YouAppi(ユーアッピ)が新たな拠点をシンガポールに設立 アジアでのさらなる市場拡大に注力

YouAppi(ユーアッピ)

YouAppi(ユーアッピ)が新たな拠点をシンガポールに設立 アジアでのさらなる市場拡大に注力

AsiaNet 74237

報道関係者各位

2018年7月4日

〜直近一年で、日本、中国などを含むAPAC諸国での事業成長率が数百パーセントを突破〜

イスラエルに開発拠点を置くモバイルアドテクノロジーのリーディングカンパニーであるYouAppi( https://www.youappi.com/ja/ 本社:サンフランシスコ、以下、ユーアッピ)は、このたびシンガポールに新たな拠点を開設いたします。これにより、日本、中国、韓国、インドネシア、フィリピンに加え、シンガポールにおいてもサービス提供体制が整い、同社のAPAC地域での市場戦略がより強固なものとなります。

ロゴ - https://mma.prnewswire.com/media/527531/YouAppi_Logo.jpg

■13拠点目となるオフィスをシンガポールに開設、APAC地域の事業強化を推進

ユーアッピは、人工知能と機械学習を活用した独自のモバイルアプリ広告配信プラットフォーム「360° platform(以下、360°プラットフォーム)」により、多くのグローバル企業に対して新規ユーザー獲得やリエンゲージメントなどの広告キャンペーンを実施し、アプリマーケティングにおけるKPI達成に貢献して参りました。アジア圏においては、インドネシアでEC事業を展開するユニコーン企業「Bukalapak(ブカラパック)」、中国の「Cheetah Mobile(チーターモバイル)」、同じく中国のインターネット関連企業で、時価総額がFacebook社を上回ったことで話題となった「騰訊(テンセント)」、東南アジアで最大のECプラットフォーム「shopee¬¬(ショッピー)」など、数多くの企業との取引を行っています。

ブカラパック社のシニアデジタルマーケティングマネジャーであるNiva Widya氏は、次のようにコメントしています。「インドネシア最大級のオンラインマーケットプレイスとして、良質な新規ユーザーを獲得し、購入体験へと導くことは必須課題です。ユーアッピのビッグデータ解析技術をベースとした360°プラットフォームは、ユーザーの購入率向上、および新規ユーザー獲得のコストダウンに大きく貢献しています。ユーアッピのチームと、技術開発力は今後も我々のビジネス拡大をサポートしてくれると考えています。」

ユーアッピのCEO兼ファウンダー、Moshe Vaknin(モシェ・バクニン)は次のように述べています。「今、アジアはモバイルマーケターにとって、世界でもっともエキサイティングな市場の一つだと言えるでしょう。アジアの消費者はテクノロジーに敏感で、モバイルへの興味関心が高いだけでなく、好きなブランドと新たな体験を共有し、繋がりたいという欲求を持っています。さらに、アジア圏のマーケターは消費者が何を求めているかを熟知しているため、最良の結果を提供できると考えています。」

■シンガポールのモバイル広告市場について

現在、シンガポールのモバイル広告市場の成長率はグローバルでの水準を上回っており(*1)、中でも動画広告はシンガポールにおいて成長著しい分野であり、これはシンガポールのスマートフォン普及率が世界で最も高いことを裏付けています(*2)。ユーアッピが2018年初頭に実施したグローバル企業のCMOを対象としたモバイルマーケティング調査でも、今年動画広告への予算を増やすと答えた回答者が85%を超え、動画広告が注目を浴びていることが明らかになりました。ユーアッピの360°プラットフォームは、軽量なSDKでYouAppiビデオ(*3)、動画リワードなどの動画広告を提供しています。ユーアッピは、今後もシンガポールを含APAC地域の多くのアプリパブリッシャー、デジタルマーケターに対して、ショッピングからトラベルまで、さまざまなジャンルのアプリ事業の成長に寄与してまいります。

<ユーアッピについて>

ユーアッピのアプリ広告配信プラットフォームはビッグデータ解析に人工知能を活用し、良質なユーザーと最適なアプリをリアルタイムにマッチングする、最先端のモバイルマーケティングプラットフォームです。2017年には、テクノロジー・メディア・通信業界の企業を対象とした過去3決算期の収益(売上高)に基づく成長率のランキング「デロイトFAST50」において、イスラエルで第1位に選出されました。また、モバイル広告の不正防止連合(CAAF)に加盟をしているグローバル企業15社のうちの1社でもあります。ユーアッピの日本オフィスは2016年に設立され、2018年6月時点で9名のスタッフが常駐しております。さらに詳しい情報はウェブサイトをご覧ください。www.YouAppi.com/ja/

*1 : PwC(プライスウォーターハウスクーパース)による調査(https://www.pwc.com.tr/tr/industry/entertainment-media/outlook-global-entertainment-and-media-outlook-2016-2020.pdf )データ

*2:Deloitteによる調査(https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/sg/Documents/technology-media-telecommunications/sea-tmt-2017-global-mobile-consumer-survey-sea-edition.pdf ) データ

*3:ブランド認知やブランディングを目的とした動画広告のこと。

<本件に関するお問い合わせ>

広報担当:河村 聡子

メールアドレス:satoko.k@youappi.com

カントリーマネジャー: 中林 由恵

メールアドレス: yoshie.n@youappi.com

(日本語リリース:クライアント提供)

YouAppi Widens Global Footprint And Further Expands Asia Operations With New Office In Singapore

PR74237

SAN FRANCISCO, July 4, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

--Company Growth Rate Expands Several Hundred Times Over Across APAC, including

Japan, Indonesia and Korea, during 2017 and 2018  

YouAppi, (http://www.youappi.com/) a leading growth marketing platform for

premium mobile brands, today announced the opening of new offices in Singapore,

expanding the company's substantial footprint across APAC. In the last year,

YouAppi has continued to build its reach throughout the region, supporting

premium brands in China, Japan, Indonesia, Philippines, Korea, and now

Singapore. YouAppi delivers successful campaigns for the top performing brands

in Asia, including Indonesia's leading online marketplace and Unicorn startup

Bukalapak (https://www.bukalapak.com/); Cheetah Mobile

(http://www.cmcm.com/en-us/), creator of some of the world's most popular apps;

Chinese leading provider of Internet value added services Tencent

(https://www.tencent.com/zh-cn/index.html), who recently surpassed Facebook as

the world's fifth largest company; and Shopee (https://shopee.co.id/) , the

number one online shopping destination across Southeast Asia.

Logo- https://mma.prnewswire.com/media/527531/YouAppi_Logo.jpg

"As the leading online marketplace in all of Indonesia, it was imperative we

attract the right kind of users and help funnel those users through the buying

process," said Niva Widya, senior digital marketing manager at Bukalapak.

"YouAppi's insightful, data-driven approach has helped us achieve a very high

percentage in purchase rate and a significant reduction in customer acquisition

costs. What's more, their highly engaged, responsive team ensures we take

advantage of every innovation to keep increasing those returns."    

YouAppi's 360 Platform is designed to dramatically increase acquisition and

retention of high-value customers for the world's hottest mobile brands. First

of its kind, the YouAppi platform delivers unprecedented insight into the

mobile user experience by leveraging artificial intelligence and machine

learning to connect premium mobile brands to their target audiences.

"For mobile marketers, Asia is one of the most exciting places in the world,"

said Moshe Vaknin, YouAppi founder and CEO. "Consumers are not only tech savvy

and avid mobile users, they also show a consistent appetite for new and

exciting ways to connect with the brands they most love. What's more, marketers

in the region are highly tuned into to what consumers want, ensuring user

acquisition and retention efforts are never wasted."

Mobile advertising growth in Singapore currently exceeds global rates, with

entertainment and media revenues expected to rise to $6.58 billion USD in 2020

(PwC) (

https://www.pwc.com.tr/tr/industry/entertainment-media/outlook-global-entertainment-and-media-outlook-2016-2020.pdf

). Online video is the hottest growth segment for mobile advertising across the

country, which boasts the highest smartphone saturation in the world (Deloitte)

(

https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/sg/Documents/technology-media-telecommunications/sea-tmt-2017-global-mobile-consumer-survey-sea-edition.pdf

). A recent survey of mobile marketers (

https://www.youappi.com/youappis-second-annual-cmo-mobile-marketing-guide-survey-reveals-significant-increase-in-video-investment-for-2018/

)around the world revealed video is on the rise globally, with 85 percent

planning to increase their video investments in 2018.  YouAppi's award-winning

360 Platform offers both brand and rewarded video options via its lightweight

SDK.

YouAppi serves publishers and digital marketers across a variety of sectors

throughout Singapore, including shopping, gaming, lifestyle, utilities,

entertainment, travel and the growing on demand mobile economy.

"As the largest e-commerce platform across Southeast Asia, we needed a smarter

approach to increasing user acquisition through better retention and

engagement," said Horas Octavianus Sihotang, performance marketing manager at

Shopee Indonesia. "YouAppi helped us to optimize our ad placement through its

network using their proven, high performing display campaigns.

About YouAppi

YouAppi's 360 Platform is the leading growth marketing platform for premium

mobile brands. By combining the power of machine learning with YouAppi's

proprietary predictive algorithms and cohort technology, YouAppi can analyze

the mobile content consumption patterns of over two billion users, converting

data into profitable users.

Headquartered in San Francisco, YouAppi operates across twelve countries in

Asia, Europe and North America. Follow us on Twitter

(https://twitter.com/YouAppi), Facebook (https://www.facebook.com/youAPPi/) or

LinkedIn (https://www.linkedin.com/company-beta/2461032/), or for more

information, visit www.youappi.com.

All trademarks contained herein are the property of their respective owners.

Media Contacts:  

Jennifer Shambroom       Natalee Gibson

CMO                      Mercury Global Partners for YouAppi

+1 415 278 1727          +1 720 648 5784

jennifer@youappi.com     natalee@mercuryglobalpartners.com

SOURCE: YouAppi

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