Proyaが2018年上半期決算を発表、収益1億5200万米ドル超、純利益1900万米ドルに

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Proyaが2018年上半期決算を発表、収益1億5200万米ドル超、純利益1900万米ドルに

AsiaNet 75196 (1613)

【杭州(中国)2018年9月17日PR Newswire=共同通信JBN】中国の大手化粧品会社Proya Cosmetics Co., Ltd.(SHA: 603605)は2017年11月の中国A株市場への上場以来、着実な成長を見せている。同社はこのほど、2018年上半期の収益が10億4200万元(約1億5200万米ドル)と前年同期比24.92パーセント増だったと発表した。2018年上半期、Proyaは純利益1億2900万元(約1900万米ドル)を達成し、2017年の同期比で44.88パーセント増加した。同社のフラッグシップブランドであるProyaは総収益の89.42パーセントを占め、これは前年同期比27.52パーセント増だった。さらに、同社のオンラインチャンネルの収益は年率58.46パーセント増となり総収益に占める割合は39.59パーセントに上昇、この化粧品会社のeコマース事業の収益性が大幅に改善したことを示した。

              For the 6 Months Ended Jun. 30; in RMB

Key indicators                     2018              2017            Change(%)

Revenue                            1,041,537,520.45  833,791,097.99   24.92

Net profit attributable

to shareholders

of the listed company              128,925,429.52    88,987,695.89   44.88

Net profit excluding

non-recurring items

attributable to

shareholders of the

listed company                     122,415,218.95    77,718,271.66    57.51

Net cash flow from

Operations                         221,630,728.70    155,163,963.54   42.84

                         As of Jun. 30, 2018      As of Dec. 31, 2017  Change (%)

Net assets

attributable to

shareholders of

the listed company   1,526,364,992.62       1,458,687,546.64       4.64

Total assets         2,578,514,095.67       2,303,827,477.37       11.92

決算によれば、考えられる増益の要因は以下:

1. 2018年上半期、オンラインチャンネルの収益が58.46パーセント伸びたことが主な推進力となり、同社の収益は24.92パーセント増となった。2018年上半期の、日用化学製品専門店、デパート、スーパー、単一ブランド店を含むオフラインチャンネルの収益は前年同期比9.6パーセント増の6億3000万元(約9200万米ドル)に達した。

2. 同期間の、同社の純利益増ならびに株主に帰属する非経常損益項目を除いた純利益の伸びは、主として売上げ増と管理費削減の結果である売上総利益の増加によるものだった。

3. 同期間中、営業活動によるキャッシュフローの大幅な改善は、主に販売の伸びに押し上げられたものだった。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180911/2233775-1

(Proyaの鐘を鳴らすセレモニー)

Proyaは現在、Proya、Uzero、Anya、Hapsode、Cats & Roses、Yoyaなどのブランドを保有する。同社のフラッグシップブランドとして、Proyaは120を超すオフラインのディストリビューターおよび1万3000の化粧品店舗を持つ。

2018年上半期、Proyaブランドは成功している「Ocean Skincare」アプローチをさらに拡大することで若い消費者層をターゲットにし続けた。同期間中、ブランドは3つの新たなコレクションであるDeep Ocean White Luminous、Insbaha Makeupおよび顔用パックのシリーズを展開し、マーケティングの観点から、人気の男性アイドル、リー・イーフォンを新たなブランド・アンバサダーに任命し、幾つかのバラエティー番組と提携した。有名な女優でProyaのブランド・アンバサダーであるティファニー・タン(タン・ヤン)主演の中国の人気テレビシリーズ「The Way We Were」の埋め込みマーケティングのパートナーとして、Proyaは現在進行中のシリーズを通じたプロダクト・プレイスメント、マルチチャンネルのマーケティングの取り組みおよびファンとの日常的な交流に支えられ、IPバンドリング・マーケティング・キャンペーンの実施で成功を収めた。

これに加えて、Uzeroは単一ブランド店舗のビジネスモデルの再開を続けた。

ソース:PROYA

Proya Reports Revenue Topping USD 152 Million and Net Profit of USD 19 Million for the First Six Months of 2018

PR75196

HANGZHOU, China, Sept. 17, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Leading Chinese cosmetics company Proya Cosmetics Co., Ltd. (SHA: 603605) has

exhibited steady growth since listing on China's A Share market in November

2017. The company recently announced revenue of 1.042 billion yuan (approx. USD

152 million) for the first six months of 2018, up 24.92 percent year on year.

During the reporting period, Proya achieved a net profit of 129 million yuan

(approx. USD 19 million), an increase of 44.88 percent over the same period of

2017. The company's flagship brand, Proya, made up 89.42 percent of the total

revenue, up 27.52 percent year on year. In addition, the company's online

channels saw revenue growth of 58.46 percent on a yearly basis, with proportion

to total revenue rising to 39.59 percent, signaling the increasingly improved

profitability of the cosmetics company's e-commerce business.

              For the 6 Months Ended Jun. 30; in RMB

Key indicators   2018    2017           Change(%)

Revenue     1,041,537,520.45  833,791,097.99   24.92

Net profit attributable

to shareholders

of the listed company  128,925,429.52   88,987,695.89    44.88

Net profit excluding

non-recurring items

attributable to

shareholders of the

listed company   122,415,218.95   77,718,271.66    57.51

Net cash flow from

operations   221,630,728.70  155,163,963.54    42.84

      As of Jun. 30, 2018    As of Dec. 31, 2017   Change (%)

Net assets

attributable to

shareholders of

the listed company   1,526,364,992.62     1,458,687,546.64    4.64

Total assets      2,578,514,095.67      2,303,827,477.37    11.92

According to the financial results, the increase can be attributed as follows:

1. For the first six months of 2018, the company's revenue increased 24.92 year

on year, largely driven by the 58.46 percent growth in revenue of its online

channels. Revenue of its offline channels, including daily-use chemical

specialty stores, department stores, supermarkets and single-brand stores,

achieved 630 million yuan (approx. USD 92 million) during the reporting period,

an increase of 9.6 percent year on year;

2. During the same period, the company's increased net profit and net profit

excluding non-recurring items attributable to shareholders of the listed

company were largely due to the increased gross profit that resulted from the

growth in sales and reduced administrative expenses;

3. During the same period, the significant improvement in cash flow from

operations was primarily driven by the growth in sales.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180911/2233775-1

(Proya's bell-ringing ceremony)

Proya now owns Proya, Uzero, Anya, Hapsode, Cats & Roses and Yoya, among other

brands. As the company's flagship brand, Proya has over 120 offline

distributors and 13,000 cosmetics shops.

In the first half of 2018, the Proya brand continued to target young consumers

by further expanding its successful "Ocean Skincare" approach. During the

period, the brand rolled out three new collections: Deep Ocean White Luminous,

Insbaha Makeup and a line of facial masks, while, in terms of marketing, Proya

selected popular male idol Li Yifeng as its new brand ambassador in addition to

collaborating with several variety shows. As an embedded marketing partner of

The Way We Were, a popular Chinese TV series starring Tiffany Tang (Tang Yan),

a well-known actress and Proya's brand ambassador, Proya successfully conducted

its IP bundling marketing campaign by way of ongoing product placement

throughout the series, in tandem with multichannel marketing efforts and

supported by regular interaction with fans.

Additionally, Uzero, has continued to relaunch its single-brand store business

model.

SOURCE: PROYA

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