中国の天気予報アプリMoji WeatherがSpriteとマクドナルドと提携して「摂氏35度プログラム」開始
中国の天気予報アプリMoji WeatherがSpriteとマクドナルドと提携して「摂氏35度プログラム」開始
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【北京2018年7月31日PR Newswire=共同通信JBN】人気のある中国語の天気予報アプリMoji Weatherは最近、中国の広い範囲が果てしなく続く熱波に包まれているにもかかわらず、多くの中国人消費者が地元のマクドナルドに足を運んでいることを確信した。大半の人はむしろ家に居るだろうが、人々を家から引き出して焼け付くように暑い通りへと連れ出すアプリの能力が広く注目され、中国で大きな議論を引き起こした。
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180731/2198682-1
(写真説明:Moji Weatherの2018年「摂氏35度プログラム」のポスター)
この天気アプリは、15日予報で、中国で最も人気のあるものの1つになった。それは現在の詳細なデータや予想される気象状況、大気環境指標や紫外線強度などを含んでいる。アプリのユーザーへ還元する戦略の中で、このアプリはスプライトとマクドナルドと協力して「摂氏35度プログラム(35 Degrees Celsius Program)」キャンペーンを開始した。キャンペーン中に、アプリをダウンロードした人は誰でも、アプリのゲーミング・フィーチャー経由でQRコードを受け取りさえすれば、指定されたマクドナルド店頭でミディアム・サイズのスプライト1杯を無料でもらえる。
キャンペーンの広範な配布と無料スプライトのインセンティブのおかげで、数十万人のMoji Weatherアプリのユーザーがこのオファーを利用した。
この数年以上にわたる中国でのインターネットの急速な発展で、中国語の携帯アプリは便利になり、アプリが仕事に優位性をもたらしている。天気予報アプリの単純さとこれほど成功したキャンペーンは研究し見習うに値するものだ。
▽問い合わせ先
Xugong Cao,
+ 86 18518537467
ソース:Moji Weather
Chinese weather forecast app Moji Weather launches the "35 Degrees Celsius Program" campaign in partnership with Sprite and McDonald's
PR74600
BEIJING, July 31, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Moji Weather, a popular Chinese-language weather forecast app, has recently
convinced many Chinese consumers to make the trek to their local McDonald's
despite the unending heat wave blanketing a large part of the country. Most
people would simply rather stay at home, hence, the ability of the app to drag
people out of their homes and onto the baking hot streets has drawn wide
attention and triggered extensive discussions in China.
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180731/2198682-1
(photo caption: Moji Weather's 2018 "35 Degrees Celsius Program" poster)
The weather app has become one of the most popular in China with its 15-day
forecasts, including detailed data on current and predicted weather conditions,
the air quality index and UV light intensity. In a move to give back to its
users, the app, in cooperation with Sprite and McDonald's, launched the "35
Degrees Celsius Program" campaign, during which anyone who has downloaded the
app can get a medium-sized cup of Sprite for free at designated McDonald's
outlets as long as they have received a QR code via the app's gaming feature.
Thanks to the wide distribution of the campaign and the free Sprite incentive,
hundreds of thousands of Moji Weather app users have taken advantage of the
offer.
With the rapid development of the internet in China over the past few years,
Chinese-language mobile apps have made the convenience that their apps deliver
work to their advantage. The simplicity of the weather app and the campaign
that has been such a success are something worth studying and emulating.
Xugong Cao, + 86 18518537467
SOURCE: Moji Weather
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