スウェーデンのビューティーテック・ブランドFOREOが“ビューティーコーチ” LUNA fofo発売

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スウェーデンのビューティーテック・ブランドFOREOが“ビューティーコーチ” LUNA fofo発売

AsiaNet 74977 (1510)

【ストックホルム2018年9月4日PR Newswire=共同通信JBN】

*AI 搭載のビューティーガジェットが個人用スキンケアを大きく飛躍させる

スウェーデンのビューティーテック・ブランドFOREO(http://www.foreo.com )は、AI 搭載のスマート洗顔デバイスLUNA fofo(https://www.foreo.com/LUNAFOFO )という形で、世界一スマートで小さいビューティーコーチを発表した。

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/737501/Foreo_Logo.jpg

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/737503/LUNA_fofo.jpg

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/737505/Aqua_Marine_LUNA_fofo.jpg

セレブやメディア愛好家に人気がある(https://www.today.com/popculture/make-it-spa-night-bobbie-thomas-shows-how-turn-your-t134383 )LUNA(https://www.foreo.com/luna-2 )ファミリーに加えて、LUNA fofoはボタンを押すだけで使える個人用スキンケア時代を先導する。その商品名とデザインが示唆するように、LUNA fofoは消費者のあらゆるスキンニーズに日々応える専用ビューティーコーチを雇うに等しい。

今年7月に米国でベータ版を発売して以来、FOREOはFabFitFunビューティー契約サイトと提携して、米国のビューティーファンに90万個のLUNA fofoを出荷した。LUNA fofoのスキンケア・アルゴリズムは日々賢くなり、最近2カ月だけで印象的な700年分の知識を記録し(https://www.foreo.com/mysa/incredible-story-behind-worlds-smallest-beauty-coach )、これまで100万件近いスキンケア・コンサルテーションを受けた。

2012年に夫人とともに受賞したLUNA(https://www.foreo.com/mysa/founder-filip-sedic-foreo-brings-vision-beauty )を生み出たFOREOの創業者兼最高経営責任者(CEO)フィリップ・セディック氏は、スウェーデンのビューティーテック・ブランドにとって大胆な新開地であるとし、「このFOREOデバイスは自習可能であり、毎日進歩する能力によってほかのスキンケア製品と差別化される」と指摘した。現在、LUNA fofoのスキンケアトリートメントはFOREO For Youアプリ(https://www.foreo.com/mysa/foreo-luna-fofo-how-to-use-the-smart-cleansing-device-without-the-app )上のスキンケアクイズから得られる情報でモイスチャーレベルのバランスをとり、スキンのT-ソニック脈動の頻度、強さ、時間をカスタマイズしている。これによって、スキンコンディションで更新される各個人最適のトリートメントが確保される。

セディック氏は「当社の将来製品は、空気の質、ユーザーのスキンコンディションをリアルタイムで検知する計画である。デバイスは全データに基づいて、まさにその瞬間に最適のトリートメントモードを見つけ出す。デバイスは間もなく、どのトリートメントや製品、ツールがこれから一番必要か、予測できるようになる」と続けた。

LUNA fofoは、機械学習と個人化機能を組み込んで業界を破壊するFOREOの最新ビューティーガジェットである。それはユーザーにスキン年齢を与え、スキンが100点のうち何点かをレーティング、保湿率を割り出し、この個人データを基に洗顔ルーティンを完全カスタマイズして結果を改善する。オーナーには2週間に1回、分析センサーを使用して進展をチェックするようお勧めする。しかし、ルーティンが1度セーブされれば、LUNA fofoのスイッチを入れて動かすだけでいい。最終目標は自分のスキンをじっくり観察し、羨望のスコア、100点満点に達することである。

LUNA fofoは現在、foreo.com/lunafofo (http://www.foreo.com/lunafofo )で入手可能。価格は89米ドル/89ユーロ/79英ポンド。

FOREO For YouアプリのIOS用はApp Store(https://itunes.apple.com/us/app/foreo-ufo-beauty-tech/id1362085228?ls=1&mt=8 )、Android用はGoogle Play Store(https://play.google.com/store/apps/details?id=com.foreo.foreoapp&hl=en )から無料でダウンロードできる。プレスキット完全版とメディアリリースはforeo.com/fofomedia (http://www.foreo.com/fofomedia )を参照。

FOREOのフィリップ・セディックCEOとのメディアのインタビュー、追加コメントはpr@foreo.com に連絡を。

ソース:FOREO

Swedish Beauty-Tech Brand FOREO Launches AI-Enabled "Beauty Coach" LUNA fofo

PR74977

STOCKHOLM, Sept. 4, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/--

    - AI-Powered Beauty Gadget Makes One Giant Leap for Personalized Skincare

    Today, Swedish beauty-tech brand, FOREO [http://www.foreo.com ], unveiled

the world's smartest and smallest beauty coach in the form of the AI enabled

smart facial cleansing device - the LUNA fofo [https://www.foreo.com/LUNAFOFO ].

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/737501/Foreo_Logo.jpg )

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/737503/LUNA_fofo.jpg )

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/737505/Aqua_Marine_LUNA_fofo.jpg )

    An addition to the popular celebrity and media favourite

https://www.today.com/popculture/make-it-spa-night-bobbie-thomas-shows-how-turn-your-t134383

] LUNA [https://www.foreo.com/luna-2 ] family, the LUNA fofo ushers in the era

of personalized skincare accessible at the touch of a button. As its name and

design suggests,  the LUNA fofo is like having a personal beauty coach to cater

to consumers' every skin need, every day.

    Ever since its Beta version launched in July this year in the US, where

FOREO shipped 900,000 LUNA fofos to US beauty fans in partnership with the

FabFitFun Beauty Subscription site, LUNA fofo's skincare algorithm has been

getting smarter by the day - clocking up an impressive 700 years worth of

intelligence

[https://www.foreo.com/mysa/incredible-story-behind-worlds-smallest-beauty-coach

] in the last two months alone and almost 1 million skincare consultations to

date.

    FOREO Founder and CEO Filip Sedic, who created the award-winning LUNA

[https://www.foreo.com/mysa/founder-filip-sedic-foreo-brings-vision-beauty ]

with his wife in 2012, says this is a bold new frontier for the Swedish

beauty-tech brand, "This FOREO device is capable of self-learning and is

differentiated from other skincare products by its ability to advance day after

day." Currently LUNA fofo's skincare treatment balances moisture levels with

information from a skincare quiz on the FOREO For You app

https://www.foreo.com/mysa/foreo-luna-fofo-how-to-use-the-smart-cleansing-device-without-the-app

] to customize the frequency, power and duration of T-Sonic pulsations on the

skin. This ensures an optimized treatment for each individual that will update

according to their skin's condition.

    Sedic continues: "Our future products plan to detect air quality and the

user's skin condition in real time. Based on all the data, the device could

come up with a mode of treatment that is most suitable at that very moment. The

device will soon be able to predict what kind of treatment, products or tools

are best needed for the days ahead."

    LUNA fofo is the latest beauty gadget from FOREO disrupting the industry

incorporating machine learning and personalization features. It is enabled to

give users their skin age, rate their skin out of 100, report on hydration

percentages and then with this personal data, it will fully customize the

cleansing routine to improve results. Owners are advised to use the analysis

sensors once every two weeks to check the progress, but once the routine is

saved they simply turn on LUNA fofo and let it get to work. The end goal is to

see their skin over time and reach that coveted score of 100 / 100.

    LUNA fofo is available now on foreo.com/lunafofo

[http://www.foreo.com/lunafofo ], retailing at 89 USD / 89 EUR / 79 GBP.

    The FOREO For You app can be downloaded for free from the App Store for IOS

[https://itunes.apple.com/us/app/foreo-ufo-beauty-tech/id1362085228?ls=1&mt=8 ]

/ Google Play Store for Android

[https://play.google.com/store/apps/details?id=com.foreo.foreoapp&hl=en ] and

the full press kit and media release can be accessed at foreo.com/fofomedia

[http://www.foreo.com/fofomedia ].

For media interviews or further commentary from FOREO CEO Filip Sedic, please

contact: pr@foreo.com.

Source:  FOREO

  

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