向上させるため、青島市商務局(Qingdao Municipal Bureau of Commerce)は、世界の20カ国以上から約1000のバイヤーを集めた第123回中国輸出入商品交易会(広州交易会)(China Import and Export Commodities Fair (Canton Fair))の期間中に「ブランドの都市・青島」と題し、青島の主要な企業と製品に関して3つの世界市場プロモーション活動を行った。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180503/2123566-1

(写真説明:「ブランドの首都・青島と貿易を」のグローバル・マーケティング・プロモーション)

今年は中国の改革開放40周年である。青島は第13回5カ年計画の期間中に1000億米ドル規模の商品を輸入し、300億米ドルに上る外国投資を引き付け、200億米ドルを海外に投資する見通しである。国境を越える旅行者の総数は500万人に達すると予想されている。青島は世界に向けて開かれた中国の最初の沿岸都市の1つとして、今後もさらに多くの外国投資家に向けて機会を拡大する。「ブランドの都市・青島」と題した世界市場プロモーションは企業のブランドイメージを高め、さらなる受注を呼び込み、新たな可能性を開き、それによって企業は競争力を一層強化し、外国貿易の改善・開発の新たな局面で市場機会をつかむことができる。

歴史的に見れば、イノベーションに基づく産業の改善は中国における貿易開発の将来的トレンドであり、中国のトップブランドは「メード・イン・チャイナ」ブランドを促進する上で重要な役割を果たすことになり、国際市場において中国の信頼性を示し、世界の産業開発を主導するだろう。

▽情報問い合わせ先

Yating Song

+86-532-8585-2331

ソース:Qingdao Bureau of Commerce

"Qingdao, a City of Brands" Global Market Promotion

PR73454

QINGDAO, China, May 9, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- An Opportunity for Global Investors in the "Made in China" Program

Qingdao, known as a "City of Brands", is the 7th busiest port in the world in

terms of cargo volume. It is a city leading the way with investments in China,

and one of the first model cities for China-US and China-UK economic and trade

cooperation at local levels. In order to boost industrial transformation and

upgrading, and to improve foreign trade and quality, Qingdao Municipal Bureau

of Commerce held three global market promotion activities for Qingdao's key

enterprises and products entitled "Qingdao, a City of Brands" during the 123rd

China Import and Export Commodities Fair (Canton Fair), which attracted nearly

1,000 buyers from over 20 countries around the world.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180503/2123566-1

(Caption: "Trade with Qingdao, The Brand Capital" Global Marketing Promotion)

This year marks the 40th anniversary of the reform and opening-up in China.

During the period covering the 13th Five-Year Plan, Qingdao is expected to

import US$100 billion worth of commodities, attract foreign investments

amounting to US$30 billion, and invest US$20 billion overseas. With the total

number of cross-border tourists expected to hit 5 million. As one of the first

coastal cities in China to open to the outside world, Qingdao will continue

expanding opportunities to more foreign investors. The global market promotion

entitled "Qingdao, a City of Brands" will boost the brand images of the

enterprises, draw more orders and open new horizons so that they can further

sharpen their competitive edge and seize market opportunities in a new round of

foreign trade upgrading and development.

From a historic perspective, industrial upgrading based on innovations will be

a future trend for trade development in China, and top Chinese brands will play

a significant role in promoting "Made in China" brands, exhibiting China's

confidence in the international market, and leading global industrial

development.

For more information contact:

Yating Song

+86-532-8585-2331

SOURCE  Qingdao Bureau of Commerce

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