IARDが業界の新たな責任の新基準設定で世界の有名デジタルプラットフォームと協力
IARDが業界の新たな責任の新基準設定で世界の有名デジタルプラットフォームと協力
AsiaNet 75306 (1654)
【ロンドン2018年9月20日PR Newswire=共同通信JBN】本日、われわれは責任ある飲酒国際連盟(International Alliance for Responsible Drinking、IARD)を形成する大手ビール、ワイン、スピリッツ企業11社と大手グローバルインターネットプラットフォーム4社のFacebook、Snapchat、Twitter、YouTubeの間に結ばれた独自のパートナーシップを発表する。
Logo: https://mma.prnewswire.com/media/715226/IARD_Logo.jpg
世界で最もよく知られる幾つかのブランドの管理者として、われわれはこの産業への責任に高い基準を設け、それに従って行動するという決意で一致団結している。
自分たちの事業を推進する革新的で草分け的な考え方を協力して活用することにより、われわれはソーシャルメディアにあるビール、ワイン、スピリッツの広告における責任の新基準を実現するために、さらに達成できることがあると分かっている。
このような妥協しない基準を設定するために、われわれは協力して以下を行う:
*ビール、ワイン、スピリッツに関するマーケティングコミュニケーションがこれらの商品を合法的に購入できる成人を対象とするよう、最新式の安全対策がなされていることを確実にする
*未成年者がこのような広告を見る危険をさらに減少させるために変更できることを探る
*アルコールの広告を見るかどうかについて人々がもっと自分で決めることができ、アルコール商品広告の受取りを拒否できる方法を探る。われわれは異なる文化的背景を尊重し、ソーシャルメディアでビール、ワイン、スピリッツメーカーからのマーケティングコミュニケーションを目にしたくない人がいるということを認める。
われわれはこのパートナーシップに個々の企業の枠を超える可能性があり、幅広いプラットフォームおよび広告主にわたって変化を起こすことができ、それが最終的には責任を持って宣伝したいという何千もの事業やデジタルプラットフォームを毎日使用する何十億人もの人の役に立つと信じている。
共同声明へのリンク:https://bit.ly/2xkXyf2
責任ある飲酒国際連盟(The International Alliance for Responsible Drinking、IARD)は、世界中の有害な飲酒に対処し、飲酒を選ぶ人々の間で責任ある飲酒を促進することに専念する非営利団体である。IARDは、アルコールの有害な使用を減らすためのソリューションの一部となるという共通の目的の下に、ビール、ワイン、スピリッツの規制を受けたアルコール業界の全ての部門からのメンバー企業によってサポートされている。メンバーシップおよび活動内容の詳細については、http://www.iard.org を参照。
ソース:IARD - International Alliance for Responsible Drinking
IARD - International Alliance for Responsible Drinking: Leading Beer, Wine, and Spirits Producers Have Joined Forces With Some of the World's Prominent Digital Platforms to Set and Deliver New and Robust Standards of Responsibility for Their Wider Industries
PR75306
LONDON, September 20, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Today, we announce a unique partnership between the eleven leading beer,
wine, and spirits companies that form the International Alliance for
Responsible Drinking (IARD), and four of the leading global Internet platforms:
Facebook, Snapchat, Twitter and YouTube.
(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/715226/IARD_Logo.jpg )
As stewards of some of the world's most known brands, we are united in our
determination to set and live up to high standards of responsibility for our
industries.
By working together and leveraging the innovative and pioneering mindsets
that drive our businesses, we know we can achieve more to deliver new standards
of responsibility in the advertising of beer, wine and spirits across social
media.
To establish these robust standards, we will work together to:
- ensure the most-up-to-date safeguards are used so that marketing
communications relating to beer, wine and spirits are directed to those adults
who can lawfully buy these products;
- explore what changes can be made to further diminish chances of those
underage seeing this advertising and
- explore ways people can have greater control over whether they see
alcohol advertising and opt out of receiving advertisements for alcohol
products. We respect different cultural backgrounds and recognize that there
are people who do not wish to see marketing communications from beer, wine and
spirits producers on their social media.
We believe our partnership has the potential to go beyond our individual
companies and could create change across a range of platforms and advertisers,
ultimately benefiting the thousands of businesses who want to advertise
responsibly and the billions of people who use digital platforms every day.
Link to communique: https://bit.ly/2xkXyf2
The International Alliance for Responsible Drinking (IARD) is a
not-for-profit organization dedicated to addressing harmful drinking worldwide
and promoting responsible drinking, amongst those who choose to drink. IARD is
supported by its member companies from all sectors of the regulated alcohol
industry - beer, wine, and spirits - in their common purpose of being part of
the solution to reducing the harmful use of alcohol. For more information on
our membership and what we do, please visit http://www.iard.org.
SOURCE: IARD - International Alliance for Responsible Drinking
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