違った飲み方をする:ワールドクラスが示す、2019年のニュースフィードを輝かせる3つのトレンド

ワールドクラス(WORLD CLASS)

違った飲み方をする:ワールドクラスが示す、2019年のニュースフィードを輝かせる3つのトレンド

AsiaNet 75610

ベルリン(ドイツ)、2018年10月8日/PRニュースワイヤー/ --

世界はカクテル革命の真っただ中にあります。全アメリカ人の4分の1近くは友人と出かけるとカクテルを飲み[1]、英国の消費者の約5分の1も同じです[2]。世界最大のドリンクフェスティバル、ロンドン・カクテルウィーク(London Cocktail Week)は、最近8年間でバーが230、カクテル愛好家3万人と、4倍の規模になりました[3]。今年は56か国以上のバーテンダーが、世界最大級のバーテンダーコンペティションであるワールドクラス(WORLD CLASS)10周年のためにベルリンにやって来ました。このカクテルのルネッサンスがもたらしたのは、新たに量より質に重点が置かれるようになったことです。

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今週末、精鋭のバーテンダーがワールドクラス・バーテンダー・オブ・ザ・イヤー(WORLD CLASS Bartender of the Year)をかけてベルリンで競い合う一方、伝説のバーテンダー、ジェフリー・モージェンタラー、インスタ映えカクテルの王者エリオット・クラーク(別名アパートメント・バーテンダー)、シードリップ(Seedlip、世界初のノンアルコール蒸留酒)新ブランド責任者のクレア・スミス・ワーナー、2012年ワールドクラス・バーテンダー・オブ・ザ・イヤーのティム・フィリップス=ヨハンソンら世界をリードするフレーバーのエキスパートの一団が、ディアジオ・グローバル・カクテリアン(Diageo Global Cocktailian)、ローレン・モートの司会で、2019年に未来のドリンクはどのような様相を呈するかについて議論しました。

1. 低アルコール・ノンアルコールカクテル

カクテルファンにとって、低アルコール・ノンアルコールドリンクのメリットについて熱弁を振るうのは奇妙に思えるかもしれませんが、2019年には低アルコール・ノンアルコールカクテルがいくつも発売されることになっているのです。ノンアルコールスピリッツのシードリップは、2016年の発売以来どんどん強くなりました。ノンアルコールの選択肢は若い消費者層に特に人気があり、35歳以下の46%がノンアルコールのカクテル風ドリンク(モクテル)を注文するのに対して、35歳以上ではわずか16%に過ぎません[4]。

これは、どのような場合でもフレーバーに妥協することなく飲みたいという、選択の願望です。ブランド、ブレンダー、バーテンダーは常にフレーバーが重要であると主張しており、アルコール度が低いと、消費者はアルコール摂取量をコントロールしながら味わうことができます。健康な幸せに向けた世界的傾向が引き続き強くなり、2019年のワールドクラスはこの問題で盛り上がると思われます。

クレア・スミス・ワーナーは、次のように付け加えました。「カクテルを食事と同じように複雑で思慮に満ちた体験だとする認識が高まっており、関わりたいと考える人が増えています。アルコールのカクテルをすべて置き換えるのではなく、バーテンダーが実験を行い、低アルコールの選択肢をもっとレパートリーに加えるということです」

2. #MyCocktail (マイカクテル)

カクテル文化は急速に発展し、今日ではミクソロジストなら誰でも即座に様々の複雑なカクテルを作ることができます。ワールドクラスは、際立つカクテルを作るためのいくつかのアイディアを提供します。

多くの人はソーシャルメディアに注目し、新世代の「ドリンクスタグラマー(drinkstagrammers)」も出現して、カクテル作りにフレッシュな活力をもたらし、これまでなら決して関りを持たなかったような視聴者にまで達しています。エリオット・クラーク(@apartment_bartender)は次のように語っています。「私のように正式なバーテンダーの経験がない人にとって、ソーシャルメディアはこの素晴らしい世界へのきっかけを作り、ドリンクの社会に広く関わり交流する創造力の表現手段となります。しかし何よりも、ベテランのバーテンダーがバーの外のことを考え、自分をクリエイティブに駆り立てるようにするのです」

2019年には、ドリンクの外観が味と同じように重要なものになります。ソーシャルメディアの評価が若い消費者の飲酒習慣で大きな役割を果たし[5]、これに対してブランドとバーテンダーは、自身のカクテルやソーシャルリーチを全く新たな高みに引き上げる実験を続けるでしょう。

3.  勢いの維持

ドリンク業界では廃棄反対運動が盛んで、消費者は次第に社会的責任を気にかけるようになっています。ミレニアル世代の73%が、持続可能なブランドの製品を進んで使いたいと言っています[6]。一流のバーは廃棄物削減に大きく貢献しており、生ものを廃止したり、残り物を革新的なエコカクテルに変えたりしています。

ティム・フィリップス=ヨハンソンは、次のように話しています:「生計のためにアルコールを売っているのだから、奇妙に見えるかもしれませんが、バーテンダーはお客様と環境の両方にとって最良のことを望んでいるのです。世界がより健康になることを望んでいて、それは世界が向かう方向に良い影響を及ぼす意識的な決断ということです」

ワールドクラスのグローバルリーダー、エミリー・ウェルドンは、次のように付け加えました:「ジョニーウォーカー(Johnnie Walker)のハイボールでも、サカパ(Zacapa)のオールドファッションドでも、見た目と味が良く、何らかの形で世界をより良くすることに貢献しているドリンクが注目を集めます。

ドリンクは低アルコールや廃棄物ゼロになり得ますが、味が良くなければ人は買いません。そこでタンカレーナンバーテン(Tanqueray No. TEN)、ブレット(Bulleit)、タリスカー(Talisker)のようなリザーブのブランドが、バーテンダーと密接に連携してニーズを踏まえたスピリッツを作っているのです。これらのトレンドが形になりつつある今、業界の最高の人材と共に働くことを楽しみにしています」

https://www.theworldclassclub.com/ かワールドクラスのインスタグラムで、美味しいレシピ、作り方ビデオ、最新トレンドの実情をご覧ください。

1.ニールセン(Nielsen) CGA(ユーザー作成広告)

2.CGA混合酒レポート(CGA Mixed Drinks Report)2018

3. ロンドン・カクテルウィーク(London Cocktail Week)、https://drinkup.london/

4.インバイブ(Imbibe) 、http://imbibe.com/news-articles/spirits-cocktails/cocktails/new-survey-gen-z-pay-more-instagrammable-cocktails/

5.インバイブ(Imbibe) 、http://imbibe.com/news-articles/spirits-cocktails/cocktails/new-survey-gen-z-pay-more-instagrammable-cocktails/

6.フォーブス(Forbes)、https://www.forbes.com/sites/sarahlandrum/2017/03/17/millennials-driving-brands-to-practice-socially-responsible-marketing/#6ef0db6a4990

ソース:ワールドクラス

(日本語リリース:クライアント提供)

Drink Differently: Three Trends Set to Light up the Newsfeed in 2019, According to WORLD CLASS

PR75610

BERLIN, October 8, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The world is in the throes of a cocktail revolution. Nearly a quarter of all

Americans drink cocktails when out with friends[1], as do almost a fifth of UK

consumers[2]. In the past eight years, London Cocktail Week - the biggest

drinks festival in the world - has more than quadrupled in size to over 230

bars and 30,000 cocktail lovers[3]. This year, bartenders from more than 56

countries journeyed to Berlin for the tenth anniversary of WORLD CLASS - one of

the biggest bartending competitions worldwide. The result of this cocktail

renaissance is a new emphasis on quality over quantity.

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This weekend, as the bartending elite battled it out in Berlin for the title of

WORLD CLASS Bartender of the Year, a panel of the world's leading flavour

experts, hosted by Diageo Global Cocktailian, Lauren Mote, included bartending

legend Jeffrey Morgenthaler, king of the Instagrammable cocktail Elliott Clark

(a.k.a. Apartment Bartender), Claire Smith Warner, Head of New Brands at

Seedlip (the world's first non-alcoholic distilled spirit) and World Class

Bartender of the Year 2012, Tim Phillips-Johansson, discussed what the future

of drinks will look like in 2019.

1. Low and No-ABV Cocktails  

It may seem odd for cocktail enthusiasts to wax lyrical about the perks of low

and no-alcohol drinks, but 2019 is set to see plenty of new low and no-ABV

cocktails. Non-alcoholic spirit Seedlip has gone from strength to strength

since its launch in 2016. No-alcohol options are particularly popular among

younger consumers, with 46% of under-35s likely to order a mocktail, versus

just 16% of over-35s[4].

This is all about a desire for choice; to have drinks for any occasion without

compromising on flavour. Brands, blenders and bartenders have always insisted

that flavour is key, and low-proof options allow consumers to savour taste

while managing their alcohol intake. In 2019, WORLD CLASS expects to see this

pick up steam, as the global trend towards well-being continues to flourish.

Claire Smith Warner added: "There's a growing awareness of cocktails as

experiences that are as intricate and thoughtful as meals, and more people want

to take part. It's not about replacing alcoholic cocktails altogether; it's

about bartenders experimenting and adding more low-ABV options to their

repertoire."

2. #MyCocktail  

Cocktail culture has skyrocketed, and today any mixologist can whip up an array

of complicated cocktails at the drop of a hat. WORLD CLASS offers a few ideas

on how to make a drink to stand out.

Many turn to social media, and a new generation of 'drinkstagrammers' have

emerged, bringing a fresh vibrancy to cocktail making and reaching an audience

that might never have got involved before. Elliott Clark

(@apartment_bartender), said: "For people like me with no formal bartending

experience, social media opens up this incredible industry and provides a

creative outlet to engage and interact with the wider drinks community. But

more than that, it challenges seasoned bartenders to think outside the bar and

push themselves creatively."

In 2019, how the drinks look will be just as important as how they taste.

Social media recognition plays a major role in the drinking habits of younger

consumers[5], and in response, brands and bartenders will continue to

experiment to take their cocktails, and their social reach, to a whole new

level.

3. Sustaining the Momentum  

The drinks industry is in the grips of an anti-waste movement, and consumers

are increasingly concerned with social responsibility. 73% of millennials

express a willingness to spend more products from sustainable brands[6]. Top

bars will go above and beyond to reduce waste, scrapping the perishables and

turning leftovers into innovative eco-friendly cocktails.

Tim Philips-Johansson said: "It might seem odd since we sell alcohol for a

living, but bartenders want the best for our customers and the environment. We

want our world to be healthier, and that means making conscious decisions to

positively influence the direction the world is moving."

Global Head of World Class, Emily Wheldon, added: "Whether it's a Johnnie

Walker highball or a Zacapa Old Fashioned, drinks that look and taste great and

contribute in some way to making the world a better place are going to take

centre stage.

"Drinks can be low-alcohol or zero-waste, but if they don't taste superb,

people won't buy them. That's why all our Reserve brands, like Tanqueray No.

TEN, Bulleit and Talisker, work closely with bartenders to create spirits with

their needs in mind. We're really excited about working with the best talent in

the business as these trends take shape."

Visit makeitworldclass.com or the WORLD CLASS Instagram for delicious recipes,

how-to videos and to get the low-down on all the latest trends.

1. Nielsen CGA

2. CGA Mixed Drinks Report 2018

3. London Cocktail Week, https://drinkup.london/

4. Imbibe,

http://imbibe.com/news-articles/spirits-cocktails/cocktails/new-survey-gen-z-pay-more-instagrammable-cocktails/

5. Imbibe,

http://imbibe.com/news-articles/spirits-cocktails/cocktails/new-survey-gen-z-pay-more-instagrammable-cocktails/

6. Forbes,

https://www.forbes.com/sites/sarahlandrum/2017/03/17/millennials-driving-brands-to-practice-socially-responsible-marketing/#6ef0db6a4990

SOURCE: WORLD CLASS

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