学校は終わり、夏が来た - アゴダが個人旅行者の目的地を発表

アゴダ(agoda)

学校は終わり、夏が来た - アゴダが個人旅行者の目的地を発表

AsiaNet 74062 (1090)

【シンガポール2018年6月27日PR Newswire=共同通信JBN】

*アゴダが世界の夏の旅行先上位をランク付け

最も急成長しているオンライン旅行代理店(OTA)の1つであるアゴダ(Agoda)は21日、2018年の個人旅行者に人気がある世界の夏の旅行先上位を明らかにした。

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ユニークな文化、神社、山々および海岸が織りなす日本の魅力にあらがえないことが明らかとなり、東京、大阪、沖縄および京都が今年の夏のアジア太平洋の旅行先の上位10都市に入った。

欧州では、個人旅行者はその地域の大都市が持つ歴史的および現代的な雰囲気を求めており、国際都市のロンドン(英国)、パリ(フランス)およびローマ(イタリア)が上位3位を占めた。イタリアのファッションの街ミラノとロマンチックなベネチアがバルセロナ(スペイン)およびアムステルダム(オランダ)に次いで上位10位入りした。モスクワ(ロシア)は、この壮麗な都市で開催されるサッカーの試合に後押しされているとみられ、2018年夏の旅行先で9位となった。

米国の都市ラスベガス、ニューヨークおよびロサンゼルスは今夏の北米の個人旅行者が選ぶトップ3都市で、ビーチの目的地オアフ島およびオーランドはシカゴ、サンフランシスコおよびトロント(カナダ)などの素晴らしい目的地とともに上位10位入りした。アゴダの中南米の人気スポットはプンタカナ(ドミニカ共和国)、クスコ(ペルー)、リマ(ペルー)、ナッソー(バハマ)およびブエノスアイレス(アルゼンチン)である。

Agodaのジョン・ブラウン最高経営責任者(CEO)は「全世界で、都市が提供する多様性と活力が今夏の個人旅行者にとって真に魅力的であることをまのあたりにしている。これらの旅行者は単なる普通の観光名所にとどまらずより深く探訪したいと考えており、その都市のあまり知られていない本当の姿を体験するために地元地区に没入することを好む。旅行者はアゴダを通じて、ホテル、アパートメントまたはビラという幅広い選択肢からあらゆる予算に応じて選ぶことができ、アゴダのアプリはこれらの地区でするべき素晴らしいことおよび見るべき素晴らしい場所を強調する」と述べた。

▽夏の旅行に関する事実:

*英国の旅行者にとってバリ島はアジア太平洋地域の旅行先のトップである。

*オーストラリア人はバリ島への最大の海外旅行者で、以下韓国人、中国人、シンガポール人およびマレーシア人旅行者が続く。

*台湾人の個人旅行者の夏の旅行先上位は東京、沖縄、大阪、京都およびソウルで、これらの各旅行先について出身地別旅行者は台湾人がトップを占める。

*米国人旅行者のアジア太平洋地域の旅行先トップ3は東京、京都およびバンコクである。

*最も人気のアフリカの旅行先はセーシェル、ヨハネスブルク(南アフリカ)、ダーバン(南アフリカ)、モーリシャスおよびケープタウン(南アフリカ)である。

*中東の旅行ではドバイがトップでメディナおよびメッカが続き、この2都市は極めて多数のハッジ(2018年8月19-24日)巡礼者を迎える。

*南半球は冬であるにもかかわらず、シドニー、メルボルンおよびゴールドコーストが太平洋地域の旅行先の上位5位に入り、6月から8月の間にもかなりの数の旅行者を受け入れる。グアムおよびサイパンも上位入りした。

▽地域別の旅行先トップ

アジア太平洋地域

1. 東京

2. バンコク

3. 大阪

4. 沖縄本島

5. バリ島

6. ソウル

7. 台北

8. 京都

9. シンガポール

10.香港特別行政区

北米

1. ラスベガス

2. ニューヨーク

3. ロサンゼルス

4. サンフランシスコ

5. オアフ島

6. オーランド

7. シカゴ

8. ボストン

9. シアトル

10.トロント

欧州

1. ロンドン

2. パリ

3. ローマ

4. バルセロナ

5. アムステルダム

6. ベネチア

7. ベルリン

8. ミラノ

9. モスクワ

10.ミュンヘン

編集者への注:

▽調査について

アゴダの予約データは全世界で2018年6月から8月までを対象に収集された。

▽アゴダについて

アゴダ(agoda)は、世界で最も急速に成長しているオンライン旅行予約プラットフォームの1つである。2005年にeコマースのスタートアップとして設立されて以来、アゴダは世界220カ国・地域の180万軒の宿泊施設のネットワークを提供するまでに成長し、あらゆる予算と旅行のタイプに見合うよう、高級ホテル、リーズナブルなホテル、アパートメント、民家およびビラの幅広い選択肢への容易なアクセスを旅行者に提供している。

シンガポールに本社を構えるアゴラは、Booking Holdings(Nasdaq: BKNG)の1部であり、30カ国以上の53都市でスタッフ4000人以上を雇用している。Agoda.com(http://agoda.com/ )およびアゴダのモバイルアプリは38言語に対応している。

ソース:Agoda

School's out, summer is here; Agoda shares where independent travelers are heading

PR74062

SINGAPORE, June 21, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Agoda ranks the top summer destinations around the world

Agoda, one of the fastest growing online travel agents (OTA), today revealed

the top trending summer travel spots, globally, for independent travelers in

2018.

Logo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180212/2053750-1LOGO

The allure of Japan with its combination of unique culture, temples, mountains

and beaches, proves too much to resist as Tokyo, Osaka, Okinawa and Kyoto all

feature in the top ten Asia Pacific destinations this summer.

In Europe, independent travelers are seeking out the historical and

contemporary sights and sounds of the region's great cities with cosmopolitan

London (England), Paris (France), and Rome (Italy) taking the top three spots.

Italy's fashion favorite Milan and romantic Venice also feature in the top ten,

after Barcelona (Spain) and Amsterdam (Netherlands). Moscow (Russia) comes in

as the 9th top destination for the summer of 2018, most likely boosted by the

football matches in this spectacular city.

American cities Las Vegas, New York and Los Angeles are the top three picks for

North American travel this summer, with beach destinations Oahu and Orlando

sitting in the top ten among other great destinations such as Chicago, San

Francisco and Toronto (Canada). Agoda's top Central and South American hotspots

are Punta Cana (Dominican Republic), Cusco (Peru), Lima (Peru), Nassau,

(Bahamas) and Buenos Aires, (Argentina).

"Worldwide, we are seeing that the diversity and vibrancy offered by cities

holds real appeal for independent travelers this summer.  These travelers are

looking to explore more than just the usual tourist sights, instead they like

to immerse themselves in local neighborhoods to really experience the city,

off-the-beaten-track.  Through Agoda they get to choose from a great range of

hotels, apartments or villas at any budget, and the Agoda app highlights great

things to do and places to see in their neighborhood," explained John Brown,

CEO, Agoda.

Summer travel facts:

- Bali is the top Asia Pacific destination for UK travelers

- Australians are the biggest international travelers to Bali, followed by

South Koreans, Chinese, Singaporean and Malaysian travelers

- Top summer destinations for Taiwanese independent travelers are Tokyo,

Okinawa, Osaka, Kyoto and Seoul, and they are the top travelers by origin to

each of these destinations

- American travelers' top three Asia Pacific destinations are Tokyo, Kyoto and

Bangkok

- Most popular African destinations are the Seychelles, Johannesburg (South

Africa), Durban (South Africa), Mauritius and Cape Town (South Africa)

- Dubai tops Middle East travel followed by Medina and Mecca, which receive

huge numbers of pilgrims for Hajj (19-24 August 2018)

- Despite being the Southern Hemisphere winter, Sydney, Melbourne and the Gold

Coast are in the top five Pacific Ocean destinations and still receive their

fair share of tourists during the June to August period. Guam and Saipan also

feature.

Top Destinations by Region

Asia Pacific

1. Tokyo

2. Bangkok

3. Osaka

4. Okinawa Main Island

5. Bali

6. Seoul

7. Taipei

8. Kyoto

9. Singapore

10.Hong Kong SAR

North America

1. Las Vegas

2. New York

3. Los Angeles

4. San Francisco

5. Oahu

6. Orlando

7. Chicago

8. Boston

9. Seattle

10.Toronto

Europe

1. London

2. Paris

3. Rome

4. Barcelona

5. Amsterdam

6. Venice

7. Berlin

8. Milan

9. Moscow

10.Munich

Notes to editors:

About the research

Agoda booking data was collated from June through August 2018 globally.

About Agoda

Agoda is one of the world's fastest growing online travel booking platforms.  

From its beginnings in 2005 as an e-commerce start-up, Agoda has grown to offer

a global network of 1.8 million properties in 220 countries and territories

worldwide, offering travelers easy access to a wide choice of luxury and budget

hotels, apartments, homes and villas to suit all budgets and travel occasions.

Headquartered in Singapore, Agoda is part of Booking Holdings (Nasdaq: BKNG)

and employs 4,000 staff across 53 cities in more than 30 countries. Agoda.com

(http://agoda.com/) and the Agoda mobile app are available in 38 languages.

SOURCE  Agoda

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