5億ドルのベンチャー、モール・グローバル(Mall.Global)、オンライン・ショッピングを刷新:真のハイブリッド体験と未来型の小売販売

モール・グローバル(Mall.Global)

5億ドルのベンチャー、モール・グローバル(Mall.Global)、オンライン・ショッピングを刷新:真のハイブリッド体験と未来型の小売販売

AsiaNet 74216

アラブ首長国連邦ドバイ、2018年7月2日/PRNewswire/ --

モール・グローバル(Mall.Global)の開始によってオンライン・ショッピングはより一層エキサイティングになります。ドバイを拠点とするテクノロジー会社が初めて立ち上げた5億ドルベンチャーのモール・グローバルは、没頭型のテクノロジーやオペレーションの導入によって従来のeコマースを刷新するだろうと思われる、プロジェクト計画を発表しました。

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同プラットフォームは、バーチャル世界の中で、ユーザーそれぞれに合わせた経験を提供し、革新的な統合や技術を取り入れて顧客の経験を高めます。これら、ブランド・イマージョン、VR、オン・グラウンドのARキュー、マイクロ・インフルエンサーによるレビュー、AI/マシン・ラーニング、プラットフォーム横断型のポイントシステム、そして複数の仮想通貨の受け入れ、などを提供することで同プラットフォームはユーザーに、開発者が「真のハイブリッド」と呼ぶ体験を提供します。

同プラットフォームは2500ブランド以上の店舗を迎えて2020年には開始される予定で、GCC諸国、インド、北アフリカ、欧州、ロシア、そして中国へと順次展開して行く予定です。モール・グローバルは来年初めに実際の顧客による試運転を予定しています。

全世界のミレニアル世代の9割は、新興市場に済んでおり、2030年には年間収入が4兆ドルを超えると期待されています。モール・グローバルの真にハイブリッドな体験は、生まれついてのデジタル世代である彼らのライフスタイルに合うよう、設計されているのです。

モール・グローバルは、デジタル・モールの模範そのものになるよう、設計されています。各ブランドは商品を売るだけではなく、真の買い物体験を再現し、現実世界とオンラインの間の完璧な橋渡しを行うことができるのです。

モール・グローバルによって各ブランドは、それぞれの個性を表現して、従来型の小売り販売においてだけでなく、オンラインの環境でもキャンペーンを展開することができます。プラットフォーム上のすべてのブランドには、VR店舗設計ツールキットが与えられ、店舗を設計・創造し、キャンペーンやコレクション、シーズンに合わせて随時オンライン店舗をアップデートすることができます。

世界中のeコマースやテクノロジーの専門家によるテック・チームのサポートを受けている連続起業家でモール・グローバルCEOのソフィヤ・シャムゾバ(Sofya Shamuzova)氏は次のようにコメントしています。「私達の時代の最良の革新は、必要に応じて生まれました。今回の必要とされていたのは、より高いレベルの価値や利便性を実現しつつ、消費者が慣れ親しんでいるオンライン・ショッピングの側面を全て残し、従来型の小売り販売と同様に、ブランドの個性を保つことでした。このプラットフォームには例えば、衣服や靴といった特定の商品を、自分のサイズと上下1サイズで受け取り、文字通り100%の満足が得られる、「試して購入(Try & Buy)」といった機能が備わっており、顧客の最も一般的な要望に応えるよう設計されています。Eコマースは全ての小売り販売の未来である、ということをよく耳にしますが、私は最高の形の現在だ、と思っています。未来には、顧客は商品を見て買うだけではなく、買い物をする前にブランドを実際に体験できるようになっているはずです。そしてそれこそが、モール・グローバルが提供しようとしていることなのです。」

「それに加えて、モール・グローバルはプラットフォーム上の全商品が本物であることを保証します。Genuine (本物)Guaranteed(保証付き) Global(全世界的)という私達の約束が、より現実味を増すでしょう。」と、同氏は付け加えています。

ウェブサイト http://www.mall.global

情報源:モール・グローバル(Mall.Global)

(日本語リリース:クライアント提供)

500 Million Dollar Venture Mall.Global to Give Online Shopping a Facelift: True Hybrid the Future of Retail

PR74216

DUBAI, UAE, July 2, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Online shopping will become a lot more exciting with the launch of Mall.Global.

The USD 500 Million debut venture of the Dubai based tech firm revealed the

project outline that is all set to give traditional e-commerce a facelift by

incorporating immersive technologies and operational practices.

     (Logo: https://mma.prnewswire.com/media/713500/mall_global_Logo.jpg )

The platform will offer a personalized experience to each user within a virtual

world and employ innovative integrations and technologies to enhance the

customer's experience with; Brand Immersion, Virtual Reality, On-Ground AR

Cues, Micro-Influencer Reviews, AI & Machine Learning, Cross-Platform Loyalty

and multi Cryptocurrency acceptance; to offer what the developer refers to as a

True Hybrid experience.

The platform is due to go live by 2020 with over 2500 brand stores and

sequential launches across the GCC, India, North Africa, Europe, CIS and China.

Mall.Global will undergo testing with live customer sets early next year.

Emerging markets are home to 90% of the world's millennials, with an annual

income expected to surpass 4 trillion dollars by 2030, Mall.Global's True

Hybrid experience is designed to match the lifestyle of these Digital Natives.

Mall.Global is designed to be the true definition of a digital mall, where

brands can do much more than just sell products and in fact recreate the retail

experience to deliver the perfect bridge between on-ground and online.

Mall.Global will enable brands to deliver their personality and communicate

their campaigns in an online environment as well as they do them in traditional

retail. Every brand on the platform will have its own VR Store Design Toolkit

that will enable them to design, create and constantly update their online

stores in sync with their campaigns, collections and seasons.

Aided by a tech team of global e-commerce and technology professionals, serial

entrepreneur and CEO of Mall.Global Sofya Shamuzova said, "Some of the best

innovations of our time have come as a result of need. The need, in this case,

was to attain a higher level of value and convenience, maintain all aspects of

online shopping that consumers are used to and retain the essence of brand

personas as in traditional retail. The platform is designed to address the most

common wishes of customers with features like 'Try & Buy' where shoppers have

the option of receiving certain products like apparel and footwear in a size

above and below their chosen order to ensure 100% satisfaction in every sense

of the word. We often hear that e-commerce is the future of all retail; I say

it is its present, at best. The future is a place where customers don't just

browse and buy products but actually experience the brand before they do so,

and Mall.Global will offer just that."

"Add to it the fact that Mall.Global will back all its products for originality

and our Genuine Guaranteed & Global brand promise begins to make more sense,"

she added.

Visit http://www.mall.global

SOURCE: Mall.Global

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