ハワイのマリオット系列ホテルの従業員2700人がストライキ、在ハワイ5ホテルのゲストサービスに影響

UNITE HERE Local 5

2018/10/18 16:22

ハワイのマリオット系列ホテルの従業員2700人がストライキ、在ハワイ5ホテルのゲストサービスに影響

AsiaNet 75806 (1902)

【ワイキキ(米ハワイ州)2018年10月18日PR Newswire=共同通信JBN】

*マリオットが運営しKyo-yaが所有する5つのホテルの経営陣、ゲストにストの事前通知せず

ワイキキとマウイ島のマリオット系列ホテルでUNITE HERE Local 5に加入する従業員2700人が10月8日から、ストライキに入っている。ストライキはマリオットが運営しKyo-yaが所有するシェラトン・ワイキキ、ロイヤル・ハワイアン、ウェスティン・モアナ・サーフライダー、シェラトン・プリンセス・カイウラニ、シェラトン・マウイの5つのホテルに影響を与えている。

従業員は5つのホテルのすべてにおいて1日24時間・週7日ピケを張り、訪問者と居住者に対しこれらのホテルを利用しないことで従業員を支援するよう強く求めている。ストはゲストサービスに深刻な影響を及ぼしている。5つのホテルはいずれもハウスキーピング、レストラン、プールサービスを含むゲストサービス(https://www.khon2.com/news/local-news/wedding-planners-scramble-for-reception-venues-as-marriott-hotel-workers-strike-continues/1518167033 )の制限または取り止めを余儀なくされている。

ゲストは、マリオットとKyo-yaがストについて事前通知を行わなかったとして苦情を訴えている(https://www.eturbonews.com/235371/marriott-hawaii-speechless-a-travelers-nightmare-unfolding-at-sheraton-hotels )。ゲストは到着時に、経営陣からゲストサービスの制限に関する書状を受け取っている。経営陣は影響を受けたゲストに対してケース・バイ・ケースで補償を提供するのみである(https://viewfromthewing.boardingarea.com/2018/10/12/as-marriott-workers-strike-guests-stuck-with-the-full-bill-but-less-service/ )。

マリオットとKyo-yaが従業員の「One Job Should Be Enough(仕事は1つで十分であるべき)」 http://onejob.org/ )という穏当な要求に対し、数カ月に及ぶ交渉にもかかわらず合意に至らなかったことからスト決行となった。マリオットは規模・売上げともに世界最大のホテル企業(https://onejob.org/the-company/ )だが、多数のマリオット従業員は、生活のために複数の仕事を掛け持ちしなくてはならない。

シェラトン・プリンス・カイウラニの電話オペレーター兼言語スペシャリストのアサミ・ハッチャー氏は「マリオットが数十億ドルの利益を上げているのは、われわれがあってのことだ。雇用主はわれわれに謝意を示すべきで、生活費を賄う賃金、手厚い医療給付、退職年金を備え、われわれがロボットや自動化に取って替わられる時のことを心配することなく専念できる1つの仕事を与える必要がある」と述べた。

これは全国的なストライキの一部である。ボストン、サンフランシスコ、サンノゼ、オークランド、サンディエゴおよびデトロイトのマリオットホテル従業員もストを続行中だ。

UNITE HEREは、労働争議が旅行やイベントの計画に影響を与える可能性があるかどうかを知る必要のあるマリオットホテル顧客向けサービスであるMarriottTravelAlert.org(http://marriotttravelalert.org/ )を運営している。

UNITE HERE Local 5はハワイのホスピタリティー、ヘルスケアおよびフードサービス業界で働く約1万1000人の労働者を代表し、米国とカナダの27万人超の労働者を代表する国際的な労働組合であるUNITE HEREの支部である。詳細はwww.unitehere5.org を参照。

▽問い合わせ先

Paola Rodelas

prodelas@5.unitehere.org

ソース:UNITE HERE Local 5

2,700 Marriott hotel workers in Hawaii on strike, impacting guest services at 5 Hawaii hotels

PR75806

WAIKIKI, Hawaii, Oct. 18, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Management at the five hotels, operated by Marriott and owned by Kyo-ya, are

not informing guests about the strike in advance

Since October 8, 2,700 Marriott hotel workers in Waikiki and Maui represented

by UNITE HERE Local 5 are on strike. The strike impacts five hotels operated by

Marriott and owned by Kyo-ya: Sheraton Waikiki, The Royal Hawaiian, Westin

Moana Surfrider, Sheraton Princess Kaiulani, and Sheraton Maui.

Workers are picketing at all five hotels for 24 hours a day, 7 days a week, and

are urging visitors and residents to support workers by not patronizing these

hotels. The strike has made a significant impact on guest services. All five

hotels have had to limit or eliminate guest services (

https://www.khon2.com/news/local-news/wedding-planners-scramble-for-reception-venues-as-marriott-hotel-workers-strike-continues/1518167033

) such as housekeeping, restaurants, pool services, and more.

Guests have complained that Marriott and Kyo-ya did not give them an advanced

notice (

https://www.eturbonews.com/235371/marriott-hawaii-speechless-a-travelers-nightmare-unfolding-at-sheraton-hotels

) about the strikes. Upon arrival, guests are receiving letters from management

about the limited guest services. Management is only offering compensation to

impacted guests on a case-by-case basis (

https://viewfromthewing.boardingarea.com/2018/10/12/as-marriott-workers-strike-guests-stuck-with-the-full-bill-but-less-service/

).

The strike comes as Marriott and Kyo-ya have failed to reach agreement on

workers' modest demand that One Job Should Be Enough (http://onejob.org/ ),

despite months of negotiations. Marriott is the biggest and richest hotel

company in the world (https://onejob.org/the-company/ ), yet many Marriott

workers have to work multiple jobs to survive.

"We are the reason Marriott is making billions in profit. Our employers need to

show us appreciation and provide us one job that pays our bills, with great

medical benefits and a retirement pension, that we can dedicate ourselves to

without worrying when we are going to be replaced by a robot or automation,"

says Asami Hatcher, a telephone operator and language specialist at Sheraton

Princess Kaiulani.

This is part of a nationwide strike. Marriott hotel workers in Boston, San

Francisco, San Jose, Oakland, San Diego, and Detroit are also on strike.

UNITE HERE maintains MarriottTravelAlert.org (http://marriotttravelalert.org/

), a service for customers of Marriott hotels who need to know whether labor

disputes could affect their travel or event plans.

UNITE HERE Local 5 represents approximately 11,000 workers throughout Hawaii

who work in the hospitality, health care and food service industries and is an

affiliate of UNITE HERE, an international union that represents over 270,000

workers throughout the U.S. and Canada. For more information, visit

www.unitehere5.org.

Contact:

Paola Rodelas

prodelas@5.unitehere.org

SOURCE  UNITE HERE Local 5

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中