世界の加盟店は国慶節中にUnionPay(銀聯)サービスを最適化し、中国人観光客の体験を向上させる

銀聯国際(UnionPay International)

世界の加盟店は国慶節中にUnionPay(銀聯)サービスを最適化し、中国人観光客の体験を向上させる

AsiaNet 75594(1806)

【上海2018年10月5日 PR Newswire=共同通信JBN】China Tourism Academy(中国旅游研究院)の見積もりによると、今年の国慶節期間中に海外へ向かう旅行者は700万人で、過去最高となる。この休日は世界的なゴールデンウイークになり、海外メディアとビジネスマンからの関心を集めている。Forbesのウェブサイトはこのほど、中国人観光客の体験、消費、宿泊の好みが世界の観光産業を再形成するだろうと報じた。海外のビジネスマンは、中国人観光客が欲しているもの、例えばUnionPay(銀聯)のような人気の決済ツールについて知るべきである。

銀聯国際(UnionPay International)のデータによると、現在、中国本土外で2500万以上の加盟店がUnionPay(銀聯)カードを受け入れている。UnionPay(銀聯)アプリのユーザー数が8000万人を超える中、加盟店はUnionPay(銀聯)アプリをサポートすることは中国人観光客を歓迎する1つの方法とみている。UnionPay(銀聯)モバイル決済サービスは現在までに41の国・地域を網羅している。ゴールデンウイークの最初の3日で中国本土外でのUnionPay(銀聯)モバイルQuickPassとUnionPay(銀聯)QRコード決済の取引量は前年比で2倍になった。

香港のPricerite家庭用品店は国慶節の直前にUnionPay(銀聯)ORコード決済を開始した。この数日間に香港、マカオ、本土からの多くのUnionPay(銀聯)アプリユーザーが同店でサービスを体験した。10月1日から3日の間に香港とマカオを訪れた観光客はUnionPay(銀聯)モバイル決済サービスを頻繁に使用し、その取引量は約100%増加した。ニュージーランドでは、UnionPay(銀聯)モバイルQuickPassの取引量は前年比で約5倍に増加した。現地で最大のスーパーマーケットチェーンのCountdown Supermarketのゼネラルマネジャーであるブレット・アシュレー氏は、Countdownの181店舗すべてがUnionPay(銀聯)モバイルQuickPassを受け入れて、同スーパーマーケットで買い物をする中国人顧客の便宜を図っていると述べた。

ゴールデンウイークの期間中、全世界25の国・地域の約2万の加盟店は最大30%の割引をUnionPay(銀聯)カードホルダーに提供している。これには香港、日本、東南アジア、米国、オーストラリア、欧州、ロシアなど人気のある旅行先が網羅されている。海外旅行でのケータリング、エンターテインメント、交通、その他の体験で急速に増大する消費者ニーズへの対応として、このキャンペーンに参加する加盟店の約半数の業態は、こうした種類の旅行体験に関連している。UnionPay(銀聯)カードホルダーは大英博物館、ニューヨーク・メトロポリタン美術館、シンガポールのウイング・オブ・タイム、およびそのほかの特別なエンターテインメント・プログラムを訪問した際に割引を受けられる。グルメのカードホルダーは香港、京都、ロンドンなどのミシュランの星を獲得した10以上のレストランで特典と割引を受けられる。

ソース:UnionPay International

Merchants worldwide optimize UnionPay services during Golden Week to enhance Chinese tourists' experience

PR75594

SHANGHAI, Oct. 5, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/--

The China Tourism Academy estimates that there will be 7 million outbound

tourists during the Chinese National Day Holiday this year, hitting a record

high. This holiday has become a global Golden Week, which is attracting the

attention of foreign media and merchants. The Forbes website recently reported

that Chinese tourists' preference for experience, consumption and accommodation

will reshape the global tourism industry. Foreign businessmen should know what

Chinese tourists want, such as their favorite payment tool as UnionPay.

According to data from UnionPay International, currently more than 25 million

merchants outside mainland China accept UnionPay cards. With the number of

UnionPay App users exceeding 80 million, merchants view supporting UnionPay App

as a way to welcome Chinese tourists. UnionPay mobile payment services have

covered 41 countries and regions up till now. In the first three days of the

Golden Week, the transaction volume of UnionPay Mobile QuickPass and UnionPay

QR Code Payment outside mainland China doubled year-on-year.

UnionPay QR code payment was launched just before the festival in Hong Kong

Pricerite homeware store. In the past few days, many UnionPay App users from

Hong Kong, Macao and the mainland experienced this service there. From October

1st to 3rd, mainland China tourists visiting Hong Kong and Macao frequently

used UnionPay mobile payment services, the transaction volume of which

increased by nearly 100%. In New Zealand, the transaction volume of UnionPay

Mobile QuickPass increased nearly five times year-on-year. Brett Ashley,

general manager of Countdown Supermarket which is the largest local supermarket

chain, said that the 181 stores in Countdown had all accepted UnionPay Mobile

QuickPass, facilitating Chinese customers' shopping in the supermarket.

During the Golden Week, nearly 20,000 merchants from 25 countries and regions

around the world are offering discounts up to 30% to UnionPay cardholders,

covering popular destinations such as Hong Kong, Japan, Southeast Asia, and US,

Australia, Europe, Russia. In response to the rapid growth of consumer demand

for catering, entertainment, transportation and other experiences in outbound

travel, nearly half of the merchants participating in this campaign belong to

the type of travel experiences. UnionPay cardholders can enjoy discounts when

visiting the British Museum, the Metropolitan Museum of New York, and the

Singapore Time Wing Show and other special entertainment programs. Cardholders

who're gourmets can enjoy privileges and discounts at over 10 Michelin-starred

restaurants in Hong Kong, Kyoto and London, etc.

SOURCE: UnionPay International

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