Dashang Groupがデジタルショッピング・アプリTiangou Netを開始、買い物を一層容易に

Dashang Group

Dashang Groupがデジタルショッピング・アプリTiangou Netを開始、買い物を一層容易に

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【瀋陽(中国)2018年7月12日新華社=共同通信JBN】今年6月下旬、China General Chamber of Commerceは2017年の中国の小売業者トップ100を発表した。Dashang GroupはTmallおよびJDに次いで第3位だった。中国東北部最大の百貨店グループであるDashang Groupは、買い物を一層容易にするデジタルショッピング・アプリのTiangou Net(天狗網)を開始した。

中国北部で買い物に行く場合、多くの都市ではこのアプリを使って駐車スペースを容易に見つけることができる。特定の衣服の価格に不満な場合、試着している写真をアプリにアップロードしておけば、後日たまに値下げ通知を受け取ることもある。あなたがお気に入りの商品を見逃さないよう、店員は店内のさまざまな興味深い場面および製品の写真または動画を撮影する。人工知能(AI)の活用によって、ショッピングモールで買い物ガイド役のロボットに話しかけ、知りたい情報をすべて得ることも可能だ。

Dashang Groupは15の省の80以上の大都市および中規模都市に400を超すデパートおよび店舗を構えている。Dashang Groupが所有するTiangou Netは従来のデパートを未来のデパートへと転換する。2014年から2017年にかけてTiangou Netは1000万人を超すユーザーによる300億元の取引高を達成し、Tiangou Netは中国トップクラスのeコマース事業者の1つとなった。

2018年上半期、Tiangou Netは急成長を続け、電子会員による取引高200億元を達成した。この取引のうち、25億元はTiangou Netを通じて支払われた。

TmallやJDとは異なり、Tiangou Netは従来型の食品産業とインターネットとの徹底的統合を推進することにコミットしている。Tiangou Netの使命は中国の何万店舗ものデパートが未来のデパートになるのを支援することであり、これは中国商務省によって認められ称賛されている。

Dashang Groupのリュウ・スージュン社長は、Dashang GroupおよびTiangou Netは、デジタルおよびインテリジェントeコマース・プラットフォームの構築ならびにビッグデータフロー・エコシステムの技術イノベーションの推進を包括的に行うことによって、従来型のビジネスを転換し実体ビジネスの革命を加速すると語る。

1995年に設立されたDashang Groupは、「当社の製品は最高でなければならない」を常に信条としてきた。この信念は、Dashang Groupが世界中から最高品質の製品を探し出し、中国の巨大な市場に持ち込み、何億人もの中国消費者に提供しようと努める原動力でもある。Dashang Groupは既にオーストラリア産のWagyu(和牛)、Black Angus(アンガス黒牛)、タスマニアのサクランボおよびリンゴ、Chateau Largoのフランスワインおよびドイツビールを中国に導入した。

ニウ・ガン会長は、Dashang Groupは今後より多くの高品質の商品を持ち込み、より行き届いた快適で便利なサービスを中国消費者に提供したいと語る。

ソース:Dashang Group

Dashang Group Launches Digital shopping APP Tiangou Net, Making It Easier to Shop

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SHENYANG, China, July 12, 2018 /Xinhua=KYODO JBN/ --

In late June this year, the China General Chamber of Commerce has released

China's top 100 retailers in 2017. Dashang Group was in top three, just behind

Tmall and JD. Being the largest department store group in Northeast China,

Dashang Group has launched Tiangou Net, a digital shopping APP that attempts to

make shopping easier.

When you go shopping in northern China, you can easily find a parking space

through the APP in many cities. If you are not satisfied with the price of the

selected clothes, you can upload a fitting photo to the APP to receive

occassional price reduction messages in the future. Shop assistants will take

pictures or videos of various interesting scenes and products in the store, so

that you won't miss your favorite products. With artificial intelligence, you

can also talk to a robot shopping guide in the shopping mall to get all the

information you want to know.

Dashang Group has more than 400 department stores and shops in more than 80

large and medium-sized cities over 15 provinces. Its Tiangou Net transforms

traditional department stores into  future department stores. From 2014 to

2017, Tiangou Net had achieved 30 billion yuan in transactions with more than

10 million users, making Tiangou Net one of China's top e-commerce enterprises.

In the first half of 2018, Tiangou Net continued to enjoy rapid growth,

realizing electronic member transactions of 20 billion yuan. Among the

transactions, 2.5 billion yuan was paid via Tiangou Net.

Unlike Tmall and JD, Tiangou Net is committed to promoting in-depth integration

of the traditional grocery industry and the Internet. Tiangou Net's mission is

to help tens of thousands of department stores in China become future

department stores, which has been recognized and praised by the Ministry of

Commerce of the People's Republic of China (MOFCOM).

Liu Sijun, president of Dashang Group, says that Dashang Group and Tiangou Net

will transform traditional business and accelerate entity business revolution

through comprehensively building a digital and intelligent e-commerce platform

and promoting the technological innovation of big data flow ecosystem.

Founded in 1995, Dashang Group has always believed in "our products must be the

best". The faith also drives Dashang Group to look for the best-quality

products around the world and try to bring them into China's huge market and

provide them to hundreds of millions of Chinese consumers. Dashang Group has

already brought Australian Wagyu, Black Augus, cherries and apples from

Tasmania, French wine from Chateau Largo and German beer into China.

Niu Gang, Chairman of the Board, says that Dashang Group hopes to bring more

high-quality goods in the future and provide more considerate, comfortable and

convenient services to Chinese consumers.

Source: Dashang Group

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