Sitecoreが革新的なコンテンツマーケティング・ソフト企業Stylelabsを買収へ
Sitecoreが革新的なコンテンツマーケティング・ソフト企業Stylelabsを買収へ
AsiaNet 75643 (1825)
【サンフランシスコ、ブリュッセル2018年10月10日PR Newswire=共同通信JBN】
*デジタル資産管理・コンテンツ運営の追加は、デジタルマーケティング技術スタックに関するSitecoreの能力を拡大し、マーケティング担当者によるデジタルエクスペリエンスの影響増大に寄与
デジタルエクスペリエンス管理のグローバルリーダー、Sitecore(R)(http://www.sitecore.com ) は10日、Marketing Content Hub(R)プラットフォームを立ち上げたStylelabsを買収する最終契約を結んだと発表した。世界で最も規模が大きく著名ブランド多数に利用されているStylelabsのプラットフォームは、チャンネル全体のコンテンツ戦略を策定、容易に創出、管理して、マーケティングコンテンツをパブリッシュする能力を集中させる。Stylelabsのプラットフォームを加えることによって、Sitecoreのマーケティングチームはコンテンツ・ライフスタイル全体を保有し、個別顧客行動に対する特定コンテンツ資産の影響を理解し、カスタマージャーニー全域で斬新なエクスペリエンスを提供する力を得る。
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/334493/sitecore_logo.jpg
現代の顧客は、ビジネスにより豊かで関連する価値あるインタラクションを要求しており、差別化コンテンツは個別顧客エクスペリエンスを提供する中核になっている。マーケティングチームはそれを達成するため、あらゆるチャンネル、カスタマージャーニーの各段階にわたり、オーディエンスそれぞれの人格に合うコンテンツを生み出さなければならない。しかし、コンテンツ作成管理の適切な技術が所属組織にあるとみているマーケティング担当者はわずか18%にすぎない(注1)。
SitecoreとStylelabsが力を合わせれば、このコンテンツ危機を解決する。Stylelabsのデジタル資産管理(DAM)、マーケティング資源管理(MRM)、製品情報管理(PIM)アプリを導入することで、Sitecore Experience Cloudはマーケティング担当部署が顧客の個人対応に必要な資産を創出し、量を最適化することを可能にする。同様に、ビジネスは適切な情報、製品、サービスを顧客が必要な時に提供し、関係、信頼、ロイヤルティー、生涯価値を構築することができる。
Sitecoreのマーク・フロスト最高経営責任者(CEO)は「Stylelabsチーム全員をSitecoreファミリーに迎えることができて喜んでいる。企業は顧客の期待を上回ることで繁栄する。SitecoreとStylelabsは協力して、顧客ニーズに合わせた豊かで関連のあるエクスペリエンスの計画からパブリッシング、引き渡しまで、コンテンツ・ライフサイクル全体に及ぶ機能性を提供できる唯一の企業になる。われわれは世界最高のエンドツーエンド・デジタルマーケティング・ソリューションを提供し、最高マーケティング責任者(CMO)とそのチームが生涯にわたる顧客関係を構築する最重要資産のコンテンツの力を実現する一助になる」と語った。
Stylelabsのティム・パシュイセン最高戦略責任者(CSO)兼共同創設者は「われわれと文化、製品、ビジョンを共有する企業に加わることはとてもうれしいし、マーケティング担当者がビジネス最大の障害を克服する助けになりたい。両社の力を利用すれば、顧客に高性能マーケティングプログラムを迅速かつ簡便に提供する機会を約束する。このプログラムはよりインテリジェントで差別化され刺激的な顧客エクスペリエンスを提供する」と語った。
Stylelabs Marketing Content Hubは、同じく現代の.NETアーキテクチャー、同様のマーケティング戦略、世界で最も著名なブランドの重なるクライアント基盤によって、Sitecoreの業界一のウェブコンテンツ管理、コマース、デジタルエクスペリエンスプラットフォーム能力を補完する。買収手続き完了にあたり、Stylelabsの従業員約100人は経営陣を含めSitecoreの一員になる。
IDCのメリッサ・ウェブスター副社長(コンテンツ・デジタルメディア技術担当)は「これはSitecoreと顧客にとって大きな動きである。SitecoreはStylelabsとともに、マーテクスタックの幅広い部分を管理し、個別顧客それぞれに最適なコンテンツの完全な知見によって、シームレスでパーソナライズされたエクスペリエンス提供の合理化を助ける。それは顧客のリーチ、関係、転換を改善し、生涯顧客価値を最大化するカギである」と語った。
SitecoreのStylelabs買収は通常の完了条件の対象であり、手続きは2018年10月に完了する見込みである。財務条件は明らかにされない。
▽Stylelabsについて
Stylelabsは世界的なブランド、製薬、動きの速い消費製品、メディア、リテール、エージェンシー向けのエンタープライズ・マーケティング技術開発に15年の経験があるソフトウエア企業である。2001年、ティム・パシュイセンCSOとトム・デリダーCTOが創設した。
米国子会社Stylelabs Inc.は2013年に創設された。
Stylelabsのクライアントは主に欧州と米国にいる。
Stylelabs Marketing Content Hub(R)により、大企業はウェブサイト、eコマース、ソーシャルメディアなどチャンネル全体のマーケティングコンテンツを照合、組織、パブリッシュすることができる。Marketing Content Hubはデータを強化、編集、評価し、世界的なマーケティングキャンペーン利用を可能にする。全てが使い易いポータルサイトに集約され、マーケティング担当部署に迅速で効率的、しかも低コストの貴重なコミュニケーション用ツールを与える。
▽Sitecoreについて
Sitecoreはコンテンツ管理、コマース、顧客の知見を合わせたデジタルエクスペリエンス管理ソフトウエアのグローバルリーダーである。Sitecore Experience Cloud(TM)により、マーケティング担当者は販売中およびその前後にあらゆるチャンネルにわたるリアルタイムの大規模なパーソナライズされたコンテンツ提供が可能になる。アメリカン・エキスプレス、Carnival Cruise Lines、ダウ・ケミカル、ロレアルなど5200以上のブランドから信用され、オーディエンスを喜ばせてロイヤルティーを構築し、収益を加速するパーソナライズされたインタラクションを提供している。
▽問い合わせ先
Matt Krebsbach
Sr. Director, Public & Analyst Relations at Sitecore
matt.krebsbach@sitecore.com
Sitecore Media Relations
WE Communications
TeamSitecore@we-worldwide.com
Sitecore、Own the Experience、Sitecore Experience Cloudは米国、その他各国でSitecore Corporation A/Sの登録または商標である。ほかのブランド名、製品名、商標はそれぞれの所有者のものである。
(注1)Content Marketing Institute's 2017 Content Management and Strategy Survey
ソース:Sitecore
Sitecore to Acquire Innovative Content Marketing Software Vendor Stylelabs
PR75643
SAN FRANCISCO and BRUSSELS, Oct. 10, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- Addition of digital asset management and content operations expands
Sitecore's capabilities across the digital marketing technology stack, helps
marketers increase the impact of digital experiences
Sitecore(R) [http://www.sitecore.com ] , a global leader in digital experience
management, today announced it has entered into a definitive agreement to
acquire Stylelabs, creator of the Marketing Content Hub(R) platform. Used by
many of the world's largest and most recognizable brands, the Stylelabs
platform centralizes the ability to define content strategy and easily create,
manage, and publish marketing content across channels. Adding Stylelabs'
platform to Sitecore allows marketing teams to own the entire content lifecycle
and understand the impact of specific content assets on individual customers'
behavior, empowering them to deliver transformative experiences throughout the
customer journey.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/334493/sitecore_logo.jpg
Consumers today demand richer, more relevant and valuable interactions from
businesses, and differentiated content is the centerpiece of delivering
personalized customer experiences. Accomplishing this requires marketing teams
to create content that matches each audience persona, for every channel, across
all stages of the customer journey. However, only 18% of marketers feel their
organization has the right technology in place to manage their content
efforts[1].
The combined capabilities of Sitecore and Stylelabs solve this content crisis.
By incorporating Stylelabs' digital asset management (DAM), marketing resource
management (MRM), and product information management (PIM) applications,
Sitecore Experience Cloud enables marketing departments to create and optimize
the volume of assets needed to treat customers as individuals. In turn,
businesses can provide the right information, products, and services right when
the customer needs them, building engagement, trust and loyalty, and lifetime
value.
"I am thrilled to welcome the entire Stylelabs team to the Sitecore family,"
said Mark Frost, CEO of Sitecore. "Companies thrive by exceeding their
customers' expectations. Together, Sitecore and Stylelabs will be the only
company that can deliver functionality spanning the entire content lifecycle,
from planning to publishing to delivering rich, relevant experiences tailored
to customer needs. We're providing the best end-to-end digital marketing
solution in the world to help CMOs and their teams realize the power of content
as their most valuable asset to build life-long customer relationships."
"We are incredibly excited to join a company that shares our culture, product
vision, and desire to help marketers overcome their biggest business
obstacles," said Tim Pashuysen, chief strategy officer and co-founder of
Stylelabs. "Leveraging each other's strengths promises our customers the
opportunity to quickly and easily deliver high-performing marketing programs
that provide even more intelligent, differentiated, and exciting customer
experiences."
The Stylelabs Marketing Content Hub complements Sitecore's industry leading web
content management, commerce, and digital experience platform capabilities with
the same modern, .NET architecture, similar marketing strategies, and an
overlapping client base of some of the world's most prominent brands. Upon
closing of the transaction, Stylelabs' nearly 100 employees become part of
Sitecore, including the entire Stylelabs leadership team.
"This is a great move for Sitecore and its customers," said Melissa Webster, VP
content and digital media technologies at IDC. "With Stylelabs, Sitecore
controls a much broader piece of the martech stack and can help marketing
streamline the delivery of seamless, personalized experiences – with full
insight into what content is best suited to each individual customer. That's
the key to improving reach and engagement, converting customers, and maximizing
lifetime customer value."
Sitecore's acquisition of Stylelabs is subject to customary closing conditions
and is expected to close in October 2018. Financial terms were not disclosed.
About Stylelabs
Stylelabs is a software company with 15 years of experience in the development
of enterprise marketing technology for world brands, pharmaceuticals,
fast-moving consumer goods, media, retail, and agencies. The company was
founded in 2001 by Tim Pashuysen (CSO) and Tom De Ridder (CTO).
The company's American subsidiary, Stylelabs Inc., was established in 2013.
Stylelabs' clients are located mainly in Europe and the United States.
The Stylelabs Marketing Content Hub(R) enables large companies to collate,
organize, and publish their marketing content across a whole range of channels,
including websites, e-commerce, and social media. Marketing Content Hub enables
data to be enriched, edited, evaluated, and used in worldwide marketing
campaigns. Everything is centralized in an easy-to-use portal site, giving
marketing departments an invaluable tool for communicating faster, more
efficiently, and at a lower cost.
About Sitecore
Sitecore is a global leader in digital experience management software that
combines content management, commerce, and customer insights. The Sitecore
Experience Cloud(TM) empowers marketers to deliver personalized content in real
time and at scale across every channel--before, during, and after a sale. More
than 5,200 brands--including American Express, Carnival Cruise Lines, Dow
Chemical, and L'Oréal--have trusted Sitecore to deliver the personalized
interactions that delight audiences, build loyalty, and drive revenue.
Contact
Matt Krebsbach
Sr. Director, Public & Analyst Relations at Sitecore
matt.krebsbach@sitecore.com
Sitecore Media Relations
WE Communications
TeamSitecore@we-worldwide.com
Sitecore, Own the Experience, and Sitecore Experience Cloud are registered
trademarks or trademarks of Sitecore Corporation A/S in the USA and other
countries. All other brand names, product names or trademarks belong to their
respective holders.
[1] Content Marketing Institute's 2017 Content Management and Strategy Survey
SOURCE Sitecore
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。