SHISEIDOが新たなメーキャップコレクションの世界発売を東京で祝う

SHISEIDO

SHISEIDOが新たなメーキャップコレクションの世界発売を東京で祝う

AsiaNet 74636 (1347)

【東京2018年8月2日PR Newswire=共同通信JBN】

*BEAUTY REIMAGINED. BEAUTY MADE WITH SOUL.(生まれ変わった美。魂で作られた美)

8月15日の正式な全世界発売を前に、ビューティー、アートおよびカルチャーの代名詞であるブランドのSHISEIDOは、完全に生まれ変わったメーキャップコレクションを同ブランド発祥の地でありJビューティーの世界的な拠点である東京で発表した。友人、ファン、ならびに新たに発表されたSHISEIDO Global Color Artistのパトリック・タ、SHISEIDO APAC Ambassador のPONY、女優、ダンサーでSHISEIDOメーキャップアーティストのソノヤ・ミズノ、女優のローワン・ブランチャード、著名なヘアスタイリストのジェン・アトキン、写真家のぺトラ・コリンズ、モデルでデザイナーの鈴木えみ、モデルの萬波ユカ、タイのビューティー・ブロガーのペリーパイの各氏を含む同ブランドの顔が東雲にあるコンテンポラリーアート・ギャラリーのTOLOTに集い、4つの主要なテクスチャーに関連して開発された画期的なコレクションに祝杯を挙げた。

現代的、ミニマリスティック、先見性があり、表現力豊かで豪華、クリエーティブの各要素を備えた新しいSHISEIDOメーキャップ製品は、Gel(ジェル)、Ink(インク)、Powder(パウダー)、Dew(デュウ)から成る4つのテクスチャーに分類され、125色で展開する21製品を含む。これらの製品は最先端のテクノロジー、職人技および現地調達された原料をシームレスに組み合わせている。ベアミネラル、BUXOM、Global Development Shiseido Makeupのジル・スカラマンダー社長は「われわれはメーキャップに対する革新的なアプローチを取っており、それはこれまでどのブランドも成し得なかったものだ」と述べた。

TOLOTにおいて、新しいコレクションを構成する4つの特徴的なテクスチャーは高度センシング技術とLEDを使用し表現された。会場の全体的なクリエーティブ・ディレクションとデザインはSHISEIDO アートディレクターの堀景祐氏が、アーティストでテクニカルディレクターでありLUCENT(テクノロジーによってさまざまなコンセプトを表現するインタラクティブな体験を構築するスペシャリスト集団)創設者の松尾高弘氏とコラボレーションにより指揮を執った。

SHISEIDOブランドおよびグローバルプレステージブランド担当の執行役員、岡部義昭氏はソノヤ・ミズノ氏とパトリック・タ氏を会場で先導し、新しいメーキャップコレクションの重要性とスキンケアとの必須のつながりを説明した。岡部氏は「製品ライン全体がその製法において傑出しており、テクスチャーは特に注目に値する。日本の視点による感覚的なメーキャップ体験を真に提供するものだ」と述べた。ゲストは東京のケータリング会社であるモコメシによる軽食を楽しんだ。どの料理も4つのテクスチャーのカテゴリーのいずれかに着想を得たものだった。その他のアクティビティーには、SHISEIDOメーキャップアーティストによるタッチアップおよびディレクターで写真家のマイク・ローゼンタール氏によるVIPポートレートスタジオが含まれた。

岡部氏は「人々がジャパニーズ・ビューティーに思いを馳せるとき、SHISEIDOのことを思う。このメーキャップコレクションの発表をまず東京で祝賀するのは理にかなっている。個人的には、このようにコレクション全てが集まったのを目にして大変誇りに思う」と述べた。

▽イベントおよび新しいSHISEIDOメーキャップの詳しい情報は以下の問い合わせ先まで:

Alice Hampton

Vice President Global Communications SHISEIDO Makeup and bareMinerals

AHampton@sac.shiseido.com

+1 (646) 919-0566

Desiree Lestingi

Director Global Communications SHISEIDO Makeup

DLestingi@sac.shiseido.com

+1 (732) 757-2552.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/725614/SHISEIDO_Ta_Pony_Mizuno.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/725615/SHISEIDO_Okabe_Odagiri.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/725616/SHISEIDO_Collins_Blanchard.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/725734/SHISEIDO_Atkin_Cao_Ta_PearyPie.jpg

ソース:SHISEIDO

SHISEIDO Celebrates Global Launch Of New Makeup Collection In Tokyo, Japan

PR74636

TOKYO, Aug. 2, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

              - BEAUTY REIMAGINED. BEAUTY MADE WITH SOUL.

Ahead of its official global launch on August 15th, SHISEIDO -- a brand

synonymous with beauty, arts and culture -- unveiled an entirely reimagined

makeup collection in the brand's birthplace and global epicenter of the

J-Beauty movement: Tokyo. Friends, fans and faces of the brand, including newly

announced SHISEIDO Global Color Artist Patrick Ta; SHISEIDO APAC Ambassador,

Pony; actress, dancer and SHISEIDO Makeup Campaign Artist Sonoya Mizuno;

actress Rowan Blanchard; celebrity hairstylist Jen Atkin; photographer, Petra

Collins; model and designer Emi Suzuki; model, Yuka Mannami; and Thai beauty

blogger PearyPie, gathered at TOLOT, a contemporary art gallery in Shinonome,

to toast the groundbreaking collection developed around four key textures.

Equal parts modern, minimalistic, visionary, expressive, luxurious, and

creative, the new SHISEIDO Makeup range is classified into four texture

categories--Gels, Inks, Powders and Dews--and includes 21 products in 125

shades that seamlessly combine state-of-the-art technology, craftsmanship and

locally sourced ingredients. "We are taking an innovative approach to makeup

that no other brand has ever done before," says Jill Scalamandre, President,

bareMinerals, BUXOM and Global Development Shiseido Makeup.

Within TOLOT the four distinctive textures that comprise the new collection

were expressed through the use of advanced sensing technology and LEDs. The

overall creative direction and design of the space was led by SHISEIDO Art

Director Keisuke Hori in collaboration with artist and technical director

Takahiro Matsuo, and founder of Lucent (a group of specialists who create

interactive experiences that express concepts through technology).

Yoshiaki Okabe, Corporate Officer of SHISEIDO Brand and Global Prestige brands,

lead Sonoya Mizuno and Patrick Ta through the space explaining the importance

of the new makeup collection and its imperative link to skincare. "The entire

product line is exceptional in its formulations and the textures are especially

remarkable. They really offer a sensorial makeup experience from a Japanese

perspective," said Okabe. Guests enjoyed small bites by Mokomeshi, a Tokyo

based catering company. Each dish served was inspired by one of the four

texture categories. Other activities included touchups by SHISEIDO makeup

artists and a VIP portrait studio by director and photographer, Mike Rosenthal.

"When people think of Japanese beauty, they think of SHISEIDO. It makes sense

that this makeup launch should be celebrated in Tokyo first. Personally, seeing

how this all came together makes me very proud," said Okabe.

For further information on the event or the new SHISEIDO Makeup please contact:

Alice Hampton, Vice President Global Communications SHISEIDO Makeup and

bareMinerals, at AHampton@sac.shiseido.com or +1 (646) 919-0566

Desiree Lestingi, Director Global Communications SHISEIDO Makeup, at

DLestingi@sac.shiseido.com or +1 (732) 757-2552.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/725614/SHISEIDO_Ta_Pony_Mizuno.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/725615/SHISEIDO_Okabe_Odagiri.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/725616/SHISEIDO_Collins_Blanchard.jpg

Photo -

https://mma.prnewswire.com/media/725734/SHISEIDO_Atkin_Cao_Ta_PearyPie.jpg

SOURCE: SHISEIDO

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中