マースが10億ドルのSustainable In A Generation Plan始動1年でビジネス手法変革

マース・インコーポレイテッド(Mars, Incorporated)

マースが10億ドルのSustainable In A Generation Plan始動1年でビジネス手法変革

AsiaNet 75273 (1647)

【マクリーン(米バージニア州)2018年9月19日PR Newswire=共同通信JBN】

*グラント・F・リードCEOは、マースが気候変動、貧困など広範な問題で「ビジネスを展開する軌道の変革」にコミットしていると表明

*マースは投資、機構改革、主要素材の重視、業界協力を通じて、「壊れた」世界サプライチェーンの修復を目指す

*マースの経営陣は、国連総会/ニューヨーク市気候週間の発言機会、期間中のインタラクティブ展示など各種イベントで業界協力を呼び掛け

マース(Mars)はSustainable In A Generation (SIG) Plan始動1年にして、ビジネス手法を変革しつつある。

Video - https://mma.prnewswire.com/media/745991/Mars.mp4

マースのグラント・F・リード最高経営責任者(CEO)は昨年「世界のサプライチェーンは壊れた」として、パリ協定と国連持続可能な開発目標の気候目標を達成するため、ビジネスは「大幅変革」を必要としていると警告していた。

マースは壊れたものに焦点を当てることによって、各企業が政府、NGO、その他利害関係者と協力して解決策を見いだす方法を探っている。マースは以下のように、自社サプライチェーンの変革に着手した。

*Sustainable in a Generation Planへの投資:マースは今後2、3年に10億ドルを投資して、喫緊の脅威対策を推進

*新たな調達戦略:従来のコモディティー調達手法から離脱して主要農業材の調達法を転換し、GHG(地球温暖化ガス)排出、水ストレス、土地利用、人権、収入など主な持続可能課題への取り組みを支援。当面はココア、魚、米、ミントなど影響が最も大きい主素材10品目に焦点

*ビジネスの中核に持続可能性:マースは調達と持続可能性を結びつけてビジネスの中核に持続可能性を据え、意思決定のバランスを保持

*提携の深化:大規模な変革を生み出すため、既存の業界協力、NGO提携の深化と新たな協力開始を重視

国連総会(UNGA)/ニューヨーク市気候週間を控え、また、サンフランシスコのグローバル気候行動サミット(GCAS)閉幕を受けて、グラント・F・リードCEOは「私はビジネス展開軌道を変革する当社計画に没頭している。われわれは引き続き、気候変動、貧困、肥満、水ストレスなど国際社会が直面するさまざまな問題を見るだろう。漸進的改善は十分ではない。われわれはともに行動しなければならない。マースは政府、NGO、コンシューマー・グループ・フォーラム(CGF)などの業界リーダー団体と協力して、大きな違いを生み、全人類が繁栄できる健全な地球を創出することにコミットしている」と語った。

また「われわれが今日直面する課題への対処法を加速するには、協力が極めて重要である」と述べた。

バリー・パーキン最高調達・持続可能性責任者は「サプライチェーンの変革は、われわれがコモディティーと呼んできた素材の大半で必要である。実際、われわれはコモディティー時代の末期を迎えていると思われる。ほとんど出所不明のまま調達され、単純に取引ベース価格で買われた素材の時代である。将来は出所が明らかな、多くの場合、知られている農場からの調達が求められ、価格と持続可能性の影響は並んで評価される。通常は数少ないサプライヤーとの長期的な提携合意による。われわれはこのシフトを開始した」と語った。

また「この最初の1年は、すでに始めていた原料サプライチェーンの変革、重要な提携関係の構築、新手法検証の加速に取り組んできた。今後の2、3年、われわれの活動と現場への影響は一段と拡大されるだろう」と付け加えた。

このコミットメントは9月のイベントのプログラムで活性化する。以下のような9月の協調活動プログラムは、マースの持続可能性のコミットメントと願望を反映している。

*9月の国連総会/ニューヨーク市気候週間期間中、主要イベントに参加:マース経営陣は地球と人類が直面する喫緊の脅威対策をめぐるパネル討議、会話イベントに出席

-スティーブン・バジャー会長はニューヨーク市気候週間の開会式、フランク・マース取締役兼副社長(Mars Sustainable Solutions担当)は国連グローバル・コンパクト(UNGC)のイベントに出席

-アンディ・ファロア副社長(経営問題・戦略イニシアチブ・持続可能性担当)、バリー・パーキン最高調達・持続可能性責任者、マリカ・マコーリー・サイン副社長(世界人権担当)、ケビン・ラビノビッチ・グローバル副社長(持続可能性担当)らに発言の機会

*Project Everyoneと提携して「Climate Calling」放送局を開設:マースは国連持続可能な開発目標に向けた急進展を働き掛ける非営利団体のProject Everyoneと臨時ラジオ局の開設で提携し、ビジネスリーダーや思想家に環境問題進展に関する見解表明の機会を提供する。幅広いラジオパートナーと協力して、そのコンテンツは9月いっぱい世界各地に放送され、ソーシャルメディアにもアップ

*気候週間にマースの米国体験:マースはHubのインタラクティブ展示によって、多様な製品ポートフォリオをつくり出す素材の持続的調達に対するコミットメントを紹介する。入場者はマースの再生可能エネルギー処理、ペットにとってよりよい都市をつくり出し、Sustainable in a Generation Planを米国で実現する方法について、多くを学ぶことが可能

*小規模農家の動画シリーズ:マースは、従来のコモディティー調達手法を転換する当初の努力、バリューチェーン内の小規模農家に対するコミットメントを描く短編動画シリーズをリリースする。動画は米、ミント、バニラなど主要素材に注目

▽マース・インコーポレイテッド(Mars, Incorporated)について

マース・インコーポレイテッドは1世紀余りの歴史を持つ株式非公開の家族経営企業であり、人々やペット用のさまざまな製品を製造し、サービスを提供している。売上高が350億ドル超の同社は、M&M's(R)、スニッカーズ(R)、TWIX(R)、MILKY WAY(R)、DOVE(R)、ペディグリー(R)、ロイヤルカナン(R)、ウィスカス(R)、EXTRA(R)、ORBIT(R)、5(TM)、SKITTLES(R)、UNCLE BEN'S(R)、MARS DRINKS、COCOAVIA(R)という世界的に最も愛されているブランドを製造する世界的ビジネスである。マースはまた、BANFIELD Pet Hospitals、Blue Pearl(R)、VCA(R)、Pet Partners(TM)を含む獣医療サービスを提供している。バージニア州マクリーンに本拠を置くマースは80カ国以上で事業を展開している。10万人超の従業員はマースの5原則 - 品質、責任、互恵、効率、自由 - を実践することにより、全てのパートナーに向け価値を創造し、日々誇りに思う成長をもたらしている。

マースの詳細はwww.mars.com を参照。Facebook(https://www.facebook.com/Mars/ )、Twitter (https://twitter.com/MarsGlobal )、LinkedIn(https://www.linkedin.com/company-beta/1544/ )、YouTube(https://www.youtube.com/user/Mars )でフォローできる。

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Photo - https://mma.prnewswire.com/media/745989/Mars_Vanilla_Preparation_Centre_Madagascar.jpg

ソース:Mars, Incorporated

▽問い合わせ先

Kimberly West

Kimberly.West@effem.com

▽編集者注意

国連総会/ニューヨーク市気候週間期間中、マースの役員が現場でインタビューに応じ、10億ドルのSIGプラン、ビジネス変革、行動を促す業界、NGOとの協力について討議する。プランの詳細はwww.SustainableInAGeneration.com を参照。関連写真、ビデオのダウンロードはhttps://marspresscenter.com を参照。

Mars Changing How It Does Business One Year From Launch Of $1B Sustainable In A Generation Plan

PR75273

MCLEAN, Virginia, Sept. 19, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     - CEO Grant F. Reid says Mars is committed to "changing the trajectory of

how we do business" on a range of issues—including climate change and poverty.

    - Mars will aim to fix the 'broken' global supply chains through

investment, organizational change, a focus on key raw materials and industry

collaboration.

    - Mars leaders will call for industry collaboration at a range of events

including speaking engagements during the UN General Assembly/Climate Week NYC,

and an interactive exhibit during Climate Week NYC.

Mars is changing how it does business—one year from the launch from its

'Sustainable in a Generation' Plan.

Video - https://mma.prnewswire.com/media/745991/Mars.mp4

It comes after Mars CEO Grant F. Reid last year warned that the "global supply

chain is broken," and business needed to make a "huge step change" in order to

deliver on the climate targets agreed in Paris and the UN Sustainable

Development Goals.

By focusing on what is broken, Mars is exploring how companies can work with

governments, NGOs and other stakeholders to create solutions. The company is

starting the change in its own supply chains by:  

    -- Investing in its Sustainable in a Generation Plan: Mars is investing $1

       billion over the next few years to accelerate progress against urgent

       threats.

    -- A new sourcing strategy: the company will move away from a traditional

       commodity approach, changing the way it sources key agricultural

       materials to help address key sustainability challenges - including GHG

       emissions, water stress, land use, human rights and income. It will

       initially focus on 10 key ingredients where the impact is greatest,

       including cocoa, fish, rice, and mint, among others.

    -- Putting sustainability at the core of our business: Mars is combining

       procurement and sustainability to bring sustainability into the core of

       the business and to balance decision-making.

    -- Deepening collaboration: to deliver change at scale, there is a focus on

       deepening existing industry collaboration and NGO partnerships, and on

       starting new ones.

Speaking ahead of the UN General Assembly (UNGA)/Climate Week NY, and on the

heels of the Global Client Action Summit (GCAS) in San Francisco, Grant F. Reid

said: "I am deeply invested in our plan to change the trajectory around how we

do business. We continue to see a range of issues facing our global community -

including climate change, poverty, obesity and water stress. Incremental

improvement will not be enough. We must take action together. Mars has

committed to working with governments, NGOs and industry leadership groups,

like the Consumer Goods Forum, to make measurable differences - and to create a

healthy planet on which all people can thrive.

"Collaboration is critical if we are to accelerate how we address the

challenges facing us today."

Chief Procurement and Sustainability Officer Barry Parkin said: "The

transformation of supply chains is necessary across most of the materials we

used to call commodities. In fact, I believe we're seeing the end of the

commodities era, where materials used to be sourced from largely-unknown

origins and bought purely for price on a transactional basis.

"The future will require sourcing from known origins and in many cases known

farms, with price and sustainability impacts evaluated side by side and

generally from longer term partnership arrangements with fewer suppliers. We

have started to make this shift."

He added: "This first year for us has been about accelerating what is already

working starting with the transformation of our raw material supply chain,

building critical partnerships and testing new approaches. The next few years

will see a significant scaling up of our activity and impact on the ground."

The commitment is to be brought to life with a program of events in September.

The program of coordinated activities during September reflects Mars'

sustainability commitments and ambitions. It includes:

    -- Significant presence at key September events—during UNGA/Climate Week in

       New York, Mars leaders will take part in panel discussions and speaking

       events focused on tackling the urgent threats facing the planet and its

       people:

              - Mars Chairman Stephen Badger at the Climate Week NYC Opening

                Ceremony; Board Director and Vice President, Mars Sustainable

                Solutions Frank Mars at a UN Global Compact event

              - Speaking roles and panels with Andy Pharoah, Vice President,

                Corporate Affairs, Strategic Initiatives and Sustainability;

                Mars Chief Procurement and Sustainability Officer Barry Parkin;

                Vice President, Global Human Rights Marika McCauley Sine; and

                Global Vice President for Sustainability Kevin Rabinovitch,

                among others

       -- Launch of the 'Climate Calling' radio station partnership with

          Project Everyone—Mars has partnered with Project Everyone, the not

          for-profit organization that pushes for urgent progress on the UN's

          Global Goals, on a "pop-up" radio station — offering business leaders

          and thinkers an opportunity to share their views on environmental

          progress. Working with a range of radio partners, the content will be

          broadcast globally and across social media throughout September.

       -- Mars U.S. experience at Climate Week - through an interactive exhibit

          at the Hub, Mars will showcase its commitment to sustainably sourcing

          the ingredients that make up its diverse product portfolio. Attendees

          can learn more about the company's renewable energy progress, work to

          create better cities for pets and how the Sustainable in a Generation

          Plan comes to life in the U.S.

       -- Video Series on smallholder farmers - Mars will release a series of

          short films demonstrating initial efforts to transform the

          traditional commodity approach - and commitments to smallholder

          farmers in our value chain. Films look at key ingredients including

          rice, mint and vanilla.

About Mars, Incorporated

Mars is a family-owned business with more than a century of history making

diverse products and offering services for people and the pets people love.

With more than $35 billion in sales, the company is a global business that

produces some of the world's best-loved brands: M&M's(R), SNICKERS(R), TWIX(R),

MILKY WAY(R), DOVE(R), PEDIGREE(R), ROYAL CANIN(R), WHISKAS(R), EXTRA(R),

ORBIT(R), 5(TM), SKITTLES(R), UNCLE BEN'S(R), MARS DRINKS and COCOAVIA(R). Mars

also provides veterinary health services that include BANFIELD Pet Hospitals,

Blue Pearl(R), VCA(R) and Pet Partners(TM). Headquartered in McLean, VA, Mars

operates in more than 80 countries. The Mars Five Principles - Quality,

Responsibility, Mutuality, Efficiency and Freedom - inspire its more than

100,000 Associates to create value for all its partners and deliver growth they

are proud of every day.

For more information about Mars, please visit www.mars.com. Join us on Facebook

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SOURCE  Mars, Incorporated

CONTACT:  Kimberly West, Kimberly.West@effem.com / NOTES TO EDITORS: Mars

executives will be on the ground and available for interviews during

UNGA/Climate Week to discuss Mars' $1 billion SIG plan, and business changes

and collaboration with industry and NGOs to drive action. To find out more

about the plan, visit: www.SustainableInAGeneration.com. To download supporting

images and video, visit: https://marspresscenter.com.  

  

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