韓国のMINISO名創優品:費用対効果と消費者感覚を重視し、3年間で爆発的成長

MINISO Japan

韓国のMINISO名創優品:費用対効果と消費者感覚を重視し、3年間で爆発的成長

AsiaNet 74697 (1380)

【ソウル(韓国)2018年8月8日PR Newswire=共同通信JBN】「最速は最善」のビジネス時代においては、韓国は小売業界の最も発達した市場の1つであり、K-POPの急速な拡大、普及に伴って、次第にファッションとトレンドのリーダーになっている。MINISO名創優品は2016年8月に韓国に参入して以来、高い費用対効果で従来のビジネスパターンを破り、「Guardian(トッケビ)」や「While You Were Sleeping(あなたが寝てる間に)」などの人気ドラマで広くポピュラーになることにより、地元消費者の間で人気が高まった。

MINISO Korea代表のアレン氏によると、MINISO名創優品は2017年に43店舗を開設し、これまでに60店舗を保有、最高月間売上高は3163万人民元、1日当たり販売高は12万2000人民元を超える。2018年末までに韓国に70以上のMINISO名創優品の店舗が開設され、総売上高は2億4000万人民元に達する見通しである。

韓国のMINISO名創優品の店舗は主に、ビジネス地区のショッピングモールや諸店舗に配置されており、その消費者グループは主に15-35歳の女性である。アレン氏は、MINISO名創優品がより幅広い消費者に質の高い低価格製品を提供するために、コミュニティーストア(地域店舗)をさらに拡大すると語った。

https://photos.prnasia.com/prnh/20180807/2205772-1

(写真説明:MINISO名創優品の店舗で購入のためレジに並ぶ消費者)

韓国では、MINISO名創優品には費用対効果の高い、好調な売り上げの製品がたくさんある。例えば、高品質で心地よいテディベアをわずか1万9900韓国ウォンで販売している。これは競合する同業他社では通常8万ウォン近くの価格が付けられているものだ。Bluetoothスピーカーは、地元市場では通常約6万ウォンで販売されているが、MINISO名創優品は競合ブランドのわずか3分の1の価格で販売している。それに加えさらに、香水、健康・美容ツール、文房具もすべて費用対効果の高い製品である。

消費者は現在、消費行動がもたらす意味についてより注意を払っている。近年、MINISO名創優品は製品の費用対効果を重視するとともに、消費者に何を提供することができるかや公の称賛の展開に注意を払おうとしている。そのため、MINISO名創優品は一方で、デザインのインプットを拡大し、KIDPにより組織されたKDMと協力して創造的な製品を開発するとともに、他方で韓国ドラマを活用して「IP」製品を創造し、顧客の間で人気のある製品を販売している。

MINISO名創優品は世界中の質の高いデザイナーをリクルートし、傑出した製品を続々と生み出している。過去2年間に、多くの製品がドイツの iF Design Award(iFデザイン賞)やRed Dot Award(レッドドット・デザイン賞)など国際的な賞を受賞している。2018年にはMINISO名創優品は、KIDPにより組織されたKDMと協力してテーマ製品を開発した。

MINISO名創優品の韓国市場における感情に訴えるマーケティングとエンターテインメント・マーケティングは、「Guardian」や「While You Were Sleeping」における広告のように、多くの海外市場においてベストなものである。現在放映されているドラマ「Mr. Sunshine」も、MINISO名創優品とコラボレートしており、世界中で販売し、プロモートする新製品を生み出す予定である。

ソース:MINISO Japan

MINISO in South Korea: Explosive growth in three years, focusing on both cost performance and consumers' feelings

PR74697

SEOUL, South Korea, Aug. 8, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

In the "fastest is the best" business era, South Korea is one of the most

developed markets of retail industry, and with the fast expansion of K-POP, it

has gradually become the leader of fashion and trends. Since MINISO entered

South Korea in August 2016, it has become popular among local consumers, as it

has broken the traditional business pattern with high cost performances and

popularizing itself in popular  dramas such as Guardian and While You Were

Sleeping.

Allen, the representative of MINISO Korea said that MINISO opened 43 stores in

2017 and has 60 stores in total so far, with the highest monthly turnover

reaching RMB 31.63 million and daily sales volume exceeding 122 thousand. It is

expected that there will be over 70 MINISO stores set up in South Korea by the

end of 2018, with total sales volume reaching RMB 240 million.

MINISO stores in South Korea are mainly distributed in shopping malls and shops

in business districts, and the consumer groups are mainly women aged 15-35

years old. Allen said MINISO will expand its community stores to bring quality

and low-price products to consumers of a wider range.

https://photos.prnasia.com/prnh/20180807/2205772-1

caption:Consumers waiting in line for payment in MINISO

In South Korea, MINISO has a lot of hot-sale products with high cost

performance. For example, the high-quality and comfortable teddy bear only

sells for 19,900 Korean won, which is usually priced at nearly 80,000 Korean

won by similar competitors. Bluetooth speakers are generally sold for around

60,000 Korean won in the local market, while MINISO sells for only a third of

the price of competing brands. Besides that, perfume, health and beauty tools,

and stationery are all high cost performance products.

Consumers currently are paying more attention to the meaning that come from

consumption behaviors. In recent years, while focusing on the cost performance

of products, MINISO has been inclined to pay attention to what it can provide

to consumers and the development of public praise. Therefore, MINISO on one

hand is increasing input of design, collaborating with KIDP to develop creative

products; on the other hand, it took advantage of South Korean dramas to create

"IP" products, selling products that are popular among customers.

MINISO has been recruiting quality designers around the world, creating

outstanding products one after another. For the past two years, many products

have won international awards such as the German iF Design Award and Red Dot

Award. In 2018, MINISO has developed theme products cooperating with KDM, which

was organized by KIDP.

MINISO's emotional marketing and entertainment marketing in the South Korean

market are among the best in many overseas markets, such as advertising in

Guardian and While You Were Sleeping. Mr. Sunshine, the drama being broadcasted

now is also collaborating with MINISO, and they will create new products

together to sell and promote around the world.

SOURCE:MINISO Japan

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