オートモビリティーLAがTop Ten Automotive Startup Competitionのスポンサー、審査委員、賞を発表
オートモビリティーLAがTop Ten Automotive Startup Competitionのスポンサー、審査委員、賞を発表
AsiaNet 75460 (1741)
【ロサンゼルス2018年9月27日PR Newswire=共同通信JBN】
*アウディとURBAN-Xが第5回Startup Competitionのサポーティングスポンサーになる
*今年のグランプリ優勝者は賞金1万5000ドルを現金で受け取る
ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)(https://laautoshow.com/ )(LAオートショー(R))のオートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))(https://automobilityla.com/ )は27日、シリコンバレーでトップのアクセラレータープログラムの1つPlug and Play(https://www.plugandplaytechcenter.com/)とSirius XMが2018 Top Ten Automotive Startups Competition(TM)(2018年トップ10自動車新興企業コンペ)を提供すると発表した。
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SiriusXM(R)(https://www.siriusxm.com/ )の新しいコネクテッドカー購読サービスであるConnected Vehiclesは、Plug and PlayおよびSirius XM(Top Ten)が提供する2018 Top Ten Automotive Startups Competition(TM)のスポンサーである。さらにアウディ(https://www.audiusa.com/ )およびMINIとUrban USが製造したURBAN-X(TM)(https://www.urban-x.com/ )は、同コンペのサポーティングスポンサーとして登録した。
5回目となるTop Tenコンペは、アウディ、Plug and Play、ポルシェ・コンサルティング、Sansea Consulting、Sirius XM Connected Vehiclesなどを含む自動車およびテクノロジー部門の大手企業リーダーによって審査される。10月、審査委員は新興企業3社を選び、コンペを開始する。これらの企業はオートモビリティーLAの舞台でイノベーションをプレゼンテーションする。ライブプレゼンテーションに続き、委員会が入念に審査し、グランプリ優勝者を選ぶ。
グランプリ優勝者は現金1万5000ドルを獲得する。すべてのファイナリストはオートモビリティーLAで展示スペースを獲得するだけでなく、世界で最も影響力のある自動車メーカー、テクノロジー業界リーダー、開発者、投資家らに注目され知名度を上げることができる。
Top Tenは自動車テクノロジー新興企業がアイデアと高度なテクノロジーを著名な業界インフルエンサーおよび投資家にプレゼンテーションするプラットフォームを提供する。Top Ten参加者はモビリティー業界を推進する注目すべき前進と発表が可能となる。昨年のTop Ten優勝者であるスイスの拡張現実開発者WayRay(https://wayray.com/ )は最新のシリーズC資金調達ラウンドでポルシェ(https://www.porsche.com/usa/ )からの出資を確保し、総資金調達額が8000万ドルになった。2017年のTop TenファイナリストであるInnoviz Technologies(https://innoviz.tech/ )は同社のLiDARセンサーによって周囲の環境を「見る」ことができるレベル3-5自動運転車両を実現するために、現在BMWと提携している。
オートモビリティーLAおよびLAオートショーのテリ・テンニース執行副社長兼ゼネラルマネージャーは「Top Ten Automotive Startup Competitionはわれわれのショーにとって不可欠であり、今後もモビリティー業界を前進させる次世代の重要な新興企業を見つけ出す貢献を示していく。われわれは、自動車およびテクノロジーの分野に大きな変化をもたらそうとする世界中の企業からの優れた提案に興味を持ち続けている。われわれは今年の展示と、ショーの期間中およびその後に生まれる才能、アイデア、パートナーシップを見ることを期待している」と語った。
今年のTop Tenへの提案の提出は9月30日(日)に締め切られる。詳細な情報、応募についてはウェブサイトhttps://automobilityla.com/top-ten-startups を参照。
Plug and PlayおよびSirius XMが提供する2018 Top Ten Automotive Startups Competition(TM)は、オートモビリティーLA期間中の11月27日(火)にTechnology Pavilionで開催される。
オートモビリティーLAの詳細な情報、出席登録、ショーの公式プロバイダーによるホテル宿泊予約についてはウェブサイトhttp://www.automobilityla.com/ を参照。
会議パネル、インタビュー、炉辺談話を聞くには、CNETのティム・スティーブンスが主宰するオートモビリティーLAポッドキャストを以下からダウンロードするか、それを直接聞いていただきたい。https://itunes.apple.com/us/podcast/automobility-la/id1381587632?mt=2
▽ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)とオートモビリティーLA(AutoMobility LA)について
1907年創設のロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show、LA Auto Show(R))は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2016年に同ショーのプレス&トレード・デー(Press & Trade Days)がコネクテッドカー・エキスポ(Connected Car Expo、CCE)と統合され、テクノロジー業界と自動車業界を集めて、新しい製品と技術を発表、輸送とモビリティーの将来を取り巻く喫緊の問題を議論する業界初のトレードショー、オートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))になった。2018年のオートモビリティーLAは11月26-29日にLos Angeles Convention Centerで開催され、併せてメーカーの新車も披露される。2018年LAオートショーは11月30日-12月9日に一般公開される。オートモビリティーLAは、世界中から集まるメディアや業界の専門家の前で、新興の自動車会社がビジネスをし、画期的な新製品を公表し、戦略を発表する場である。LAオートショーはGreater L.A. New Car Dealer Associationの後援を得て、ANSA Productionsが運営する。最新のショー関連のニュース・情報はLAオートショーのTwitter(http://twitter.com/LAAutoShow )、Facebook(http://facebook.com/LAAutoShow )またはInstagram(https://www.instagram.com/laautoshow/ )をフォローし、アラート(http://www.laautoshow.com/ )に登録を。オートモビリティーLAに関する詳細はhttps://www.automobilityla.com/ を参照。オートモビリティーLAをTwitter(https://twitter.com/automobilityla?lang=en )、Facebook(https://www.facebook.com/automobilityla/ )、またはInstagram(https://www.instagram.com/automobilityla/ )でフォローを。オートモビリティーLAの新しいPodcastで過去のパネル、インタビュー、基調講演を聴くには(https://automobilityla.com/podcast/ )へ。
▽報道関係問い合わせ先
Sanaz Marbley/Devon Zahm
JMPR Public Relations, Inc.
+1 (818) 992-4353
smarbley@jmpr.com
dzahm@jmpr.com
ソース:Los Angeles Auto Show
AutoMobility LA Announces Sponsors, Judges And Prizes For Its Top Ten Automotive Startup Competition Presented By Plug And Play & Sirius XM
PR75460
LOS ANGELES, Sept. 27, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- Audi and URBAN-X Named as Supporting Sponsors of Fifth Annual Startup
Competition
- Grand Prize Winner This Year to Receive $15,000 in Cash
The Los Angeles Auto Show's (https://laautoshow.com/) (LA Auto Show(R))
AutoMobility LA(TM) (https://automobilityla.com/) today announced that Plug and
Play (https://www.plugandplaytechcenter.com/), one of Silicon Valley's top
accelerator programs, and SiriusXM
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/479829/LAAS___Logo.jpg
Connected Vehicles, a new connected car subscription service from SiriusXM(R)
(https://www.siriusxm.com/), are sponsors of its 2018 Top Ten Automotive
Startups Competition(TM) presented by Plug and Play and Sirius XM (Top Ten).
Additionally, Audi (https://www.audiusa.com/) and URBAN-X(TM)
(https://www.urban-x.com/) - built by MINI and Urban Us - have signed on as
supporting sponsors of the competition.
The fifth annual Top Ten competition will be judged by leaders from major
companies in the automotive and technology spaces, including Audi, Plug and
Play, Porsche Consulting, Sansea Consulting, and Sirius XM Connected Vehicles,
among others. In October, judges will select three startups to move forward in
the competition; the companies will present their innovations onstage at
AutoMobility LA. Following the live presentations, judges will deliberate and
select the grand prize winner.
The grand prize winner will win $15,000 in cash. All finalists will receive
exhibit space at AutoMobility LA, as well as publicity and exposure among some
of the world's most influential automakers, tech industry leaders, developers,
investors, and more.
Top Ten provides a platform for auto-tech startups to present their ideas and
advanced technology to prominent industry influencers and investors. Every
year, Top Ten alums go on to make noteworthy advancements and announcements
that further the mobility industry. Last year's Top Ten winner, Swiss augmented
reality developer WayRay (https://wayray.com/), secured an investment from
Porsche (https://www.porsche.com/usa/) during its current Series C funding
round, bringing the total value of its financing to $80 million. 2017 Top Ten
finalist, Innoviz Technologies (https://innoviz.tech/), is now working with BMW
to enable its Level 3-5 autonomous vehicles to "see" their surroundings with
its LiDAR sensors.
"The Top Ten Automotive Startup Competition is an integral part of our show and
continues to showcase our dedication to finding the next big startups that will
move the mobility industry forward," said Terri Toennies, Executive Vice
President and General Manager of AutoMobility LA and the LA Auto Show. "We
continue to be intrigued by the impressive submissions from companies around
the world that are looking to move the needle in the auto and tech space. We're
looking forward to this year's showcase and seeing the talent, ideas, and
partnerships that will take place during and after the show."
Submissions for this year's Top Ten close on Sunday, Sept. 30. For more
information or to apply, please visit
https://automobilityla.com/top-ten-startups.
The 2018 Top Ten Automotive Startups Competition(TM) presented by Plug and Play
and Sirius XM will take place in the Technology Pavilion during AutoMobility LA
on Tuesday, Nov. 27.
For additional information on AutoMobility LA, register to attend or to book
hotel accommodations with the show's official provider, please visit
AutoMobilityLA.com (http://www.automobilityla.com/).
Listen to conference panels, interviews and fireside chats, download and
tune-in to the AutoMobility LA podcast hosted by CNET's Tim Stevens:
https://itunes.apple.com/us/podcast/automobility-la/id1381587632?mt=2.
About the Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA
Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major
North American auto show of the season each year. In 2016, the show's Press &
Trade Days merged with the Connected Car Expo (CCE) to become AutoMobility
LA(TM), the industry's first trade show converging the technology and
automotive sectors to launch new products and technologies and to discuss the
most pressing issues surrounding the future of transportation and mobility.
AutoMobility LA 2018 will take place at the Los Angeles Convention Center Nov.
26-29, with manufacturer vehicle debuts intermixed. LA Auto Show 2018 will be
open to the public Nov. 30-Dec. 9. AutoMobility LA is where the new auto
industry gets business done, unveils groundbreaking new products and makes
strategic announcements in front of media and industry professionals from
around the globe. LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New Car Dealer
Association and is operated by ANSA Productions. To receive the latest show
news and information, follow the LA Auto Show on Twitter
(http://twitter.com/LAAutoShow), Facebook (http://facebook.com/LAAutoShow) or
Instagram (https://www.instagram.com/laautoshow/) and sign up for alerts at
http://www.laautoshow.com/. For more information about AutoMobility LA, please
visit https://www.automobilityla.com/ and follow AutoMobility LA on Twitter
(https://twitter.com/automobilityla?lang=en), Facebook
(https://www.facebook.com/automobilityla/) or Instagram
(https://www.instagram.com/automobilityla/). Listen to past panels, interviews,
and keynotes on AutoMobility LA's new podcast at
https://automobilityla.com/podcast/.
Media Contacts:
Sanaz Marbley/Devon Zahm
JMPR Public Relations, Inc.
+1 (818) 992-4353
smarbley@jmpr.com
dzahm@jmpr.com
SOURCE Los Angeles Auto Show
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