ジョージアがAIで観光客の感動に基づく正確なガイドブック作成

Georgian National Tourism Administration(ジョージア政府観光局)

ジョージアがAIで観光客の感動に基づく正確なガイドブック作成

AsiaNet 74678 (1373)

【トビリシ(ジョージア)2018年8月9日PR Newswire=共同通信JBN】

*Georgian National Tourism Administrationが観光客の感動に基づく正確なガイドブックの作成に役立つAIを立ち上げ

ジョージア国がソーシャルメディアで真の人間の感動を検知する人工知能(AI)を開発し、700万人超の観光客の投稿に基づいて最も正確なガイドブックを作成した。

Logo: https://mma.prnewswire.com/media/727080/Georgian_National_Tourism_Administration_Logo.jpg

6カ月にわたる集中的な作業の間、複雑な人工知能ツールは、ジョージアに対する印象をシェアした700万人以上の旅行者のソーシャルメディア投稿を通して、最も偽りのない人間の感動を検知、分析、分類した。これらは、同国の最も感動的で正確なガイドブックを作成するのに利用された。

Georgian National Tourism Administration(GNTA、ジョージア政府観光局)は2018年7月18日に「Emotions are Georgia」というキャンペーンを開始した。イベントでは、ガイドブックの印刷版とインタラクティブなデジタル版の両方が公開された。

「ジョージアはそのホスピタリティーでよく知られている。われわれは自分の国を訪問者と共有することが大好きで、訪問者はお返しに、自分たちの旅の写真や土産話をシェアすることを楽しむ。これらはプロの紀行作家ではなく、普通の観光客、つまり実際にわれわれの国を訪れた世界中からの旅行者によって書かれた率直で、偽りのない、無検閲の“批評”だ」と、Georgian National Tourism Administrationのギオルギ・チョゴワゼ長官。

http://www.emotionsaregeorgia.com では、消費者が自分の興味の対象に基づいて自分だけのユニークなジョージアのガイドブックを作ることができる。

「ウェブ・プラットフォームの主な特徴は、自分だけのジョージアのガイドブックを作り出すというオプションだ。自分の基本的なFacebookの情報にウェブサイトのアクセスを許可したり、簡潔な質問に答えたりするだけで、ウェブサイトが自分の興味の対象を分析するだけでなく、投稿作成者との類似点を見つけて興味の対象を一致させ、自分にとって最も関連性の高いガイドブックを生み出す」と、WINDFOR'S Communicationのワト・カフタラゼ最高クリエーティブ責任者(CCO)は述べた。

2017年に海外からジョージアへの訪問者数は前年より118万2534人増加し、700万の記録的数字を超えた。こうなった理由の1つは、前回GNTAとWINDFOR'Sがコラボレーション(https://www.youtube.com/watch?v=wj3v_UPRauY )したことによる。#emotionsareGeorgiaのキャンペーンは、国際観光でさらなる成長を目指している。

キャンペーンの動画:https://www.youtube.com/watch?v=TUxEKhlq_ks

http://www.georgia.travel

ソース:Georgian National Tourism Administration

Georgian National Tourism Administration Launch AI to Help Create Accurate Guidebook Based on Tourist Emotions

PR74678

TBILISI, Georgia, August 9th, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Georgian National Tourism Administration Launch AI to Help Create Accurate

Guidebook Based on Tourist Emotions

The country of Georgia has developed Artificial Intelligence that detects

genuine human emotions in social media and has created the most accurate

guidebook based on the posts by 7,000,000+ tourists.

Logo:

https://mma.prnewswire.com/media/727080/Georgian_National_Tourism_Administration_Logo.jpg

During 6 months of intense work, a complex Artificial Intelligence tool was

detecting, analyzing and sorting the most genuine human emotions through social

media posts of more than 7,000,000 travelers, who shared their impressions

about Georgia. These were then used to create the most emotional and accurate

guidebook of the country.

The campaign, 'Emotions are Georgia', was launched on July 18th, 2018 by

Georgian National Tourism Administration (GNTA). At the event, both printed and

interactive digital versions of the guidebook were presented.

"Georgia is famous for its hospitality. We love sharing our country with our

guests and they, in return, enjoy sharing photos and stories of their journey.

These are straightforward, heartfelt and uncensored "reviews", written not by

professional travel writers, but by regular tourists - travelers from all

around the world, who've actually visited our country."

Giorgi Chogovadze, Head of Georgian National Tourism Administration  

At http://www.emotionsaregeorgia.com consumers can generate their own, unique

guidebook of Georgia based on their interests.

"The main feature of the web-platform is the option to GENERATE YOUR OWN

GUIDEBOOK of Georgia. By giving the website access to your basic Facebook

information or by simply answering some quick questions, the website analyzes

not just your interests, but finds similarities and matches them with the

interests of the posts authors, generating the most relevant guidebook for

you."

Vato Kavtaradze, Chief Creative Officer of WINDFOR'S Communication  

In 2017, the number of international visitors of Georgia increased by 1,182,534

compared to the previous year and exceeded the record-breaking number of 7

million. One of the reasons for this is the previous collaboration

(https://www.youtube.com/watch?v=wj3v_UPRauY) of GNTA and WINDFOR'S. The

campaign #emotionsareGeorgia aims to result even more growth in international

tourism.

Video from the campaign: https://www.youtube.com/watch?v=TUxEKhlq_ks

http://www.georgia.travel

Source: Georgian National Tourism Administration

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