マースが新たなカカオのサステナビリティ戦略を開始
マースが新たなカカオのサステナビリティ戦略を開始
AsiaNet 75258 (1641)
【シカゴ2018年9月19日PR Newswire=共同通信JBN】
*Mars Wrigley Confectioneryは小規模農家を野心的な戦略の中心に据える
100年以上の歴史を持つチョコレートメーカーで世界有数のカカオのバイヤーであるMars Wrigley Confectioneryは19日、同社のカカオ・サプライチェーンを全面的に見直す新たな計画を開始した。
Photo -
https://mma.prnewswire.com/media/745536/Mars_Cocoa_for_Generations_graphic.jpg
「Cocoa for Generations(何世代にもわたるカカオ)」と呼ばれるこの計画は、小規模農家の利益を中心に据え、子供たちと森林の保護を支援し、カカオ農家とカカオ生産コミュニティーが繁栄するための道筋を創出する。Cocoa for Generationsは10年間に10億ドルの投資による支援を受け、マースが昨年発表した「Sustainable in a Generation Plan」投資への追加である。
Mars Wrigley Confectioneryのカカオ担当グローバル・バイスプレジデントのジョン・エーメント氏は「40年近くにわたって当社は持続可能なカカオ生産を実現するために取り組んできた。およそ18万人の農業従事者の持続可能性認証取得などの前進を遂げてきたが、われわれの前進のペースとカカオ部門全般のペースにいらだちを覚えている。われわれはすべての答えを持っているわけではないが、最初のステップは農家を当社の熱望と活動の中心に据えることだ。当社は『Cocoa for Generations』を確かなものとするために他者を刺激し協力する計画である」と述べた。
顕著な前進にもかかわらず、農家は収入や生活状況の面で適切なペースでの改善を経験していない。子供たちは危険な条件下での労働を続け、森林保護区での栽培によって森林破壊が進んでいる。マースは、業界、市民社会、政府がものの見方と行動を変えなければならないと考え、カカオ農家とその家族、コミュニティーが繁栄するための道筋を創出する新しいアプローチを取る。
「Cocoa for Generations」は2つの柱から成る:
▽Responsible Cocoa Today(今日の責任あるカカオ)
最初の柱によって、マースは2025年までに、Responsible Cocoaプログラムで調達するカカオの100パーセントを全世界で責任ある調達によるものにし、かつトレーサブル(生産履歴の追跡可能)なものにすることを目指す。Responsible Cocoaとは、森林破壊、児童労働および農家の収入向上に取り組むシステムを備えていることを意味する。
特に、マースは当社のResponsible Cocoaプログラムに加わっている農園から、カカオを供給する農園の衛星利用のGPS位置情報の提供を受け、カカオが森林保護区で生産されたものでないとの確信を得られることを期待している。マースはサプライヤーおよび認証機関と協力し、Responsible Cocoaサプライチェーンで展開している児童労働監視・改善プログラム(CLMRS)を強化し、学校へのアクセスと質に重点を置いてカカオ生産コミュニティーの教育向上を支援し続ける。
さらに、マースはパートナーと協力し、責任ある方法で生産されたカカオに対して当社が支払うプレミアム(奨励金)について、農家がより高い割合を受け取ることを保証するよう、プレミアムのモデルを全面的に見直すことを確かなものとする。マースは農家の収入増が可能となるよう、さらなる部門全体の変化とパートナーシップを探究し促進する。
マースのカカオへの新たなアプローチは、現行の認証基準と慣行の水準を上回るもので、2009年にマースが示した当初のコミットメントからの大きな変化である。
この新たなアプローチを実施しながら、マースはレインフォレスト・アライアンス(Rainforest Alliance)とフェアトレード(Fairtrade)との現行の認証カカオのレベルを維持し、カカオ部門全体の水準を引き上げるために実施を強化し続ける双方の機関に協力する。個々の農業者を団体や協同組合に組織し、認証を受けた農業者団体にトレーニングを提供し経営システムを実施するという双方の認証機関の取り組みをマースは称賛し、監査管理、児童労働監視、トレーサビリティおよび農業者に支払われるプレミアムの改善のために協力することにコミットしている。さらに測定可能な取り組みがなされ、マースはこれらの新しくより強力なアプローチの対象となるカカオの量を増やし続ける。
フェアトレードは「マースがカカオの持続可能性のいかなる野心的な計画の中心においても小規模農家の役割を認識していることをたたえる。これらの農家の収入に前進が見られなければ、業界全体の変化は不可能だ。われわれは課題についてのリーダーシップをこのような形で示すより多くの企業を必要としている。そのため、マースと協力し続けるという見通しに心を躍らせており、農家を最優先しながら企業により多くをもたらす方法でわれわれの影響を拡大していきたい」と述べた。
レインフォレスト・アライアンスのSustainable Supply Chains部門責任者ブリッタ・ワイス・ビサング氏は「農業従事者とその家族、森林のための変化が必要だということにはみんなが賛成できる。カカオ生産者へのコミットメントを深化させ、現地での行動に大きな変革が必要だということを認識しているマースをたたえる。マースとの関係を促進することを心待ちにしているが、それはわれわれの新たな戦略と足並みが揃ったものであるためだ。その戦略は生産者、NGO、企業および政府との協力に一層の重点を置くものである」と述べた。
▽Sustainable Cocoa Tomorrow(明日の持続可能なカカオ)
2本目の柱によって、マースは農家の収入と生活に大きな変化を起こすことが可能だと明示することを期待する。7万5000のカカオ農家およびカカオのサプライヤーから成る最初の世界的なグループと提携し、マースは、収穫と収入の多様性、ジェンダープログラム、村と貯蓄・融資モデルおよび農園開発計画を通じて、生産性、収入、回復力および全体的な持続可能性を向上する方法を試す計画である。
同時に、マースは業界、政府、他の市民社会のパートナーと協力し、共通のソリューションとカカオ農家にとって互恵となる結果を求める。マースは、競合他社、サプライヤーと非競争的に協力することを続け、World Cocoa Foundation(世界カカオ財団)とそのCocoaAction(カカオ・アクション)プラットフォームおよびInternational Cocoa Initiative(国際カカオイニシアチブ)などの業界フォーラムを通じて共通の学習を加速する。
▽マース・インコーポレイテッド(Mars, Incorporated)について
マース・インコーポレイテッドは1世紀余りの歴史を持つ株式非公開の家族経営企業であり、人々やペット用の様々な製品を製造し、サービスを提供している。売上高が350億ドル超の同社は、M&M's(R)、スニッカーズ(R)、TWIX(R)、MILKY WAY(R)、DOVE(R)、ペディグリー(R)、ロイヤルカナン(R)、ウィスカス(R)、EXTRA(R)、ORBIT(R)、5(TM)、SKITTLES(R)、UNCLE BEN'S(R)、MARS DRINKS、COCOAVIA(R)という世界的に最も愛されているブランドを製造する世界的企業である。マースはまた、BANFIELD(R)Pet Hospitals、Blue Pearl(R)、VCA(R)、Pet Partners (TM)を含む獣医療サービスを提供している。バージニア州マクリーンに本拠を置くマースは80カ国以上で事業を展開している。10万人超の従業員はマースの5原則 - 品質、責任、互恵、効率、自由 - を実践することにより、すべてのパートナーに向け価値を創造し、日々、誇りに思う成長をもたらしている。
マースの詳細はwww.mars.com を参照。Facebook(https://www.facebook.com/Mars/ )、Twitter(https://twitter.com/MarsGlobal )、LinkedIn(https://www.linkedin.com/company-beta/1544/ )、Instagram(https://www.instagram.com/marsglobal/ )、YouTube(https://www.youtube.com/user/Mars )でフォローできる。
ソース:Mars, Incorporated
▽編集者への注
計画に関する詳細は以下を参照:
▽問い合わせ先
Michelle O'Neill
Michelle.oneill@effem.com
Mars.cocoa@effem.com
Mars Launches New Cocoa Sustainability Strategy
PR75258
CHICAGO, Sept. 19, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- Mars Wrigley Confectionery puts smallholder farmers at the center of its
ambitious strategy
Mars Wrigley Confectionery, a maker of chocolate for more than 100 years and
one of the world's largest buyers of cocoa, today launched a new plan for
overhauling its cocoa supply chain.
Photo -
https://mma.prnewswire.com/media/745536/Mars_Cocoa_for_Generations_graphic.jpg
Called Cocoa for Generations, the plan places the interest of the smallholder
farmer at its center, helps to safeguard children and forests, and creates a
pathway for cocoa farmers and cocoa-growing communities to thrive. Cocoa for
Generations is backed by an investment of $1 billion over 10 years and is
incremental to the Sustainable in a Generation Plan investment Mars announced
last year.
"For nearly 40 years we've been working to achieve sustainable cocoa
production," said John Ament, Global Vice President - Cocoa, Mars Wrigley
Confectionery. "While we've made progress, including reaching nearly 180,000
farmers with sustainability certification, we are impatient with our pace of
progress and of the cocoa sector overall. We don't have all the answers but our
first step is to put the farmer at the center of our ambitions and actions. We
plan to inspire others and work together to ensure Cocoa for Generations."
Despite significant progress, farmers haven't experienced improvements in their
incomes or living conditions at an adequate pace. Children continue to labor in
hazardous conditions and deforestation continues with farming occurring in
protected forest areas. Mars believes a step change is needed where business,
civil society and government must think and act differently, and take a new
approach that creates a pathway for cocoa farmers, their families, and
communities to thrive.
Cocoa for Generations consists of two pillars:
Responsible Cocoa Today
Through its first pillar, Mars aims to have 100 percent of its cocoa from the
Responsible Cocoa program responsibly sourced globally and traceable by 2025.
Responsible Cocoa means having systems in place to address deforestation, child
labor and higher incomes for farmers.
Specifically, Mars expects farms that are part of our Responsible Cocoa program
to provide satellite based GPS locations for farms that supply its cocoa so
that we have assurances that such cocoa does not come from protected forest
areas. Mars will work with suppliers and certifiers to enhance the child labor
monitoring and remediation programs (CLMRS) deployed in its Responsible Cocoa
supply chain, and continue to help improve education in cocoa-growing
communities, with a focus on access to and quality of schools.
In addition, Mars will work with partners to ensure that the model for premiums
the company pays for responsibly-produced cocoa is overhauled to ensure that
farmers receive a higher share of the premium. Mars will explore and encourage
further sector-wide changes and partnerships that can bring about increased
income for farmers.
Mars' new approach to cocoa goes beyond the current level of certification
standards and practices and is a step change from the initial commitment Mars
made in 2009.
While this new approach is implemented, Mars will maintain its current
certified cocoa levels with the Rainforest Alliance and with Fairtrade and work
with both organizations as they continue to strengthen implementation to raise
the bar across the cocoa sector. Mars applauds both certification
organizations' efforts to organize individual farmers into groups and
cooperatives, providing training and implementing management systems in
certified farmer groups, and is committed to collaborate with them to improve
audit controls, child labor monitoring, traceability and premiums paid to
farmers. As further measurable efforts are made, Mars will continue
transitioning its cocoa volumes to these new and stronger approaches.
Fairtrade says: "We applaud Mars for recognizing the role of the smallholder
farmer at the heart of any ambitious plan in cocoa sustainability. Without
progress on incomes for these farmers, sector-wide transformation is not
possible. We need more companies showing leadership on issues in this way,
which is why we are excited at the prospect of continuing to work with Mars to
grow our impact in a way that delivers more for the company, whilst putting
farmers first."
Rainforest Alliance says: "We can all agree there needs to be a change on the
ground for farmers, their families and forests," said Britta Wyss Bisang, Chief
of Sustainable Supply Chains for the Rainforest Alliance. "We commend Mars for
deepening their commitment to cocoa producers, and for recognizing that
step-change in action on the ground is needed. We look forward to furthering
our relationship with Mars as this is well aligned with our new strategy, which
puts more focus on collaboration between producers, NGO's, companies and
governments."
Sustainable Cocoa Tomorrow
Through its second pillar, Mars hopes to demonstrate that a step-change in
farmer income and livelihoods is possible. In partnership with an initial
global group of 75,000 cocoa farming families and cocoa suppliers, Mars plans
to test ways to increase productivity, income, resilience, and overall
sustainability through crop and income diversification, gender programs,
village and savings and loan models and farm development plans.
In parallel, Mars will work with the industry, governments and other
civil-society partners to seek shared solutions and mutually-beneficial results
for cocoa farming families. Mars will continue to collaborate pre-competitively
with its peers and with suppliers to accelerate shared learning via industry
forums including the World Cocoa Foundation and their CocoaAction platform and
the International Cocoa Initiative.
About Mars, Incorporated
Mars is a family-owned business with more than a century of history making
diverse products and offering services for people and the pets people love.
With more than $35 billion in sales, the company is a global business that
produces some of the world's best-loved brands: M&M's(R), SNICKERS(R), TWIX(R),
MILKY WAY(R), DOVE(R), PEDIGREE(R), ROYAL CANIN(R), WHISKAS(R), EXTRA(R),
ORBIT(R), 5(TM), SKITTLES(R), UNCLE BEN'S(R), MARS DRINKS and COCOAVIA(R). Mars
also provides veterinary health services that include BANFIELD Pet Hospitals,
Blue Pearl(R), VCA(R) and Pet Partners(TM). Headquartered in McLean, VA, Mars
operates in more than 80 countries. The Mars Five Principles - Quality,
Responsibility, Mutuality, Efficiency and Freedom - inspire its more than
100,000 Associates to create value for all its partners and deliver growth they
are proud of every day.
For more information about Mars, please visit www.mars.com. Join us on Facebook
(https://www.facebook.com/Mars/), Twitter (https://twitter.com/MarsGlobal),
LinkedIn (https://www.linkedin.com/company-beta/1544/), Instagram
(https://www.instagram.com/marsglobal/) and YouTube
(https://www.youtube.com/user/Mars).
NOTES TO EDITORS: To find out more about the plan, visit:
CONTACT: Michelle O'Neill, Michelle.oneill@effem.com, Mars.cocoa@effem.com
SOURCE: Mars, Incorporated
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。