K11 MUSEAはK11最新のグローバルフラッグシップ

New World Development and K11 Group

K11 MUSEAはK11最新のグローバルフラッグシップ

AsiaNet 74080 (1101)

【香港2018年6月21日PR Newswire=共同通信JBN】

*世界のミレニアル世代に世界トップ級の体験型アート、カルチャー、リテールランドマークを提供

K11グループは創設10周年を期して21日、ビクトリア・ドックサイドの基幹プロジェクトをK11 MUSEA(「ミュシーア」と発音)と命名し、2019年第3四半期に開業すると発表した。この名はリテールコンセプト「A Muse by the Sea」にヒントを得ている。チムサーチョイ・プロムナード(尖沙咀海濱長廊)沿いにあるK11 MUSEAは、ブランドのミュージアムリテール・ランドマークとしてこれまでで最も野心的なもので、ライフスタイル、カルチャー、アートを融合する羨望の世界的デスティネーションでもある。

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(写真説明:K11 MUSEAの正面)

10階建てのK11 MUSEAはK11最新のフラッグシップ・プロジェクトで、巨大な1つ屋根の下に世界一流の体験型リテール、アート、カルチャー、エンターテインメント、ダイニングを結集し、世界各国を旅行するミレニアル世代のダイナミックなライフスタイルに応える。K11 MUSEAは広範な国際ブランドを収容するが、その多くは斬新なイメージで香港デビューするコンセプトストアやフラッグシップである。K11 MUSEAはある調査からインスピレーションを得ている。アジアのミレニアル世代は、人口が45%に伸びる2020年までに、消費力が6兆米ドルに達する世界消費の優秀なけん引役「Super Consumers(スーパーコンシューマー)」であるという調査である。K11 MUSEAは2019年第3四半期の開業後、香港とアジアでアート、カルチャー、コマースを融合する羨望のデスティネーションと自らを位置づけるとともに、自身のミューズを見いだす世界のミレニアル世代を結集する。

K11のミュージアムリテール・コンセプトの至宝として歓迎されるK11 MUSEAは、円形競技場をモデルにして、プログラム化した水のパターンと冷却効果のある噴霧システムを備えた2000平方フィートの屋外「Sunken Plaza(水没プラザ)」など建築上の見どころが多数ある。Sunken Plazaは上部に高さ25フィートの大型LEDスクリーンもあり、屋外映画上映やライブミュージックからアート、デザイン関連公演に至る文化イベントの親密で没入型の会場を提供する。K11 MUSEAは開業後、最高のアート・カルチャーコンテンツの中に自身のミューズとバスクを発見する世界的な新デスティネーションとして、館内各所に世界一流の公共アートコレクションを展示し、ブランドのコアバリューであるアート、人々、自然を際立たせる。

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(写真説明:K11 MUSEAのSunken Plaza)

#K11 MUSEAの詳細、その先鋭的コンセプト、#DiscoverYourMuseのストーリーやアクティビティーはFacebookとInstagramの@K11MUSEAでフォローを。

編集者注意

▽K11 Groupについて

K11 Groupは2008年、起業家のエイドリアン・チェン(鄭志剛)氏が創業した。カルチャーに基づいて3つのコアバリュー-アート、自然、人々-に相互接続した多角的企業である。そのアート、リテール、不動産、ファッション、技術、エンターテインメント、メディアのエコシステムは、活気のない産業を破壊し、異文化の対話を育む道を絶え間なく追求する創業者の表明である。グループは以下のような幅広いタッチポイントを展開している。世界初のミュージアムリテール・コンセプト、K11 Art Malls(K11アートモール)、次世代従業員用のK11ブランドオフィスビル・ネットワーク、K11 Ateliers(K11アトリエ)、オープン教育プラットフォームのK11 Kulture Academy(K11カルチャーアカデミー)、監修されたK11 Design Stores(K11デザインストア)、テラリウムにヒントを得た斬新なリテールスペースのK11 Natural(K11ナチュラル)、中国人アーティストとキュレーターを育てる中国初の非営利団体K11 Art Foundation(K11アート財団)。

K11の急成長するミュージアムリテール・ポートフォリオに加わる最新・最高級のK11 MUSEA(K11ミュジア)は、New World Development(新世界発展)の広域開発で、文化、商業、住居、ホテル、家族向けスペース、およびアート・デザインプログラムを擁するビクトリア・ドックサイドの中心部に位置している。ビクトリア・ドックサイドは、観光客と地元住民双方に人気があった香港の旧一流地区をNew World Developmentが一新した。米国のメディアはこのプロジェクトについて、マンハッタンの巨大プロジェクトに例えて「香港のハドソンヤード」あるいは「香港で最も期待されるオープニング」と呼んでいる。

▽New World Developmentについて

New World Development Company Limited(新世界発展)(「グループ」、香港株式コード:0017)は1972年、香港株式市場に上場され、香港ハンセン指数の構成銘柄になっている。The Artisanal Movementが定義する特異な個性を帯びた高級ブランド、New World Groupの中核事業分野は、不動産開発、不動産投資、インフラ&サービス、デパート、ホテルなどである。2017年12月31日現在、グループの総資産価値は4681億香港ドルに達している。グループはNWS Holdings Limited(新創建集団)(香港株式コード:0659)の株式を約61%、New World Department Store China Limited(新世界百貨中国)(香港株式コード:0825)の株式を約75%押さえており、New World China Land Limited(新世界中国地産)は完全保有している。

高解像写真は以下のリンクからダウンロード可能。

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ソース:New World Development and K11 Group

K11's Latest Global Flagship -- K11 MUSEA

PR74080

HONG KONG, June 21, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Offers Global Millennials a World-Class Experiential Art, Culture and Retail

Landmark

Celebrating K11's 10th anniversary, the Group today announced the naming of its

anchor project at Victoria Dockside as K11 MUSEA (pronounced: meu-see-ah), to

be opened in Q3 2019. The name is inspired by A Muse by the Sea for its retail

concepts. Situated along the Tsim Sha Tsui Promenade, K11 MUSEA is the brand's

most ambitious museum retail landmark ever, as well as an aspirational global

destination merging lifestyle, culture and art.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180621/2169453-1-a

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(Facade of K11 MUSEA)

The 10-storey K11 MUSEA is K11's latest flagship project, catering to the

dynamic lifestyles of globetrotting millennials by bringing together

world-class experiential retail, art, culture, entertainment and dining under

one magnificent roof. K11 MUSEA will house an extensive selection of

international brands -- many of which will be concept stores and flagships

debuting in Hong Kong with a brand new image. K11 MUSEA takes inspiration from

research that reveals Asian millennials as "Super Consumers", prominent drivers

of global consumption with spending power set to reach US$6 trillion by 2020 as

they grow to account for 45% of Asia's millennial population. K11 MUSEA will

get together global millennials to discover their muse after its opening in Q3

2019 while positioning itself as an aspirational destination merging art,

culture and commerce in Hong Kong and Asia.

Hailed as the crown jewel of K11's museum-retail concept, K11 MUSEA features

many architectural highlights, including the 2,000-square-foot outdoor Sunken

Plaza, modelled on amphitheatres and installed with programmed water patterns

and a misting system for a cooling effect. Together with a large 25-foot-tall

LED screen above, Sunken Plaza offers an intimate and immersive venue for

cultural events ranging from outdoor movie screenings and live music, to art

and design related performances. As a new global destination to discover one's

muse and bask in the finest art and cultural content, K11 MUSEA will display a

world-class public art collection throughout its premises when it opens,

highlighting the brand's core values of Art, People and Nature.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180621/2169453-1-d

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180621/2169453-1-e

(Sunken Plaza of K11 MUSEA)

For more details on #K11 MUSEA, its radical concepts and #DiscoverYourMuse

stories and activities, please follow us on Facebook and Instagram @K11MUSEA

Notes for Editors:

About K11 Group                                                                 

K11 Group was founded in 2008 by entrepreneur Adrian Cheng. It is a

multi-faceted company rooted in culture and interconnected by three core

values: art, nature and people. Its ecosystem of art and retail, property,

fashion, tech, entertainment and media is a manifestation of the founder's

constant search for ways to disrupt stagnant industries, and foster

cross-cultural dialogues. It spans a wide array of touchpoints: the world's

first museum-retail concept K11 Art Malls; a network of K11-branded office

buildings for the next-generation workforce, K11 Ateliers; its open education

platform, K11 Kulture Academy; the curated K11 Design Stores; the

Terrarium-inspired transformative retail space K11 Natural; and K11 Art

Foundation, China's first not-for-profit to incubate Chinese artists and

curators.

K11 MUSEA -- the latest and most prestigious addition to K11's burgeoning

museum-retail portfolio -- is located at the heart of the Victoria Dockside, a

broader development by New World Development, that includes cultural,

commercial, residential, hotel and family spaces, and art and design

programmes. Victoria Dockside is a rejuvenation by New World Development of a

once-celebrated district of Hong Kong, previously popular with tourists and

locals alike. The project is described by US media outlets as 'Hong Kong's

Hudson Yards', in a reference to the Manhattan mega-project, and "Hong Kong's

most anticipated opening."

About New World Development

Founded in 1970, New World Development Company Limited ("the Group", Hong Kong

stock code: 0017) was publicly listed in Hong Kong in 1972 and is a constituent

stock of the Hong Kong Hang Seng Index. A premium brand infused with a unique

personality defined by The Artisanal Movement, New World Group's core business

areas include property development, property investment, infrastructure and

services, department stores and hotels. As at 31 December 2017, the total asset

value of the Group amounted to HK$468.1 billion. The Group has an effective

interest of approximately 61% in NWS Holdings Limited (Hong Kong stock code:

0659), approximately 75% in New World Department Store China Limited (Hong Kong

stock code: 0825) and wholly owned in New World China Land Limited.

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SOURCE  New World Development and K11 Group

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