「オリーブオイル・ワールドツアー」がスペインと欧州連合のオリーブイルを携えて日本に到着
「オリーブオイル・ワールドツアー」がスペインと欧州連合のオリーブイルを携えて日本に到着
AsiaNet 75186
東京(日本)2018年9月14日/PRニュースワイヤー/ --
日本はアジア第一のオリーブオイル消費国、主にスペインから輸入
東京での記者会見では、欧州連合が共同出資するスペイン産オリーブオイル(Olive Oils from Spain)の新規販売促進プログラムが日本市場に紹介されました。
(ロゴ: https://mma.prnewswire.com/media/743238/Olive_Oil_World_Tour_Logo.jpg )
(写真: https://mma.prnewswire.com/media/743240/Olive_Oil_Japan.jpg )
スペイン産オリーブオイル統括のテレサ・ペレスは、著名なインフルエンサーでグルメに詳しい優木まおみの参加に期待する、この野心的な販売促進の取り組みを紹介しました。
キャンペーンは空港、駅、ショッピングセンターで展開されます。オリーブオイル・ワールドツアー(Olive Oil World Tour)では、入場者がオリーブオイルに関するすべてを発見でき、情報が完全な知覚体験と共存する革新的な空間、オリーブオイル・ラウンジ(Olive Oil Lounge)が設置されます。
開始から3年間、オリーブオイル・ワールドツアーは、ターゲットにオリーブオイルのファンになってもらうことを目指して様々な効果を開拓していきます。そうしてイメージとキャンペーンのメッセージはアジア大陸トップの航空会社の情報メディアに組み込まれるのです。
さらには、旅行者の携帯電話にオリーブオイルを紹介する計画的、エリア限定、有料でソーシャルなマルチチャネルのオンライン戦略を盛り込んだデジタルキャンペーンを展開。ウェブサイトとフェイスブックの力で、オリーブオイル文化がどこからでも手の届くものになります。
この取り組みは、ヨーロッパと米国で活動する世界的販売促進戦略の一環です。「より美味しい世界を作ろう(Let's Make a Tastier World)」をスローガンに掲げるキャンペーンが、消費者の皆様にオリーブオイルのメリットを発見するよう促します。
テレサ・ペレスは欧州連合との連携を強調しました。「オリーブオイルのメリットを世界中に伝え、21世紀の旅行者に近づくことのできる、このような規模のプログラムの立ち上げは初めてです」
日本は2017年に約5万5000トンのオリーブオイルを輸入、アジア第一の消費国となっています。このうち97%は欧州連合からの輸入です。日本で消費されるオリーブオイルのおよそ60%をスペインが輸出している点で突出しています。
https://www.facebook.com/OliveOilWorldTourjp/
Viviana Millán Urquijo
viviana.millan-ext@havas.com
+34-608-649-872
+34-914-569-090
Antonio Martinez
+34-650-760-139
comunicacion@interprofesionaldelaceitedeoliva.com
ソース: オリーブオイル・ワールドツアー
(日本語リリース:クライアント提供)
"Olive Oil World Tour" Arrives to Japan With Olive Oils from Spain and the European Union
PR75186
TOKYO, Sep. 14, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/--
Japan is the first Asian consumer of olive oils, which imports mainly from
Spain
At a press conference held in Tokyo, Olive Oils from Spain has presented to
the Japanese market, the new olive oil promotion program, co-financed by the
European Union.
Logo: https://mma.prnewswire.com/media/743238/Olive_Oil_World_Tour_Logo.jpg
Photo: https://mma.prnewswire.com/media/743240/Olive_Oil_Japan.jpg
Teresa Perez, manager of Olive Oils from Spain, has presented this
ambitious promotional initiative during which she has counted on the
participation of the well-known influencer Maomi Yukki, an expert in gourmet
issues.
The campaign will be deployed in airports, train stations and shopping
centers. Olive Oil World Tour will install an innovative space in which the
public will be able to discover everything around Olive Oils and where the
information will coexist with a complete sensory experience: the Olive Oil
Lounge.
Throughout its three years of life, the Olive Oil World Tour will develop
various performances with the aim of getting its target to become fans of Olive
Oils. Thus, the image and campaign messages will be included in the information
media of the leading airlines of the Asian continent.
In addition, a digital campaign that includes programmatic, geofencing and
paid social - a multi-channel online strategy that introduces Olive Oils in
travellers' mobile phones. The website and Facebook make it possible for olive
oil culture to be accessible from any terminal.
This initiative is part of a global promotion strategy with actions in
Europe and the United States. Campaigns under the motto "Let's Make a Tastier
World" will invite consumers to discover the benefits of Olive Oils.
Teresa Perez highlighted the collaboration with the European Union: "It is
the first time that a program of this scale has been launched, that will allow
us to transmit the benefits of Olive Oil throughout the world, getting closer
to the travellers of the 21st century."
Japan imported around 55,000 tons of olive oils in 2017, which makes this
country the first consumer in Asia. 97% of these came from the European Union.
It stands out, on the rest, that Spain exported about 60% of the Olive Oils
consumed in Japan.
https://www.facebook.com/OliveOilWorldTourjp
Viviana Millán Urquijo
viviana.millan-ext@havas.com
+34-608-649-872
+34-914-569-090
Antonio Martinez
comunicacion@interprofesionaldelaceitedeoliva.com
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SOURCE: Olive Oil World Tour
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