Geelyが中国・欧州ツアーの終わりにShellと戦略的協力契約に調印

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Geelyが中国・欧州ツアーの終わりにShellと戦略的協力契約に調印

AsiaNet 73894 (1013)

【ロンドン2018年6月8日PR Newswire=共同通信JBN】「Challenge 100 Degrees - Geely Goes Global, Powered by Shell(100度にチャレンジ-Geelyはグローバル化し、シェルによって動く)」欧州ツアーは、グッドウッドにある英国モータースポーツのアイコニックな中心地で完了した。同時に、Geely Auto Groupとシェルは、単なる潤滑油を越えて両社の協力を拡大するグローバルな戦略的協力契約に調印した。共催ツアーの完了と新たな協力契約の調印は、Geely Autoの世界市場への積極的な参加、「一帯一路」での戦略的機会の共有、世界的な自動車メーカーのトップテンに入るという同社の目標の加速を意味している。

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/702832/Geely_Shell_Goodwood.jpg

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/702830/Geely_Goodwood.jpg

中国の西安からの1カ月以上の移動を経て、新しいGeely Bo Yueの車の一団は「Challenge 100 Degrees」ツアーの閉会式のためにグッドウッドに到着した。このドライブは9カ国の58都市を通り抜け、モスクワ、ミンスク、ハンブルク、パリ、そして最後に英国のグッドウッドで止まった。グッドウッドのマナーで、彼らはGeely Auto Groupのアン・コンフイ社長兼最高経営責任者(CEO)、ロイヤルダッチシェルのヒューバート・ビジェベノ執行副社長(Global Commercial担当)、そしてLotus、LEVC、Lynk & Coを含むGeelyのブランドファミリーの車の一団によって温かく迎えられた。

同チームは多くの困難な道路状況に立ち向かい、3つの異なる気候帯を通って108度の経度を移動し、前例のない旅を完了した。「Challenge 100 Degrees」ツアーはBo Yueの地球を移動する能力を実証しただけでなく、この車の品質、技術、特徴、並びに中国の自動車ブランドの強さも世界に示した。

Bo Yueは発売から25カ月以内に50万台以上を売り上げ、中国のSUV販売のトップに立った。「Challenge 100 Degrees」ツアーの間、Bo Yueはモスクワで戦車とのレースに挑戦し、ハンブルクのShell Technology Centreで検査を受け、モータースポーツの聖地であるニュルブルリンクのトラックで競争し、グッドウッドではBo Yueについて語られていたことが単なる誇大広告ではないことを証明するオフロードのテストドライブを行った。

Geelyは2018年には、英国でLotusをサポートするための新しいデザインスタジオを、欧州で新しい研究開発センターを建設することを計画しており、これらは世界中の5つの主要な研究開発センターと5つの主要なデザインスタジオから成る革新的開発システムの一部になる。

ソース:Geely

Geely Signs Strategic Collaboration Agreement at Conclusion of Sino-Euro Tour with Shell

PR73894

LONDON, June 8, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     The "Challenge 100 Degrees - Geely Goes Global, Powered by Shell" European

Tour came to a conclusion at the iconic center of British motorsport in

Goodwood. At the same time, Geely Auto Group and Shell signed a global

strategic cooperation agreement broadening their cooperation beyond just

lubricants. The conclusion of the jointly organized tour and signing of a new

cooperation agreement represents Geely Auto's active participation in global

market, sharing of strategic opportunities on the "One Belt and One Road" and

acceleration of the company's goal to become a top ten global automaker.

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/702832/Geely_Shell_Goodwood.jpg

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/702830/Geely_Goodwood.jpg

    After more than a month of travelling from from Xi'an, China, the fleet of

new Geely Bo Yue cars arrived at Goodwood for the closing ceremony of the

"Challenge 100 Degrees" tour. The drive passed through 58 cities in 9 countries

and stopping in Moscow, Minsk, Hamburg and Paris and finally Goodwood, UK. At

the Goodwood Manor, they were warmly welcomed by Mr. An Conghui, President and

CEO of Geely Auto Group, Mr Huibert Vigeveno, Executive Vice President of

Global Commercial at Royal Dutch Shell and a fleet of cars from the Geely

family of brands including Lotus, LEVC, and Lynk & Co.

    The team faced more than a dozen kinds of difficult road conditions and

travelled 108 degrees of longitude through three different climate zones to

complete the unprecedented journey. Not only did the "Challenge 100 Degrees"

tour demonstrate the Bo Yue's ability to travel across the globe, it also

demonstrated the car's quality, craftsmanship, and character to the world, as

well as the strength of Chinese auto brands.

    The Bo Yue has sold more than 500,000 units within 25 months of its launch,

topping SUV sales in China. During the "Challenge 100 Degrees" tour, the Bo Yue

challenged tanks to a race in Moscow, was tested in the Shell Technology Centre

Hamburg, competed in the motorsports holy land of the Nuerburgring track, and

in Goodwood conducted off-road test drives that proves what has been said about

the Bo Yue is not just hype.

    In 2018, Geely plans to set up a new design studio in the UK to support

Lotus as well as a new R&D centre in Europe that will become part of an

innovative development system consisting of five major R&D centres and five

major design studios around the world.

SOURCE: Geely

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