行動主義を好む世界の若者がますます増えている-Orb Mediaの新リポート
行動主義を好む世界の若者がますます増えている-Orb Mediaの新リポート
AsiaNet 75002 (1519)
【ワシントン2018年9月5日PR Newswire=共同通信JBN】
*世代間格差が拡大し続け、政府腐敗の認識が若い有権者の投票を断念させている
Orb Media Inc.の新しいリポートとデータ分析(https://orbmedia.org/stories/generation-activist )で、若者は政党など従来の伝統的な関与組織よりも街頭抗議行動や非公式な組織の方を選んでいることが明らかになった。継続的な低い投票率は、4-11%の棄権率により選挙における若者の影響力を低下させている。
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/738451/Rally_Zimbabwe_Chamisa_Bindura_ZANU_PF.jpg
Orb Mediaが128カ国の約100万人近くの回答を分析したところによると、この政治関与の2分化は世代間格差(ジェネレーションギャップ)の拡大につながっている。40歳未満の個人は40歳以上の市民に比べ、非公式な政治活動に参加する可能性が14%も高い。グローバルな参加の範囲は、2000年代初めの1-5%から現在の9-17%にシフトしている。40歳以上の個人は、従来の伝統的な政党に引き続き参加し、より多くの人が投票している。
政府が腐敗しているとの認識は、若者の投票からの離脱、棄権を増幅させている。すなわち政府が腐敗していると信じている若者は、政府は腐敗していないと考えている同年齢層の人々より投票率が7-15%低い。40歳以上の人々の場合、政府腐敗の認識は、投票行動にほんのわずかな否定的な影響しか与えていない。
公式と非公式の間のラインは常に透過的であった。ストリート(街頭)とインターネットは政策に影響を及ばさざるを得ない。このことが世界中の政府にとって、そして年齢を重ねるにつれてこの世代にとって何を意味するかは、今のところはまだ不明であり今後の課題である。
Orb Mediaは、グローバルなアジェンダ設定メディアのグループであるOrb Media Network(OMN)のメンバーと提携している。OMNは極めて重要な問題について世界的な対話を促進するストーリーを同時に発表するために協力し、政府、業界、研究者、市民社会、および一般市民の関心を集めている。
OMNメンバーにはTempo Media Group(インドネシア)、The Hindu(インド)、eNCA(南アフリカ)、Channels(ナイジェリア)、Folha de Sao Paolo(ブラジル)、La Nacion(アルゼンチン)、El Comercio(ペルー)、Dhaka Tribune(バングラデシュ)、SVT(スウェーデン)、Die Zeit(ドイツ)、El Pais(ウルグアイ)、Mail & Guardian (南アフリカ)、El Tiempo(コロンビア)、BBC(英国)、Cadena SER-Prisa(スペイン)、CBC(カナダ)、YLE(フィンランド)が含まれている。
▽Orb Mediaについて
Orb Mediaは非営利のジャーナリズム団体で、世界中の数十億人にとって重要な問題に関するリポートを行っている。オリジナルの調査、データ分析、現場リポートおよび参加市民を融合し、Orb Mediaは世界が一丸となって直面する課題についてアジェンダ設定効果を持つストーリーを提供する。
Orbmedia.org/youth(https://orbmedia.org/stories/generation-activist )
▽メディア問い合わせ先
Lara Kline
larak@orbmedia.org
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/652865/Orb_Media_Logo.jpg
ソース:Orb Media
Global Youth Prefer Activism In Increasing Numbers According to New Orb Media Reporting
PR75002
WASHINGTON, Sept. 5, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- Generation gap continues to widen, perceived government corruption dissuades
younger voters
New Orb Media Inc. reporting and data analysis
(https://orbmedia.org/stories/generation-activist) finds young people are
choosing street protests and informal organizing over political parties and
traditional engagement. Continued lower voting turnout diminishes their impact
in elections with 4 - 11 percent not casting ballots.
Photo -
https://mma.prnewswire.com/media/738451/Rally_Zimbabwe_Chamisa_Bindura_ZANU_PF.jpg
According to Orb Media's analysis of nearly one million responses from 128
countries, this engagement dichotomy has led to a widening generation gap.
Individuals under 40 are 14 percent more likely to participate in informal
politics than citizens over 40. Global participation ranges have shifted from
between 1 - 5 percent in the early 2000s, to 9 - 17 percent today. Individuals
over 40 continue to participate in traditional political parties and vote in
greater numbers.
Perceptions of government corruption are amplifying young people's
disengagement with voting as those who believe their government is corrupt are
between 7 - 15 percent less likely to vote than those of the same age group who
believe their government is not corrupt. For those over 40, government
corruption perception has only a slight negative effect on voting behaviors.
The line between formal and informal has always been permeable. The street and
the internet can't help but influence policy. What this means for governments
around the world and this generation as it ages remains to be seen.
Orb Media is pleased to partner with members of the Orb Media Network (OMN), a
group of global agenda-setting media which collaborate to simultaneously
publish stories together that catalyze global dialogue on critical issues,
focusing the attention of government, industry, researchers, civil society, and
the public.
OMN members include Tempo Media Group (Indonesia), The Hindu (India), eNCA
(South Africa), Channels (Nigeria), Folha de Sao Paolo (Brazil), La Nacion
(Argentina), El Comercio (Peru), Dhaka Tribune (Bangladesh), SVT (Sweden), Die
Zeit (Germany), El Pais (Uruguay), Mail & Guardian (South Africa), El Tiempo
(Colombia), BBC (United Kingdom), Cadena SER-Prisa (Spain), CBC (Canada), YLE
(Finland).
About Orb Media
Orb Media is a nonprofit journalism organization that reports on issues that
matter to billions of people around the globe. Fusing original research, data
analysis, on-the- ground reporting, and an engaged public, Orb Media produces
agenda-setting stories about the challenges we face together as one world.
Orbmedia.org/youth (https://orbmedia.org/stories/generation-activist).
For Media:
Lara Kline, larak@orbmedia.org
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/652865/Orb_Media_Logo.jpg
SOURCE: Orb Media
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