MINISO名創優品は70以上の国と地域で1000店舗以上を展開

MINISO Japan

MINISO名創優品は70以上の国と地域で1000店舗以上を展開

AsiaNet 74767

【マニラ(フィリピン)2018年8月14日 PR Newswire】2015年に中国以外での初出店から、MINISO名創優品は3年間で世界中に拡大した。MINISO名創優品はこれまでに70以上の国・地域で1000を超える海外店舗をオープンし、海外市場での売上高は2018年上期に3億8000万ドルに達した。MINISO名創優品は世界の消費者から、「おしゃれで、高品質で、リーズナブル」なブランドの代表になった。

MINISO名創優品は2016年から海外への拡大を徐々に加速し、関連データはその良好な結果を証明している。フィリピンはインドネシアとインドに次いで、MINISO名創優品の店舗数で世界のトップ3にランクされている。フィリピン市場が好調なことから、MINISO名創優品は8月4日、マニラで世界代理店サミットを開催した。数十カ国からの代表パートナーとMINISO名創優品の上級経営者が一堂に集まって討論、研修、交流した。

MINISO名創優品のグローバル共同創立者兼最高経営責任者(CEO)の葉国富(Ye Guofu)氏はサミットで、日次実績の地域別順位で現在最も好成績なのは米州であると述べた。MINISO名創優品の世界の店舗オープン状況トップ10には米州からメキシコ、ブラジル、カナダの3カ国が入っている。

MINISOが参入したすべてのアジア諸国でフィリピンの業績が最も良く、トップ3にランクされている。フィリピン市場の代表者は、MINISO名創優品はこれまでにフィリピンで58店舗をオープンし、それぞれの業績は順調であると述べた。こうした成果は効率的な経営管理と運用なしには達成できない。発注から現地の流通、在庫最適化、人材管理まで、すべてが密接に結び付いている。

MINISO 国際オペレーションセンター副社長のビンセント氏は2018年上期の海外市場におけるMINISO名創優品の全体的な発展状況と同年下期の同社計画を総括した。ビンセント氏によると、MINISO名創優品は海外市場で1000店舗以上をオープンし、そのうちの約350店舗は2018年上期にオープンした。さらに、MINISO名創優品は2018年に、新たな10カ国と地域でも店舗をオープンした。MINISO名創優品の2018年上期の全世界売り上げは合計3億8000万ドルになった。2018年下期、MINISO名創優品は製品に集中し、海外市場で差別化戦略を採用する。国際市場における現在のトップ3分野はファッションアクセサリー、電子機器、健康・美容の製品である。このうち化粧品はまだまだ成長の余地が大きく、今後のさらなる拡大が期待できる。

海外市場でのMINISO名創優品の発展は迅速で力強く、異なる国と地域の運営と経営管理の実務によって数多くの経験が蓄積されている。こうした発展の勢いは、投資家に一層の信頼感を与えるものである。

MINISO名創優品はサミット期間中にハンガリーとコスタリカとの協力協定に合意し、「売り上げ1000億ドル、100カ国に1万店舗をオープン」という目標の達成に向けて歩み続けている。

ソース:MINISO Japan

(日本語リリース:クライアント提供)

MINISO Has Opened Over 1,000 Stores Overseas in More Than 70 Countries and Regions

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MANILA, Philippines, Aug. 14, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Since the first store was set up overseas in 2015, MINISO has expanded

throughout the world in three years. So far, MINISO has opened over 1,000

stores overseas in more than 70 countries and regions, and its sales volume of

the overseas markets has reached $380 million in the first half of 2018. In the

eyes of global consumers, MINISO has become the representative brand of

"good-looking, high quality and high cost performance".

MINISO has gradually increased its expansion in overseas markets since 2016,

and relevant data proved that it has achieved good results. The Philippines

ranks in the top three for the number of MINISO stores in the world, only after

Indonesia and India. For the good performance of the Philippine market, MINISO

held a global agents summit in Manila on August 4. Representative partners from

dozens of countries and senior officials of MINISO gathered together for

discussion, learning and exchanges.

Mr. Ye Guofu, the global co-founder and CEO of MINISO addressed the summit that

currently, the American section performs the best in the regional ranking of

daily performance. In the TOP10 of MINISO's global store openings, there are

three countries in the Americas, which are Mexico, Brazil and Canada.

Among all the Asian countries that MINISO has developed in, the Philippines

performed the best, ranking in the top three. The representative of the

Philippine market said that, MINISO had opened 58 stores in the Philippines

till now, and they all performed well. Such achievement cannot be achieved

without efficient management and operation. From ordering to local

distribution, inventory optimization and personnel management, every link is

closely linked.

Mr. Vincent, the vice president of MINISO International Operation Center

concluded the overall development status of MINISO in overseas markets in the

first half of 2018 and its planning for the second half of the year. According

to Vincent, MINISO has opened over 1,000 stores in the overseas markets, and

about 350 of them were opened in the first half of 2018. Besides, MINISO has

also opened stores in another 10 countries and regions in 2018. In the first

half of 2018, MINISO's global sales totaled $380 million. In the second half of

2018, MINISO will focus on products and adopt differentiation strategy for

overseas markets. At present, the top three categories in the international

market are fashion accessories, electronic appliances and health & beauty

products. Among them, the cosmetics market is not yet saturated, and has great

potential to grow.

The development of MINISO in overseas markets is rapid and mighty, and the

actual operation and management in different countries and regions have

accumulated a lot of experience. Such development momentum makes investors more

confident.

During the summit, MINISO had reached cooperation agreements with Hungary and

Costa Rica, making a step forward to its goal of "opening ten thousand of

stores in one hundred countries with one hundred billion sales volume".

SOURCE: MINISO Japan

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