「オリーブオイル・ワールドツアー」がスペインと欧州連合のオリーブイルを携えて日本に到着

オリーブオイル・ワールドツアー(Olive Oil World Tour)

「オリーブオイル・ワールドツアー」がスペインと欧州連合のオリーブイルを携えて日本に到着

AsiaNet 75186

東京(日本)2018年9月14日/PRニュースワイヤー/ --

日本はアジア第一のオリーブオイル消費国、主にスペインから輸入

東京での記者会見では、欧州連合が共同出資するスペイン産オリーブオイル(Olive Oils from Spain)の新規販売促進プログラムが日本市場に紹介されました。

     (ロゴ: https://mma.prnewswire.com/media/743238/Olive_Oil_World_Tour_Logo.jpg )

    (写真: https://mma.prnewswire.com/media/743240/Olive_Oil_Japan.jpg )

スペイン産オリーブオイル統括のテレサ・ペレスは、著名なインフルエンサーでグルメに詳しい優木まおみの参加に期待する、この野心的な販売促進の取り組みを紹介しました。

キャンペーンは空港、駅、ショッピングセンターで展開されます。オリーブオイル・ワールドツアー(Olive Oil World Tour)では、入場者がオリーブオイルに関するすべてを発見でき、情報が完全な知覚体験と共存する革新的な空間、オリーブオイル・ラウンジ(Olive Oil Lounge)が設置されます。

開始から3年間、オリーブオイル・ワールドツアーは、ターゲットにオリーブオイルのファンになってもらうことを目指して様々な効果を開拓していきます。そうしてイメージとキャンペーンのメッセージはアジア大陸トップの航空会社の情報メディアに組み込まれるのです。

さらには、旅行者の携帯電話にオリーブオイルを紹介する計画的、エリア限定、有料でソーシャルなマルチチャネルのオンライン戦略を盛り込んだデジタルキャンペーンを展開。ウェブサイトとフェイスブックの力で、オリーブオイル文化がどこからでも手の届くものになります。

この取り組みは、ヨーロッパと米国で活動する世界的販売促進戦略の一環です。「より美味しい世界を作ろう(Let's Make a Tastier World)」をスローガンに掲げるキャンペーンが、消費者の皆様にオリーブオイルのメリットを発見するよう促します。

テレサ・ペレスは欧州連合との連携を強調しました。「オリーブオイルのメリットを世界中に伝え、21世紀の旅行者に近づくことのできる、このような規模のプログラムの立ち上げは初めてです」

日本は2017年に約5万5000トンのオリーブオイルを輸入、アジア第一の消費国となっています。このうち97%は欧州連合からの輸入です。日本で消費されるオリーブオイルのおよそ60%をスペインが輸出している点で突出しています。

http://oliveoilworldtour.jp/

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https://we.tl/t-xoC3gystj1

https://we.tl/t-epMtH52Sfw

https://we.tl/t-o5FwbyLyfe

Viviana Millán Urquijo

viviana.millan-ext@havas.com

+34-608-649-872

+34-914-569-090

Antonio Martinez

+34-650-760-139

comunicacion@interprofesionaldelaceitedeoliva.com

ソース: オリーブオイル・ワールドツアー

(日本語リリース:クライアント提供)

"Olive Oil World Tour" Arrives to Japan With Olive Oils from Spain and the European Union

PR75186

TOKYO, Sep. 14, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/--

    Japan is the first Asian consumer of olive oils, which imports mainly from

Spain

    At a press conference held in Tokyo, Olive Oils from Spain has presented to

the Japanese market, the new olive oil promotion program, co-financed by the

European Union.

    Logo: https://mma.prnewswire.com/media/743238/Olive_Oil_World_Tour_Logo.jpg

    Photo: https://mma.prnewswire.com/media/743240/Olive_Oil_Japan.jpg

    Teresa Perez, manager of Olive Oils from Spain, has presented this

ambitious promotional initiative during which she has counted on the

participation of the well-known influencer Maomi Yukki, an expert in gourmet

issues.

    The campaign will be deployed in airports, train stations and shopping

centers. Olive Oil World Tour will install an innovative space in which the

public will be able to discover everything around Olive Oils and where the

information will coexist with a complete sensory experience: the Olive Oil

Lounge.

    Throughout its three years of life, the Olive Oil World Tour will develop

various performances with the aim of getting its target to become fans of Olive

Oils. Thus, the image and campaign messages will be included in the information

media of the leading airlines of the Asian continent.

    In addition, a digital campaign that includes programmatic, geofencing and

paid social - a multi-channel online strategy that introduces Olive Oils in

travellers' mobile phones. The website and Facebook make it possible for olive

oil culture to be accessible from any terminal.

    This initiative is part of a global promotion strategy with actions in

Europe and the United States. Campaigns under the motto "Let's Make a Tastier

World" will invite consumers to discover the benefits of Olive Oils.

    Teresa Perez highlighted the collaboration with the European Union: "It is

the first time that a program of this scale has been launched, that will allow

us to transmit the benefits of Olive Oil throughout the world, getting closer

to the travellers of the 21st century."

    Japan imported around 55,000 tons of olive oils in 2017, which makes this

country the first consumer in Asia. 97% of these came from the European Union.

It stands out, on the rest, that Spain exported about 60% of the Olive Oils

consumed in Japan.

                                                           

http://oliveoilworldtour.jp                        

https://www.facebook.com/OliveOilWorldTourjp

    Viviana Millán Urquijo

    viviana.millan-ext@havas.com

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    +34-914-569-090

    Antonio Martinez

    comunicacion@interprofesionaldelaceitedeoliva.com

    +34-650-760-139

SOURCE: Olive Oil World Tour

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