Honor 9iは「Beauty All Around」をテーマにインドネシアのスマートフォン業界のファッションリーダーを目指す

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Honor 9iは「Beauty All Around」をテーマにインドネシアのスマートフォン業界のファッションリーダーを目指す

【ジャカルタ2018年9月18日PR Newswire=共同通信JBN】大手スマートフォンeブランドのHonorは、インドネシアのジャカルタで300のメディア、KOL(キーオピニオンリーダー)、ファンを前に最新のHonor 9iを正式に発表した。「Beauty All Around(万能な美女)」をコンセプトに掲げる手ごろな価格のスマートフォンは、スマートフォン業界全体を騒然とさせるようなアップグレードされた格調高いミラーガラスデザインを装着している。Honor 9 LiteとHonor 10の圧倒的な世界市場での成功に続くHonor 9iの発売は、今後3年間でインドネシアのトップ3のスマートフォンブランドの1つになることを目指すHonorの戦略の一環である。

徹底した美しさを誇るHonor 9iはファッションリーダーであり、人生の最高の瞬間を撮影し共有できる最高のデバイスでもあり、鏡のような印象を与える12層ガラスデザイン、優れた16MPフロントカメラ、13MP + 2MPデュアルリアカメラを搭載している。ユーザー体験を充実させるため、Honorは最新のテクノロジーを組み込み、フラグシップ機と同様の性能を提供する。

Honor Indonesiaのジェームズ・ヤン社長は「楽しみを追求するインドネシアの若い消費者に好まれる革新的なトレンドセッター・ブランドであるHonorは、当社のファンが個性と創造性を表現できる製品を開発することにコミットしている。Honorにとって、当社の顧客を驚嘆させる安価な製品を提供することが重要なのである。Honor 9iは比類のない性能を発揮する優れた電話機であり、インドネシアの当社のファンがこのワクワクするような新しい主要機能を楽しむことを確信している」と語った。

Honorは発売の発表の際、KLY Media Groupとの提携を発表したが、これは両社が極めて革新的なテクノロジーの利用を通じた情報と創造性によって若者の役に立つという同じコミットメントを共有するからである。KLY Media Groupのスティーブ・クリスチャン最高経営責任者(CEO)は「われわれがHonor Indonesiaと提携することを選択したのは、Honorがインドネシアに登場して以来その製品を通じて同社が実行してきた『For the Brave(勇者のために)』のスローガンが理由である。Honorは若いライフスタイルの共同クリエーターであり、当社の目標に合致している。ご存じのとおり、われわれはFimela.comというファッションメディア、Bola.comというスポーツメディア、Kapanlagi.comというエンターテインメントメディアを保有しており、これらすべては若者をターゲットにしている。Honor Indonesiaと提携できることをうれしく思うとともに、Honorとともに若者により良い生活を提供していきたい」と語った。

KLY Media Groupとの提携のほかに、Honorは定評のある服飾ブランドを持つインドネシアで有名なデザイナーHappaとも特別提携し、Honor 9i向けの特別なスマートフォンケースを開発した。Happa Officialのメル・アヒヤル共同創業者は「私はHonorスマートフォンのデザインに魅せられた。Honor 9 Liteの発売を見て、そのガラスバックデザインは極めて格好が良く大きな感銘を受けた。Honor 10の美しいオーロラガラスデザインのニュースも読んだが、これはスマートフォンデザインの新しいトレンドを生み出すものである。今回、Honor 9iのデザインとそのスペシャルカラーのRobin Egg Blueに触発され、その美しいスマートフォンをさらに引き立たせるためにHonor 9iのスマートフォンケースをデザインすることを決めた。私の考えでは、Honorスマートフォンのデザインは若者の心に響き、そのため、Honorが製造するすべてのスマートフォンは若者の個性的なスタイルを代表している」と語った。

さらに、KLY Media Group、Happaに加え、HonorはVivaVideo、KwaiGo、Tantan、Bigolive、Liveme、Nonoliveなどの他のビジネスパートナーも重視している。Honorは共同開発の力を信頼し、すべてのビジネスパートナーとともに成長し、一緒に大きな成功を収めることを望んでいる。

Honorは革新的なデバイスと正確なターゲティング戦略によって、今後も中国のNo.1スマートフォンeブランドとして自国市場の業界をリードしていく一方、インドネシアを含む海外でも急拡大を継続していく。同ブランドは2018年第1四半期に、前年比150%増となる中国を除く海外販売台数を達成した。インドネシアで、Honorは2018年前期で月間100%成長という素晴らしい業績の半年間の販売実績を発表した。Honorは販売台数で13カ月にわたりロシアで強力な第3位だったが、今年5月にAppleを超え、ロシアでNo.2のスマートフォンブランドになった。同ブランドはインドで最も急成長するスマートフォンベンダーであり、2018年第1四半期に販売台数と売上高で300%増を達成した。

Honor 9iの主要機能

▽デザイン-ファッションリーダー

Honor 9iは手にピッタリとおさまるスリムなボディーに包まれ、うれしくなるほど広範な魅力的でカラフルに輝くガラスデザインで発売される。このデバイスはフロントとバックを12層から成る2.5Dガラスで製造され、鏡のような印象を与える。

よりコンパクトなデザインは、より大きくてカスタム化できるノッチディスプレーを搭載している。その5.84インチのスクリーンは、5.2インチのスクリーンをこれまで搭載した丸みのあるボディーに収納されている。消費者はゲーミングや好みのテレビショーや映画を見ながら、より大きな19:9 Notch Viewと18:9 FullViewディスプレーを自由に切り替えができ、依然として大きな視界を保つことを発見してうれしくなるだろう。

▽カメラ-美の拡大鏡

16MP ISO感度強化のフロントカメラは、薄暗い環境でもセルフィー撮影の新しい基準を設定する。4-in-1のライトフュージョン機能はインテリジェントに増感し、イメージノイズを軽減するので鮮明さが増し、これによって魅力的なセルフィー撮影が可能になる。

13MP + 2MPデュアルレンズ・リアカメラは大口径機能によって実現され、ユーザーの日常生活で素晴らしい瞬間を記録する一連のカメラモードによってサポートされている。

▽性能-美女と野獣

Kirin 659 Octa-CoreプロセッサーとEMUI 8.0システムは、強力な3GB/32GBストレージおよび4GB/64GBストレージにサポートされてスムースな安定性能を保証しており、ユーザーが複数のアプリを同時に使用しようが、高性能ゲームをプレーしようが、無限の可能性を提供する。

Honor 9iは顔および指紋によるアンロックもサポートされており、ユーザーはパスワードを入力したり、指紋をスキャンしたりすることなく、電話を使用することが可能である。顔によるアンロックは他のアンロック手順と比較して、迅速で便利であり、この新世代のマルチファンクションFingerprint 4.0は0.25秒で電話機をアンロックする(注1)。

Honor 9iは、ミッドナイトブラック、サファイアブルーの2つのクラシックな美しいカラーで発売され、スペシャルカラーのRobin Egg Blueはインドネシアで2018年10月に発売される。発売の発表イベントで、Honor Indonesiaのジェームズ・ヤン社長とShopee GroupのグローバルCEOであるクリス・フェン氏は、Honor 9iの正式価格、発売開始日、販売チャネルを発表した。このスマートフォンは2018年9月20日午後零時から一般販売され、Shopeeでは3+32 GBバージョンが259万9000インドネシアルピア、4+64 GBバージョンが309万9000インドネシアルピアで独占販売される。2018年9月20日、Honorは「Honor Super Brand Day」を開催し、Honor 9 Lite、Honor 7S、Honor 7A、Honor 7X、Honor10、Honor View 10を消費者に特別提供する。

▽Honorについて

Honorは大手スマートフォンeブランドである。同ブランドは「For the Brave(勇者のために)」というスローガンに従い、優れたユーザー体験を提供し、行動を促し、創造性を育成し、若者に夢をかなえる力を与える、インターネットに最適化された製品を通じてデジタルネイティブのニーズを満たすために作られた。そのためHonorは他とは違うことをし、最新の技術とイノベーションをユーザーに提供するのに必要なステップを踏むための勇気を示すことによって、他社とは一線を画している。

詳細はHonorウェブサイトwww.hihonor.com を参照するか、以下でフォローを。

Honor Indonesiaソーシャルメディア・プラットフォーム:

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(注1)Honorラボのテストに基づく

https://photos.prnasia.com/prnh/20180918/2240902-1

(キャプション:インドネシアでHonor 9iの価格を発表するHonor Indonesiaのジェームズ・ヤン社長(左)とShopee GroupのグローバルCEOであるクリス・フェン氏(右))

ソース:Honor

Bringing the "Beauty All Around" Theme, Honor 9i Aims to be the Style Icon in Indonesian Smartphone Industry

PR75270

JAKARTA, Indonesia, Sept. 18, 2018/PRNewswire=KYODO JBN/--

Today, Honor, the leading smartphone e-brand, officially introduced the new

Honor 9i in front of over 300 media, KOLs, and fans in Jakarta, Indonesia. With

the concept of "Beauty All Around", this budget smartphone is equipped with a

magnificent and upgraded mirrored glass design that will disturb the whole

smartphone industry. The launching of Honor 9i that follows the overwhelming

global market success of Honor 9 Lite and Honor 10 is a part of Honor's

strategy to become one of the top three smartphone brands in Indonesia in the

next three years.

Looking beautiful both inside and out, Honor 9i is a style icon and the perfect

device for capturing and sharing your life's best moments with a 12-layer glass

design with mirror-like effect, an outstanding 16MP front camera and the 13MP +

2MP dual rear camera. To enrich the user experience, Honor also embeds the

latest technologies in order to deliver a flagship-like performance.

"As an innovative and trend-setting brand loved by Indonesia's fun-loving,

young consumers, Honor is committed to creating products that help our fans

show their individuality and creativity," said James Yang, President of Honor

Indonesia. "It is important to Honor that we provide affordable products that

amaze our customers. Honor 9i is a beautiful phone with peerless performance

and we are certain our fans in Indonesia will enjoy its exciting new leading

features."

During the launch, Honor also announced its partnership with KLY Media Group as

both companies have the same mission to serve the youth with information and

creativity through the use of high innovative technology. "We choose to work

with Honor Indonesia because of its 'For the Brave' slogan, which has been

carried out by Honor through its products ever since its arrival in Indonesia.

Honor is a young lifestyle co-creator, which meets our company purposes," said

Steve Christian, CEO of KLY Media Group. "As you may know, we have fashion

media like Fimela.com, sports media like Bola.com, and entertainment media like

Kapanlagi.com, all of which are targeted for the youth. It is our pleasure to

cooperate with Honor Indonesia and together with Honor, we want to provide a

better life to the youth."

Aside from collaborating with KLY Media Group, Honor also have a special

collaboration with Happa, a famous Indonesian designer with a well-established

clothing brand, to create a special smartphone case for Honor 9i. "I was

attracted by the design of Honor smartphone, I watched the launch of Honor 9

Lite and its glass back design is quite gorgeous which impressed me a lot. I

also read the news about the beautiful Aurora glass design of Honor 10, which

sets the new trend for smartphone design. This time I am inspired by the design

and the special color, Robin Egg Blue, of Honor 9i, which made me decide to

design a smartphone case for Honor 9i to make this beautiful smartphone more

exquisite," said Mel Ahyar, Co-Founder of Happa Official. "From my perspective,

the design of Honor smartphones puts the youth at its heart, hence it makes

every smartphone produced by Honor represents the youngster's individual style."

Furthermore, aside from KLY Media Group and Happa, Honor also values other

business partners including VivaVideo, KwaiGo, Tantan, Bigolive, Liveme, and

Nonolive. Honor believes the power of co-creation and desires to grow with all

the business partners as well as achieve a great success together.

With its innovative devices and precise targeting strategy, Honor continues to

lead the industry in its home market as the No. 1 smartphone e-brand in China,

while expanding rapidly overseas, including Indonesia. The brand has achieved

150% increase year-on-year in international sales volume outside of China in

the first half of 2018. In Indonesia, Honor just released its half year sales

result with remarkable achievement by 100% monthly growth in the first half of

2018. In May this year, Honor surpassed Apple to become Russia's No. 2

smartphone brand in terms of sales volume, after having placed a strong third

for the prior 13 months. The brand is also the fastest growing smartphone

vendor in India, with a 300% increase in sales volume and revenue in the first

half of 2018.  

Key Features of Honor 9i

Design - The fashion icon

Honor 9i is encased in a slim body sized to fit your hand and comes in a

delightful range of stunningly colorful reflective glass designs. The device is

crafted with 12 layers of 2.5D glass on both the front and back for a

mirror-like effect.

The more compact design has a bigger, customizable Notch display. Its 5.84"

screen is set within a rounded body that would traditionally feature a 5.2"

screen. Consumers will be pleased to discover they can now switch freely

between the bigger 19:9 Notch View and 18:9 FullView displays and still

maintain a large field of vision while gaming or watching their favorite TV

shows and movies.

Camera - The beauty magnifier

The 16MP ISO-enhanced front camera sets a new standard for taking selfies in

low-lit environments. The 4-in-1 light fusion function intelligently enhances

the sensitization, reducing image noise and producing clearer and, therefore,

more attractive self-portraits.

The 13MP+2MP dual-lens rear camera is enabled with Wide Aperture function and

is supported by a suite of camera modes to record the wonderful moments in your

daily life.

Performance - Beauty and the beast

The Kirin 659 Octa-Core processor and EMUI 8.0 system guarantees a smooth,

consistent performance, supported by a strong 3GB/32GB storage and 4GB/64GB

storage, meaning the possibilities are endless for users, whether they're

running multiple apps at once or playing high-performance games.

The Honor 9i also supports both face and fingerprint unlock, meaning you can

open your phone without typing a password or needing to scan your fingerprint.

Face Unlock is fast and convenient compared to other unlock methods and this

new generation of multi-function fingerprint 4.0, unlocks your phone in 0.25

seconds.[1]

The Honor 9i will be available in two classic and beautiful colors, Midnight

Black and Sapphire Blue, along with a special color Robin Egg Blue that will be

launched in Indonesia in October 2018. During the launching event, James Yang,

President of Honor Indonesia together with Chris Feng, the Global CEO of Shopee

Group announced the official price, first sales date, and sales channel of

Honor 9i. This smartphone will be available in the market starting from 12.00

PM on 20 September 2018, exclusively on Shopee with the price of IDR 2,599,000

for the 3+32 GB version and IDR 3,099,000 for the 4+64 GB version. On 20

September 2018, Honor will also hold "Honor Super Brand Day" to provide the

consumer with special offerings of Honor 9Lite, Honor 7S, Honor 7A, Honor 7X,

Honor10, as well as Honor View 10.

About Honor

Honor is a leading smartphone e-brand. In line with its slogan, "For the

Brave", the brand was created to meet the needs of digital natives through

internet-optimized products that offer superior user experiences, inspire

action, foster creativity and empower the young to achieve their dreams. In

doing this, Honor has set itself apart by showcasing its own bravery to do

things differently and to take the steps needed to usher in the latest

technologies and innovations for its customers.

For more information, please visit Honor online at www.hihonor.com or

Honor Indonesia social media platforms:

https://www.facebook.com/HonorID/  

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https://www.instagram.com/honor_indonesia/

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https://www.youtube.com/honorglobal  

[1] Based on Honor laboratory testing.

https://photos.prnasia.com/prnh/20180918/2240902-1

Caption: James Yang President of Honor Indonesia (on the left) and Chris Feng

Global CEO of Shopee Group (on the right) announcing the price of Honor 9i in

Indonesia

SOURCE: Honor

  

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