コニャック ルイ13世のリテール戦略に新たな節目

コニャック ルイ13世

コニャック ルイ13世のリテール戦略に新たな節目

AsiaNet 74185

パリ(フランス)、2018年6月28日/PRニュースワイヤー/ --

自社のブティックを作り、より奥深い体験をお客様に提供。ルイ13世(LOUIS XIII)はコニャックの世界を超えて、お客様に感動と興奮の波をお届けします

2016年、北京SKPにブティック1号店をオープンした ルイ13世が、このほどハロッズ(Harrods、英国ロンドン)とSKP(中国西安)に2号店・3号店をオープンしました。

     (ロゴ: https://mma.prnewswire.com/media/711328/LOUIS_XIII_COGNAC_Logo.jpg )

     (写真: https://mma.prnewswire.com/media/711341/LOUIS_VIII_Boutique_Harrods.jpg )

     (写真: https://mma.prnewswire.com/media/711342/LOUIS_VIII_Xian_SKP_Beijing.jpg )

グローバル・エグゼクティブ・ディレクターのルドヴィック・ドゥ・プレシは、「コニャック ルイ13世は、フランスのアール・ド・ヴィーヴル(art de vivre、生き方の芸術)と美徳の象徴です。これらブティックの新店舗で、ルイ13世はワインとスピリッツのゲームのルールを変え、歴史の新たなページを書き加えようとしています」と述べました。

リテールの野望

各ブティックではルイ13世の一連のエディションを紹介しています。スタイリッシュな空間は、ブティックの敬愛するお客様に忘れられない印象を残す特別のサービスとルイ13世独自の体験をご提供します。グラスで、ストレートで、また食べ物と併せてルイ13世を楽しみ、香りと風味のバレエを発見することができます。ルイ13世は予約によるリミテッドエディションのプレビュー、個人的な来店の予約、コニャック(フランス)にあるメゾン・ルイ13世(Maison LOUIS XIII)入会、ミニチュア(La Miniature)からマチュザレム(Le Mathusalem)までルイ13世の全コレクションの他、個別配達、特注サービスなどを提供しており、かつてないオーダーメードの旅にお客様をお連れします。

ラグジュアリーとデザインの象徴

独創的なエルメス(Hermès)旗艦店やエリー・サアブ(Elie Saab)で知られる高級建築・設計事務所のRDAIが設計したルイ13世ブティック(LOUIS XIII Boutique)では、ラグジュアリーとエレガンス、デザイン、デジタル技術、カスタマイズ照明が巧みにミックスされており、五感に訴えかけます。RDAIおよびRDAIアーキテクチャー(RDAI Architecture)のアーティスティックディレクター兼マネージングディレクターであるデニス・モンテルは、「デザインコンセプトは、高貴な素材を最先端のデジタル革新と組み合わせたもので、ルイ13世の体験である詩とフィーリングにひらめきを与えています」と語ります。

ルイ13世について語る素材と色を紹介するのは・・・貴重な乾いた土壌を連想させるライムストーン、ブランデーの蒸留器を思い出させる赤銅色、古代のカスクを思わせるオーク材、グラスやデカンタ用のクリスタル。ブティックには驚きの呼び物、センチュリー・ウィール(The Century Wheel)があり、手を伸ばすとルイ13世を形作る光の輪が100年分移動します。酸エッチングの鏡に現れる1200の光の点が照らす芳醇なコニャックの色合いで成熟過程が描かれ、抒情的、感覚的な時間体験を提供します。

https://www.louisxiii-cognac.com/en/store

お問合せ: CAROLINE SARROT、ルイ13世グローバル・コミュニケーション・ディレクター、+33-6-83-49-17-37

ソース: コニャック ルイ13世

(日本語リリース:クライアント提供)

A New Milestone in LOUIS XIII Cognac’s Retail Strategy

PR74185

PARIS, June 28, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

       BY CREATING ITS OWN BOUTIQUES AND OFFERING MORE PROFOUND CLIENT

EXPERIENCES, LOUIS XIII TAKES ITS CLIENTS FAR BEYOND THE COGNAC TO OFFER THEM A

WAVE OF SENSATIONS AND EMOTIONS

    Started in 2016 with the opening of the first boutique in Beijing, at SKP,

LOUIS XIII recently opened a second and a third boutique at Harrods (London,

UK) and SKP (Xi'an China).

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/711328/LOUIS_XIII_COGNAC_Logo.jpg )

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/711341/LOUIS_VIII_Boutique_Harrods.jpg

) (Photo:

https://mma.prnewswire.com/media/711342/LOUIS_VIII_Xian_SKP_Beijing.jpg )

    "LOUIS XIII cognac is an icon of French art de vivre and excellence. With

these new boutiques, LOUIS XIII is changing the rules of the wines & spirits

game and is writing a new chapter in its history," said Ludovic du Plessis,

Global Executive Director.

    RETAIL AMBITION

    Each boutique showcases the LOUIS XIII range in a spectrum of editions. The

stylish spaces offer bespoke services and exclusive LOUIS XIII experiences

which will forge lasting impressions with revered boutique visitors.  The

clients can enjoy LOUIS XIII by the glass, neat or with food pairing to

discover its full ballet of aromas and flavors. LOUIS XIII provide clients with

private previews of limited editions by appointment, bookings for private

visits and initiation at the Maison LOUIS XIII in Cognac (France), the full

range of LOUIS XIII collections, from La Miniature to Le Mathusalem, as well as

personalized delivery and customization services, leading them into an

unprecedented tailormade journey.

    ICONS OF LUXURY AND DESIGN

    Designed by RDAI the high-end architecture and design firm renowned for the

seminal Hermes flagships and Elie Saab, the LOUIS XIII Boutique exposes a

skillful mix of luxury and elegance, design, digital technology and customized

lighting, therefore appealing to all senses. "The design concept combines the

noblest materials with state-of-the-art digital innovations to inspire poetry

and feeling, the experience of LOUIS XIII," says Denis Montel, Artistic

Director and Managing Director of RDAI and RDAI Architecture.

    Showcasing materials and colors that tell the LOUIS XIII story - limestone

evoking the precious chalky terroir, copper recalling the eaux-de-vie stills,

oak invoking the ancient casks, glass and crystal for the decanters, the

boutiques feature a stunning centerpiece, The Century Wheel, a circle of light

which, when the hand approaches, travels through the ten decades that comprise

LOUIS XIII. The maturation process is portrayed in the rich colored hues of

cognac illuminated in 1200 light points that will appear through the acid

etched mirror, offering a lyrical and sensorial experience of time.

    https://www.louisxiii-cognac.com/en/store

[https://protect-eu.mimecast.com/s/pPXxCJyxyuqk5QpcVtuZp?domain=louisxiii-cognac

.com ]

    Contact:  Caroline Sarrot, LOUIS XIII Global Communication Director,

+33-6-83-49-17-37

SOURCE: LOUIS XIII COGNAC

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