今年の世界コーヒーの日は、友情をこの上なく大切に

Julius Meinl Coffee

今年の世界コーヒーの日は、友情をこの上なく大切に

AsiaNet 75326 (1669)

【ロンドン2018年9月24日PR Newswire=共同通信JBN】

世界的な「Meet With A Poem」の構想は、詩を活用して人々を再び結びつける

ますます進むデジタル世界の中で、人々が有意義なつながりを感じることを手助けしようと、ウィーンのコーヒー焙煎家ユリウス・マインルは、毎年恒例のMeet With A Poemイニシアチブを通して、人々が友情を大切に育むことを勧めている。

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(Photo:

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10月1日の世界コーヒーの日(World Coffee Day)に25カ国以上で、消費者は友人と会ってコーヒーか紅茶を飲みながら独創的な表現手段として詩を活用することで彼らの友情を温めるよう招待される。

スワイプとクリックによって現在規定されているコミュニケーションで、われわれの友情は大きく損なわれ、それは主としてアプリとネットワーク・サイト上に存在している。さらに、画面を見ている時間はわれわれが人間的な結びつきを体験するやり方に劇的な影響を与え、オンライン・コミュニケーションでわれわれは往々にして孤独感を味わう。今、われわれは常にオンのコネクティビティーを標準化する文化から劇的に離れ、これによって友人らとのリアルタイムの情報交換をスケジュールする必要があることに気付くことになる。

ユリウス・マインルのユニークなイニシアチブは、生活の中でより詩的で創造的な機会を育む糧として紅茶かコーヒーを楽しむことで、人々が一緒に、詩をもっとつくることを呼び掛けている。

Meet With A Poem構想は、人々が「現実の生活の中」で集まることを支援することを目指している。アイディアは単純で、世界コーヒーの日に、友情関係をオフライン(実世界)に引き戻してコーヒーハウスで会う人たちに、彼らがどうやって出会ったかを説明する物語か詩を共同執筆することと全て引き換えに、ユリウス・マインルの店舗で2人目が無料になる割引券が与えられる。消費者は、その詩が歌に取り入れられるチャンス付きで、彼らの詩の写真をソーシャル・メディアで共有するよう求められる。

ユリウス・マインルのグローバルアンバサダー、プラチナ・アルバムのシンガー・ソングライターでコーヒー愛好家のジェイピー・クーパーは作詞と詩を引き合いに出し、自身を表現するには文書によるコミュニケーションの重要性を知っている。彼は「ソーシャル・メディアが私たちに書きかけの文章と顔文字でコミュニケートするよう働きかけて、私たちにつながっているという誤った感覚を与えることはよく知られている」と語った。

この次のキャンペーンのために、ジェイピー・クーパーは、リアーナ、ジェシー・Jやジェイソン・デルーロといった大物歌手のセッション・ミュージシャンである、長年の友人で音楽プロデューサーのハナー5世とパートナーを組むだろう。

参加方法を知るためには、meinlcoffee.com を、ソーシャル・カンバセーションは以下を利用のこと: #MeetWithAPoem #PoetryForChange

ソース:Julius Meinl Coffee

Make the Ultimate Investment in Friendship This World Coffee Day

PR75326

LONDON, September 24, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/--

      Global 'Meet With A Poem' initiative enables people to re-connect using

poetry

    In a bid to help people harbour meaningful connections in an increasingly

digital world, Viennese coffee roasters Julius Meinl is encouraging people to

invest in their friendships with its annual Meet With A Poem initiative.

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    Taking place in over 25 countries on World Coffee Day (October 1st),

consumers are invited to meet a friend over a coffee or tea and rekindle their

friendship using poetry as a creative outlet for expression.

    With communication now defined by swipes and clicks, our friendships are

taking a toll,  existing primarily on apps and networking sites. Yet online

communication often leaves us feeling isolated, with screen time dramatically

affecting how we experience human connection. Now, we are beginning to see a

dramatic shift away from a culture that standardises always-on connectivity and

with this comes an awareness to schedule real-time catch-ups with friends.

    Julius Meinl's unique scheme is encouraging people to come together and

bring more poetry into the world, by using tea or coffee as the fuel to ignite

more poetic and creative moments in life.

    The Meet With A Poem initiative aims to help bring people together "in real

life". The idea is simple, on World Coffee Day, those who take their friendship

offline and meet in coffee houses can claim a 2-for-1 coffee at Julius Meinl

locations- all in exchange for co-writing a story or poem explaining how they

met. Consumers are invited to share a photo of their poem on social media to be

in with the chance of having their poem turned into a song.

    Julius Meinl's global ambassador, platinum-selling singer-songwriter and

coffee lover, JP Cooper knows the importance of written communication to

express oneself- drawing parallels with song writing and poetry. He comments:

"It's no secret that social media gives us a false sense of connectedness,

encouraging us to communicate in half-written sentences and emoticons.

    For this next campaign, JP Cooper will be partnering with his long-term

friend and music producer, Hannah V, the session musician behind major

powerhouses such a Rihanna, Jessie J and Jason Derulo.

    To find out how you can take part, visit meinlcoffee.com. Follow the social

conversations using #MeetWithAPoem #PoetryForChange.

SOURCE: Julius Meinl Coffee

  

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