Marc Jacobsブランド初のタッチスクリーンスマートウォッチ’ライリー’を発表

Marc Jacobs

Marc Jacobsブランド初のタッチスクリーンスマートウォッチ’ライリー’を発表

AsiaNet 73851

マーク ジェイコブスのウェアラブルラインに最新スマートウォッチを追加

ニューヨーク, 2018年6月5日付 /PRNewswire-AsiaNet/ -- 2018年6月5日付 – Marc Jacobsは、ウェアラブルコレクションに新たにタッチスクリーンスマートウォッチを全世界同時発売し、革新的で類まれなコレクションの拡充を図ります。既存のクラシック、ハイブリッドラインに加え登場する、軽量でラウンド型シルエットが特徴的な最新型タッチスクリーンスマートウォッチのライリーは、本日よりマーク ジェイコブス直営店およびマーク ジェイコブス オンラインストアにて発売を開始いたします。

写真:

https://mma.prnewswire.com/media/701037/Marc_Jacobs_Riley_touchscreen_smartwatch.jpg

美しい1.19インチ(約30㎜)のAMOLED/有機ELディスプレイは、バッテリーライフを長持ちさせる環境光センサー付き。誰でもどんなシーンでも手軽にスタイリッシュに着用できるシリコンストラップを採用。そして、最大の特徴はカスタマイズ可能なウォッチフェイス。デジタルからレトロ、そして奇抜なグラフィックまで、思い思いにパーソナライズすることができるため、Marc Jacobsらしい個性と表現力をもってユーザーを魅了します。

タッチスクリーンのスマートウォッチは、3つのスタイルで展開します:ゴールドトーンにホワイト・シリコンストラップ、ローズゴールドトーンにセメントカラー・シリコンストラップ、そして単色ブラックにブラック・シリコンストラップ。タッチスクリーンスマートウォッチライリーは、iOS(R)およびAndroid(TM)端末と互換性があり、Google(TM)スマートウォッチプラットフォームのWear OS、そしてQualcomm(R) Snapdragon(TM) Wear 2100プロセッサを搭載しています。このスマートウォッチは、Bluetoothテクノロジーを介してスマートホンに接続し、ユーザーフレンドリーなメッセージ通知、サードパーティアプリケーションのダウンロード、そしてGoogleアシスタントの利用を可能にします。 またMarc Jacobsのライリータッチスクリーンスマートウォッチには、次の機能も併せて搭載しています:

       ・KEEP IN TOUCH: 電話やメッセージ、LINEの受信をバイブレーションでお知らせ。

       メッセージやLINEは内容の確認もOK。

       ・EXPRESS YOURSELF: 気分やスタイルに合わせていつでもチェンジできるウォッチフェイス。

       その組み合わせは、1000種類以上!

       ・LISTEN UP: スマホに保存した音楽やミュージック/動画アプリの再生・一時停止は

       もちろん、スマホなしで音楽を楽しむことも可能。

       ・STAY ACTIVE: Google Fitで活動内容や消費カロリー、目標の達成度をチェックして、

       もっとヘルシーに。

       ・BE IN THE KNOW: いつでもどこでもあなたの知りたい・やりたいことをサポート。

       天気、ナビ、翻訳機能にタイマーの設定などGoogleアシスタントがお手伝い。

       ・CONNECT: Google Play(TM)ストアから、便利なアプリをインストール可能。

       ・WIRELESS CHARGING: 充電式。付属の磁気充電ケーブルを使用。フル充電で

       最大24時間使用可能(ご使用状況により変化します)。

この新しいウォッチの広告キャンペーンは、著名フォトグラファーTheo Wenner(テオ・ウェナー)により撮影され、Elissa Santisi(エリッサ・サンティッシ)がスタイリングを手がけています。本キャンペーンイメージでは、アーバンライフを謳歌するマーク ジェイコブスカスタマーの日常を通し、ラグジュアリーなスマートウォッチの多様性を捉えています。

起用モデルには、「テラスハウス:アロハステート」のキャストメンバーでもあったLauren Tsai(ローレン・サイ)、俳優兼モデルのLucas Bin(ルーカス・ビン)とVivienne Rohner(ヴィヴィアン・ローナー)、そして今話題の新人女優Bria Vinaite(ブリア・ヴィネイト)を含むポップカルチャーアイコンが登場します。

Android、Google、Wear OS by Google、及び Google Playは Google LLCの商標です。

Qualcomm、 Snapdragonは、米国およびその他の国で登録されたQualcomm Incorporatedの商標です。Snapdragon WearはQualcomm Incorporatedの商標です。

Qualcomm Snapdragon Wearは Qualcomm Technologies, Inc.とその系列会社の商品です。

情報元:  Marc Jacobs

問い合わせ先:

マーク ジェイコブス カスタマーセンター TEL: 03-4335-1711 https://www.marcjacobs.jp

フォッシルジャパン 担当:平野 TEL:03-5312-2369 mhirano@fossil.com

(日本語リリース:クライアント提供)

Marc Jacobs Introduces the New Riley Touchscreen Smartwatch

PR73851

NEW YORK, June 5, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- The all-new smartwatch is the latest addition to Marc Jacobs' line of

wearables

Today, Marc Jacobs introduces its first touchscreen smartwatch into its growing

line of wearables, innovating the ordinary to extraordinary. The Riley,

currently available in both traditional analog watch and hybrid smartwatch

styles, is debuting its lightweight round shape silhouette in the all-new

touchscreen smartwatch, and is available for sale starting today on

MarcJacobs.com and select retailers nationwide.

Photo -

https://mma.prnewswire.com/media/701037/Marc_Jacobs_Riley_touchscreen_smartwatch.jpg

In keeping with the spirit of Marc Jacobs, the smartwatch blends design and

accessibility.  A polished case surrounds a stunning 1.19-inch AMOLED display –

with an ambient sensor to enhance battery life – that is juxtaposed with a

silicone strap, making it super versatile, from workday to working out. A

variety of customizable watch faces – from digital to retro to quirky – further

enhance the individuality and expressive qualities that Marc Jacobs customers

have come to love.

The touchscreen smartwatches are available in three styles: a gold-tone case

with a white silicone strap; a rose gold-tone case with a taupe silicone strap;

and a black case with a black silicone strap.  The Riley touchscreen smartwatch

is compatible with both iOS(R) and Android(TM) phones, powered with the Wear OS

by Google(TM) smartwatch platform, and equipped with the Qualcomm(R)

Snapdragon(TM) Wear 2100 processor. The smartwatch connects to your phone via

Bluetooth technology and offers user-friendly notifications and messaging,

downloadable third-party apps, and help from your Google Assistant. The Marc

Jacobs Riley touchscreen smartwatch also offers the following features:

    -- KEEP IN TOUCH: Receive important calls, texts and other alerts directly

       to your wrist.

    -- EXPRESS YOURSELF: Change the dials based on your mood, outfit or event

       with a variety of customizable watch faces — over 1,000 combinations

       are available.

    -- LISTEN UP: Take control of your favorite tracks right from the watch

       with easy access to your music library.

    -- STAY ACTIVE: Keep track of your on-the-go life with Google Fit – it

       tracks your daily activity, calories burned, and distance traveled so

       you can stay on top of your goals.

    -- BE IN THE KNOW: Call up your Google Assistant by pressing the crown or

       saying "Hey Google;" ask about the weather, set a reminder for an

       upcoming event, or open an app.

    -- CONNECT: Download third-party apps through the on-watch

       Google Play(TM) Store.

    -- WIRELESS CHARGING: A magnetic wireless puck charges your touchscreen

       smartwatch in three hours and keeps it charged for up to 24 hours

       (based on usage).

The launch of the new watches will be supported by an advertising campaign shot

by renowned photographer Theo Wenner and styled by Elissa Santisi. Images from

the campaign capture the versatility of the luxury smartwatch in the lives of

Marc Jacobs' urban customers. Models include well known pop culture icons

including former "Terrace House: Aloha State" cast member Lauren Tsai,

actor/models Lucas Bin and Vivienne Rohner, and breakout star Bria Vinaite.

About Marc Jacobs

Marc Jacobs continues to shape the boundaries of American fashion. The

indefinable characteristics of his namesake label are the result of a unique,

frank and brilliantly outspoken perspective. Marc continues to explore the

beauty in the unexpected and convey the luxury that exists in the everyday. The

company's core value is the belief that we are each the star of our own movie,

and through the ritual of fashion, makeup and fragrance, we can define our

individuality and personality. Marc Jacobs continues to offer fashion and

accessories through a broad spectrum of accessibility without compromising

design.

Android, Wear OS by Google and Google Play are trademarks of Google LLC.

Qualcomm and Snapdragon are trademarks of Qualcomm Incorporated, registered in

the United States and other countries. Snapdragon Wear is a trademark of

Qualcomm Incorporated.

Qualcomm Snapdragon Wear is a product of Qualcomm Technologies, Inc. and/or its

subsidiaries.

SOURCE  Marc Jacobs

CONTACT: Laura Batey, +1-212-453-2043, laura.batey@fleishman.com

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