ハイセンスが新たな80インチレーザーテレビの世界販売を発表

ハイセンス(Hisense)

ハイセンスが新たな80インチレーザーテレビの世界販売を発表

AsiaNet 73610 (0895)

【北京2018年5月18日PR Newswire=共同通信JBN】

*この次世代テレビで急速な成長を見込む

2018年FIFAワールドカップ(2018 FIFA World Cup(TM))の公式スポンサーのハイセンス(Hisense)は5月17日、北京で、80インチL5レーザーテレビを新発売した。手頃な値段設定のため、中間所得層の世帯でも手が届く新商品となっている。ワールドカップを間近に控え、中国では家庭のリビングで本格的なホームシアター革命が始まっている。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180517/2136359-1

テクノロジーは生活を一変させる力がある。今まで、レーザーテレビの普及には2つの足かせがあった。画像の輝度の不足と高額であることだ。新たに発売されたL5レーザーテレビはこれら2つの問題を解決した。このモデルは既存のレーザーモデルのすべてを大きく上回る400ニットの輝度と、デンマーク製で特注の新世代DNP高利得・反光ハードスクリーンのため、周囲がどれほど明るくても鮮明な画像表示が可能となった。ホームシアターの中心的存在となる超大型スクリーンは、カーテンを閉めたりシャッターを下ろしたりしなくても快適な鑑賞が可能だ。このテレビはまぶしさを感じさせず目に優しい反射光源を装備、高さ80インチにもかかわらず、3メートル(約10フィート)の近さからでも心地よく見ることができるスクリーンのため、ホームシアターの鑑賞エリアとして確保しなければならない居住スペースを大幅に減らすことができる。レーザーテレビ購入の第2の障壁についても取り除かれた。1万9999元(約3140米ドル)という価格は、レーザーモデルが「第一候補にとってかわる」ことを可能にし、ハイセンスの大型スクリーンテレビ市場への包括的な参入を感じさせるものとなった。

ワールドカップ・ロシア大会が間もなく開幕する中、大型スクリーンの高画質スマートテレビの需要は急増している。ハイセンスL5レーザーテレビに装備される最新のVIDAA AIシステムは自動スポーツモードやスター選手認証、すばらしい瞬間を共有するスクリーンショットといった機能を備えており、試合観戦の最適な仲間となるだろう。

ハイセンスL5レーザーテレビの発売は、中国の世帯がテレビの大型化に向けて大規模に移行するトレンドの先駆けになるとみられている。ハイセンスはレーザーテレビが2018年ホームシアター市場の大きなディスラプターになることを期待している。

ソース:Hisense

Hisense announces global availability of new 80-inch laser TVs

PR73610

BEIJING, May 18, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The new-generation TV is expected to achieve rapid growth

Hisense, an official sponsor of the 2018 FIFA World CupTM, launched the new

80-inch L5 laser TV in Beijing on May 17. With highly affordable pricing, the

new product is well within the reach of families with modest incomes. With the

World Cup just around the corner, the revolution of the home theater in the

Chinese living room has officially been launched.

Photo- https://photos.prnasia.com/prnh/20180517/2136359-1

Technology can be life-changing. To date, the popularity of laser televisions

was hobbled by two drawbacks, the lack of brightness in the image and the

extravagant price. The newly launched L5 laser TV solved these two pain points.

The model comes with 400 nit brightness, a substantial increase over all

existing laser models, as well as a new generation custom-made Danish DNP high

gain anti-light hard screen, enabling a clear picture display no matter how

bright the surrounding light. As the centerpiece of a home theater, the super

large screen can be viewed comfortably without needing to draw the curtains or

close the shutters. As the TV is powered by a reflective light source which is

comfortable to the eyes rather than dazzling, despite the 80-inch height, the

screen can be viewed comfortably even when sitting as close as 3 meters

(approx. 10 ft.), greatly reducing the amount of living space that would need

to be set aside as a viewing area for the home theater. The second barrier to

laser TV ownership has been done away with: a price tag of 19,999 yuan (approx.

US$3,140) allows the laser model to become a "successor of first choice" and

augurs Hisense's comprehensive participation in the large screen television

market.

With the Russian World Cup just about to kick off, the demand for large-screen

and high-definition smart TVs is on track to explode. The brand new VIDAA AI

system that comes with the Hisense L5 laser television is equipped with such

features as automatic sports mode, star recognition and screenshot sharing of

wonderful moments, transforming the unit into your best game watching companion.

The launch of Hisense L5 laser TV is expected to usher in a trend of

large-scale replacement of TVs in Chinese households. Hisense expects laser

television to become the big disruptor in the home theater market for 2018.

SOURCE: Hisense

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