ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラムがグローバル健康デジタルフレームワークを発表

ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラム(The Consumer Goods Forum)

ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラムがグローバル健康デジタルフレームワークを発表

AsiaNet 75823(1907)

【パリ2018年10月19日PR Newswire=共同通信JBN】

*キャップジェミニと提携

ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラム(The Consumer Goods Forum、CGF)は、キャップジェミニ(Capgemini)(https://www.capgemini.com/ )と提携して開発したGlobal Health and Wellness Digital Framework(グローバル健康デジタルフレームワーク)のリリースを発表した。フレームワークの目的は、デジタルがいかに行動変化にプラスの影響を与える目標をサポートできるかのガイドをCGF会員と利害関係者に提供し、人々がもっと健康な生活を送ることを助けることである(https://www.theconsumergoodsforum.com/initiatives/health-wellness/ )。

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/556222/The_Consumer_Goods_Forum_Logo.jpg

新フレームワークは、企業が健康イニシアチブの特注ロードマップを構築する際に、彼らにデジタルテクノロジーが果たしうる役割の概要を説明する。フレームワークには、個別のイニシアチブ目標を行動変化の促進に役立つ優先介入ポートフォリオに向かわせる5つの段階がある。このフレームワークは、MigrosのWellbeing Journey、WalgreensのBalance Rewards for Healthy Choices(R)、ロレアルのDigitising Human Experiences、ダノンのChatbots、Spoon Guruの人工知能搭載Food Search and Discovery、消費者に食品情報を与え続けるYukaアプリなどのCGF会員のケーススタディーによって、デジタルが既に消費者行動のプラス変化を促している実例も提供する。

ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラムのHealth & Wellnessディレクター、シャロン・ブライ氏は「ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラムの会員は、地球規模でプラス変化を推進することにコミットしている。それはわれわれを組織として際立たせているものの1つである。デジタルの注目を増大することによって、このフレームワークがより健康な人々を力づける協力的なデジタルの旅において、世界の小売業者やメーカーがバトンを引き継いでわれわれに加わるよう刺激する一助になればいいと思う。われわれがこれをキャップジェミニと共同構築するのを支援した全CGF会員に感謝したい」と語った。

▽行動変化と成功要因としてのデジタル

デジタル通信は今や日常生活に不可欠の部分であり、正確で個別化された情報を消費者に届ける最も効果的な方法の1つになっている。デジタルは、CGF会員が透明な情報を提供し、業界内の信頼を高める一方、消費者がより健康的な生活を送り、事業価値の共有を促進するよう力づける上で、積極的、指導的な役割を果たすという目的を達成するつもりなら、会員にとって重要な要素とみなされる。

キャップジェミニのキース・ジェイコブス副社長(グローバル消費製品・小売部門担当)は「キャップジェミニはザ・コンシューマー・グッズ・フォーラムおよびその会員と手を組み、事業転換の旅を始める世界中の企業のガイドになるデジタルフレームワークを開発できてうれしく思う。業界全体のクライアントと協力し、われわれの知識と経験を使えば、われわれは、小売業者やメーカーにとって健康な生活を可能にする上で、デジタルが重要な役割を演じるとみている」と語った。

詳しい情報はGlobal Health and Wellness Digital Framework(https://www.theconsumergoodsforum.com/wp-content/uploads/2018/10/CGF-Capgemini-HW-Digital-Framework-2018.pdf )を参照。

▽ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラムについて

ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラム(The Consumer Goods Forum、CGF)は、世界中の消費財業界に役立つ実践や基準の世界規模の採用を奨励するため、加盟企業によって運営されるパリティベースの世界的な業界ネットワークである。70カ国、約400の小売業者、メーカー、サービスプロバイダー、およびその他の利害関係者の最高経営責任者(CEO)や上級管理職が参加し、地域、規模、製品分野や形態で業界の多様性を反映している。加盟企業全体では、売上高が総額3.5兆ユーロ、直接雇用の従業員が約1000万人、バリューチェーンでさらに9000万人の就業者がいると推定されている。CGFは、メーカーと小売業者の50人超のCEOから成る取締役会により運営されている。詳細はhttp://www.theconsumergoodsforum.com を参照。

▽キャップジェミニについて

コンサルティング、テクノロジーサービス、デジタルトランスフォーメーションのグローバルリーダーであるキャップジェミニ(Capgemini)は、イノベーションの最前線に立ち、進化するクラウド、デジタル、プラットフォームの世界でクライアントのあらゆる機会に対処している。キャップジェミニは強力な50年の遺産と業界固有の深い専門知識に基づき、戦略から運用までの一連のサービスを通じ、各企業の事業目標実現を可能にする。キャップジェミニは、テクノロジーの事業価値が人々から、そして、人々を通じてやってくると確信している。40カ国以上に従業員20万人を擁する多文化企業である。グループは2017年に128億ユーロの収益を計上した。

公式ウェブサイトはhttp://www.capgemini.com 。人々は重要であり、業績を左右する。

ソース:The Consumer Goods Forum

The Consumer Goods Forum, in Partnership With Capgemini, Publishes Its Global Health and Wellness Digital Framework

PR75823

PARIS, October 19, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The Consumer Goods Forum (CGF) is pleased to announce the launch of the Global

Health and Wellness Digital Framework, developed in partnership with Capgemini

[ https://www.capgemini.com/ ]. The aim of the Framework is to provide CGF

members and stakeholders with a guide to how digital can support the goal of

positively impacting behavioural change to help people live healthier lives [

https://www.theconsumergoodsforum.com/initiatives/health-wellness/ ].

<start_logo>

     (Logo:

http://mma.prnewswire.com/media/556222/The_Consumer_Goods_Forum_Logo.jpg )

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The new framework outlines the role that digital technology can play for

companies as they build tailored roadmaps for their health initiatives. The

framework includes five steps to move the goals of any individual initiative to

a portfolio of prioritised interventions to help drive behavioural change.

With case studies from CGF members, including the Migros Wellbeing Journey,

Walgreens Balance Rewards for Healthy Choices®, L'Oréal's Digitising Human

Experiences and Danone's Chatbots, as well as Spoon Guru's Artificial

Intelligence-based Food Search and Discovery, and Yuka's app to keep consumers

informed about the food they eat, the Framework also provides examples of how

digital is already driving positive changes in consumer behavior.

Sharon Bligh, Director, Health & Wellness, The Consumer Goods Forum, said,

"Members of The Consumer Goods Forum are committed to driving positive change

on a global scale. It is part of what makes us unique as an organisation. With

an increased focus on digital we hope this framework will help inspire

retailers and manufacturers around the world to pick up the baton and join us

on this collaborative and digital journey to empower healthier people. Thank

you to all CGF members who leaned in to help us co-build this with Capgemini".

Behavioural Change and Digital as an Enabler

Digital communications are now an essential part of everyday life and one of

the most effective ways to reach consumers with accurate and personalised

information. Digital is seen as a critical component for CGF members if they

are to achieve their aim of taking a proactive, leadership role in empowering

consumers to live healthier lives and drive shared business value, while

providing transparent information and improving trust in the industry.

Kees Jacobs, Vice President, Global Consumer Products & Retail Sector,

Capgemini said, "Capgemini is pleased to have partnered with The Consumer Goods

Forum and its members to develop a Digital Framework that will serve as a guide

for companies all over the world embarking on a transformation journey for

their business. Using our knowledge and experience working with clients across

the industry, we see digital playing an important role for retailers and

manufacturers in enabling healthier lives."

For more information, please see the Global Health and Wellness Digital

Framework [

https://www.theconsumergoodsforum.com/wp-content/uploads/2018/10/CGF-Capgemini-HW-Digital-Framework-2018.pdf

].

About The Consumer Goods Forum

The Consumer Goods Forum ("CGF") is a global, parity-based industry network

that is driven by its members to encourage the global adoption of practices and

standards that serves the consumer goods industry worldwide. It brings together

the CEOs and senior management of some 400 retailers, manufacturers, service

providers, and other stakeholders across 70 countries, and it reflects the

diversity of the industry in geography, size, product category and format. Its

member companies have combined sales of EUR 3.5 trillion and directly employ

nearly 10 million people, with a further 90 million related jobs estimated

along the value chain. It is governed by its Board of Directors, which

comprises more than 50 manufacturer and retailer CEOs. For more information,

please visit: http://www.theconsumergoodsforum.com.

About Capgemini

A global leader in consulting, technology services and digital transformation,

Capgemini is at the forefront of innovation to address the entire breadth of

clients' opportunities in the evolving world of cloud, digital and platforms.

Building on its strong 50-year heritage and deep industry-specific expertise,

Capgemini enables organizations to realize their business ambitions through an

array of services from strategy to operations. Capgemini is driven by the

conviction that the business value of technology comes from and through people.

It is a multicultural company of 200,000 team members in over 40 countries. The

Group reported 2017 global revenues of EUR 12.8 billion.

Visit us at http://www.capgemini.com. People matter, results count.

SOURCE: The Consumer Goods Forum

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