iQIYIの夏ドラマ「Story of Yanxi Palace」が150億ストリーミングを記録して閉幕

iQIYI, Inc.

iQIYIの夏ドラマ「Story of Yanxi Palace」が150億ストリーミングを記録して閉幕

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【北京2018年9月3日PR Newswire=共同通信JBN】

*この夏最も話題になり各種視聴記録を更新した紫禁城の時代劇が目もくらむような放映を終了

中国市場をリードする革新的なオンラインエンターテインメント・サービスであるiQIYI, Inc.(NASDAQ:IQ)(iQIYIまたは同社)はこのほど、メガヒット時代劇「Story of Yanxi Palace(延禧攻略)」の放映を終了した。策略にたけた側室たち、宮廷の陰謀をめぐる清朝の物語である。iQIYIとHuanyu Film Worksが共同制作した70回連続ドラマは中国全土をとりこにし、最終回までに累計150億回を超えるストリーミングを記録した。

放映中、熱狂的人気の「Story of Yanxi Palace」は今年の中国で、誰もが認めるエンターテインメントセンセーションになった。このショーは今夏、39日続いて中国で最も視聴されたオンラインドラマになり、1日平均3億回ストリーミングされ、ピーク日には7億回以上と視聴記録を更新した。中国のツイッターのような主要ソーシャルネットワーキング・プラットフォーム、微博(Weibo)の「Hot Searches」サイトで、「Story of Yanxi Palace」は500回にわたってトップを占め、ハッシュタグ「#Story of Yanxi Palace」を使った投稿は120億回以上視聴された。ドラマ人気の結果、タイトルになった紫禁城内のYanxi Palaceの訪問が増加したと中国メディアは伝えている。

iQIYIの創業者兼最高経営者(CEO)のゴン・ユ博士は「この夏の『Story of Yanxi Palace』の驚異的成功、それがポップカルチャーに記した跡を見て大いに誇りに思う。われわれは『Story of Yanxi Palace』の制作過程で、意図的に前途有望だが知られていない俳優を配し、作品で俳優のセレブ度を強くアピールしすぎる中国業界の最近の傾向に逆らった。ショーが受けた異例の歓迎は、これが正しい選択だったことを証明しており、最高品質のコンテンツ制作、選択を重視するiQIYIの方針が再度認められた。これはiQIYIが常に固執するモデルであり、われわれはこのビジョンから逸脱することはない。中国のエンタメファンはiQIYIブランドが一流コンテンツのしるしであることを知っている」と語った。

ショーが国内で熱列歓迎されたことを受けて、「Story of Yanxi Palace」は言語と文化の壁を超えて中国本土以外でも大きな成功を収め、現在、70カ国・地域以上で視聴可能である。ショーはアジア各地の主要なTVチャンネル、プラットフォームに配信され、香港のTVBでは放映開始2週目で最も視聴された番組になった。アジア以外でも大きな人気を証明し、Youtubeで今年最も視聴された中国語認定ドラマの1つになった。

▽iQIYI, Inc.について

iQIYI, Inc.(NASDAQ:IQ)(iQIYIまたは同社)は中国で市場をリードする革新的なオンラインエンターテインメント・サービスである。その企業DNAは、技術を伴う創造的才能を結び付け、持続的革新と大ヒットコンテンツ制作の環境を整えることにある。iQIYIのプラットフォームは、人気が高いオリジナルコンテンツ、また、専門的に制作された他のコンテンツやパートナーがつくり出したコンテンツ、ユーザー作成コンテンツの包括的なコレクションを扱っている。同社は先進的AI、ビッグデータ分析、その他の中核的な独自技術によって、オンラインエンターテインメント業界で自身を際立たせている。iQIYIは見事なユーザー対応で大規模なユーザーベースを引き付け、会員制サービス、オンライン広告サービス、コンテンツ配信、ライブ放送、オンラインゲーム、IPライセンス、オンライン文芸、eコマースなど多様な収益モデルを開発した。iQIYIについての詳細はhttp://ir.iqiyi.com を参照。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180903/2225785-2

ソース:iQIYI, Inc.

iQIYI's Summer Smash Hit Drama "Story of Yanxi Palace" Comes to a Close, Being Streamed Over 15 Billion Times

PR74993

BEIJING, Sept. 3, 2018/PRNewswire=KYODO JBN/--

Costume drama set in the Forbidden City concludes blinding run as the most

talked about show this summer, breaking multiple viewership records

iQIYI Inc. (NASDAQ: IQ) ("iQIYI" or the "Company"), an innovative

market-leading online entertainment service in China, recently celebrated the

conclusion of its mega-hit costume drama "Story of Yanxi Palace," a Qing

dynasty tale of scheming concubines and palace intrigue. Having captivated a

nation, the 70-episode series - co-produced by iQIYI and Huanyu Film Works -

has at its conclusion been streamed a total of over 15 billion times.

Over the course of its run, the wildly popular "Story of Yanxi Palace" has been

the undisputed entertainment sensation this year in China. The show was the

most watched online drama in China for 39 consecutive days this summer, being

streamed an average of 300 million times a day, on its peak day receiving a

record breaking more than 700 million views. On major Chinese Twitter-like

social networking platform Weibo, "Story of Yanxi Palace" rose to the top of

the site's "Hot Searches" list 500 separate times, while total posts using the

hashtag "#Story of Yanxi Palace" received over 12 billion views. In the wake of

the show's popularity, Chinese media have reported a significant increase in

visits to the show's eponymous Yanxi Palace within the Forbidden City.

"We feel immensely proud to see the astounding success of 'Story of Yanxi

Palace' this summer, and the mark it has left on popular culture," said Dr.

Gong Yu, founder and CEO of iQIYI. "In the production process of "Story of

Yanxi Palace", we deliberately cast lesser known actors with the most promising

talent, rejecting recent trends in Chinese industry that put too much emphasis

of the celebrity appeal of actors in their productions. The remarkable

reception seen by the show proves that this was the right choice, once again

validating iQIYI's focus on producing and selecting only the highest quality

content. This is the model that iQIYI has always adhered to, and we will not

swerve from this vision - Chinese entertainment fans know that the iQIYI brand

is a mark of great content."

Following the show's enthusiastic reception domestically, "Story of Yanxi

Palace" has also crossed language and cultural barriers to reach significant

success outside mainland China, and is now viewable in over 70 countries and

regions. The show has been distributed to major TV channels and platforms

across Asia , being the most watched program in Hong Kong on TVB in its second

week of airing. The show has also proved immensely popular outside Asia,

becoming one of the most watched licensed Chinese language dramas on Youtube

this year.

About iQIYI, Inc.

iQIYI, Inc. (NASDAQ:IQ) ("iQIYI" or the "Company") is an innovative

market-leading online entertainment service in China. Its corporate DNA

combines creative talent with technology, fostering an environment for

continuous innovation and the production of blockbuster content. iQIYI's

platform features highly popular original content, as well as a comprehensive

library of other professionally-produced content, partner-generated content and

user-generated content. The Company distinguishes itself in the online

entertainment industry by its leading technology platform powered by advanced

AI, big data analytics and other core proprietary technologies. iQIYI attracts

a massive user base with tremendous user engagement, and has developed a

diversified monetization model including membership services, online

advertising services, content distribution, live broadcasting, online games, IP

licensing, online literature and e-commerce etc. For more information on iQIYI,

please visit http://ir.iqiyi.com.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180903/2225785-2

Source: iQIYI, Inc.

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