Suning.com、2018年上半期決算は好調、販売と売上高、利益を伸ばす

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Suning.com、2018年上半期決算は好調、販売と売上高、利益を伸ばす

AsiaNet 74633 (1351)

【南京(中国)2018年8月1日PR Newswire=共同通信JBN】

*営業売上高は前年同期比32.29%増の1107億8000万元

*純利益は1957.38%増の59億9000万元

*商品販売額は44.63%増の1513億2000万元

中国最大手のオンライン・ツー・オフライン(O2O)スマートリテール企業で、Suning Holdings Group が所有するフォーチュン・グローバル500社企業のSuning.com(002024.SZ)は、2018年1月から6月までの半期の決算を発表し、前年同期比32.29%増の1107億8600万人民元(163億7400万ドル、注1)の税込み純売上高を上げたと明らかにした。決算は同社がO2Oスマートリテール戦略のおかげで繁栄を続けていることを示した。

photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180801/2201458-1

中国・南京のSuning本社

Suning.comはまた、前年同期比1957.38%増の59億9700万元(8億8600万ドル)の税込み純利益を稼いだ。商品販売額は44.63%増の1513億1900万元(223億6500万ドル)に達した。

Suning.comのホウ・エンロン最高執行責任者(COO)は「上半期決算にとても満足している。わが社のチームがスマートリテール戦略に打ち込んでいる証拠だ。単なるeコマースの時代は終わった。これから10年間は、さまざまな消費計画を結び付けたO2Oビジネスがたくさん市場に出てくる。Suningはもっと目に見えて、手に取れるあらゆる販路のオンラインとオフラインのサービスを顧客に提示し、時間や空間に縛られずに顧客のニーズに応えていく」と話した。

Suning.comは統合化を進めた体験を生むマーケティング戦略の強化に努め、それがオンライン事業の成長加速につながってきた。2018年上半期に同社は、オンライン商品販売額を前年同期比76.51%増の883億2200万元(130億5000万ドル)に伸ばした。2018年6月18日時点でSuning.comは約3億5700万人の登録ユーザーを持つ。2018年6月までに月間アクティブユーザー数でSuning.comのアプリの利用者は前年同期比64.34%増加した。

O2Oビジネスとクラウドシステムの支援によってグループは2018年6月30日時点で、4813の直販店と765のSuningリテールクラウド・フランチャイズ店を持つ。さらにSuningは中国の中小都市と地方で事業を広げるため、732のインターネット接続コンビニエンスストアを開いた。

中国国家統計局のデータによると、2018年上半期に中国の消費財市場の伸びは減速し、消費財のリテール売上高は前年同期比9.4%増の18兆元(2兆6600億ドル)になった。業界の見通しはあまり良くないが、Suningは全国のオンラインとオフラインの営業にスマートリテール戦略を組み込み、大きく成功している。

Suningのリテール子会社に加え、Suningの「Logistics」および「Financial Services」両部門も急速な成長を続けた。2018年6月時点でSuning LogisticsとTian Tian Expressは2万3416カ所、敷地合計735万平方メートルの倉庫および保管施設を持っている。Suning Logisticsの売上高(Tian Tian Expressを除く)は前年同期比118.49%増加した。Suning Financial Services(決済事業、サプライチェーン金融など)は、銀行カードと口座をリンクさせた登録会員の数が前年同期比で48%増えている。

▽Suningについて

1990年に創設されたSuning Holdings Group (Suning)は中国の主要商業企業で、中国と日本に上場企業がある。Suningは2017年、中国の民間企業トップ500社の2位にランクされ、年間売上高は657億ドル(4129億5000万元)。「全ての人のために一流の質の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、SuningはSuning.com、Logistics、Financial Services、Technology、Real Estate、Media & Entertainment、Sports、Investmentの8つの垂直事業を通じてコアビジネスを強化し、拡大している。このうちSuning.comはフォーチュン・グローバル500社リストに入った。

詳しい情報はwww.suningholdings.com を参照。

(注1)1ドル=6.7656元の為替レートで計算

ソース:Suning

Suning.com Reports Stellar First Half 2018 Performance, Grows Sales, Revenue and Profit

PR74633

NANJING, China, Aug. 1, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Operating Revenue Rises 32.29 percent YoY to RMB 110.78 billion

- Net Profit Rises 1,957.38 percent YoY to RMB 5.99 billion

- Commodity Sales Volume Rises 44.63 percent YoY to RMB 151.32 billion

Suning.com (002024.SZ,) ("the Company"), the Fortune Global 500 company and

China's largest online-to-offline (O2O) smart retailer owned by Suning Holdings

Group ("the Group"), has released its half-year performance report for January

to June 2018, showing that the Company has generated operating revenue totaling

RMB 110.786 billion (US$16.374 billion(1)), up 32.29% year-on-year. The report

demonstrates that the Company has continued to thrive thanks to its

online-to-offline ("O2O") smart retail strategy.

photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180801/2201458-1

Suning¡¯s Headquarters in Nanjing, China

In addition, Suning.com generated a net profit of RMB 5.997 billion (US$886

million), tax included, a year-on-year increase of 1957.38%. Commodity sales

volume reached RMB 151.319 billion (US$22.365 billion), up 44.63% year-on-year.

"We are very pleased with our first half results. They are a testament to our

team's commitment to the Company's smart retail strategy," said Hou Enlong, COO

of Suning.com. "The pure e-commerce era has come to an end. In the coming

decade we'll see more online-to-offline businesses entering the marketplace,

connecting different consumption scenarios. Suning will continue to serve

customers with more 'visible' and 'touchable' omni-channel online and offline

services and meet the needs of our consumers regardless of time and space."

Suning.com has been making efforts to strengthen its marketing strategy to

create a more integrated experience, leading to a surging speed in its online

business growth. In the first half of 2018, the Company's online goods

transaction volume reached RMB 88.322 billion (US$13.05 billion), a 76.51%

year-on-year increase. As of June 30, 2018, Suning.com had about 357 million

registered users. Through June 2018, Suning.com's app saw a 64.34% year-on-year

increase in the number of monthly active users.

With the help of its O2O businesses and cloud system, the Group owns a total of

4,813 direct-sale physical stores and 765 Suning retail cloud franchise stores,

as of June 30, 2018. Additionally, Suning has opened 732 internet-connected

convenience stores in a bid to further expand its business in lower-tier cities

and rural areas in China.

According to figures from the National Bureau of Statistics, in the first six

months of 2018, China has seen slower growth in the consumer goods market with

a total of RMB 18 trillion (US$2.660 trillion) in retail sales volume of

consumer goods, up 9.4% year-on-year. Despite a relatively negative industry

outlook, Suning has seen great success incorporating its smart retail strategy

into the Company's overall online and offline operations across the country.

In addition to Suning's retail subsidiary, Suning's Logistics and Financial

Services divisions also continued rapid growth. As of June 2018, Suning

Logistics and Tian Tian Express owned a total of 7.35 million square meters of

warehouses and storage facilities with over 23,416 distribution locations.

Suning Logistics' revenue (excluding Tian Tian Express) saw a 118.49%

year-on-year increase. In the reporting period, Suning Financial Services

(payment business, supply chain finance, etc.) saw 48% year-on-year growth in

the number of registered members who linked bank cards with their accounts.

About Suning

Founded in 1990, Suning Holdings Group (Suning) is one of China's leading

commercial enterprises with two public companies in China and Japan. In 2017,

Suning ranked second among the top 500 privately-owned enterprises in China

with annual sales of US$65.7 billion (RMB 412.95 billion). Following its

mission to "Lead the Ecosystem across Industries by Creating An Elite Quality

of Life for All", Suning has strengthened and expanded its core business

through eight vertical industries: Suning.com, Logistics, Financial Services,

Technology, Real Estate, Media & Entertainment, Sports, and Investment, among

which Suning.com was listed on the Fortune Global 500.

For more information, visit www.suningholdings.com.

(1) Calculated at an exchange rate of 6.7656 RMB to 1 USD

Source:Suning

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