ファーウェイが業界指向のIntent-driven Networkソリューションをアップデート

ファーウェイ

ファーウェイが業界指向のIntent-driven Networkソリューションをアップデート

AsiaNet 75688 (1848)

【上海2018年10月11日PR Newswire=共同通信JBN】

*デジタル世界と物理ネットワークに基づく業界のデジタルトランスフォーメーションを可能にする

ファーウェイ(Huawei、華為技術)は上海でのHUAWEI CONNECT 2018期間中に業界指向のIntent-driven Networkソリューションをアップデートした。これはデジタル世界と物理ネットワークに基づく完全なネットワークシステムを構築し、業界の顧客が様々なビジネスシナリオ向け体験中心のインテリジェンスネットワークを柔軟に建設することをサポートし、業界におけるデジタルトランスフォーメーションを可能にし、ビジネス価値を最大化する。

グローバルな業界でのデジタルトランスフォーメーションのペースは加速しつつある。ガートナーが行った調査によると、エンタープライズの83%は2019年にデジタルトランスフォーメーションを完了する。エンタープライズICTインフラストラクチャーには過去10年間にクラウドコンピューティング、ビックデータ、人工知能(AI)、IoTなどの革新的テクノロジーが供給されてきた。このアーキテクチャーにはサービス中心、E2E SLA保証、オープンデジタルプラットフォームという3つの大きな特徴がある。これらはエンタープライズネットワークに大きな課題を投げ掛けるものだ。

大手エンタープライズは、業界をリードするデジタルトランスフォーメーションの成功体験に基づいて、自動化、デジタルツイン、AI、およびビッグデータをエンタープライズネットワークに適用しつつあり、一連の革新的なプラクティスを実装してエンタープライズネットワーク変革をサポートしつつある。これらの一環として、ファーウェイの革新的なIDNソリューションは、エンタープライズ顧客によるユーザー体験中心のインテリジェントネットワーク構築をサポートする。

Huawei Network Product Lineのケビン・フー社長は「過去のデバイス中心のネットワーク構築モードは、様々な業界のデジタルトランスフォーメーション要件にはほとんど対応できず、エンタープライズネットワーク・アーキテクチャーシステム全体は再構築される必要がある。デジタル世界と物理ネットワークに基づくファーウェイのクローズドループ・ネットワークアーキテクチャーは業界顧客にネットワークアーキテクチャー設計とネットワーク展開をカバーする統合ソリューションを提供する。このソリューションは、業界顧客向けデジタルトランスフォーメーション要件を完全にサポートする」と語った。

ファーウェイのIDNソリューションはデジタル世界と物理ネットワークの連携を実現し、業界顧客にとってのネットワークとビジネスの価値を最大化する。Network Cloud Engine (NCE)はデジタル世界の中核である。NCEは意図、自動化、分析、インテリジェンスの4つのエンジンで構成されている。NCEはプログラム可能な自動化を実行し、デジタルツインを構築し、ネットワークインテリジェンスを可能にする。物理ネットワークはキャンパス、データセンター、ルーター、光ネットワークをカバーする。このソリューションはムーアの法則に基づき、ネットワーク性能を継続的に向上させ、ノンブロッキングネットワークを構築し、ファブリックに基づきネットワークの弾力性と規模を実現する。

ファーウェイは現在、NetCityモード、DevOpsモードとの共同イノベーション・メカニズムを通じてイノベーションを迅速に実行している。ファーウェイは、金融、輸送、小売、インターネット(OTT)業界のパイオニア顧客と協力して、顧客が効果的に事業運営効率を向上させ、より大きなビジネス価値を創出することをサポートするのに役立つIDNビジネスイノベーションを適用している。

▽China Merchants Bankのデジタルトランスフォーメーションを推進し、リテールバンキング3.0時代を先導

China Merchants Bank(CMB)は「軽資産銀行」への変革を加速しつつあり、デジタルトランスフォーメーションを通じたインテリジェンスおよびアプリ運用に注力するITインフラストラクチャーの構築を願っている。CMBとファーウェイはデータプレーン、オペレーションプレーン、O&Mプレーンを完全に再構築するために共同革新し、これによりデジタルトランスフォーメーション機能を包括的に改善している。

CMBはファーウェイAI Fabricを使ってクラウドストレージ能力を20%改善し、35万IOPSを達成した。CMBはまた、ファーウェイAI Fabricを使い、データプレーンを再構築し、AIデータセンターの効率的運用を実行した。CMBはIDNイノベーションでファーウェイと連携し、柔軟なスケーリングを数分間で検証し、運用システムを再構築し、全プロセス自動化を構築した。CMBはファーウェイFabricInsightを使い、ネットワーク規模のフロー可視化を実行し、プロアクティブにリスクを検出し、O&Mプレーンを再構築し、インテリジェントO&Mを実行した。

CMBの情報技術(IT)部門データセンターでネットワークマネジャーを務めるリー・ユンロン氏は「CMBはスマートバンク構築とリテールバンキング3.0時代をリードすることにコミットしている。金融業界のデジタルトランスフォーメーションにおいて、われわれはファーウェイが最善のパートナーだと考えている。われわれは将来、ファーウェイとの共同イノベーションを深め、インテリジェントな世界を目指して行く」と述べた。

▽Schwarzと協力し小売業界でのデジタルトランスフォーメーションを可能に

Schwarz Gruppeは世界25カ国以上に子会社を置く欧州最大で、世界では4位の小売企業である。Schwarz Gruppeとファーウェイは、小売業界の激烈な競争に対処し、エンドユーザーに完全なショッピング体験を提供するため、高度に自動化され標準化されたプロセス、ゼロコンフィグレーション展開、バッチ変更をサポートする集中管理システム、エンドユーザー向けの簡素化された操作など、効率的なITソリューションのイノベーションと開発で提携している。双方はクラウド管理システム、ゼロコンフィグレーション展開API、ハードウエアQRコードラベル、集中ファームウエア展開、電子シェルフラベル(ESL)IoTカードにおいて素晴らしい業績を達成した。

Schwarz ITのディビジョナル・ボードメンバーであるウォルター・ウルフ氏は「ファーウェイは強力でスケーラブルなソフトウエア・ハードウエア統合ソリューションを提供することができる。われわれはファーウェイがSchwarz Gruppeの共同開発パートナーになることができて感謝している。われわれは次世代ソリューションにともに取り組み、デジタルトランスフォーメーションを加速する方針だ」と語った。

▽大規模エンタープライズ向け新サービスアプリケーションのイノベーションを可能に

インターネット企業などの大規模エンタープライズは新サービスアプリケーションのイノベーションをリードしてきた。そして激烈な競争に直面している。新サービスの発表時期は大規模エンタープライズの焦点となってきており、データセンター・リソースへの大きな課題である。ファーウェイのIDNソリューションはオープンでプログラム可能な機能を提供し、大規模エンタープライズがサービスアプリケーションをカスタマイズし、ネットワークサービスのワンクリック展開を実行することをサポートし、サービス運用効率を90%改善し、新サービスの迅速な発表を達成している。

ファーウェイは現在まで、世界をリードする通信事業者や業界顧客と25のNetCityイノベーションを立ち上げてきた。ファーウェイは今後、パートナーと協力して業界のデジタルトランスフォーメーションを推進し、完全にコネクトされインテリジェントな世界を実現していく。

HUAWEI CONNECT 2018 - "Activate Intelligence" – は10月10日から12日まで、Shanghai World Expo Exhibition and Convention Center and Expo Centerで開催される。

今年のHUAWEI CONNECTカンファレンスは、企業および組織がインテリジェントな世界で限界を超え、それを主張することを支援するのが目的である。参加者は世界のICTリーダー、業界専門家、エコシステムパートナーを含む業界の優秀な人材と交流し、将来に向けた構想を描くとともに、新しい機会を探求できる。

詳細な情報はhttps://www.huawei.com/en/press-events/events/huaweiconnect2018?ic_medium=hwdc&ic_source=corp_banner_allwayson&source=corp_banner を参照。

ソース:Huawei

Huawei Updates the Industry-Oriented Intent-Driven Network Solution

PR75688

SHANGHAI, Oct. 11, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-Enabling Industry's Digital Transformation Based on the Digital World and

Physical Networks-

During HUAWEI CONNECT 2018 in Shanghai, Huawei updated the industry-oriented

Intent-Driven Network (IDN) solution, which builds a complete network system

based on the digital world and physical networks; helps industry customers

flexibly construct user experience-centric intelligent networks for different

business scenarios; enables digital transformation in the industry; and

maximizes business value.

The pace of digital transformation in the global industry is accelerating.

According to a Gartner survey, 83 percent of enterprises will complete digital

transformation in 2019. In the past decade, the enterprise ICT infrastructure

has been fed innovative technologies such as cloud computing, big data,

Artificial Intelligence (AI), and IoT. This architecture has three major

features: service-centricity, E2E SLA guarantees, and open digital platforms.

These pose great challenges to enterprise networks.

Based on the successful experiences of leading industry digital transformation,

leading enterprises are applying automation, digital twin, AI, and big data

into enterprise networks, and are implementing a series of innovative practices

to support enterprise network transformation. As one of these, Huawei's

innovative IDN solution helps enterprise customers build user

experience-centric intelligent networks.

"The device-centric network construction mode of the past can hardly cope with

digital transformation requirements for various industries, and the entire

enterprise network architecture system needs to be reconstructed," Kevin Hu,

President of Huawei Network Product Line, said. "Huawei's closed-loop network

architecture, based on the digital world and physical networks, provides

industry customers with an integrated solution, covering network architecture

design and network deployment. The solution fully supports digital

transformation requirements for industry customers."

Huawei's IDN solution achieves collaboration between the digital world and

physical networks to maximize network and business value for industry

customers. The Network Cloud Engine (NCE) is the core of the digital world. The

NCE consists of four engines: intent, automation, analysis, and intelligence.

It implements programmable automation, builds a digital twin, and enables

network intelligence. Physical networks cover campuses, data centers, routers,

and optical networks. Based on Moore's Law, the solution continuously improves

network performance, builds a non-blocking network, and realizes network

elasticity and scale based on fabric.

At present, Huawei rapidly carries out innovations through the collaborative

innovation mechanism of NetCity and DevOps modes. Huawei has collaborated with

pioneer customers in finance, transportation, retail, and Internet (OTT)

industries to apply IDN business innovations that help customers effectively

improve business operation efficiency and create more business value.

Promoting Digital Transformation of China Merchants Bank and Leading Retail

Banking 3.0 Era

China Merchants Bank (CMB) is accelerating its transformation towards

"light-asset bank" and hopes to build an IT infrastructure that focuses on

intelligence and app operations through digital transformation. CMB and Huawei

jointly innovate to fully reconstruct the data plane, operation plane, and O&M

plane, thereby improving the digital transformation capability comprehensively.

CMB uses Huawei AI Fabric to improve the cloud storage performance by 20%,

achieving 350,000 IOPS. CMB also uses Huawei AI Fabric to reconstruct the data

plane to implement efficient operation of the AI data center. CMB partners with

Huawei in IDN innovations to verify elastic scaling in minutes and reconstruct

the operation system, building full-process automation. CMB uses Huawei

FabricInsight to implement network-wide flow visualization, proactively detect

risks, and reconstruct the O&M plane, implementing intelligent O&M.

Mr. Li Yunlong, Network Manager of Information Technology (IT) Department Data

Center, CMB, said: "CMB is committed to building smart bank and leading the

retail banking 3.0 era. In digital transformation of the financial industry, we

believe that Huawei is the best partner. In the future, we will deepen joint

innovation with Huawei to move towards the intelligent world."

Collaborating with Schwarz to Enable Digital Transformation in the Retail

Industry

The Schwarz Gruppe is the largest retailer in Europe and the fourth largest

retailer worldwide with subsidiaries in more than 25 countries. To cope with

fierce competition in the retail industry and provide perfect shopping

experience for end users, the Schwarz Gruppe and Huawei team up to innovate and

develop efficient IT solution, including highly automated and standardized

processes, zero configuration deployment, centralized management system that

supports batch changes, and simplified operations oriented to end users. Both

parties have achieved remarkable achievements in cloud management system, zero

configuration deployment APIs, hardware QR code labels, centralized firmware

deployment, and electronic shelf label (ESL) IoT card.

Mr. Walter Wolf, Divisional Board Member of Schwarz IT, said: "Huawei can

provide powerful and scalable software and hardware integration solutions. We

appreciate that Huawei can become a collaborative development partner of the

Schwarz Gruppe, we will work together on next-generation solutions to

accelerate the digital transformation."

Enabling New Service Application Innovations for Large Enterprises

Large enterprises, such as Internet companies, have led the innovation of new

service applications and face fierce competition. The rollout period of new

services has become the focus of large enterprises and poses great challenges

to data center resources. Huawei's IDN solution provides open and programmable

capabilities to help large enterprises customize service applications and

implements one-click deployment of network services, improving service

operation efficiency by 90% and achieving rapid rollout of new services.

Up to now, Huawei has launched 25 NetCity innovations with world-leading

carriers and industry customers. In the future, Huawei will work with partners

to promote digital transformation of industries, embracing the fully connected,

intelligent world.

HUAWEI CONNECT 2018 - "Activate Intelligence" - is held at the Shanghai World

Expo Exhibition and Convention Center and Expo Center from October 10 to 12.

This year's HUAWEI CONNECT conference is designed to help all businesses and

organizations step over the threshold and stake their claim in the intelligent

world. You will be joined by the best minds in the industry - including global

ICT leaders, industry experts, and ecosystem partners - to chart the way

forward and explore new opportunities.

For more information, please visit:

https://www.huawei.com/en/press-events/events/huaweiconnect2018?ic_medium=hwdc&ic_source=corp_banner_allwayson&source=corp_banner

SOURCE: Huawei

  

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中