ベトナムの経済ブームを受けて定着するMINISO名創優品などの各ブランド

MINISO名創優品

ベトナムの経済ブームを受けて定着するMINISO名創優品などの各ブランド

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【ホーチミン市(ベトナム)2018年6月2日PR Newswire=共同通信JBN】ベトナム統計総局によると、ベトナムでは2017年、小売販売総額が1295億6000万ドルに達し、前年比10.9%増加した。ベトナム市場は、セブン-イレブン、ファミリーマート、ZARA(ザラ)、MINISO名創優品、その他著名ブランドを含む国際小売りブランドの沃土になっている。

MINISO名創優品は市場に参入した最初の小売りブランドではないが、最強の1つである。MINISO名創優品のベトナム子会社は2016年9月の設立からベトナムに約40店舗を開き、2018年末までにさらに50店舗をオープンする計画である。

MINISO名創優品は南のホーチミン、北のハノイを中心とする「北-南」の主要都市を開発する戦略を採用してきた。MINISO名創優品ベトナムのテッド・ゼネラルマネジャーは、MINISO名創優品は現在、ホーチミンに17店舗、ハノイに19店舗、各省に4店舗を展開しており、これらの店舗の売り上げが卓越していると語った。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180601/2149001-2

(写真説明:MINISO名創優品ベトナムの店舗)

テッド氏は、MINISO名創優品の現在の消費者層は若い女性が主体であることを示唆した。これらの店舗で買い物をする人々は男女双方の若者が中心だが、彼らの収入水準は中級から上級に及ぶ。一方、彼らの消費水準は比較的高く、1人あたりの消費額は60-80人民元にもなる。これはベトナムの小売り市場が膨大な可能性を持つ主因の1つになっている。

外国投資の流入、特に第3次産業の急成長を受けて、トレンドに敏感なMINISO名創優品はベトナム市場の拡大戦略を調整し、繁華街からモールやショッピングセンターにシフトしている。

MINISO名創優品は昨年10月、ベトナム最大の民間不動産グループVincomと提携関係に入り、ベトナムの主要商業・ショッピングセンターでブランドが将来発展する道を開いた。

近年、世界市場のMINISO名創優品の発展は注目されている。MINISO名創優品はこれまでに全世界で2600以上の店舗をオープンし、62カ国・地域をカバーしている。MINISO名創優品の売上高は2017年に18億ドルに達し、2015年の売上高の2倍になった。2022年までに全世界で1万店舗を開設する見込みであり、うち400店舗はベトナムでオープンする。

ソース:MINISO Japan

With Vietnam's Economy Booming, Brands Like MINISO Have Been Settled

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HO CHI MINH CITY, Vietnam, June 2, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/--

According to the General Statistics Office of Vietnam, the total retail sales

in Vietnam reached $129.56 billion in 2017, increasing 10.9% compared with the

previous year. The Vietnamese market has become a fertile ground for many

international retail brands, including 7-Eleven, Family Mart, ZARA, MINISO and

other well-known retail brands.

MINISO is not the first retail brand to enter the market, but it is one of the

strongest. Since its establishment in September 2016, the Vietnamese subsidiary

of MINISO has opened nearly 40 stores in Vietnam and plans to open another 50

stores by the end of 2018.

MINISO has adopted the strategy of developing around "north-south" key cities,

centering on Ho Chi Minh in the south of Vietnam and Hanoi in the north. Mr.

Ted, the general manager of MINISO Vietnam expressed that, currently there are

17 MINISO stores in Ho Chi Minh, 19 stores in Hanoi, and 4 stores in different

provinces, and the performances of those stores were prominent.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180601/2149001-2

The store image of MINISO Vietnam

Mr. Ted indicated that MINISO's current consumer group is mainly young women.

Those who shop in stores are mainly young people, both men and women, but their

income levels vary from medium to upper class. At the same time, their

consumption level is relatively high, with per capita consumption as high as

RMB 60-80. This is one of the major reasons that the retail market of Vietnam

has huge potential.

With the influx of foreign investment, especially the rapid development of the

third industry, MINISO, which is keenly aware of the trend, has adjusted its

expansion strategy in the Vietnamese market, moving from crowded neighborhoods

to malls and shopping centers.

Last October, MINISO reached cooperation with Vincom, Vietnam's largest

commercial real estate group, to pave the way for the brand's future

development in Vietnam's major commercial and shopping centers.

In recent years, the development of MINISO in the global market is

eye-catching. So far, MINISO has opened more than 2,600 stores worldwide,

covering over 62 countries and regions. In 2017, the turnover of MINISO reached

USD 1.8 billion, which has doubled comparing the turnover of 2015. It is

expected to open 10,000 stores throughout the world by 2022, among which there

will be 400 stores being opened in Vietnam.

SOURCE: MINISO Japan

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