Suningスマートリテールモデルの採用で、818ショッピングの祭典でオンライン売上高が155%急増

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Suningスマートリテールモデルの採用で、818ショッピングの祭典でオンライン売上高が155%急増

AsiaNet 74858 (1450)

【南京(中国)2018年8月21日PR Newswire=共同通信JBN】中国最大手のオンライン・ツー・オフライン(O2O)スマートリテール企業で、Suning Holdings Group が所有するフォーチュン・グローバル500社企業のSuning.com(以下、「同社」)は17日、25日間にわたる6年目の「818ショッピング・フェスティバル」を終了し、オムニチャンネル売上高は前年比155%増加した。新しくスマートなリテールコンセプトでオンライン戦略をオフライン戦略に統合したこのフェスティバルではまた、販売促進中にSuning.comの公式リテールアプリのダウンロードが9日間連続して首位となる一方で、アクティブユーザー数は前年比97%増加し、同社のこれまでに最も成功したショッピング・フェスティバルとなった。

https://photos.prnasia.com/prnh/20180821/2217184-1

写真説明:Suningの818が大盛況

Suning Holdings Groupのチャン・ジンドン会長は「今年の818フェスティバルは初めて、Suningの新たなスマートリテール戦略の利点にスポットライトを当てた。われわれは毎年、前年を上回ることを目指しており、今年は規模だけでなく、インテリジェントなソリューション、さまざまな消費シナリオのコネクション、リテール体験強化を達成するための消費者イマージョンを通じた将来の小売りとライフスタイルの新しいコンセプトの促進という面でも、大躍進を達成した」と語った。

▽Suning.comの818ショッピング・フェスティバルのハイライト

*リテール店舗、ショッピングプラザ、ホテル、スポーツストア、映画館、SuFreshスーパーマーケット、CVS(コンビニ)を含むSuning所有の直営実店舗合計6753店が25日間にわたりフェスティバルに参加

*1000以上のSuning Retail Cloud Storesがフェスティバル期間中、商業地域の消費者市場に、前月比267%の売上高増をもたらす

*8月18日に1356のSuning CVSの「ラスト・キロメーター」リテールサービスが2000万人の顧客にサービスを提供し、売上高は662%増加

*1億5000万人超の人々がSuningの818 Spree-topiaイベントの生中継をオンラインで視聴

*Suningのビッグデータシステムによってインテリジェントに生成された製品リストが毎日100万人以上のユーザーにショッピングガイダンスを提供

*3万超のブランドサプライヤーと3万5000のテナントがSuningのスマートデータ業務の恩恵を受ける

*フェスティバル中にSuning Logisticsの40の新たに建設されたコールドチェーン倉庫が173都市の5000万人超の顧客に新鮮な食料を供給

*口紅は販売トップ級の外国製化粧品で、2017年中国バレンタインデーとの比較で売上高は365%増加

*Suningは、消費者がインタラクティブ技術を享受してオンラインショッピング割引を得ることを可能にするブロックチェーンベースのプラットフォーム「Apollo」を開始

Suningのスマートリテール戦略は、新技術の進歩を活用し、さまざまな購入シナリオを融合して、消費者向け革新的オンライン・ツー・オフライン体験を創造し、一般大衆向けを復活させ、ショッピングをより面白くて楽しいものにするというリテールの将来に注力している。Suningは、今回の25日間の販売イベントで膨大な注文を処理するため、先駆的なドローンや自動運転車サービスなど、幅広いオプションを提供した。小売業者と消費者はまた、消費者に3800万元以上を節約させ、金融サービスとサポートにおいてリテールパートナーに30億人民元超を提供した、Suningのスマート金融サービスの恩恵を受けることができた。

Suningは25日間のフェスティバルで、オンライン活動とオフライン活動を統合して消費者を夢中にする体験を創造した。フラグシップの「Spree-topia」イベントはポップアップ・ストアに6万超の訪問客を引き寄せ、オンラインで1億5000万超のビューを生み出した。同社はまた、消費者が有名人と交流し、ビデオコンテンツを共有し、楽しみながら直接購入するオンライン空間のコンテンツ作成・共有アプリケーション「The Number 1 Buyer」を介して818を促進した。

消費者、オンラインインフルエンサー、およびリテーラーは、Suningの将来のリテールに関する新しいビジョンの採用を歓迎している。現在まで、「The Number 1 Buyer」には5000のアクティブな有名人とインフルエンサーを擁し、合計8000万件以上のトピックを生み出している。

▽818ショッピング・フェスティバルについて

2014年に開始されたSuningの「818ショッピング・フェスティバル」は毎年のオンライン・オフライン販売イベントである。5000以上の国内直営実店舗と、5億人の利用者を抱える中国上位3社に入るeコマースSuning.comを含むグループの国内外リテール・チャネル全体で、割引や販売促進を実施している。

▽Suningについて

1990年に創設されたSuning Holdings Group(Suning)は中国の主要商業企業で、中国と日本に上場企業がある。Suningは2017年、中国の民間企業トップ500社の2位にランクされ、年間売上高は657億ドル(4129億5000万元)。「全ての人のために一流の質の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、SuningはSuning.com、Logistics、Financial Services、Technology、Real Estate、Media & Entertainment、Sports、Investmentの8つの垂直事業を通じてコアビジネスを強化し、拡大している。このうちSuning.comはフォーチュン・グローバル500社リストに入った。

ソース:Suning

Adoption of Suning’s New O2O Smart Retailing Model Sees Sales Surge 155% During Annual 818 Shopping Festival

PR74858

NANJING, China, Aug. 21, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/

Suning.com ("the Company"), a Fortune Global 500 retail company and China's

largest online-to-offline (O2O) smart retailer owned by Suning Holdings Group

closed their 6th annual 25-day 818 shopping bonanza last Friday, increasing

omni-channel sales by 155% over last year. The festival, which merged online to

offline strategies with new smart retail concepts, also saw Suning.com's

official retail app take the no.1 download spot for nine consecutive days

during the promotion while active user numbers increased 97% over last year,

making it the company's most successful shopping festival to date.

https://photos.prnasia.com/prnh/20180821/2217184-1

Caption: Suning 818 Spree-topia

"This year's 818 festival was the first to spotlight the advantages of Suning's

new smart retail strategy," said Zhang Jindong, chairman of Suning Holdings

Group. "Every year, we aim to surpass all previous years, and this year we have

achieved a quantum leap, not only in terms of scale but the promotion of our

new concept of future retailing and styled living through intelligent

solutions, the connection of different consumption scenarios, and customer

immersion to achieve an enhanced retail experience."

Highlights of Suning.com's 818 Shopping Festival

-A total of 6,753 Suning owned brick-and-mortar stores participated in the

festival, including their retail stores, shopping plazas, hotels, sports

stores, cinemas, SuFresh supermarkets, and CVS over the 25-day festival

-More than 1,000 Suning Retail Cloud Stores empowered the township consumer

market with a 267% growth month on month during the shopping festival

-On August 18th, 1,356 Suning CVS's "last kilometer" retail services served

over 20 million customers with sales up 662%

-Over 150 million people watched Suning's 818 Spree-topia event live broadcast

online

-The product list intelligently generated by Suning's big-data system provided

shopping guidance to more than 1 million users every day

-Over 30,000 brand suppliers and 35,000 tenants benefited from Suning's smart

data operation

-40 newly built cold chain warehouses of Suning Logistics delivered fresh food

for over 50 million customers in 173 cities during the festival

-Lipstick remained one of the top-selling overseas beauty products with sales

up 365% compared to 2017 during Chinese Valentine's Day

-Suning launched the "Appollo", a blockchain based platform to allow consumers

to enjoy the interactive technology and gain online shopping discounts

The Suning smart retail strategy focuses on a future of retail that leverages

advances in new technology and merges different buying scenarios to create

innovative online-to-offline experiences for consumers, reviving the

high-street and making shopping more interesting and fun. To fulfil the vast

number of orders during the 25-day sales event, Suning provided a wide range of

delivery options including their pioneering drone and self-driving vehicle

service. Retailers and consumers were also able to benefit from Sunings smart

financial service, which has saved consumers over 38 million RMB and provided

retail partners with over 3 billion RMB in financial services and support.

Throughout the 25-day festival, Suning combined online and offline activities

to create immersive experiences for consumers. Their flagship "Spree-topia"

event attracted over 60,000 visitors to their pop-up-store and generated over

150 million views online. The company also promoted 818 via its content

creation and sharing app, 'The Number 1 Buyer', an online space for consumers

to interact with celebrities, share video content and make direct purchases in

an entertaining way.

Consumers, online influencers and retailers have embraced the adoption of

Suning's new vision of future retail. To date, "The Number 1 Buyer" has 5,000

active celebrities and influencers creating a total of over 80 million topics.

About 818 Shopping Festival

Launched in 2014, Suning's "818 Shopping Festival" is an annual

online-to-offline sales event. It features discounts and promotion campaigns

across the Group's domestic and international retail channels, including over

5,000 self-operated brick-and-mortar stores and its e-commerce platform

Suning.com, which ranks among the top three Chinese B2C platforms with 500

million users.

About Suning

Founded in 1990, Suning Holdings Group (Suning) is one of China's leading

commercial enterprises with two public companies in China and Japan. In 2017,

Suning ranked second among the top 500 privately-owned enterprises in China

with annual sales of US$65.7 billion (RMB 412.95 billion). Following its

mission to "Lead the Ecosystem across Industries by Creating An Elite Quality

of Life for All", Suning has strengthened and expanded its core business

through eight vertical industries: Suning.com, Logistics, Financial Services,

Technology, Real Estate, Media & Entertainment, Sports, and Investment, among

which Suning.com was listed on the Fortune Global 500.

SOURCE: Suning

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