ディーゼル ウォッチが、グラミー賞ノミネート2回のDJ兼プロデューサー、スティーヴ・アオキとのコラボレーションで新境地を切り開く

ディーゼル(Diesel)

ディーゼル ウォッチが、グラミー賞ノミネート2回のDJ兼プロデューサー、スティーヴ・アオキとのコラボレーションで新境地を切り開く

AsiaNet 74704

型破りな変革者同士が手を組み、ディーゼル初のトランスペアレントウォッチのコレクションを発表

イタリア、ミラノ - 2018年8月8日 - ディーゼルがまた新しく大胆なチャレンジに乗り出します。DJ兼プロデューサーとして、またファッションやテクノロジー分野の起業家として活躍している世界的スーパースター、スティーヴ・アオキを、2019年にかけてディーゼルウォッチのアンバサダーに任命いたしました。コラボレーションのスタートとして、2018年秋の新作で、ディーゼル初の透明なケースを採用した、トランスペアレシー・コレクションをスティーヴ・アオキが広告キャンペーンで披露します。

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写真:https://mma.prnewswire.com/media/727332/Diesel_transparency_feature.jpg

ディーゼルは、伝統を打破し、新たな道を自ら切り開いていくパイオニア精神を身上としているブランドです。このディーゼルのスピリットは、スティーヴ・アオキの英雄的なキャラクターともパーフェクトにマッチするものです。スティーヴ・アオキといえば、過激なステージパフォーマンスと、超過密なツアースケジュール。アオキは20年以上にわたって、音楽、ファッション、テクノロジー、そしてライフスタイルの分野において革命的な影響力を発揮し続けています。ロックバンドへのプラットフォームの提供や自宅リビングでのパーティーなどからキャリアをスタートさせたアオキ。現在は自らのレコードレーベルを運営、イベント/ライフスタイル企業Dim Makも経営するなど、活動の幅を大きく広げています。現在のアオキは、その妥協を許さない仕事ぶりとクリエイティブな姿勢により、世界で最も注目を集めるDJ兼プロデューサーの一人に数えられるようになっています。

ディーゼル・ライセンシング クリエイティブ・ディレクター アンドレア・ロッソはこう語ります。

「スティーヴは決して立ち止まることがありません。彼はいつも動き続け、実験的に新しいことにチャレンジし続けています。それはディーゼルの哲学ともとても親和性が高いものです。

彼のスタイルや美的感覚は、この腕時計のデザイン性やインパクトの強さ、そして『トランスペアレント(透明)』という未来的な新しいアプローチにもぴったりマッチしています。スティーヴとコラボレーションをすることができて、とてもうれしく思っています」

2018年秋、ディーゼルはこれまでの慣習を打ち破り、ブランド初の透明ケースを採用した、トランスペアレンシー・コレクションを発表します。インディゴ染めのジーンズからインスピレーションを受けた「トランスペアレントブルー」というカラーリングは、デニムカルチャーをルーツとするディーゼルにとってはナチュラルな発想です。デザインはこれまでにない新しいスタイルで、文字盤にはデニムのステッチからヒントを得たビンテージクリームのドットをあしらっています。ケースとストラップはクリアブルーから次第に無色透明へとグラデーションしていくカラーリングで、ユニークなデザインストーリーを表現しています。

スティーヴ・アオキはこう語ります。

「私は時間というものの構造にチャレンジするのが好きです。毎日の時間を管理し、制御し、最大限に活用していく必要があります。私がディーゼルの腕時計に非常に強く共感するのは、そういう理由があるのです。

強い情熱を解き放ち、旧来の慣習を打破すること。それが私の哲学です。ディーゼルの哲学も全く同じです。今回、スティーヴ・アオキというスタイルをアピールしながら、全世界でディーゼルというブランドのシンボルとして活動するという場を与えていただいたことに感謝しています」

スティーヴ・アオキをフィーチャーするディーゼルの2018年の腕時計キャンペーンは、フランスのフォトグラファー兼パブリッシャー、フィリップ・ジャリジョンが写真撮影を担当。スタイリストはジャスティン・リンが務めます。数百万ドルの資金を投入し、全世界で1年間にわたって継続的に展開するこのキャンペーンは、様々なディーゼル ウォッチのコレクションを発表していく予定です。

ディーゼルの新作、トランスペアレンシー・コレクションは、2018年8月からディーゼルストア(一部ストアを除く)およびhttps://www.diesel.co.jp/ 、時計専門店などで販売開始となります。

ディーゼルについて

DIESELはデニムをはじめ、アパレル、アクセサリーの幅広いコレクションを展開する、革新的なインターナショナル・ライフスタイル・ブランドです。1978年の創設以来、DIESELはデニムのパイオニア企業から、高級カジュアルウェア企業へ発展し、既存のラグジュアリー市場ともカジュアル市場とも異なる選択肢を提供してきました。目覚ましい成長を遂げる一方で、情熱、個性、自己表現を象徴するブランドとしてのDIESELの哲学は今も昔も変わりません。

スティーヴ・アオキについて

スティーヴ・アオキはグラミー賞ノミネート2回の国際的なプロデューサー兼DJです。レコードレーベルやアパレルラインも展開し、トレンドをリードするイベント/ライフスタイル企業Dim Makの創業者でもあります。アオキは流行仕掛け人でもあり、エンタテイナーでもあり、デザイナー、実業家、慈善活動家でもあります。2012年にアオキはTHE AOKI FOUNDATIONを設立しました。この財団は、脳科学分野の研究機関を支援することをその主たる目的としています。ミュージシャンとしてのアオキはジャンルの枠を超えたコラボレーションに積極的に取り組み、これまでにBTSやミーゴス、リンキンパーク、ルイ・トムリンソン(ワン・ダイレクション)など多彩なアーティストたちとコラボレーションを展開してきました。アオキのデビューアルバムはグラミー賞の最優秀エレクトロニック/ダンス・アルバム賞にノミネートされました。続いて発表したアルバム『Neon Future I』と『Neon Future II』はいずれもゴールドディスクを獲得。2017年にはアルバム『Kolony』(Dim Mak Records / Ultra Records)を発表。初めてラップを全面的に取り入れたこのアルバムは、エレクトロニックアルバムチャートで初登場1位となりました。さらに最近では、アオキはダディー・ヤンキー、エルヴィス・クレスポ、プレイ・ン・スキルズとの共作でシングル『Azukita』を、またAJR、リル・ヨッティとの共作でシングル『Pretender』を発表しています。2016年のNetflixのオリジナルドキュメンタリー番組「I'll Sleep When I'm Dead」でグラミー賞に2度目のノミネート(最優秀長編ミュージックビデオ賞)、さらには「1年間で最も多くのツアーを行ったミュージシャン」としてギネスブックに掲載され、「The Daily Show with Trevor Noah」や「Martha & Snoop's Potluck Dinner」、「X Factor」(英国)などのTV番組に出演するなど、まさにグローバルな活躍を見せています。

問い合わせ先: Ann Jane Draper, Fossil Group, Inc., +1-214-498-4966

(日本語リリース:クライアント提供)

Diesel And Two-Time Grammy-Nominated DJ/Producer Steve Aoki Reimagine The Status Quo In Watch Category Partnership

PR74704

MILAN, Italy, Aug. 8, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Two Non-conformists Join Forces, Introducing First Transparency Watch

Collection

Diesel is ready to challenge conformity once again by partnering with global

superstar DJ/producer and fashion and tech entrepreneur, Steve Aoki, as its

watch ambassador into 2019. To kick off the collaboration, Steve will be the

face of Diesel's first transparency watch collection, available fall 2018.

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Photo - https://mma.prnewswire.com/media/727332/Diesel_transparency_feature.jpg

Diesel is a guardian of the unconventional, trailblazing spirit, which aligns

perfectly with the larger-than-life persona of Steve Aoki, widely known for his

over-the-top music performances and intense touring schedule. For over two

decades, Aoki has been a disruptive force in music, fashion, tech and

lifestyle. Kicking off his career by providing a platform for rock bands and

throwing parties in his living room, his enterprise has grown to include a

thriving record label and event/lifestyle company, Dim Mak. Thanks to his

relentless work ethic and creative attitude, Aoki is now celebrated as one of

the most prominent DJ/producers in the world.

"Steve never stops! He's always on the move in a very experimental way, which

is something very close to the attitude of Diesel," says Andrea Rosso, creative

director of Diesel licenses. "His style and his sense of aesthetic perfectly

match the design and the clashing features of this watch, together with its new

futuristic approach based on transparency. We're very happy to have him on

board."

For fall 2018, Diesel is reimagining the status quo and introducing the brand's

first bold collection of blue transparency watches. Drawn from the indigo

dyeing of jeans, blue transparency is a natural design evolution for Diesel, a

brand rooted in denim culture. The new watch styles display vintage cream pops

on dials, inspired by denim stitching. Transparent cases and straps that fade

from blue to crystal clear complete the original design story.

"I like to challenge the construct of time. I have to manage, maximize and

master my days, and that's why I connect so well with Diesel watches," says

Steve Aoki. "I am all about embracing passions and challenging convention, and

that's exactly what Diesel represents. I am thankful the brand is providing me

with a platform to further express my personal style and globally represent the

brand."

Diesel's 2018 watch campaigns featuring Steve Aoki were shot by famed French

photographer and publisher Philippe Jarrigeon and were styled by Justin Lynn.

The global multimillion-dollar campaign, supporting multiple watch categories,

will debut throughout the year.

The new Diesel blue transparency watches will be available in select stories

and at https://shop.diesel.com/watches beginning August 2018.

About Diesel

Diesel is an innovative international lifestyle brand, producing a wide-ranging

collection of jeans, clothing and accessories. Since its creation in 1978,

Diesel has evolved from being a leading pioneer in denim into premium casual

wear, becoming a true alternative to the established luxury market. Despite its

growth, Diesel's philosophy has remained the same: a brand standing for

passion, individuality and self-expression.

About Steve Aoki

STEVE AOKI is a 2x Grammy-nominated international producer/DJ and founder of

the trendsetting record label, events/lifestyle company and apparel line Dim

Mak. Aoki is a tastemaker, entertainer, designer, entrepreneur, and

philanthropist. In 2012, he started THE AOKI FOUNDATION whose primary goal is

supporting organizations in the brain science and research areas. Musically,

Aoki is known for his genre-spanning collaborations ranging from BTS to Migos,

Linkin Park, Louis Tomlinson (One Direction) and more. His debut artist album

was nominated for a Grammy in the Best Electronic/Dance Album category. His

follow up albums Neon Future I and Neon Future II were certified Gold. In 2017,

Aoki released Kolony (via Dim Mak Records / Ultra Records), which debuted at #1

on the Electronic Album charts and marked his first full turn into rap music.

Most recently, Aoki released his singles "Azukita" with Daddy Yankee, Elvis

Crespo and Play n Skillz and "Pretender" with AJR and Lil Yachty. With his

second Grammy nomination in the Best Music Film category as the subject of the

2016 Netflix Original documentary "I'll Sleep When I'm Dead," countless awards,

including holding the Guinness Book of Records title for 'Most Traveled

Musician in a Single Calendar Year' and TV appearances from The Daily Show with

Trevor Noah to Martha & Snoop's Potluck Dinner to X Factor (UK), Aoki is a

truly a global force.

SOURCE: Diesel

CONTACT: Ann Jane Draper, Fossil Group, Inc., +1-214-498-4966

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