CleverTapがOTT業界のベンチマークリポートを発表
CleverTapがOTT業界のベンチマークリポートを発表
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【サンフランシスコ2018年10月4日PR Newswire=共同通信JBN】
* OTTアプリのマーケティング担当者は、グローバルな業界標準に基づいて自社アプリのパフォーマンスを評価し、ユーザー継続率を改善するための提案の数々を利用できるようになる
モバイルマーケティングソリューションのリーディングプロバイダーであるCleverTapは4日、メディア・エンターテインメント(OTT)アプリ向け業界ベンチマークリポート(https://clevertap.com/insights/media-ott-apps-benchmarks-report/?utm_source=pr&utm_medium=reachout )のリリースを発表した。オーバーザトップ(OTT)ストリーミング業界は、近年劇的な普及を見ている。以前は考えられなかった方法でコンテンツが消費されている。増大を続け活況を呈するエンターテインメント需要に応えるため、何をどうすればユーザーに利用し続けてもらえるのかは、全てのメディアアプリチームが回答を迫られている問題である。
このベンチマークリポートでわれわれは、1億台以上のデジタルデバイスを持つ8000万人のユーザーが戻ってくる理由を見つけることを目指した。1つのライフサイクルステージから別のそれに移るユーザーフローを含めた、ユーザーのライフサイクル全体の統計を提供するためである。87億のデータポイントから知見を得たCleverTapのリポートは、将来有望なマーケティング担当者が、OTT業界で最も成功したいくつかのアプリを基準に評価を下す手助けをしてくれる。同リポートには、OTT企業がコンテンツの提供を最適化するのに役立つ、実績ある戦略と成功事例も含まれている。
CleverTapのマーケティング部門グローバルヘッドのアルミトラ・カルニク氏は「OTT分野では激しい競争があり、独占的コンテンツと優れた顧客体験の提供による差別化のニーズが一層高まっている。CleverTapのOTTベンチマークリポートは、モバイルマーケティング担当者が自社アプリのパフォーマンスを評価し、データに裏付けられたCleverTipsを使って各ステージの顧客を取り込み、アプリの収益を上げるのに欠かせない基準を提供するものだ」と語った。
CleverTapの電子メール配信パートナーの1つであるSendGridのエリオット・ゴールドウォーター事業開発・パートナーシップ部長は「マーケティング担当者がOTTアプリのパフォーマンスを分析しつつ、ユーザーの動向を監視するのは基本的なことだ。エンドツーエンド監視を怠れば、重要な問題が見落とされる可能性がある。CleverTapの業界ベンチマークリポートは、マーケティング担当者がその全体像に目を向け、ユーザーをその中心に据えることを可能にしてくれる。各ライフサイクルステージでの評価に必須のベンチマークとともに、次のステージに進むユーザーの割合とその期間のベンチマークも提供してくれる。こうした評価基準があることが、このリポートをユニークかつ、データに基づく仕事をしている全てのマーケティング担当者必携のものにしている」と語った。
メディア・エンターテインメント(OTT)向け業界ベンチマークへのアクセスは以下から。(https://clevertap.com/insights/media-ott-apps-benchmarks-report/?utm_source=pr&utm_medium=reachout )
▽CleverTapについて
CleverTapは、消費者ブランドがユーザーを生涯つなぎ留めておけるよう支援している。それは、オンライン、オフライン両チャネルから集めたユーザーデータを1つのプラットフォーム上に集約する強力なモバイルマーケティングソリューションである。毎日、何千ものブランドがCleverTapの機械学習モデルを活用し、マーケティング担当者が、オムニチャネル成長を促進するのに役立つ、差別化された顧客取り込み戦略を練り上げている。素晴らしい顧客体験の創造に役立つ実用的でリアルタイムの知見を活用し、有益な顧客関係を構築しよう。
スター、ソニー、ボーダフォン、ドミノ、DCコミックス、BookMyShow、DealsPlusなど8000を超すグローバルブランドがCleverTapを信頼し、各ブランドとユーザーをつなぎ、各モバイルアプリを育てる手助けをさせている。CleverTapの詳細については、clevertap.com にアクセスするか、FacebookとTwitterでフォローを。
CleverTapは、サニーベール、サンフランシスコ、ニューヨーク、ロンドン、ムンバイ、ベンガルールにオフィスを構えている。詳細については、CleverTapのウェブサイトを参照。あらゆる規模の企業が、より意味のある顧客関係をいかに構築しているかを知るには、当社のカスタマーページを参照。
▽プレス向け問い合わせ先
Ketan Pandit
PR for CleverTap
ketan@clevertap.com
ソース:CleverTap
CleverTap Releases OTT Industry Benchmark Report
PR75580
SAN FRANCISCO, Oct. 4, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- OTT app marketers can now benchmark their app's performance against global
industry standards and use recommendations to improve user retention
The leading provider of mobile marketing solution, CleverTap, today announced
the release of Industry Benchmark Report for Media and Entertainment (OTT) Apps
(
https://clevertap.com/insights/media-ott-apps-benchmarks-report/?utm_source=pr&utm_medium=reachout).
The over the top (OTT) streaming industry has seen tremendous adoption in
recent years. Content is consumed in ways that were unthinkable before. To
serve the growing demand of entertainment on the go, the question of how and
what will keep users engaged is one that every media app team needs to answer.
In this benchmark report, we set out to find what keeps 80 million users across
over 100 million devices coming back to provide stats across the user
lifecycle, including user flow from one lifecycle stage to another. Bringing
insights from 8.7 billion data points, this report from CleverTap helps growth
marketers benchmark against some of the most successful apps in the OTT
industry. The report also includes proven strategies and best practices to help
OTT companies optimize their content offerings.
Almitra Karnik, Global Head of Marketing at CleverTap said, "There's intense
competition in the OTT space, and thus the need to differentiate the offering
with exclusive content and a superior customer experience becomes all the more
important. CleverTap's OTT Benchmark Report provides the essential metrics that
mobile marketers can use to benchmark their app's performance and use
data-backed #CleverTips to help engage customers at each stage to grow their
app's revenue."
Elliot Goldwater, Director, BD & Partnerships at SendGrid – one of CleverTap's
email delivery partners, stated, "It is fundamental for marketers to monitor
the user journey while analyzing OTT app's performance. Unless monitored
end-to-end, key issues can get overlooked. CleverTap's Industry Benchmark
report enables marketers to look at this complete picture, keeping the user at
the center. Along with benchmarks for essential metrics at each lifecycle
stage, it provides benchmarks for the percent of users that advance to the next
stage, and in how long. These metrics make the report unique — and necessary
for every data-driven marketer to have."
The Industry Benchmark for Media and Entertainment (OTT) can be accessed here (
https://clevertap.com/insights/media-ott-apps-benchmarks-report/?utm_source=pr&utm_medium=reachout).
About CleverTap
CleverTap helps consumer brands retain their users for life. It is a powerful
mobile marketing solution that brings together user data from online and
offline channels on one centralized platform. Everyday, thousands of brands
leverage CleverTap's machine learning models to orchestrate differentiated
customer engagement strategies that help marketers drive omni-channel growth.
Build valuable customer relationships using actionable, real-time insights that
help create amazing customer experiences.
Over 8,000 global brands, including Star, Sony, Vodafone, Domino's, DC Comics,
BookMyShow, and DealsPlus, trust CleverTap to help them connect with users and
grow their mobile apps. To learn more about CleverTap, visit clevertap.com or
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and Bangalore. For more information, visit the CleverTap website. To see how
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Press Contact
Ketan Pandit
PR for CleverTap
ketan@clevertap.com
SOURCE: CleverTap
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