MINISO名創優品がテンセントとHillhouse Capitalから10億人民元の戦略的投資を獲得と正式発表

MINISO Japan

MINISO名創優品がテンセントとHillhouse Capitalから10億人民元の戦略的投資を獲得と正式発表

AsiaNet 75526 (1773)

【広州(中国)2018年10月1日PR Newswire=共同通信JBN】著名なリテール企業であるMINISO名創優品は9月30日、テンセント(Tencent)およびHillhouse Capitalとの間で総額10億人民元の戦略的投資契約を締結したと発表した。

これは、2013年の創業以来、MINISO名創優品の初の外部からの資金調達である。この5年間「High Quality and Low Price(高品質と低価格)」の事業理念を順守し、サプライチェーンの変革を通じ、MINISO名創優品はリテール分野で独自の新しいビジネスモデルを模索してきた。既にこれまでに世界中で3000店舗以上を開設し、顧客による約10億回に及ぶ来店と3億件の購入が行われた。MINISO名創優品は、目覚ましいスピードで拡大を続けており、新リテール時代の代表的な企業とみられている。

2015年、MINISO名創優品は国際化戦略を立ち上げ、海外市場の開拓を開始した。現在、世界中の3000を超えるMINISO名創優品店舗のうち1000店以上が70以上の国・地域に及ぶ海外店舗で、市場は依然急速に拡大している。MINISO名創優品の中期戦略目標は「100カ国に1万店を展開、売上高1000億人民元」である。すなわち2022年までに100カ国・地域に参入し、世界中で1万店を展開し、年間売上高1000億人民元を達成することである。

今回のテンセントとHillhouse Capitalからの戦略的投資の受け入れは、MINISO名創優品が3社協力によってもたらされる協調を高く評価しているためであり、3社はビッグデータ分析、スマートアウトレット、インテリジェントリテール、デジタルオペレーションなどでの協力を強化する。テンセントとHillhouse Capitalによる投資は、情報技術、キャピタルオペレーション、コーポレートガバナンスなどの能力を向上させることにより、MINISO名創優品の将来の発展に役立つ。この投資はまた、インテリジェントリテール分野でのレイアウトを拡張し、海外市場の拡大を加速させ、MINISO名創優品がその中期戦略目標を達成するのをサポートする。

テンセントは、中国のインターネット付加価値サービスの大手プロバイダーで、同国最大のソーシャル・ネットワーキング・プラットフォームを有している。強力なソーシャルプラットフォームとビッグデータ技術に基づき、テンセントはユーザーに多様なデジタルコンテンツを提供し、広告主が何億人もの中国の消費者に達するのを支援する。

Hillhouse Capitalは長期的な価値投資に特化した企業で、持続可能な長期的成長を生み出すことを目指している。Hillhouse Capitalは科学・技術イノベーションを通じ、世界中、特にアジアで、共に価値を創造する最高の起業家や経営チームを探し出すことにコミットしている。Hillhouse Capitalの投資は、TMT、医療、消費、コーポレートサービスなどの分野をカバーしており、株式投資のあらゆる段階に広がっている。

ソース:MINISO Japan

MINISO Officially Announced Winning Strategic Investment of CNY 1 Billion from Tencent and Hillhouse Capital

PR75526

GUANGZHOU, China, Oct. 1, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On September 30, a famous retail company, MINISO, announced that it has signed

a strategic investment agreement with Tencent and Hillhouse Capital for a total

of RMB 1 billion.

This is the first external financing of MINISO since its founding in 2013. In

the past 5 years, by adhering to the business philosophy of "High Quality and

Low Price" and through the transformation of the supply chain, MINISO has

explored a unique and novel business model in the field of retail. It has

opened more than 3,000 stores worldwide and around one billion visits and 300

million purchases have been made by its guests. MINISO is considered to be the

representative enterprise in the new retail era, with an impressive speed of

expansion.

In 2015, MINISO launched its internationalization strategy and started opening

up overseas markets. At present, more than 1,000 out of the over 3,000 MINISO

stores in the world are overseas stores, which are located in more than 70

countries and regions, and the market is still expanding rapidly. The

medium-term strategic goal of MINISO is "Opening 10,000 Stores in 100 Countries

with RMB 100 Billion Sales" - it will have entered 100 countries and regions by

2022, with an annual revenue of RMB 100 billion and 10,000 stores worldwide.

Accepting the strategic investment from Tencent and Hillhouse Capital this time

is mainly because MINISO values the coordination brought by the trilateral

cooperation, and the three companies will enhance cooperation in big data

analysis, smart outlets, intelligent retail, digital operation, etc. The

investment of Tencent and Hillhouse Capital will help the future development of

MINISO by improving its ability in terms of information technology, capital

operation, corporate governance, etc. The investment will also expand its

layout in the field of intelligent retail and accelerate overseas market

expansion, so as to help MINISO achieve its medium-term strategic goals.

Tencent is China's leading provider of Internet value-added service, with the

nation's largest social networking platform. Based on its strong social

platform and big data technology, Tencent provides its users with diversified

digital content and helps advertisers reach hundreds of millions of Chinese

consumers.

Hillhouse Capital is a company focused on long-term value investment, aiming at

creating sustainable long-term growth. Through scientific and technological

innovation, Hillhouse Capital is committed to looking for the best

entrepreneurs and management teams to create value together throughout the

world, especially in Asia. The investments of Hillhouse Capital cover areas

such as TMT, healthcare, consumption and corporate services, and span all

stages of equity investment.

Source: MINISO Japan  

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