ストリートウエア大手のYOHO! がE+ 資金調達でC Venturesから数千万米ドルを調達

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ストリートウエア大手のYOHO! がE+ 資金調達でC Venturesから数千万米ドルを調達

AsiaNet 75706 (1858)

【上海2018年10月15日PR Newswire=共同通信JBN】

*オムニチャネルのオンラインおよびオフラインのリテール戦略を展開するため、K11と密接な提携

中国のストリートウエア最大手のYOHO! Group(以下「グループ」)はこのほど、同グループのオンラインおよびオフラインのオムニチャネル戦略の展開を加速するため、E+ラウンド資金調達でこのほど数千万米ドルを調達したと発表した。この資金調達は、Pioneer Capitalを専任の財務顧問とするC Venturesが主幹事を務めた。これまでにYOHO!は、すでにCDH Investments、Vertex Ventures China、SAIF、China Media Capital、Fortune Capital、Shanghai Zhichen Asset Management Co. Ltd、Telescope Investmentなどから資金を確保している。

YOHO! は中国で最も影響力のあるストリートウエアのプラットフォームの1つとみられている。コンテンツ制作とコミュニケーションの独自の能力と、メディアマトリックス、リテール、ライフスタイル・ビジネスを融合した統合ビジネスモデルに依拠して、同グループは豊富なアップストリーム資源を蓄積し、中国の何億人もの若い消費者のニーズを満たすために様々な分野にわたってオムニチャネルのビジネス・エコシステムを構築してきた。

2005年に創立されたYOHO! は、中国のストリートウエア文化の開拓に貢献しており、中国の急成長する若者市場の需要に応えている。同グループの包括的なエコシステムには、メディアプラットフォームの「YOHO!BOY」および「YOHO!GIRL」、毎年のブランドのフラグシップイベントYOHOOD、eコマース・プラットフォームYOHO!BUY、複数のオフラインの体験的小売店舗YOHO!STOREおよびYOHO!BLU、ストリートウエアブランド・インキュベーターYOHOPE、アーバンライフスタイルアプリmarsおよびストリートアートプログラムYO!GALLERYなどが含まれている。YOHO! の成長と拡大は中国の急成長するストリートウエア文化を反映しており、同グループもこの文化を支援し、促進するのに多大な貢献をした。

eコマース(電子商取引)事業でオンラインプレゼンスの確立に成功した後、YOHO! はそのリテール戦略をオフライン事業に拡大し始めた。2017年10月、YOHO! は3年間の準備を経て、同社の最初のストリートウエアのフラグシップ店舗YOHO!STOREを南京に開設した。5000平方メートルの面積を有するYOHO!STOREは、100以上のファッションブランドを南京に導入し、またショッピング体験の一環としてRFID搭載の商品棚、スマート試着室、WeChatミニプログラムなどの新しいテクノロジーを実装した。今年9月、グループは新たなオフラインのブティックセレクトストアYOHO!BLUを上海にオープンした。商業不動産会社と連携したストリートウエアのポップアップイベントがYOHO! の戦略的オムニチャネル・アプローチの一環として頻雑に開催されている。

C Venturesは、ストリートウエア業界におけるYOHO!の大きな影響力と10年にわたり蓄積された同グループの豊富なリソースとブランド価値に注目して、今回の投資を行った。YOHO! はまた、米国の金融誌Fast Companyにより「2018年の中国の最も革新的な企業トップ10」の1つに選ばれたNew World Group傘下のグローバルで多面的なハイエンドライフスタイルブランド・オペレーターであるK11と深い提携関係を結ぶ。C Venturesが次世代のライフスタイルプラットフォームの投資ビークル(手段)であるのに対し、K11 はこれらのポートフォリオ企業が中国のオーディエンスに到達するためのプラットフォームである。この戦略的なパートナーシップを通じて、YOHO! はK11の中華圏全体のリテール、グレードAオフィスビル、サービスアパートメント、ホテルの深いオフラインリソースやそのファン基盤を活用することが可能となり、K11の第1級の商業立地での将来の拡大の可能性を生み出すことができる。

ソース:YOHO!

Streetwear Empire YOHO! Raises Tens of Millions of US Dollars from C Ventures in E+ Financing

PR75706

SHANGHAI, Oct. 15, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Deep partnership with K11, to deploy omni-channel online and offline retailing

strategy

YOHO! Group ("the Group"), China's foremost steetwear empire, recently

announced that it has raised tens of millions of US dollars in its E+ round

financing, to accelerate deploying the Group's online and offline omni-channel

strategy. This financing is led by C Ventures with Pioneer Capital as the

exclusive financial advisor. Previously, YOHO! has secured funding from CDH

Investments, Vertex Ventures China, SAIF, China Media Capital, Fortune Capital,

Shanghai Zhichen Asset Management Co. Ltd, Telescope Investment, etc.

YOHO! is regarded as one of the most influential streetwear platforms in China.

Relying on its unique capability of content creation and communication, and its

integrated business model combing media matrix, retailing and lifestyle

business, the Group has accumulated rich upstream resources to build an

omni-channel business ecosystem across various fields to meet the needs of

China's hundreds of millions of young consumers.

Founded in 2005, YOHO! has been instrumental in cultivating China's streetwear

culture, catering to China's booming youth market. The group's comprehensive

ecosystem includes media platforms "YOHO!BOY" and "YOHO!GIRL", annual brand

flagship event YOHOOD, e-commerce platform YOHO!BUY, multiple offline

experiential retail locations YOHO!STORE and YOHO!BLU, streetwear brand

incubator YOHOPE, a urban lifestyle app mars and street art program YO!GALLERY.

The growth and expansion of YOHO! reflects China's burgeoning steetwear

culture, and the Group itself also made significant contributions to support

and promote this culture.

Following its successful online presence in e-commerce business, YOHO! has

started to expand its retail strategy into offline scenarios. In October 2017,

YOHO! opened its first streetwear flagship shop YOHO!STORE in Nanjing after

three years of preparation. Covering an area of 5,000 square metres, YOHO!

STORE has introduced more than a hundred fashion brands to Nanjing and

implemented new technologies as part of the shopping experience, including

RFID-powered shelves, smart fitting rooms and WeChat mini programs. In this

September, the Group opened another offline boutique select store YOHO!BLU in

Shanghai. Frequent streetwear pop-up events partnering with commercial

properties are also organized as part of YOHO!'s strategic omni-channel

approach.

C Ventures made this investment as it has spotted the significant influence of

YOHO! in the streetwear industry, and the Group's rich resources and brand

value accumulated over a decade. YOHO! will also enter into deep partnership

with K11, a global multi-faceted high-end lifestyle brand operator under New

World Group, named as one of the 2018 Top 10 Most Innovative Companies in China

by US financial magazine Fast Company. While C Ventures is the investment

vehicle for next-generation lifestyle platforms, K11 is the platform for these

portfolio companies to reach the audiences in China. Through this strategic

partnership, YOHO! will be able to tap into K11's deep offline resources in

retail, Grade A office buildings, serviced apartments and hotels across Greater

China, as well as its fan base, creating possibilities for future expansion in

K11's premium commercial locations.

SOURCE  YOHO!

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