Gamania Groupがブロックチェーン技術の先頭に立ち、ゲーム産業でIIOの引き金に

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Gamania Groupがブロックチェーン技術の先頭に立ち、ゲーム産業でIIOの引き金に

AsiaNet 74280

【台北(台湾)2018年7月11日PR Newswire=共同通信JBN】

*アジア初の仮想ゲームアイテム交換システムを立ち上げ

Gamania Groupは2018 Asia Blockchain Summit(2018年アジア・ブロックチェーン・サミット)で仮想ゲームアイテム交換システム立ち上げへの行程表を発表した。仮想ゲームアイテム交換システムはゲームユーザーに、より安全で信頼性の高い取引体験を提供するだけでなく、ゲームパブリッシャーにブロックチェーン化された価値ある仮想ゲームアイテムでイニシャル・アイテム・オファリング(IIO)を実施することもできる。Gamaniaは、IIOを実施することにより、ゲーム産業の技術的・経済的な規模を大きく向上させると共に、アジアにおけるブロックチェーン技術の発展で台湾の重要な役割を果たすことを目指している。

▽ゲーム産業に新しいビジネスモデルを構築-ブロックチェーンによるIIO(イニシャル・アイテム・オファリング)

台湾はアジアのゲーム産業の原動力の1つである。オンラインゲームがますます人気を得て人々の重要な娯楽になるにつれ、その産業サプライチェーンは2000年から拡大を続け、インターネット・インフラストラクチャーの拡大によって多くのゲームユーザーは仮想ゲームアイテム交換取引に10数年前から慣れ親しんでいる。Gamania Groupは、今まで1200万人以上のユーザーを獲得し、台湾に礎を築いた。同社はブロックチェーン技術をゲーム産業に応用し、アジアでIIOを促進する決意である。ブロックチェーン技術を活用することにより、ゲームパブリッシャーは地理的な制約を打ち破り、GASH(Gamania Groupの子会社)が確立した仮想ゲームアイテム交換システムで仮想ゲームアイテムを発行することができる。GASHの仮想ゲームアイテム交換システムは、台湾をゲーム市場の取引センターにし、オンライン・アイテム取引の潜在的なリスクを低減し、同業界に新たなエネルギーを注入し、全世界のゲームパブリッシャーのために新たなビジネスモデルを生み出す。

Gamania Groupのアルバート・リュー(劉柏園氏)会長は、分散型のブロックチェーン技術は多くの制約を解き、従来のオンライン取引の潜在的リスクを排除する可能性があると信じている。Gamania Groupの仮想ゲームアイテム交換システムの立ち上げは、この画期的な技術を活用するものである。リュー会長はさらに「Gamania Groupは専門的な市場の知見をもってゲーム産業に20年以上従事している。今年立ち上げ予定の仮想ゲームアイテム交換システムは、ブロックチェーンの価値を実証し、業界内で重要な破壊的技術になるチャンスがある。当社が提案するIIOはブロックチェーン技術を特徴とし、既に巨大で成熟した世界のゲーム市場で大規模な運用上の経済的利益を持った最初のビジネスモデルを生み出す」と述べた。

仮想ゲームアイテム交換システムの仮想ゲームアイテムはゲームパブリッシャーによって検証、ブロックチェーン化され、オンライン取引に二重の保護を提供する。他方、パブリッシャーはこのプラットフォームで明確な量の限定版の仮想ゲームアイテムを提供することができる。このアイテムはゲーム間で移動できないので、ゲーム内のエコシステムとバランスは影響を受けない。ブロックチェーン技術は、最初に計画された製品のライフサイクルの中で、ゲームの経済的な取引高の増加を実現する。

GASH仮想ゲームアイテム交換システムの特徴:

1. パブリッシャーが運営するゲームは新旧を問わず、すべてのゲーム向けにIIOを実施することができる。

2. パブリッシャーはゲームのソースコードを変更することなく、GASHが提供するツールを用いることにより、仮想ゲームアイテム交換システムにリリースことができる。

3. IIOはゲームのバランス設定に影響しない。ゲームパブリッシャーは既にゲーム内にあるアイテムをブロックチェーン化するだけ。

4. ユーザー間の取引だけに限らず、ゲームに自信がある、もしくはレアアイテムを収集する人々も仮想ゲームアイテム交換システムに取引することができる。

5. 交換システムで取引されたゲームアイテムはオリジナルゲームでのみ使い、消費することにより、他ゲームのアイテムがオリジナルゲームの設定とバランスを妨げることはない。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180705/2180244-1

ソース:Gamania

Gamania Group Leads the Blockchain Technology to Trigger IIO in the Gaming Industry

PR74280

TAIPEI, Taiwan, July 6, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Launching the First Virtual Items System in Asia

Gamania Group announced the roadmap to its virtual item system at the 2018 Asia

Blockchain Summit. The virtual item system not only offers a safer and more

reliable trading experience for gamers, but also let game publishers issue

their Initial Item Offerings (IIO) with valuable blockchained virtual items.

Gamania aims to substantially upgrade the gaming industry on the technical and

economic scale, and to promote Taiwan's key role in the development of

blockchain technology in Asia.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180705/2180244-1

Creating New Business Models in the gaming industry - IIO (Initial Item

Offerings) by blockchain

Taiwan is one of the driving forces behind the Asian gaming industry. As online

games have become increasingly popular and an important entertainment for

people, its industrial supply chain has been expanding since 2000 and the

growing Internet infrastructure has also allowed many gamers to become familiar

with virtual item trading. Gamania Group laid the foundation of Taiwan, has

accumulated more than 12 million users per year. The company determinate to

apply the blockchain technology into gaming industry and will promote IIO in

Asia. By taking advantage of the blockchain technology, game publishers will be

able to break through geographical restrictions and publish virtual items in

the virtual item system established by GASH (a subsidiary of Gamania Group).

The GASH virtual item system will make Taiwan the trading center of the gaming

market, reduce potential risks in online item trading, inject new energy into

the industry, and create a brand new business model for game publishers around

the world.

Albert Liu, Chairman of Gamania Group, believes that the decentralized

blockchain technology has the potential to free up many restrictions and

eliminate potential risks of traditional online transactions. Gamania Group's

launch of the virtual item system is an application of this breakthrough

technology. Liu further said, "Gamania Group has been in the gaming industry

for over 20 years with professional market insight. The virtual item system

scheduled to launch this year will demonstrate the value of blockchain and it

has the opportunity to become a key disruptive technology within the industry.

Our proposed IIO will feature blockchain technology to create the first

business model with large-scale operational economic benefits in the already

massive and mature global gaming market."

Virtual item system are verified and blockchained by the game publishers to

provide double protection over the online transactions. On the other hand,

publishers can offer limited edition virtual items on this platform with

explicit quantities. Since the items cannot be transferred between games,

balance of the game and the ecosystem will not be affected. The blockchain

technology offers to increase the gaming economic turnover within the

originally planned product life cycle.

Features of the GASH virtual item system:

1. Publishers can issue IIO for all games on this exchange platform.

2. Publishers can easily link up the GASH virtual item system without changing

game code.

3. IIO does not affect game balance settings. Publishers can simply blockchain

items which already in-game.

4. Collectors of special items or gamers wanting to support the game can use

the exchange platform for online transactions. Not limited to transaction

between players.

5. In-game items can only be used or consumed in the original game. Items from

other products will not interfere with game settings and balance.

SOURCE  Gamania

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