インドネシアの開発者がアジア最大のビデオゲーム展示会で輝く、東京ゲームショウ

Indonesian Agency for Creative Economy (BEKRAF)

インドネシアの開発者がアジア最大のビデオゲーム展示会で輝く、東京ゲームショウ

AsiaNet 75274 (1644)

【東京2018年9月19日PR Newswire=共同通信JBN】長期的な視野に立てば、現地開発のビデオゲームは巨大な財務的成長を成し遂げる。

インドネシアのクリエーティブ経済機関であるBadan Ekonomi Kreatif Indonesia(BEKRAF)(http://www.bekraf.go.id/ )は2018年9月20-23日に開催されるアジア最大のビデオゲームショーの東京ゲームショウ2018(https://expo.nikkeibp.co.jp/tgs/2018/exhibition/english/ )に出展するインドネシアのビデオゲーム開発7社を送り込む。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180918/2240970-1

キャプション:インドネシアのゲーム開発者がアジア最大のビデオゲーム展示会、東京ゲームショウ2018で輝く

この選抜プロセスは2018年8月からIndonesian Game Association(インドネシアゲーム協会、AGI)(http://www.agi.or.id/ )の厳格な審査委員会が運営した。「Archipelegeek」と名付けられたインドネシアのブースを構成しているのはモバイル、PC、据え置き型家庭用ビデオゲーム開発者のAgate(https://agate.id/ )、Studio Namaapa(http://studionamaapa.com/ )、オンラインゲームポータル開発者のMegaxus(http://www.megaxus.com/ )、オープンソース・ゲームエンジンのMelon Gaming(http://www.melongaming.com/ )、知的財産とゲーム開発者のLentera Nusantara(https://lentera-nusantara.com/ )、Wisageni Studio(http://www.wisageni.com/nonstopshow.html )、Semisoft(https://semisoft.co/ )。Archipelageekはインドネシア国内のゲーム開発者のためのBEKRAFとAGIによる支援プログラムで、日本の幕張メッセ国際展示場のホール1、ニュースターズコーナーに場所を構える。

東京ゲームショウ2018はゲーム産業の主要ハブとして、ゲームに熱中する多くのファンが最大手ゲーム企業の作成した最新のゲームとゲーム関連ガジェットやテクノロジーを直接、前もって見ることができる。年に1回開催され、ゲーム産業における世界の主要組織が展開する2000のブースは25万人以上のビジターを引き付けている。

BEKRAFのマーケティング担当副会長ジョシュア・プジ・ムリア・シマンドジュンタク氏は「この展示会に参加することで、われわれはインドネシアのゲーム産業の大手開発者を何百もの新ゲーム、サービスプロバイダー、世界中、特に日本のパートナー候補と結び付ける努力をしている。モバイルゲーム産業は毎年、成長の波に乗り続けており、全世界で500億米ドルを占めると見積もられている。だから、世界6位のインターネット人口を持つインドネシアもゲームのグローバル市場に参入する」と述べた。

シマンドジュンタク氏は、インドネシアの出展者はすべて地域アイデンティティーを持っているとし、「それは彼らの製品のコンテンツ形態に表れており、ストーリーは多くの場合、インドネシアの文化、遺産との関連性がある。そうしたオンラインビデオゲームの1つでは、ストリートミュージシャンに関するインドネシアの寓話を取り入れている。さらに、われわれはインドネシアだけでなくアジア太平洋全体のゲーム産業の大きな転換を見つめている。このようにして、われわれはアジア太平洋全体、特に日本でゲームの潜在力を拡大することに楽観的である」と付け加えた。

インドネシアは4370万人の活発なゲーマーを擁し、Newzoo(https://tinyurl.com/y8xol6fy )のリポートで述べられている通り、インドネシアのゲーム産業は2017年に8億6970万米ドルの利益を得た。これにより、インドネシアはゲームからの収益で世界16位にランクされている。インドネシア銀行によると、インドネシアのゲーム産業は同国経済に1.93%貢献する見込み。日本は6500万人のゲーマーが合計125億米ドルを支出する世界3位のゲーム市場であり、インドネシアのゲームメーカーが拡大する上で大きな可能性を持つ市場である。

日本は増加するスマートフォン・ユーザーの基盤を持ち、据え置き型ゲーム機、そして売り上げが昨年70%以上も増加したモバイルゲームの、疑いなく世界で最も成熟した市場である。

インドネシアのクリエーティブ経済の成長を促進する上で、モバイルゲームアプリ、据え置き型機、ソーシャルネットワーク・ゲームの開発者を含むインドネシアの多くの盛況なゲーム組織にとって、日本は巨大な可能性を持った市場である。

▽報道関係問い合わせ先

Boni Pudjianto

Director of International Market Development

(+62-815-72914419)

Mariaman Purba

Head Bureau of Legal and Public Communication

(+62-813-17506456)

ソース:Indonesian Agency for Creative Economy (BEKRAF)

Indonesian Game Developers to Shine at the Asia's Biggest Video Game Expo, Tokyo Game Show 2018

PR75274

TOKYO, Sept. 19, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Locally-developed video games stand to reap enormous financial growth in the

long run.

Badan Ekonomi Kreatif Indonesia (BEKRAF)(http://www.bekraf.go.id/), the

Indonesian Agency for Creative Economy, is bringing seven Indonesian video game

developers to exhibit at the largest video game show in Asia, Tokyo Game Show

2018(https://expo.nikkeibp.co.jp/tgs/2018/exhibition/english/), September

20-23, 2018.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180918/2240970-1

The selection process was administered by the Indonesian Game Association

(AGI)'s(http://www.agi.or.id/) strict screening committee since August 2018.

Entitled "Archipelageek", the Indonesian booth comprises mobile, PC, and

console video game developers, Agate(https://agate.id/) and Studio

Namaapa(http://studionamaapa.com/); online game portal developer,

Megaxus(http://www.megaxus.com/); open source game engine by Melon

Gaming(http://www.melongaming.com/); to intellectual property and game

developer, by Lentera Nusantara(https://lentera-nusantara.com/), Wisageni

Studio(http://www.wisageni.com/nonstopshow.html) and

Semisoft(https://semisoft.co/). Archipelageek is BEKRAF and AGI's support

program to Indonesia's local game developers and it will take spot at New

Starts Area Hall 1, International Conference Halls, Makuhari Messe, Japan.

As the leading hub of the global gaming industry, Tokyo Game Show 2018 gives

thousands of game enthusiasts a first-hand preview of the latest games and

game-related gadgets and technologies, created by the biggest game companies.

Held once a year, it attracts more than 250,000 visitors to attend up to 2,000

booths from the world's key players in the industry.  

"By participating in the expo, we strive to connect Indonesia's leading

developers in the gaming industry, with hundreds of new games, service

providers, and potential partners from around the globe, and particularly from

Japan. The mobile game industry continues to ride a growing wave each year,

estimated to account for US$50 billion dollars globally. Thus, Indonesia, as

the 6th largest population of internet users, is ready to tap into the global

gaming market," said Joshua Puji Mulia Simandjuntak, Deputy Chairman for

Marketing of BEKRAF.

Joshua added that all Indonesian exhibitors foster their local identities. "It

works through the content form of their products, which often make Indonesian

cultural and heritage references in their stories. One such online video game

incorporates an Indonesian fable about a street musician. Moreover, we're

taking a look at major shifts in the gaming industry, not only in Indonesia but

also throughout Asia Pacific. Thus, we are optimistically expanding our gaming

potential throughout the APAC region, specifically to Japan."

With 43.7 million active gamers, Indonesia earned US$869.7 million from the

industry in 2017, as stated in a report by

Newzoo(https://tinyurl.com/y8xol6fy). This ranks Indonesia at #16 worldwide in

terms of game revenues. According to Bank Indonesia, the gaming industry in

Indonesia will contribute to 1.93% to the economy. Japan is the world's

third-largest gaming market, with 65 million gamers spending a total of US$12.5

billion, making it a high-potential market for Indonesian game makers for

expansion.

With a growing base of smartphone users, Japan is undeniably the world's most

mature market for mobile games, as well as consoles, which skyrocketed by more

than 70% in sales last year.

It is a market with huge opportunities for Indonesia's various thriving gaming

clusters, including mobile gaming app, console, and social-network game

developers, to promote the growth of the Indonesian creative economy.

Media Contact:

- Boni Pudjianto, Director of International Market Development

(+62-815-72914419)

- Mariaman Purba, Head Bureau of Legal and Public Communication

(+62-813-17506456)

SOURCE: Indonesian Agency for Creative Economy (BEKRAF)

Caption: Indonesian Game Developers to Shine at the Asia’s Biggest Video Game

Expo, Tokyo Game Show 2018

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