ストリートウエア大手のYOHO! がE+ 資金調達でC Venturesから数千万米ドルを調達
ストリートウエア大手のYOHO! がE+ 資金調達でC Venturesから数千万米ドルを調達
AsiaNet 75706 (1858)
【上海2018年10月15日PR Newswire=共同通信JBN】
*オムニチャネルのオンラインおよびオフラインのリテール戦略を展開するため、K11と密接な提携
中国のストリートウエア最大手のYOHO! Group(以下「グループ」)はこのほど、同グループのオンラインおよびオフラインのオムニチャネル戦略の展開を加速するため、E+ラウンド資金調達でこのほど数千万米ドルを調達したと発表した。この資金調達は、Pioneer Capitalを専任の財務顧問とするC Venturesが主幹事を務めた。これまでにYOHO!は、すでにCDH Investments、Vertex Ventures China、SAIF、China Media Capital、Fortune Capital、Shanghai Zhichen Asset Management Co. Ltd、Telescope Investmentなどから資金を確保している。
YOHO! は中国で最も影響力のあるストリートウエアのプラットフォームの1つとみられている。コンテンツ制作とコミュニケーションの独自の能力と、メディアマトリックス、リテール、ライフスタイル・ビジネスを融合した統合ビジネスモデルに依拠して、同グループは豊富なアップストリーム資源を蓄積し、中国の何億人もの若い消費者のニーズを満たすために様々な分野にわたってオムニチャネルのビジネス・エコシステムを構築してきた。
2005年に創立されたYOHO! は、中国のストリートウエア文化の開拓に貢献しており、中国の急成長する若者市場の需要に応えている。同グループの包括的なエコシステムには、メディアプラットフォームの「YOHO!BOY」および「YOHO!GIRL」、毎年のブランドのフラグシップイベントYOHOOD、eコマース・プラットフォームYOHO!BUY、複数のオフラインの体験的小売店舗YOHO!STOREおよびYOHO!BLU、ストリートウエアブランド・インキュベーターYOHOPE、アーバンライフスタイルアプリmarsおよびストリートアートプログラムYO!GALLERYなどが含まれている。YOHO! の成長と拡大は中国の急成長するストリートウエア文化を反映しており、同グループもこの文化を支援し、促進するのに多大な貢献をした。
eコマース(電子商取引)事業でオンラインプレゼンスの確立に成功した後、YOHO! はそのリテール戦略をオフライン事業に拡大し始めた。2017年10月、YOHO! は3年間の準備を経て、同社の最初のストリートウエアのフラグシップ店舗YOHO!STOREを南京に開設した。5000平方メートルの面積を有するYOHO!STOREは、100以上のファッションブランドを南京に導入し、またショッピング体験の一環としてRFID搭載の商品棚、スマート試着室、WeChatミニプログラムなどの新しいテクノロジーを実装した。今年9月、グループは新たなオフラインのブティックセレクトストアYOHO!BLUを上海にオープンした。商業不動産会社と連携したストリートウエアのポップアップイベントがYOHO! の戦略的オムニチャネル・アプローチの一環として頻雑に開催されている。
C Venturesは、ストリートウエア業界におけるYOHO!の大きな影響力と10年にわたり蓄積された同グループの豊富なリソースとブランド価値に注目して、今回の投資を行った。YOHO! はまた、米国の金融誌Fast Companyにより「2018年の中国の最も革新的な企業トップ10」の1つに選ばれたNew World Group傘下のグローバルで多面的なハイエンドライフスタイルブランド・オペレーターであるK11と深い提携関係を結ぶ。C Venturesが次世代のライフスタイルプラットフォームの投資ビークル(手段)であるのに対し、K11 はこれらのポートフォリオ企業が中国のオーディエンスに到達するためのプラットフォームである。この戦略的なパートナーシップを通じて、YOHO! はK11の中華圏全体のリテール、グレードAオフィスビル、サービスアパートメント、ホテルの深いオフラインリソースやそのファン基盤を活用することが可能となり、K11の第1級の商業立地での将来の拡大の可能性を生み出すことができる。
ソース:YOHO!
Streetwear Empire YOHO! Raises Tens of Millions of US Dollars from C Ventures in E+ Financing
PR75706
SHANGHAI, Oct. 15, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Deep partnership with K11, to deploy omni-channel online and offline retailing
strategy
YOHO! Group ("the Group"), China's foremost steetwear empire, recently
announced that it has raised tens of millions of US dollars in its E+ round
financing, to accelerate deploying the Group's online and offline omni-channel
strategy. This financing is led by C Ventures with Pioneer Capital as the
exclusive financial advisor. Previously, YOHO! has secured funding from CDH
Investments, Vertex Ventures China, SAIF, China Media Capital, Fortune Capital,
Shanghai Zhichen Asset Management Co. Ltd, Telescope Investment, etc.
YOHO! is regarded as one of the most influential streetwear platforms in China.
Relying on its unique capability of content creation and communication, and its
integrated business model combing media matrix, retailing and lifestyle
business, the Group has accumulated rich upstream resources to build an
omni-channel business ecosystem across various fields to meet the needs of
China's hundreds of millions of young consumers.
Founded in 2005, YOHO! has been instrumental in cultivating China's streetwear
culture, catering to China's booming youth market. The group's comprehensive
ecosystem includes media platforms "YOHO!BOY" and "YOHO!GIRL", annual brand
flagship event YOHOOD, e-commerce platform YOHO!BUY, multiple offline
experiential retail locations YOHO!STORE and YOHO!BLU, streetwear brand
incubator YOHOPE, a urban lifestyle app mars and street art program YO!GALLERY.
The growth and expansion of YOHO! reflects China's burgeoning steetwear
culture, and the Group itself also made significant contributions to support
and promote this culture.
Following its successful online presence in e-commerce business, YOHO! has
started to expand its retail strategy into offline scenarios. In October 2017,
YOHO! opened its first streetwear flagship shop YOHO!STORE in Nanjing after
three years of preparation. Covering an area of 5,000 square metres, YOHO!
STORE has introduced more than a hundred fashion brands to Nanjing and
implemented new technologies as part of the shopping experience, including
RFID-powered shelves, smart fitting rooms and WeChat mini programs. In this
September, the Group opened another offline boutique select store YOHO!BLU in
Shanghai. Frequent streetwear pop-up events partnering with commercial
properties are also organized as part of YOHO!'s strategic omni-channel
approach.
C Ventures made this investment as it has spotted the significant influence of
YOHO! in the streetwear industry, and the Group's rich resources and brand
value accumulated over a decade. YOHO! will also enter into deep partnership
with K11, a global multi-faceted high-end lifestyle brand operator under New
World Group, named as one of the 2018 Top 10 Most Innovative Companies in China
by US financial magazine Fast Company. While C Ventures is the investment
vehicle for next-generation lifestyle platforms, K11 is the platform for these
portfolio companies to reach the audiences in China. Through this strategic
partnership, YOHO! will be able to tap into K11's deep offline resources in
retail, Grade A office buildings, serviced apartments and hotels across Greater
China, as well as its fan base, creating possibilities for future expansion in
K11's premium commercial locations.
SOURCE YOHO!
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。