Suning.comが「中国で最も価値あるブランド500」入り、ブランド価値は230億人民元

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Suning.comが「中国で最も価値あるブランド500」入り、ブランド価値は230億人民元

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【南京(中国)2018年6月27日PR Newswire=共同通信JBN】Suning Holdings Group (以下、「Suning」) が所有するフォーチュン・グローバル500企業であるSuning.comは第15回「中国で最も価値あるブランド500」リスト入りした。ブランド価値は230億人民元とされ、全体リストで13位、小売業界でトップの座を獲得した。

「中国で最も価値あるブランド500」リストは、世界のブランド評価とマーケティング戦略の大手独立系コンサルタント企業であるWorld Brand Lab(ワールド・ブランド・ラボ)が発表した。同社は、財務実績、顧客の印象およびブランド知名度の3つの側面に基づいてブランド価値を評価する。2018年リストのブランドが生み出す価値総額は1兆8440億元である。Suning.comは売上高とブランド知名度が大幅に増大したため、前年比19%増の230億元のブランド価値を達成した。

Suning.comは2017年に財務面で大幅に成長し、営業売上高は1870億元と前年比24.67%増加した。2018年第1四半期のSuning.comのオムニチャンネル売上高は前年同期比46.33%増の693億3000万元となった。

World Brand Laboratory会長でノーベル賞受賞者、エコノミストであるロバート・マンデル氏は「AI、ビックデータ、ブロックチェーンなどの革新的テクノロジーはブランド価値の向上に新たな機会をもたらす」とコメントした。

Suningは2017年に、スマートソーシング、スマートセール、スマートサービス、スマート物流、スマートビジネスモデルを中心に展開する「スマートリテール」戦略を打ち出した。この戦略は、多様な消費シナリオでパーソナライズされた商品やサービスを提供してショッピング体験を向上させることで、消費者の期待に応え、期待を上回る。先日6.18のショッピングフェスティバルでは、顧客のブランド評判の高まりやスマートリテールの成功を反映して、合計で121%の売上増を達成した。

Suningは企業の社会的責任プログラムに積極的に取り組んでいる。2017年末までに、災害救援、教育、貧困緩和、環境保護などに関する公共福祉に11億元以上を献金した。

Suning.comのスン・ウェイミン副会長は「中国は地方ブランド発展のための幅広い市場を提供する品質消費の新しい時代に入った。大手小売ブランドとして、Suningは『中国で最も価値あるブランド500』リスト入りを誇りに思っており、中国のブランド競争力を強化する責任を引き続き果たす」と語った。

▽Suningについて

1990年に創設されたSuningは中国の主要な商業企業の1つで、それぞれ中国と日本に上場企業がある。Suning Holdingは2017年、中国の民間企業トップ500社の2位にランクされ、年間売上高は657億米ドル(4129億5000万元)。「すべての人のために一流の質の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、SuningはSuning.com、Logistics、Financial Services、Technology、Real Estate、Media & Entertainment、Sports、Investmentの8つの垂直事業を通じてコアビジネスを強化、拡大している。このうちSuning.comは2017年フォーチュン・グローバル500社リストに入った。

詳細な情報はwww.suningholdings.com を参照。

ソース:Suning

Suning.com Listed on China's 500 Most Valuable Brands with a Brand Value of 23 Billion RMB

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NANJING, China, June 27, 2018/PRNewswire=KYODO JBN/--

Suning.com, a Fortune Global 500 company owned by Suning Holdings Group

("Suning") was listed on the 15th China's 500 Most Valuable Brands, with a

brand value of 23 Billion RMB, ranked No.13 on the list and No.1 among the

retail industry.

The list of China's 500 Most Valuable Brands is released by World Brand Lab,

the leading independent consultancy of brand valuation and marketing strategy

in the world. It evaluates brand value based on three dimensions: finance

performance, customer impression and brand awareness. The total value generated

by the 2018 listed brands is RMB 1.844 trillion. Due to its strong growth in

revenue and brand awareness, Suning.com has achieved a brand value of RMB 23

billion, up 19% year-on-year.

Suning.com saw a strong financial growth in 2017, obtained an operating revenue

of RMB 187 billion, with a year-on-year increase of 24.67%. In the first

quarter of 2018, Suning.com has achieved Omni-channel sales of RMB 69.33

billion, up 46.33% year-on-year.

"Innovative technologies such as AI, Big-data and block-chain bring new

opportunities to the growth of brand value," commented by the chairman of World

Brand Laboratory and Nobel laureate and economist, Robert Mundell.

Suning put forward its 'Smart Retail' strategy in 2017, which revolves around

Smart Sourcing, Smart Selling, Smart Services, Smart Logistics and Smart

Business Models. The strategy meets and beats consumers' expectations by

providing personalized goods and services in diversified consumption scenarios

to improve shopping experience. During the past 6.18 Shopping Festival, Suning

gained a 121% sales increase in total, reflecting the increasing brand

reputation among customers and embodying the success of Smart Retail.

Meanwhile, Suning has been actively working on corporate social responsibility

programs. By the end of 2017, Suning has contributed over RMB 1.1 billion to

public welfare regarding disaster relief, education, poverty alleviation,

environmental protection and other fields.

"China has entered a new era of quality consumption, which provides a broad

market for local brands' development," said Sun Weimin, vice chairman of

Suning.com, "As a leading retail brand, Suning is proud to be listed among the

China's 500 Most Valuable Brands and will continuously undertake the

responsibility to enhance Chinese brands competitiveness."

About Suning

Founded in 1990, Suning is one of the leading commercial enterprises in China

with two public companies in China and Japan respectively. In 2017, Suning

Holding ranked second among the top 500 private-owned enterprises in China with

annual sales of 65.7 billion USD (412.95 billion RMB). With the mission of

"Leading the Ecosystem across Industries by Creating Elite Quality of Life for

All", Suning has strengthened and expanded its core business through eight

vertical industries: Suning.com, Logistics, Financial Services, Technology,

Real Estate, Media & Entertainment, Sports, and Investment, among which

Suning.com was listed on the 2017 list of Fortune Global 500.

For more information see www.suningholdings.com

SOURCE: Suning

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