GSCがオーストラリアによるリスクベースのシロキサン評価の使用を歓迎
GSCがオーストラリアによるリスクベースのシロキサン評価の使用を歓迎
AsiaNet 74315 (1206)
【ワシントン2018年7月10日PR Newswire=共同通信JBN】
*規制当局はシリコーンサイエンスの評価に基づく製品規制を提示していない
Global Silicones Council(http://globalsilicones.org/ )(GSC)のメンバーは、D4、D5、D6などのさまざまなシリコーン材料に対する新しいオーストラリアのリスク評価を歓迎する。オーストラリア環境・エネルギー省による評価は「予想される地表水濃度でのこれら化学物質への暴露による水性生物への直接的なリスクは重大ではなさそうである」と結論付けている。それ故、オーストラリアはこれらの材料の使用に関していかなる規制当局による規制も提案していない。
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/716136/GSC_Logo.jpg
GSCのエグゼクティブディレクターのカーラス・トーマス氏は「Global Silicones Councilは、リスクベースの化学物質評価を使用するオーストラリア政府のコミットメントと、これらシリコーン材料は環境へのリスクを及ぼさないとの同政府の結論を支持する。オーストラリアの結論は、シロキサンは規制当局による規制を受ける濃度では環境中に検出されないということのさらなる確証である」と述べた。
オーストラリアの評価は、D3、D4、D5、D6、D7およびシクロメチコンなど一連のシロキサンに焦点を当てた。D4、D5、D6に対するオーストラリアの評価は、これら3つの材料に対するカナダの評価とリスク管理決定と一致しており、科学的証拠の全体を完全には考慮していない欧州連合(EU)規制当局の製品規制を追求する最近の決定とはまったく対照的である。シリコーン業界は、規制当局による安全性評価は科学コミュニティーにおけるコンセンサスと一致する方法で実施されるべきだと主張している。このコンセンサスは、環境中のシロキサンの作用を完全に把握、評価するためには、環境暴露の検討と証拠の重み(WoE)の使用が必要であると長く主張してきたことである。
トーマス氏は「オーストラリアの評価は、既に完了しているカナダのD4、D5、D6に対する規制当局の評価と相まって、これらの物質が安全に使用でき、製品の規制は必要でないということを実証している。われわれは世界中の規制当局に対し、特に従来の伝統的な基準では実際の行動、作用を予測するには不十分だというユニークな属性を持つ化学物質について、証拠の重みを考慮したリスクベースの化学物質評価のモデルとしてオーストラリアとカナダを見習ってほしいと呼びかけたい」と語った。
D4、D5、D6は以下のような分野の世界経済の重要なセグメントに役立つ数千の製品のイノベーションを生み出すユニークな製品性能特性を提供する幅広いシリコーンポリマーを生産するのに使用される重要な構成要素である。主な分野は次の通り。
輸送(https://sehsc.americanchemistry.com/Resources/Silicone-Transportation-Equipment-Application.pdf 、建築・建設(https://sehsc.americanchemistry.com/Resources/Building-Construction.pdf 、ヘルスケア(https://sehsc.americanchemistry.com/Resources/Medical.pdf )、代替エネルギー技術(https://siliconesbenefits.com/innovation#energy )、エレクトロニクス(https://sehsc.americanchemistry.com/Resources/Electronics-and-Telecommunications.pdf )。これらの分野ではシリコーンポリマーに代わる満足すべき代替物はほとんど存在しない。
詳細は、http://globalsilicones.org/ を参照。
Global Silicones Council(GSC)は、世界中のシリコーン製品を製造、販売する企業を代表する非営利の国際組織である。GSCは北米(Silicones Environmental, Health, and Safety Center – SEHSC)、欧州(Silicones Europe – CES)、日本(シリコーン工業会– SIAJ)の3つのRegional Silicone Industry Associations(地域シリコーン産業協会)を通じてすべての主要な世界のメーカーを統合し、協力と連携を促進している。
GSCの目的は、シリコーンの安全な使用とスチュワードシップ(管理監督)を促進することである。この使命を達成するため、GSCは以下の活動を実施する。
*3つのRegional Silicones Industry Associations(RSIAs)の環境、健康、安全活動を監視し、こうした活動をグローバルベースで調整する。
*世界中の規制機関および世界保健機関、経済協力開発機構、国連などの国際的な環境、保健、安全機関と業界とのコミュニケーションを積極的に推進する。
*RSIAsを通じ、シリコーンに関する環境、健康、安全性の研究を強化する機会を特定、予測し、業界の製品スチュワードシップの取り組みを伝えるグローバルプロジェクトに携わる
*RSIAsを通じ、シリコーンの便益と安全性に対する一般の理解を向上させるプロジェクトのスポンサーになる。
ソース:Global Silicones Council
▽問い合わせ先
Karluss Thomas
GSC Executive Director
Email: kthomas@globalsilicones.com
GSC Welcomes Australia's Use Of A Risk-Based Assessment Of Siloxanes
PR74315
WASHINGTON, July 10, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- Regulators have not proposed product restrictions based on evaluation of
silicone science
Members of the Global Silicones Council ( http://globalsilicones.org/ ) (GSC)
welcome a new Australian risk assessment for a range of silicone materials,
including D4, D5, and D6. The assessment from Australia's Department of the
Environment and Energy concludes, "[t]he direct risks to aquatic life from
exposure to these chemicals at expected surface water concentrations are not
likely to be significant." As such, Australia has not proposed any regulatory
restrictions on the use of any of the materials.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/716136/GSC_Logo.jpg
"The Global Silicones Council supports the Australian government's commitment
to using a risk-based assessment of chemicals, and its conclusion that these
silicone materials don't pose risks to the environment," said Karluss Thomas,
Executive Director of the GSC. "The Australian conclusion is further validation
that siloxanes are not found in the environment at concentrations that would
merit regulatory restrictions."
Australia's assessment focused on a series of siloxanes, including D3, D4, D5,
D6, D7, and cyclomethicone. Australia's assessment for D4, D5, and D6 is
consistent with Canada's assessment and risk management decisions for these
three materials and is in stark contrast with recent decisions by EU regulators
to pursue product restrictions that don't fully consider the whole body of
scientific evidence. The Silicones Industry maintains that regulatory safety
evaluations should be conducted in a manner that is consistent with the
consensus in the scientific community, which has long maintained that
consideration of environmental exposure and use of weight-of-evidence (WoE) is
required to fully assess the behavior of siloxanes in the environment.
"Australia's assessment, coupled with the completed regulatory evaluations for
D4, D5, and D6 in Canada, demonstrates that the substances can be used safely
and that product restrictions are unnecessary," said Thomas. "We urge
regulators around the world to look to Australia and Canada as models for the
use of risk-based chemical evaluations that consider weight of evidence,
particularly for chemistries whose unique properties mean that traditional
criteria are inadequate to predict real-life behavior."
D4, D5, and D6 are critical building blocks used to produce a wide range of
silicone polymers which provide unique product performance characteristics that
engender innovation in thousands of products that benefit key segments of the
global economy, including: transportation (
https://sehsc.americanchemistry.com/Resources/Silicone-Transportation-Equipment-Application.pdf
), building and construction (
https://sehsc.americanchemistry.com/Resources/Building-Construction.pdf ),
health care ( https://sehsc.americanchemistry.com/Resources/Medical.pdf ),
alternative energy technologies (
https://siliconesbenefits.com/innovation#energy ), and electronics (
https://sehsc.americanchemistry.com/Resources/Electronics-and-Telecommunications.pdf
). In these sectors, there are few, if any, satisfactory substitutes to
silicone polymers.
To learn more visit http://globalsilicones.org/.
The Global Silicones Council (GSC) is a not-for-profit, international
organization representing companies that produce and sell silicone products
around the world. The GSC brings together all the major global manufactures via
the three Regional Silicone Industry Associations in North America (Silicones
Environmental, Health, and Safety Center – SEHSC), Europe (Silicones Europe –
CES), and Japan (Silicones Industry Association of Japan – SIAJ) and encourages
their cooperation and collaboration.
The GSC's objective is to promote the safe use and stewardship of silicones
globally. To accomplish its mission, the GSC undertakes the following
activities:
- Monitor the environmental, health, and safety activities of the three
Regional Silicones Industry Associations (RSIAs) and coordinate such
activities on a global basis.
- Proactively promote industry communication with regulatory bodies around
the world and with international environmental, health, and safety
organizations, such as the World Health Organization, the Organization
of Economic Cooperation and Development, and the United Nations.
- Through the RSIAs, identify and anticipate opportunities to enhance
environmental, health, and safety research relating to silicones and
engage in global projects to communicate the industry's product
stewardship commitment.
- Through the RSIAs, sponsor projects to improve the public's
understanding of the benefits and safety of silicones.
SOURCE Global Silicones Council
CONTACT: Karluss Thomas, GSC Executive Director, Email:
kthomas@globalsilicones.com
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。