SHISEIDOが4つの革新的なテクスチャーを軸に展開されるメーキャップコレクションをリニューアル

SHISEIDO

SHISEIDOが4つの革新的なテクスチャーを軸に展開されるメーキャップコレクションをリニューアル

AsiaNet 74582 (1333)

【ニューヨーク2018年7月30日PR Newswire=共同通信JBN】

*BEAUTY REIMAGINED. BEAUTY MADE WITH SOUL.(生まれ変わった美。魂で作られた美)

SHISEIDOメーキャップのリニューアルは、ブランドの多彩な歴史において最新のわくわくするような革新的な章だ。1872年以来ビューティー業界の先駆者であるSHISEIDOは、現代的、ミニマリスティック、幻想的、表現力豊かでクリエーティブなコスメティックスコレクションで、「Gifting Japan to the World(世界に日本を贈ること)」により、再びビューティー・スペースをディスラプトしている。ベアミネラル、BUXOM、Global Development Shiseido Makeupのジル・スカラマンダー社長は「このシリーズの焦点は、並外れたカラーや素晴らしい性能だけでなく、独特の感覚的テクスチャーだ」と述べた。

ブランドの「Beauty Reimagined. Beauty Made With Soul.」という新しい信念は、全コレクションに反映されている。そこから生まれたのが、Ink(インク)、Gel(ジェル)、Powder(パウダー)、Dew(つや)で成る4つの感覚的テクスチャーに分類される21の製品および125色展開の無重力シリーズだ。

正確に書けて究極の発色を提供する製品でInkがコレクションを再定義する一方、Gelは非常に軽い感覚で耐久性とインパクトのある仕上がりを並べる製品を再発見する。Powderは、肌呼吸ができ、重ね付け可能で、曲げることのできる処方を通して過去の伝統的な顔料を新たに考案し、新カテゴリーのDewは、肌の表面を変貌させる光を再現する。コレクションにはまた、古風な日本の書道を思わせる手作業で作られた5本のブラシが含まれる。

軽量なパッケージは、中に入っているものと同様に最先端を行く。市場で最も小型の構成部品の数点を特色とし、SHISEIDOの主要デザイン設計者、駒井麻郎氏がエンジニアのチームと共に現代的なデザインに時代を超えた美を融合した。

SHISEIDOメーキャップコレクションに活気を与えるため、ブランドは、各アーティストに異なるテクスチャーのカテゴリーを象徴してもらえるよう、キャンペーンの中で大きな特徴となる新進アーティストに協力を求めた。高名なメーキャップアーティスト、カーラ・ヨシモト・ブア氏がDewの顔となり、国際的マルチメディア・アーティストの周依氏がGelを体現、バレエダンサーのソノヤ・ミズノ氏はPowderを表現、そして、シンガーソングライターのバンクスがInkを象徴する。「このコレクションは、われわれが美を体験する方法を変えるため、自分の作品でそれぞれの業界のクリエーティブな境界線を再形成してきたアーティストを探し求めた。当初からの主要優先事項は、自分の先祖やアートを通して、SHISEIDOブランドおよび同社の日本の伝統に真のつながりを持つアーティストと協力することだった」とスカラマンダー氏は述べた。

これらの独特な面々に加え、SHISEIDOメーキャップは、新コレクションを世界に発表するために呼び集められたビューティー業界の重鎮で構成される名誉ある団体、Global Artist Collectiveを設立した。この共同体には、Global Color Artistのパトリック・タ、APAC Ambassador のPONY、Japan Color Artistの小田切ヒロ、North America Color Artistのヴィンセント・オケンドとロッティー、EMEA Color Artistのグレゴリス・ピルピリスの各氏が含まれる。各アーティストは異なる文化や国の出身だが、日本との特別な関係が国際的共同体の全メンバーをまとめている。スカラマンダー氏は「われわれは、技能に精通しているという理由だけでなく、SHISEIDOが常に象徴してきたもの、つまり芸術的表現、創造性、イノベーションを代表するという理由からもこの多彩なアーティストグループを選択した」と語った。

ニューヨーク市でそのシリーズを開発することを選び、SHISEIDOはこの象徴的なブランドのメーキャップのリニューアルに対して独自のグローバルなアプローチを取ってきた。東京にある本社と提携するだけでなく、世界中にあるSHISEIDOの膨大なチームを上手く活用し、このコレクションは言語、時差、国境に逆らう現在進行中の国際的コラボレーションが生み出したものである。

▽新しいSHISEIDOメーキャップの詳しい情報は以下の問い合わせ先まで

Alice Hampton

Vice President Global Communications SHISEIDO Makeup and bareMinerals AHampton@sac.shiseido.com

+1 (646) 919-0566

Desiree Lestingi

Director Global Communications SHISEIDO Makeup

DLestingi@sac.shiseido.com

+1 (732) 757-2552

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/724061/VisionAiry_Gel_Lipstick_Ginza_Red.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/724060/Kajal_InkArtist_Sumi_Sky.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/724062/WhippedPowder_Blush_Sonoya.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/724064/Aura_Dew_Cosmic.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/724065/DAIYA_Fude_Brush.jpg

ソース:SHISEIDO

SHISEIDO Relaunches New Makeup Collection Centered Around Four Innovative Textures

PR74582

NEW YORK, July 30, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- BEAUTY REIMAGINED. BEAUTY MADE WITH SOUL.

The relaunch of SHISEIDO Makeup is the latest exciting and innovative chapter

in the brands extensive history. A pioneer in the beauty industry since 1872,

SHISEIDO is disrupting the beauty space yet again by 'Gifting Japan to the

World' with a cosmetics collection that is modern, minimalistic, visionary,

expressive and creative.  "The focal point of the range isn't simply the

extraordinary colors or its incredible performance, but the unique, sensorial

textures," says Jill Scalamandre, President, bareMinerals, BUXOM and Global

Development Shiseido Makeup.

The brand's new mantra—"Beauty Reimagined. Beauty Made With Soul."—is reflected

in the entire collection. The result is a weightless range of 21 products and

125 shades that are classified into four sensorial textures comprising of Inks,

Gels, Powders and Dews.  

Inks redefine the collection with products that provide graphic precision and

extreme intensity, while Gels rediscover products that juxtapose a durable,

high-impact finish with a featherweight feel. Powders reinvent traditional

pigments of the past via breathable, buildable, and bendable formulas, while

Dews, a new category, recreates light to transform the surface of the skin. The

collection also includes five handcrafted brushes reminiscent of ancient

Japanese calligraphy.

The lightweight packaging is equally as cutting-edge as what's inside.

Featuring some of the slimmest componentry on the market, SHISEIDO's premiere

design architect Mao Komai, along with a team of engineers, fused modern design

with a timeless aesthetic.

To bring the SHISEIDO makeup collection to life, the brand enlisted emerging

artists to feature in the campaign with each artist representing a different

texture category. Renowned makeup artist Kara Yoshimoto-Bua is the face of

Dews; International multimedia artist YiZhou embodies Gels; Ballet dancer

Sonoya Mizuno personifies Powders; and singer/songwriter Banks represents Inks.

"This collection changes how we experience beauty, so we sought out artists

whose work has reshaped the creative boundaries of their industry," says

Scalamandre. "A key priority from the start was to work with artists who have a

genuine connection to the SHISEIDO brand, as well as the company's Japanese

heritage, either through their origin or their art."  

In addition to these unique faces, SHISEIDO Makeup established the Global

Artist Collective, an esteemed group of beauty authorities brought together to

present the new collection to the world. The collective includes Global Color

Artist Patrick Ta; APAC Ambassador Pony; Japan Color Artist Hiro Odagiri; North

America Color Artists Vincent Oquendo and Lottie; and EMEA Color Artist

Gregoris Pyrpylis. While each artist hails from a different culture or country,

a special tie to Japan is what unites every member of the international

collective. "We chose this diverse group of artists not only because they are

masters of their craft, but also because they are representative of what

SHISEIDO has always stood for: artistic expression, creativity and innovation,"

says Scalamandre.

By choosing to develop the range in New York City, SHISEIDO has taken a unique

global approach to the makeup relaunch of this iconic brand. Working in tandem

with the company's headquarters in Tokyo as well as tapping into SHISEIDO's

vast team around the world, this collection is the result of an ongoing

international collaboration that defies languages, time zones and borders.

For further information on NEW SHISEIDO Makeup please contact:

Alice Hampton, Vice President Global Communications SHISEIDO Makeup and

bareMinerals, at AHampton@sac.shiseido.com or +1 (646) 919-0566

Desiree Lestingi, Director Global Communications SHISEIDO Makeup, at

DLestingi@sac.shiseido.com or +1 (732) 757-2552

Photo -

https://mma.prnewswire.com/media/724061/VisionAiry_Gel_Lipstick_Ginza_Red.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/724060/Kajal_InkArtist_Sumi_Sky.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/724062/WhippedPowder_Blush_Sonoya.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/724064/Aura_Dew_Cosmic.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/724065/DAIYA_Fude_Brush.jpg

SOURCE: SHISEIDO

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